Kan het 3D uitvallen bij een JVC?

Started by hcfreak, June 13, 2020, 16:58:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hcfreak

Ik krijg al een poosje geen 3D plaatje meer uit mijn JVC 9500. Transmitter getest (even geruild met een 'collega gebruiker') idem brillen weer opgeladen en van iemand anders de brillen geprobeerd.
Bij het registeren (aanmelden) zie je de bril wel 6 keer snel knipperen (conform instructies) maar het beeld blijft 2D. Uiteraard ook nog de instellingen van de projector gecheckt (alhoewel ik niets veranderd had) Die staan goed dwz 3 D aan en op automatisch (qua format). Doe ik toch iets stoms, alhoewel ik al jaren af en toe 3D gebruik/afspeel?

Het is toch uiterst zeldzaam dat in de JVC "het 3D gedeelte" de geest geeft? Wie kan hier (uit ervaring?) iets zinnigs over zeggen. Voordat ik (bah bah) de projector van zijn bracket haal en naar mijn dealer breng.
JVC DLA-X 9500 B, Denon A-110, Panasonic DB UB 9004, Philips BDP Fidelio, Philips DVD 9000 SA vM, vM, Projecta Proscreen 270cm, Front: Pio Sound Eagle, SVS Ultra 13,  Dali Helicon C200, surround: Dynaudio X12, Back surround Mordaunt Short 912, Atmos 4 x KEF HTS 3001(ingebouwd achter plafond), VU + Uno 4K SE, Xbox 360 en PS3

dexter98

Ik heb zelf geen JVC maar Sony. 3D blijft toch altijd wat gedoe. Als er bij mij iets "stuk" gaat is het vaak 3D.

3D gedeelte specifiek zou stuk kunnen gaan, maar onwaarschijnlijk. 99% van signaalweg is immers gelijk aan 2D. Enige wat echt apart is, is 3D transmitters.


Onlangs zakte bij mij opeens 3D signaal tijdens film weg en was dit op te lossen door *alle* apparaten in signaal weg incl projector restart te doen (power down power up). Heb je dit al geprobeerd?


Allereerst zul je uit moeten pluizen waar het ongeveer misgaat? Grofweg alles tot aan ingang projector en vanaf ingang projector tot aan beeld en vanaf projector tot aan bril.

Heb je typische 3D dubbel beeld als je zonder bril kijkt? Indien nee, dan is kans groot dat je projector in 2D mode draait of domweg geen 3D signaal ontvangt. Indien ja, dan zou ik idd 3D transmitter en evt instellingen / kabel naar 3D transmitter en evt bril verdenken.


Wat voor bron heb je? Kun je daar output modus checken?

En heeft JVC info pagina over ingangssignaal. Misschien staat daar ook wat info. En heel misschien geeft je receiver ook nog wat info over signaal.

Sent from my moto x4 using Tapatalk


hcfreak

Super bedankt heeft me in een nieuwe denkrichting geduwd.
De JVC geeft de melding dat ik geen 3D display heb aangesloten als ik een 3D blu ray geladen heb (een ander 3 D schijfje wordt automatisch in 2D afgespeeld)
dit zou erop kunnen wijzen dat toch het #d stuk van de JVC kapot is.
Ik ga nu eerst nog uitsluiten of de Denon c.q. de communicatieweg verstoord is door de JVC direct op de panasonic 4k player aan te sluiten,
JVC DLA-X 9500 B, Denon A-110, Panasonic DB UB 9004, Philips BDP Fidelio, Philips DVD 9000 SA vM, vM, Projecta Proscreen 270cm, Front: Pio Sound Eagle, SVS Ultra 13,  Dali Helicon C200, surround: Dynaudio X12, Back surround Mordaunt Short 912, Atmos 4 x KEF HTS 3001(ingebouwd achter plafond), VU + Uno 4K SE, Xbox 360 en PS3

Koiboy

#3
Je zult de hele keten 'van schijfje naar scherm' moeten controleren.
Onderzoek bijvoorbeeld ook of je televisie wel het 3D signaal goed weergeeft.

