noise cancelling over-ear headphones

Started by DofN, June 15, 2020, 21:07:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DofN

Ik luister graag naar podcasts terwijl ik een lang rondje door de stad loop. Mijn koptelefoon is stuk gegaan en zoek een nieuwe. En als ik dan toch een koptelefoon koop, dan wil ik hem toch ook wel in huis gebruiken dus de kwaliteit moet goed zijn.

Laatst heb ik naar een van de best beoordeelde koptelefoons geluisterd, de Sony wh1000xm3. De stilte vond ik geweldig waardoor de weergave ook best goed werd! Maar het hoog was niet perfect. Deze koptelefoon staat volgens de reviews bekend om zijn "clarity" in vergelijking met andere koptelefoons.

Ik vind 250-tot €300 euro wel echt het maximale wat ik wil uitgeven. Welke ervaringen hebben jullie? Wat zijn zaken waar ik aan moet denken? Is draadloos nog steeds maximaal "spotify" kwaliteit of is de weergave in CD-kwaliteit?

En als noise cancelling niet belangrijk is, en bedraad ook niet.. Wat is dan volgens jullie de beste keuze tot max 250-300 euro?


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

DofN

Helemaal overheen gekeken Bas, stom. Als je wil kan je de draadjes samenvoegen? Of die van mij deleten. Ook prima, lees ik met jouw draadje mee.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bas Akkerman

Oh, maakt mij niks uit hoor. Zelf samenvoegen kan ik niet meer, maar kan wel een RTM doen als je dat wil.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jack_D

#4
Ik ben erg tevreden over de Denon AH-GC30, en zeker voor het geld waarvoor je ze nu kan vinden, veel waar voor je geld, en zeer comfortabel om te dragen.

Heeft aptx-HD blue-touth, dus iets meer dan cd kwaliteit, als je aptx mag geloven :D ,en je kan hem ook bedraad aansluiten.
Wil je een "stampende bas hoofdtelefoon" moet je deze trouwers niet kopen. Geeft gewoon neutraal mooi weer. De noise canceling vind ik extra fijn van deze Denon, vooral voor buiten, hij heeft niet zo'n totale stilte, zo'n "zwart gat". Hij haalt een boel weg maar je blijft nog een beetje gewaar van je omgeving. Ik vind die "zwarte gat" noise canceling altijd een beetje "eng" voor buiten. Hij is handig op te klappen, en degelijk gebouwd, en realief licht voor dit type hoofdtelefoon.

Maar tis lastig kiezen, het aanbod is best groot........

Roksan

Misschien even wachten tot later dit jaar de nieuwe Sony uitkomt? Het is nog niet bekent of het geluid veel veranderd, maar technisch zitten er weer verbeteringen in (2 apparaten tegelijk koppelen via BT bijvoorbeeld).

De absolute stilte, kan je vaak gewoon instellen via de app. Bij de Sony werkt dat prima.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

holco

Ik heb zowel de Sony-WH-1000XM3 alsook de Bose-QuietComfort-20, de Bose is duidelijk beter qua NC (in ears) en de accu duur is groot genoeg voor 2 volle werkdagen, zou ik moeten kiezen tussen deze 2 ging de Sony eruit.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Bas Akkerman

Reageer ik toch even. In ears vind ik persoonlijk niks, zit nooit lekker en het geluid is wel erg direct. Ik weet niet hoe doorofnight hierover denkt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

MechanicalAnimal

#8
https://tweakers.net/reviews/7914/zeven-noisecancelling-hoofdtelefoons-met-een-onverwachte-favoriet.html


Complete misser dat ze in deze test de Sony XM3 en de Bose NC700 niet hebben meegenomen, blijkbaar omdat ze die al gereviewed hadden, maar daar was de groeptest echt beter van geworden.

ikzelf heb de sony WH1000XM3 na het luisteren en proefpassen bij mediamarkt en hifiklubben van de XM3, de NC700, PX7,  Quitcomfort 2 en een Denon (Ah30 ofzo).

