vpn thuis

Started by RonG, June 12, 2020, 13:39:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonG

Gebruikt iemand hier een VPN thuis?  Ben er over het denken maar wat is een goede keuze?
Lees veel over Nordvpn.

Lees natuurlijk ervaringen op internet maar wat is jullie ervaring?

Muziekliefhebbert

Ik gebruik Nordvpn. Krijgt goede recensies. Hoe je dat zelf kan testen, geen idee.
NAD 368 met MDC BluOS 2i, Scan-Speak Reference Monitor SE, Sub 6 MK3 (Scan-Speak met Hypex Fa251)

Sjaak_Banaan

Waar wil je het voor gebruiken? Streamingsdiensten, privacy, minder legaal downloaden of...?

Wat is belangrijk?
Prijs, veiligheid, gebruiksgemak, snelheid?

Wij gebruiken PIA (private Internet Acces), maar vooral omdat die goedkoop en gebruiksvriendelijk is, super anoniem zijn wij daar niet, Betaald met Paypal, maar voor mijn gevoel beter dan niets, volgens mij zitten ze in Amerika, dat is eigenlijk niet ideaal. Daarnaast ook een Pi-hole draaien, op die manier weinig last van advertenties.

Misschien interessant leesvoer voor jou:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1943816/0

Ik ben absoluut geen expert, maar ik lees juist minder positieve berichten over NordVPN, ze zijn vooral bekend omdat ze veel adverteren....
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder


RonG

Quote from: Sjaak_Banaan on June 12, 2020, 13:57:31
Waar wil je het voor gebruiken? Streamingsdiensten, privacy, minder legaal downloaden of...?

Wat is belangrijk?
Prijs, veiligheid, gebruiksgemak, snelheid?


Al deze vier ;).

Het gaat mij idd om privacy en veiligheid, bv, doe alles digitaal, zoals bankzaken, ook voor mijn moeder..

Download ook wel eens maar niet meer zoveel als vroeger, daarvoor hoef ik het iig niet.

denoontje


modde239

Ik gebruik al jaren ExpressVPN naar alle tevredenheid niet de goedkoopste maar wel 1 van de snelste.

Toni71

#7
Ik heb Nordvpn getest, Expressvpn en Pia gehad. Bij mij gaven deze een matige snelheid met downloaden.

Nu bijna een jaar 5eurovpn, waar ik mijn 500mbit verbinding (bijna) mee haal. Hier ben ik erg content mee.

(matige snelheid: met mijn huidige vpn zeker het dubbele van wat ik had)

Nu ik dit zo tik, vraag ik me af of de volle snelheid bereikt wordt bij anderen met een vpn?

RonG

Quote from: Davey on June 12, 2020, 15:06:55
NordVPN is vorig jaar gehacked dus ik zou daarvan wegblijven.

https://techcrunch.com/2019/10/21/nordvpn-confirms-it-was-hacked/?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xlLmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAAGQKZi6O8xvJF9d_oOmsWzE_NOlsWV_u15VTjlarRqlsi3X_xFbp2Pp6vZWdU5VMqmbNx4Hf6yNAfpQ_f37OubHf1_1jQ1wWaOpTgEjFSvhBPyECakEWF5vZiuhsBDQEzk7HCEZ6rJW-z1K9sfvjUK4f34qIUWct4r98sCPDXfER

Ja, had ik ook al gelezen, ze zijn een van de grootste zo te zien.

Quote from: Toni71 on June 12, 2020, 16:03:04
Ik heb Nordvpn getest, Expressvpn en Pia gehad. Bij mij gaven deze een matige snelheid met downloaden.

Nu bijna een jaar 5eurovpn, waar ik mijn 500mbit verbinding (bijna) mee haal. Hier ben ik erg content mee.



klinkt alsof het de action van de vpn's is ;).

RonG

Denk dat ik nord vpn toch eens ga testen, aanbieding nu is dat 2 jaar hetzelfde kost als 3 jaar (per maand dan).
Zal wat speedtests uitvoeren en hier posten.

Toni71

#10
'klinkt alsof het de action van de vpn's is '

Of misschien wel de betere. Met een goede snelheid. De betaalde recencies van vpn`s op het net zijn ook niet altijd waarheidsgetrouw.

Ik heb het zo ervaren. :)

Maar, ik ben wel benieuwd wat voor snelheden je haalt straks. Misschien is dit nu anders.

RonG

Was niet kwaad bedoeld ;) zal zeker goed zijn, als die nord niet voldoen zal het zeker ook een kans geven.

mijkie

Quote from: modde239 on June 12, 2020, 15:58:07
Ik gebruik al jaren ExpressVPN naar alle tevredenheid niet de goedkoopste maar wel 1 van de snelste.

