Sbooster voor Intel NUC

Started by german, June 13, 2020, 20:33:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

german

Ik overweeg een Sbooster aan te schaffen om mijn Nuc met ROON Rock van een betere voeding te voorzien. Ik heb hiervoor een 19v versie nodig.
Echter gezien de investering zou ik graag willen weten wie er ervaring heeft met een Sbooster voeding voor een computer die voor het afspelen van audio wordt gebruikt en wat de ervaringen daarmee zijn?
Pathos Ethos geïntegreerde versterker. Audio-GD-D77 dac. Atrium Initio luidsprekers. SVS SB3000.
ROON Rock.

Teleflubbie

Het moederbord van de NUC bevat voltage regulator modules (VRM), die uiteindelijk de processor, bridges, etc. voeden.
Dus ook al voedt je je systeem met een lineare voeding, alle compontenen worden uiteindelijk alsnog gevoed via SMPS.

Het is dus nog maar de vraag of je iets gaat merken van de SBooster
Gato DIA-250S - Monitor Audio Gold 200 5G - Raspberry Pi/Allo DigiOne - Volumio/BruteFIR DSP

german

Vandaar ook mijn vraag naar ervaringen. Ik zat te denken aan een gemodde Sbooster mkII, die tegen de 500,- aanhikt.  Volgens de retailer gaat het een aanzienlijke verbetering opleveren. Nu ga ik er op voorhand niet van uit dat hij liegt, maar een beetje scpetisch blijven kan geen kwaad.
Overigens ben ik nu al zeer tevreden over wat er uit mijn speakers komt, maar als het nog beter kan, waarom dan niet?
Pathos Ethos geïntegreerde versterker. Audio-GD-D77 dac. Atrium Initio luidsprekers. SVS SB3000.
ROON Rock.

Lion of Judah

#3
Toen ik nog met een NUC speelde een keer een liniaire voeding maar dan van HDplex op bezoek. Na deze aangesloten te hebben waren we allebei (de eigenaar en ik) positief verrast over het verschil ondanks dat ik ook al eerder had gelezen dat een liniaire voeding geen zin zou hebben door de opbouw van de NUC. Daarna weer terug naar de originele voeding. Soort koude douche was dat, klonk net zo goed (of slecht☺️). Dit nog een paar keer herhaald maar de uitkomst was hetzelfde.  Voor ons geen hoorbaar verschil. Het geld lekker aan wat anders uitgegeven. Maar misschien geeft het bij jou wel een verbetering, tenslotte was het met mijn set en met mijn oortjes.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.