De denon klonk het zuiverst en neutraal, echt meer een koptelefoon die ik voor thuis zou overwegen om chill te luisteren.
De NC en PX vond ik niet lekker klinken en ook niet prettig zitten.

Ik was echter op zoek naar een noisecanceling in de kantoortuin en lekker met muziek op te werken en de Sony gaf mij de indruk geen luistermoeheid op te leveren en had de allerbeste NC gecombineerd met de beste pasvorm en comfort voor mij.

De Quitcomfort 2 klonk ook echt heel erg lekker, dat Bose heeft toch altijd weer een geheel eigen karakter, klonk ook heerlijk, beetje tussen de Denon en Sony in met een Bose-sausje, ik koos bijna voor die, maar ik vond hem te licht klemmen en de noise cancelling is minder goed.

anyway.......ik heb de sony XM3 nu al maanden en kan hem urenlang op kantoor op hebben.

ik luister echt alles, van Tool, Pantera, Behemoth, Carcass en Tiamat tot Kelly Clarkson, Prodigy, Pink Floyd en noem dus maar op.


EDIT:

ik zou je de Denon AHGC30 die JackD post aanraden om eens te gaan luisteren.



SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

bmateijsen

Ik heb nog B&W PX, PX5 en PX7 liggen, nieuw in doos met 40% korting ;-). Als iemand interesse heeft, stuur maar een PM!

WickedGame

Heb zelf de PX7 die mij erg goed bevalt.

katwax

Ben ook tevreden over PX7. Collega van mij heeft hem ook, die wou eigenlijk wachten op de Sony, maar in vergelijk met de MX3 vond hij de PX7 mooier in balans, de MX3 vond hij het laag overheersen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

DofN

Quote from: Bas Akkerman on June 16, 2020, 08:07:18
Reageer ik toch even. In ears vind ik persoonlijk niks, zit nooit lekker en het geluid is wel erg direct. Ik weet niet hoe doorofnight hierover denkt.

In ears vallen snel uit mijn oren ik moet ze vastklemmen en dan zit het niet lekker. In ears en bewegen gaat niet samen. Qua geluid vind ik over-ears het prettigst.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

#13
En stel dat noise-cancelling niet zo belangrijk is.. Zijn 'gewone' koptelefoons tot rond 300 euro max dan een stuk beter?

Ook dan de Denon die je bedraad kan aansluiten waarmee je CD+ kwaliteit signaal krijgt?

btw: thx voor de review jack_d
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kwabbernoot

Tegenwoordig bestaat LDAC waarmee bluetooth ook 990 kbps haalt. Ik weet zo niet welke koptelefoons dit allemaal ondersteunen (iig. Sony 1000XM en Audeze Mobius maar verder?)
Ik snap zelf eigenlijk niet zo goed waarom die 1000XM altijd zo goed scoort. Nu heb ik de derde versie nog niet gehoord maar de eerste twee wel en ik had altijd het idee naar een kartonnen driver te luisteren.

Groeten...

MechanicalAnimal

Quote from: Kwabbernoot on June 16, 2020, 10:25:41
Tegenwoordig bestaat LDAC waarmee bluetooth ook 990 kbps haalt. Ik weet zo niet welke koptelefoons dit allemaal ondersteunen (iig. Sony 1000XM en Audeze Mobius maar verder?)
Ik snap zelf eigenlijk niet zo goed waarom die 1000XM altijd zo goed scoort. Nu heb ik de derde versie nog niet gehoord maar de eerste twee wel en ik had altijd het idee naar een kartonnen driver te luisteren.

Groeten...

The XM3s have a real advantage over their forebears in this area. They feature an analogue amplifier, as opposed to the XM2s' digital one. The result is a clear sonic upgrade.

nniet iedereen is gecharmeerd van WHatHifi, maar het betreft hier een feit dat er wijzigingen zijn doorgevoerd die allicht ook bij anderre reviewers een positief effect hebben gehad op de audio prestaties maar deze had ik zo gauw even gewonden.

https://www.whathifi.com/advice/sony-wh-1000xm2-vs-sony-wh-1000xm3-which-is-better
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

HJ2

Zelf heb ik ook na lang beraad de PX7.

