Beste software voor hifi-berry

Started by kasper1985, June 14, 2020, 12:47:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kasper1985

Ik heb via een webshop een kant en klaar hifiberry met raspberry pi 4 gekocht. Deze werd geleverd met volumio.

Als het werkt klinkt het goed. Maar dat is het probleem: Volumio is niet bepaald stabiel. Netwerk issues (bekabeld aangesloten) en nu zelfs geen output als ik een scherm aan sluit. Vandaag geupdate en nu lijkt het helemaal dood.

Ik zoek dus een alternatief. Ik heb geen eigen content maar gebruik streaming diensten Spotify tidal en qobuz.

Wat is een goed alternatief voor volumio?
LG OLED C9 -Marantz NR1606- Marantz Pm7003 - Monitor audio BX5 - Nvidia shield - PS4 - PS3 - PS2 - Intel NUC gen8 Plex

gizmo2

#1
Heb trouwens nooit problemen met volumio.

Maar als alternatief zou je moodeaudio of picoreplayer kunnen proberen.
Er is ook nog runeaudio maar weet niet of dit goed en stabiel werkt.

https://moodeaudio.org/

https://www.picoreplayer.org/

https://www.runeaudio.com/



Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Teleflubbie

Heb meerdere Volumio streamers draaien. Zijn allemaal 100% stabiel en draaien maanden 7x24 zonder problemen.
Heb in het verleden wel wat issues gehad, die veroorzaakt werden door:

1. Slechte SD kaart.
Meestal zijn de kaartjes, die standaard preinstalled met een Raspberry worden meegeleverd van dubieuze kwaliteit.
Probeer even een image te installeren op een nieuw SD kaartje van een betrouwbaar merk,

2. Onstabiele (prerelease) versie.
Volumio wil nog wel eens prerelease versies vrijgeven, die wat bugs bevatten. Soms is hun release tempo wat sneller dan hun QA/testing.
Gato DIA-250S - Monitor Audio Gold 200 5G - Raspberry Pi/Allo DigiOne - Volumio/BruteFIR DSP

gizmo2

#3
Quote from: Teleflubbie on June 14, 2020, 12:53:54
Heb meerdere Volumio streamers draaien. Zijn allemaal 100% stabiel en draaien maanden 7x24 zonder problemen.
Heb in het verleden wel wat issues gehad, die veroorzaakt werden door:

1. Slechte SD kaart.
Meestal zijn de kaartjes, die standaard preinstalled met een Raspberry worden meegeleverd van dubieuze kwaliteit.
Probeer even een image te installeren op een nieuw SD kaartje van een betrouwbaar merk,

2. Onstabiele (prerelease) versie.
Volumio wil nog wel eens prerelease versies vrijgeven, die wat bugs bevatten. Soms is hun release tempo wat sneller dan hun QA/testing.
Goed punt, slechte SD kaartjes kunnen voor problemen zorgen, vooral opstart problemen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

#4
Zorg ook dat de voeding die je gebruikt voldoende ampère heeft.
En uiteraard het juiste voltage.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

kasper1985

Dank. Roon had ik al van gehoord maar vind ik vrij prijzig voor mijn gebruik.

Ik ga eens kijken naar mood. Heb nog een samsung sd kaart liggen.

Ik weet niet wat het is met volumio. Soms draait het prima. Maar wat ik in het begin had was dat het bekabelde netwerk gewoon niet werkte. Moest dan scherm aansluiten en in debian klooien.

Gek genoeg sinds ik wifi én bekabeld aan heb staan werkte het wel.

Vanochtend een update gedraaid. En nu brand het goene lampje op de hifiberry niet meer. Ben er eigenlijk wel klaar mee. Op dat forum zijn ze ook onbeschoft en niet echt behulpzaam.
LG OLED C9 -Marantz NR1606- Marantz Pm7003 - Monitor audio BX5 - Nvidia shield - PS4 - PS3 - PS2 - Intel NUC gen8 Plex

Teleflubbie

Oh, Ik heb eigenlijk wel heel goede ervaringen met het forum. Heb regelmatig contact met de core developers en die zijn enorm behulpzaam.

Heb je je netwerk via DHCP geconfigureerd of een vast IP adres?
Heb in het verleden ook wel gemerkt, dat je de Raspberry/Volumio niet meer kan benaderen als eenmaal de Router is uitgeweest.
Op een of andere manier is Volumio dan de link kwijt. Rebooten is de enige manier om hem weer online te krijgen
Gato DIA-250S - Monitor Audio Gold 200 5G - Raspberry Pi/Allo DigiOne - Volumio/BruteFIR DSP

gizmo2

#7
Quote from: kasper1985 on June 14, 2020, 13:13:49
Dank. Roon had ik al van gehoord maar vind ik vrij prijzig voor mijn gebruik.

Ik ga eens kijken naar mood. Heb nog een samsung sd kaart liggen.

Ik weet niet wat het is met volumio. Soms draait het prima. Maar wat ik in het begin had was dat het bekabelde netwerk gewoon niet werkte. Moest dan scherm aansluiten en in debian klooien.