Waarop baseer je nu je idee dat het aan de 3d techniek van je projector ligt.....misschien zit het defect wel in je blu-ray speler.
Ik ben benieuwd waar je uiteindelijke terechtkomt....succes!


N.B.: Op mijn model X7000 werkt 3D steeds naar behoren.

dexter98

Ah, in dat geval:

Van HDMI poort op projector gewisseld?
(misschien ondersteunen niet alle poorten 3D)


Recent firmware update binnengehaald?
Van alle apparaten in de keten?


Receiver kan ook roet in het eten gooien. Welkom in de "magische" (lees frustrerende) wereld van EDID. Dit is apart chipje in je projector (en elk display) wat aan de bron aangeeft wat de capabilities van het display zijn, waaronder dus 3D.

Receiver maakt van EDID van aangesloten apparaten zelf een nieuwe EDID. Misschien gaat daar iets mis.

Dus:
Sluit eens projector aan direct op blu-ray speler.


En EDID gaat over apart kanaal op de HDMI kabel en is stuk gevoeliger voor storing dan beeld signaal zelf. Zelf ooit probleem hiermee gehad dat specifiek bij blurays af en toe beeld weg viel. Andere full HD bronnen geen probleem. Bleek storing van koelkast te zijn. HDMI booster was de oplossing.


En probeer ook eens andere HDMI kabel, evt blu-ray speler stuk dichter bij projector.

Sent from my moto x4 using Tapatalk


hcfreak

Eindelijk opgelost alles systematisch uit geprobeerd.het lag niet aan de JVC. Het kwam erop neer dat ik de HDMI kabel naar de feintech voor de niet 3D monitor moet loskoppelen. (Eerder ging het goed als ik alleen de monitor op stand-by zet) anders blijft hij weigeren om 3D door te geven.
En ook leer geld betaald met mijn ongeduld . In de loop van de tijd ongemerkt de apparaten te snel achter elkaar ingeschakeld geleerd daar meer tijd (handshake) voor te nemen nogmaalsmdank voor het meedenken!!!
JVC DLA-X 9500 B, Denon A-110, Panasonic DB UB 9004, Philips BDP Fidelio, Philips DVD 9000 SA vM, vM, Projecta Proscreen 270cm, Front: Pio Sound Eagle, SVS Ultra 13,  Dali Helicon C200, surround: Dynaudio X12, Back surround Mordaunt Short 912, Atmos 4 x KEF HTS 3001(ingebouwd achter plafond), VU + Uno 4K SE, Xbox 360 en PS3

Koiboy

#6
Goed dat je tijd hebt geïnvesteerd om de oorzaak te achterhalen......the devil is in the details!
Ieders configuratie heeft zo zijn eigen specifieke technische problematiek.

Wel, vanaf nu weer fijne filmavonden gewenst.  :xmas:

dexter98

Quote from: hcfreak on July  5, 2020, 20:54:23
Eindelijk opgelost alles systematisch uit geprobeerd.het lag niet aan de JVC. Het kwam erop neer dat ik de HDMI kabel naar de feintech voor de niet 3D monitor moet loskoppelen. (Eerder ging het goed als ik alleen de monitor op stand-by zet) anders blijft hij weigeren om 3D door te geven.
En ook leer geld betaald met mijn ongeduld . In de loop van de tijd ongemerkt de apparaten te snel achter elkaar ingeschakeld geleerd daar meer tijd (handshake) voor te nemen nogmaalsmdank voor het meedenken!!!
Aaah! Mooi dat je het gevonden hebt.


Idd, receivers kijken naar de display capabilities van alle displays en geven alleen die capabilities door die door alle schermen ondersteund worden.


Receivers houden er ook rekening mee welke displays daadwerkelijk aan staan en daar gaat het mis. Mijn Marantz gaat opnieuw handshaken als een van de displays aan of uit gaat.


Helaas wisselt het een beetje hoe een apparaat dat doorgeeft. Sommigen geven alleen dat signaal als die aan staat, andere displays al als ze in standby staan. Dus soms is loskoppelen enige oplossing.


Zelf probeer ik bronnen zoveel mogelijk te forceren voor bepaalde display capabilities.

Sent from my moto x4 using Tapatalk