Super tevreden over het geluid (43mm drivers) en de NC!

Wat mij over de streep trok is dat mijn (flap?) oren hier wel in passen i.t.t. de 1000XM3. Die laatste heb ik ook een aantal dagen op proef gehad, maar ik vond de klank van de PK7 gewoon veel fijner en stiekem was ik ook wel een beetje bang dat de 1000X3m de welbekende 'kraakjes' in het kunststof klap mechanisme zou gaan ontwikkelen. Daar zou ik doodongelukkig van worden.

Af en toe luister ik nog naar de Sony van een collega, maar ik ben blij dat ik voor de wat duurdere B&W ben gegaan.
Nu hierboven een aanbieding met 40% korting, ik zou het wel weten  :angel:
If you always do what you always did, you always get what you always got...

WDitters

#17
Ik ga lekker afwijken van bovenstaande .. Even los van de ANC vind ik de meeste draadloze koptelefoons vaak iets te v-shaped .. B&W heeft er een handje van, maar ook Sony. Sennheiser en Bose zijn al wat neutraler, maar Sennheiser ondersteunt geen APTX-HD en Bose klinkt wat mij betreft wat saai en plat ..

Ik ben veel happier geworden van de DALI IO-6 en de Shure Aonic 50 .. Ik vind die veel muzikaler en omdat ze beiden een redelijk goede Passieve Noise Reduction hebben (sluiten dus goed af) hoeft de Actieve Noise Cancellation ook wat minder hard in te grijpen .. Wat weer maakt dat je minder negatieve effecten hebt van ANC op de kwaliteit van de muziek... :)

Daarnaast zijn ook de draadloze Audeze Mobius (primair voor gaming, geen ANC) en de draadloze Drop Panda THX (ook geen ANC) erg mooi, want Planar en daarmee in de lijn  van de (bedrade) Oppo PM3 
Head-Fi: Focal Stellia (closed) / Focal Utopia 2022 (open) / Meze Elite (open) / ZMF Verite (closed) / T+A Solitaire T (wireless)
Head-Source/Amp: Naim Uniti Atom Headphone Edition / Naim Uniti Core / Hiby RS6 & RS8
Head-Cabling: Lavricables Grand 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm & Lemo / Meze PCUHD Copper & Silver Plated 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm
Other: Naim Mu-So 2nd gen / Naim Mu-So Qb 2nd gen

SpeedyAndré

Ik heb de Sony Wh1000-mx3, heel comfortabel en de 30u accuduur vind je nergens.
Met de EQ is hij goed te tunen, een beetje meer laag vind ik juist wel prettig en ook de 'slam' die hij geeft :)
Het ruimtelijke deel is waar ik op kick, de Sony is erg goed in staat om het geluid van boven je hoofd naar voren en opzij te plaatsen wat veel natuurlijker klinkt.
De NC is idd uitzonderlijk goed, dat was een belangrijke eis vanwege mijn overgevoeligheid voor (storend) geluid.
Dit is goed in te stellen zodat je verkeer en andere stemmen om je heen nog hoort, je  kan zelf presets maken voor het gedrag bij stilstand en in beweging.
Het enige manco is dat je op de fiets de wind er langs hoort gaan, al ken ik geen headset die dat niet heeft.

Fijn is dat hij veel HD formaten kent waaronder Sony's LDAP en aptx-HD dat ik met m'n gsm kan spelen.
Niet echt nodig maar wel leuk is dat "Hey Google" erop zit en een bel functie die goed werkt.
Dat maakt de prijs weer een stukje aanvaardbaarder, al is hij nu steeds vaker in de aanbieding nu zijn opvolger er aan komt.
Anderen melden soms dat er een kraak in het plastic zit, blijkbaar niet bij de mijne en dat mag zo blijven  :coffee:

3 jaar geleden kocht ik een goedkope Extreme One-eighties, die klinkt leuk voor het geld maar de NC is matig.
Hij is wel comfortabel en drukt iets op de oren, de NC werkt met losse batterijen wat niet handig is.