Hier ook, snelheden zijn ook erg goed als je server pakt die in de buurt zit maar, de keuze aan servers is reuze  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

RonG

Draait al, erg makkelijk.

Ik heb Ziggo Internet net complete 250Mb down en 25Mb up.

Meerdere tests gedaan en ik haal de volle snelheid iig. Komende dagen verder testen.

Toni71

#14
De naam is eigenlijk ook niks inderdaad. 5euroVpn. Ik had daar eerst ook mijn gedachten bij. Maar ik haalde echt bedroevende snelheden bij die anderen.
En natuurlijk heb ik daarin andere servers en protocollen getest.

Misschien is het nu anders. De snelheden ben ik benieuwd naar.

(edit: Mooi dat je de volle snelheid haalt. Ik haalde net de helft vaak van wat ik aan abonnement heb)


RonG

Quote from: Toni71 on June 12, 2020, 18:25:43
De naam is eigenlijk ook niks inderdaad. 5euroVpn. Ik had daar eerst ook mijn gedachten bij. Maar ik haalde echt bedroevende snelheden bij die anderen.
En natuurlijk heb ik daarin andere servers en protocollen getest.

Misschien is het nu anders. De snelheden ben ik benieuwd naar.

(edit: Mooi dat je de volle snelheid haalt. Ik haalde net de helft vaak van wat ik aan abonnement heb)

Ja, snelheid is nu goed, maar zal zeker gebruik maken van die 30 dagen niet goed geld terug, als het zo blijft dan laat ik het zo.
Ik heb nu geen externe router, enkel dat ziggo modem/router en zou het liefst de vpn daarop willen configureren en niet op elk apparaat apart.

Ik ga ervan uit dat dat ziggo modem dat niet kan en ik een externe router moet hebben hiervoor.

Toni71

#16
De Vpn op een router installeren is zeker makkelijk. Ik zou wel goed informeren of de router genoeg kracht heeft om via vpn te draaien.
Als die niet krachtig genoeg is, merk je dat ook in de verbinding.

Ooit eens gedaan op een Asus 68u, maar vond dit niks. Nieuwere routers zullen sneller zijn, neem ik aan.

Ik heb ook een Ziggo modem, en had juist geen zin meer in een extra router. Al genoeg apparaten.


mijkie

Ik draai openvpn op een ASUS RT-AX92u setje, heb er 2 als mesh en dat werkt prima !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Toni71

#18
kijk daar heb je wat aan.:)

Dat is ook wel een 'stevige' router. Daar mag je wel vanuit gaan dat een vpn er goed op draait.

(ik zat eerst naar de prijs van de 2-pack te kijken. Bijna 400 per stuk zou wel veel geld zijn.  :D)

Je haalt je volle snelheid met die router (met vpn)?


mijkie

Yup, heb 250 glasvezel en die snelheid haal ik zelf met wifi achterin de tuin, is die niet heel groot hoor [emoji6]

T fluctueerde heel klein beetje maar, de 230 haal ik altijd wel
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

eduard

Ik weet niet of een vpn gaat bieden wat je zoekt. In veel gevallen verplaats je probleem of wordt hij groter.
Waarom zou je vpn provider betrouwbaarder zijn de je isp.
Ik denk dat een vpn een goed idee is als.
1 de VPN provider betrouwbaar is
2 als je vaak gebruik maakt van openbare wifi netwerken.

Er zijn wat YouTube filmpjes tevinden waar men uitlegd waarom je geen vpn zou moeten gebruiken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


Roksan

Ik heb goede ervaringen met surfshark. Betaalbaar en best snel. Met downloaden haal ik gewoon de volle snelheid van Ziggo.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

oud_account_1

Ik heb een GL AR 150 (besteld bij Amazon).
Dat ding hangt aan de USB poort van een van mijn routers (voor de 5V voeding) en aan een netwerkpoort en heeft continue een vpn open van Nord VPN.
Het is geen snelheidswonder, maar ik gebruik 'm voor mijn werk en ssh en rdp gebruiken weinig data.
Als ik remote werk, dan neem ik dat kastje mee plug 'm in de USB poort en maak verbinding via Wifi.
Zelfs open Wifi netwerken in hotels etc. zijn zo veilig te gebruiken.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

RonG

Even een update,

Ik heb nu een week Nord VPN lopen en totaal geen problemen ondervonden tot nog toe, snelheid is tevens wat Ziggo mij maximaal bied.

pieper

Quote from: RonG on June 19, 2020, 13:26:50
Even een update,

Ik heb nu een week Nord VPN lopen en totaal geen problemen ondervonden tot nog toe, snelheid is tevens wat Ziggo mij maximaal bied.

Ik ben benieuwd wat ie over een maand doet, bij mij storte de snelheid behoorlijk in behalve op speedtest sites maar nieuwsgroepen was max 10-20 Mbit.
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt