noise cancelling over-ear headphones

Started by DofN, June 15, 2020, 21:07:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WDitters

#25
Quote from: doorofnight on June 16, 2020, 17:02:50
Ik vind dat ook van die 100 Euro.

Alleen ben ik aan het twijfelen geslagen of ik zo'n grote en dure koptelefoon op wil als ik mijn (dagelijkse) wandeling door de stad maak of dat ik dan niet beter een modelletje van 40 euro kan opzetten :)

Mwah .. Als je goed om je heen kijkt vind ik dat je sowieso ziet dat de gemiddelde wereldburger-met-koptelefoon in Nederland echt wel ergens tussen de 250 en de 400 op z'n hoofd draagt hoor ..  Ik zou me daar niet perse aan storen. Besides, los van het feit dat maar weinig mensen weten wat voor merk DALI is, is het qua design sowieso een beetje een acquired taste ten opzichte van Bose Beats of Sony .. Niemand gaat die van je hoofd grissen vermoed ik .. Is mij ook nooit overkomen ....  En de echte muziekliefhebber zal je eerder een blik van herkenning geven :headbanging:   
Head-Fi: Focal Stellia (closed) / Focal Utopia 2022 (open) / Meze Elite (open) / ZMF Verite (closed) / T+A Solitaire T (wireless)
Head-Source/Amp: Naim Uniti Atom Headphone Edition / Naim Uniti Core / Hiby RS6 & RS8
Head-Cabling: Lavricables Grand 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm & Lemo / Meze PCUHD Copper & Silver Plated 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm
Other: Naim Mu-So 2nd gen / Naim Mu-So Qb 2nd gen

DofN

Dat mag zo zijn, maar het lijkt me ook onprettig wandelen met zo'n grote koptelefoon?

Kan die Dali ook bedraad worden aangesloten?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bas Akkerman

Quote from: HJ2 on June 16, 2020, 15:43:03
Speciaal voor jou vers op tweakers:
https://tweakers.net/reviews/7914/zeven-noisecancelling-hoofdtelefoons-met-een-onverwachte-favoriet.html
Jammer dat ze de DALI IO-6 niet mee hebben genomen in de test. En eigenlijk ook niet de twee referenties waar ze het in de inleiding over hadden. Nou ja, beter iets dan niets. Bedankt voor het delen!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Quote from: doorofnight on June 16, 2020, 17:56:29
Dat mag zo zijn, maar het lijkt me ook onprettig wandelen met zo'n grote koptelefoon?

Kan die Dali ook bedraad worden aangesloten?
Yes! 'The IO also incorporates a traditional wired analogue Mini Jack'
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

DofN

#29
Dat is mooi, want eigenlijk wil ik zowel draadloos als met draad.. Iedereen kan op zijn vingers natellen dat die interne batterij er een keer de brui aangeeft, en dat die niet makkelijk vervangen kan worden. Dan is het handig dat je hem altijd kan blijven gebruiken. Hopelijk werken alle functies dan ook.

Ik denk dat ik binnenkort een goedkoop modelletje tot max €50,- kies zodat ik podcasts kan luisteren als ik wandel, en dan als de IO6 €100 in prijs daalt ik die eens een kans ga geven.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Lion of Judah

#30
Quote from: Bas Akkerman on June 16, 2020, 13:29:43
De Sony WH-1000XM3, Sennheiser Momentum 3 en de DALI IO-6 kan ik allemaal bij Hifi klubben testen.
Hebben jullie ervaringen met de Momentum?
Ik heb de bedrade Momentum en de wireless 3 vergeleken zoals ik in jouw topic schreef. Ik zou daar zelf zondermeer voor gaan als geluidskwaliteit je topprio is. Als andere zaken zoals noicecancelling en/of de apps etc. prefereren dan zijn er betere opties. Die test van tweakers geeft dat ook wel aan.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

Lion of Judah

O ja, en die Momentum werd me toen geadviseerd door die collega van Björn. :D
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML


HJ2

If you always do what you always did, you always get what you always got...

MechanicalAnimal

Quote from: HJ2 on June 17, 2020, 08:41:09
Eh.. dank je wel..? (denk ik...)

was maar grapje  ;)........ik had die test al gelinkt in dit topic  ;)
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

DofN

#35
Ik heb voor 26 euro bij BAX de Devine PRO2000 gekocht. Wel bass-heavy. Laat in het hoog alles horen. Hij past net om mijn oren en ik ben benieuwd hoe hij me bevalt tijdens het wandelen, want daar heb ik hem in eerste instantie voor gekocht. Dat gaan we vanavond proberen.