Misschien komt het door mijn Amerikaanse stereo (Infinity/Aragon), maar laag en slam horen er wat mij betreft gewoon bij.
Het hoog van de Sony hindert mij niet, iets dat vervormt of schel klinkt zou ik absoluut niet verdragen.
Net als bij mijn Infinity's loopt het hoog door tot >40kHz, dat betekent dat hij nooit op het randje van zijn kunnen speelt.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

DofN

Quote from: WDitters on June 16, 2020, 11:00:10
Ik ga lekker afwijken van bovenstaande .. Even los van de ANC vind ik de meeste draadloze koptelefoons vaak iets te v-shaped .. B&W heeft er een handje van, maar ook Sony. Sennheiser en Bose zijn al wat neutraler, maar Sennheiser ondersteunt geen APTX-HD en Bose klinkt wat mij betreft wat saai en plat ..

Ik ben veel happier geworden van de DALI IO-6 en de Shure Aonic 50 .. Ik vind die veel muzikaler en omdat ze beiden een redelijk goede Passieve Noise Reduction hebben (sluiten dus goed af) hoeft de Actieve Noise Cancellation ook wat minder hard in te grijpen .. Wat weer maakt dat je minder negatieve effecten hebt van ANC op de kwaliteit van de muziek... :)

Daarnaast zijn ook de draadloze Audeze Mobius (primair voor gaming, geen ANC) en de draadloze Drop Panda THX (ook geen ANC) erg mooi, want Planar en daarmee in de lijn  van de (bedrade) Oppo PM3

Dank je voor je ervaring. De Dali IO-6 heeft ook mijn interesse maar die heeft een vaste prijs van 399 euro. Dat is flink geld. De Shure Aonic 50 is zelfs net over de 400 euro.

Hoe ervaren jullie de draagbaarheid van deze koptelefoons, voor als je een wandeling maakt of zoals Bas schrijft, ermee wil reizen?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kwabbernoot

Ik vond de Beats Studio eigenlijk ook verrassend goed en helemaal niet de boom-bas die ik verwachte. Hij zat bij mij alleen niet zo heel erg lekker op mijn hoofd. Verder ben ik wel fan van AKG maar daarvan ken ik alleen modellen zonder ACN.

Groeten...

Bas Akkerman

De Sony WH-1000XM3, Sennheiser Momentum 3 en de DALI IO-6 kan ik allemaal bij Hifi klubben testen.
Hebben jullie ervaringen met de Momentum?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HJ2

If you always do what you always did, you always get what you always got...

WDitters

Quote from: HJ2 on June 16, 2020, 15:43:03
Speciaal voor jou vers op tweakers:
https://tweakers.net/reviews/7914/zeven-noisecancelling-hoofdtelefoons-met-een-onverwachte-favoriet.html

En dat is dan weer precies waar ik zelf de Marshall tekort vind komen .. Prima voor Spotify inderdaad, want daar zit dan meteen een beetje de beperking van de SBC codec. APTX gaat al wat hoger met in theorie 16bit/44.1khz en APTX HD / LDAC kunnen in theorie 24bit/48khz aan .. Dus bij Tidal en Qobuz vind ik dat verschil overduidelijk hoorbaar .. En dan kom ik toch terug op de DALI IO-6 en Shure .. Hoe vervelend dan ook, die 100 euro meerprijs is het dan wel waard vind ik 
Head-Fi: Focal Stellia (closed) / Focal Utopia 2022 (open) / Meze Elite (open) / ZMF Verite (closed) / T+A Solitaire T (wireless)
Head-Source/Amp: Naim Uniti Atom Headphone Edition / Naim Uniti Core / Hiby RS6 & RS8
Head-Cabling: Lavricables Grand 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm & Lemo / Meze PCUHD Copper & Silver Plated 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm
Other: Naim Mu-So 2nd gen / Naim Mu-So Qb 2nd gen

DofN

Ik vind dat ook van die 100 Euro.

Alleen ben ik aan het twijfelen geslagen of ik zo'n grote en dure koptelefoon op wil als ik mijn (dagelijkse) wandeling door de stad maak of dat ik dan niet beter een modelletje van 40 euro kan opzetten :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software