Gek genoeg sinds ik wifi én bekabeld aan heb staan werkte het wel.

Vanochtend een update gedraaid. En nu brand het goene lampje op de hifiberry niet meer. Ben er eigenlijk wel klaar mee. Op dat forum zijn ze ook onbeschoft en niet echt behulpzaam.
Runeaudio is gratis en Roon software (of Roon bridge) moet je inderdaad voor betalen.

Blijf het toch vreemd vinden dat je zoveel problemen hebt met volumio, twee van mijn vrienden draaien ook volumio en ook geen problemen.

Misschien toch maar eens een ander SD kaartje gebruiken.


Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

Quote from: Teleflubbie on June 14, 2020, 13:18:41
Oh, Ik heb eigenlijk wel heel goede ervaringen met het forum. Heb regelmatig contact met de core developers en die zijn enorm behulpzaam.

Heb je je netwerk via DHCP geconfigureerd of een vast IP adres?
Heb in het verleden ook wel gemerkt, dat je de Raspberry/Volumio niet meer kan benaderen als eenmaal de Router is uitgeweest.
Op een of andere manier is Volumio dan de link kwijt. Rebooten is de enige manier om hem weer online te krijgen
Ook weer een goede tip! inderdaad vast ip-adres gebruiken, gaat nog wel eens veranderen na een reboot rasp of router.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

kasper1985

Ander sd kaartje zal nu wel moeten want na de update deed ie helemaal niks meer. Was een merkloos 8GB kaartje zal wel weer corrupt zijn. (Besteld bij sossolutions nog niet zo lang geleden)

Nu maar eens moode proberen. Alle geschiedenis van volumio ben ik dus kwijt. Jammer.

Voorheen kon ik gewoon een scherm aansluiten met toetsenbord en ben redelijk handig met debian dus kon ik zelf wat dingen fixen. Maar nu kreeg ik niet eens meer een terminal output op scherm.

Ik heb beide geprobeerd maar netwerk bleef problematisch. Omdat ik in een dicht bevolkt gebied van Amsterdam woon met tientallen ziggo hotspots in mijn directe omgeving blijf ik liever ver weg van wifi. Maar bekabeld kreeg ik het niet aan de praat. En elke keer handmatig netwerk uit en aan gooien werd vervelend. Wifi werkte dan wel weer redelijk. Maar ook bijvoorbeeld airplay nooit werkend gekregen.

Hoop dat ik qobuz aan de praat kan krijgen in moode. Upnp gebruik ik ook liever niet.
LG OLED C9 -Marantz NR1606- Marantz Pm7003 - Monitor audio BX5 - Nvidia shield - PS4 - PS3 - PS2 - Intel NUC gen8 Plex

marcelvandekamp

Moode audio draaien. Heb er betere ervaringen mee dan met Volumio.
met vriendelijke groet,

marcel

advr

Bijzonder vreemd met Volumio. Ik heb alles bedraad en zet altijd wifi uit.
Problemen heb ik eigenlijk nooit. Ik gebruik wel sdhc klasse10 kaartjes.


Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Tabcam

Draai hier heel stabiel met PiCorePlayer. Heb in het begin met Volumio gewerkt maar vond de webinterface traag, kon niet alles gapless afspelen en kon nummers die in één flac bestand stonden niet direct benaderen.

Uiteindelijk als eerste PiCorePlayer geprobeerd vanwege de vele plugins en dat werkte vrij goed. Er zijn ook veel third party app op zowel iOS als Android.

Wil nog altijd een keer MoOde proberen maar PiCorePlayer is zo stabiel dat de behoefte niet heel groots qua stabiliteit.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Teleflubbie

Tja, wel grappig om zulke uiteenlopende ervaringen te lezen.
M.i. zijn vaak de kleine details, die het verschil maken, zoals:

1. Kwaliteit SD kaartjes
2. Voeding stabiliteit
3. Netwerk setup (DHCP, stabiliteit, etc.)
4. Stabiliteit probleempjes met builds (daily/beta builds versus official releases).

Als dat allemaal een beetje op orde is moet het vlekkeloos draaien.

Zo wilde ik enkele maanden geleden een mijn RPI2 met Volumio upgraden.
Bij het inloggen zag ik tot mijn verbazing dat deze inmiddels een uptime had van 506 dagen!!! :clapping:

Niet slecht voor een simpele Raspberry!! Dat haal ik never nooit met mijn Windows systemen,

Gato DIA-250S - Monitor Audio Gold 200 5G - Raspberry Pi/Allo DigiOne - Volumio/BruteFIR DSP

katwax

Ik draai al enkele maanden MoOde, nooit problemen mee.
Spotify plugin werkt zonder problemen, maar voor Qobuz zal je moeten kijken, dacht dat ze daar onlangs issues mee hadden wegens geen ondersteuning van Qobuz of zoiets.

Moet wel eerlijk bekennen dat de album sorting niet goed werkt bij Various Artists (of toch niet out-of-the-box, moet er eigenlijk nog is naar kijken)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543