Later ga ik de IO6 proberen, als die wat goedkoper is. Vandaag nog een noise-cancelling House of Marley ANC met bluetooth getest. Rond de 200 euro, maar ik vond ook die in het hoog niet goed genoeg. De noise-cancelling functie werkte wel maar ik vond hem niet zo goed als de Sony WM1000

Bax Rotterdam is trouwens wel een superwinkel, goede bediening, vriendelijk personeel. Ik was gisteren bij de Correct en heb 10 minuten bij de koptelefoons gestaan zonder dat ze me kwamen helpen. De helft van de koptelefoons doet het niet en het was een zootje en viezig. De laatste keer dat ik serieus Snijders (tegenwoordig Hifiklubben inliep) kreeg ik een sneer van het vaste personeel dat het toch jammer was dat ze me inmiddels herkenden maar dat ik nooit iets gekocht had. Wat niet klopt want ik heb er ooit een STAX koptelefoon gekocht en een Lyngdorf RP (en een dragonfly).




You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bas Akkerman

Bijzonder toch, klantenbinding bedoel ik.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Rusher

Quote from: bmateijsen on June 16, 2020, 08:16:59
Ik heb nog B&W PX, PX5 en PX7 liggen, nieuw in doos met 40% korting ;-). Als iemand interesse heeft, stuur maar een PM!
PM

Tbv discussie:
Kort geleden heb ik de Audio-Technica ATH-M50xBT gekocht. Voor de prijs €199 is in mijn beleving niets anders te vinden dat in de buurt komt van de geluidskwaliteit van de AT. Het is de BlueTooth versie van de "beroemde" M50x. De BT komt volgens reviews akelig dicht bij de versie met draad! Dat weet ik niet, geen vergelijking kunnen maken, doch op alle gebieden is het een zeer fijne hoofdtelefoon. Bassen zijn diep, niet te diep, het midden is open en het hoog is niet schel.
Enige puntje van kritiek: de schelpen zijn iets aan de kleine kant. Iemand anders zou ook kunnen concluderen dat mijn oren te groot zijn. Mijn vrouw heeft over dat laatste nog nooit een opmerking gemaakt, hoewel dat uit oogpunt van de lieve vrede kan zijn.

Bas Akkerman

Over ear is wel echt nodig ja. Heb ik nu niet met de blue tooth van de kerstbon.

Ook nog wel even gelezen dat blue tooth hoofdtelefoon en goede dap eigenlijk onzin is, omdat de blue tooth zijn eigen dac gebruikt. Ik en techniek... Maakt de zoektocht wel een stuk makkelijker. Een fijne dag met goede bediening en ondersteuning en dat is het wel.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

bmateijsen

Quote from: Bas Akkerman on June 17, 2020, 13:50:58
Over ear is wel echt nodig ja. Heb ik nu niet met de blue tooth van de kerstbon.

Ook nog wel even gelezen dat blue tooth hoofdtelefoon en goede dap eigenlijk onzin is, omdat de blue tooth zijn eigen dac gebruikt. Ik en techniek... Maakt de zoektocht wel een stuk makkelijker. Een fijne dag met goede bediening en ondersteuning en dat is het wel.

Waarom Bluetooth?

Bas Akkerman

Vooral op reis merk ik dat het met een snoer lastiger is. Heb nu al een paar keer gehad dat de plug aan de telefoonkant brak. Met in- en uitstappen van ov merkte ik dat vooral. Moet dan toch mijn handen vrij hebben.
Daarnaast wil ik echt noise control.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Rusher

Knudde, mijn reactie over de Audio Technica betreft een wireless hoofdtelefoon ZONDER noise cancelling!
Het topic gaat over... hoofdtelefoons MET noise cancelling. Excuus.

Misschien dat de Audio Technica zo goed is VANWEGE het ontbreken van noise cancelling [emoji6]. Feit is wel: de passieve noise cancelling van de AT is zeer goed!

Kwabbernoot

Dat is ook een beetje mijn ervaring. Bij de koptelefoons die ik heb beluisterd is het geluid beter bij die zonder ANC. Ik heb ook liever een goede passieve NC. Behalve als ik moet vliegen, dan is de (Bose) ANC wel erg prettig. Ik kan mij voorstellen dat dat ook geldt voor trein en bus. Maar voor op de fiets, wandelend of op kantoor heb ik veel liever de passieve versie.

Rusher

Omdat ik eerst melding maakte van een wireless hoofdtelefoon zonder noise cacelling, de Audio Technica ATH-M50xBT, terwijl het topic noise cancelling juist wel specifiek benoemt, stuur ik ter compensatie de unboxing foto's van mijn nieuwe B&W PX7, met dank aan Bjorn voor de mooie aanbieding!

Rusher


Rusher


Rusher


Rusher


Rusher


Rusher