Impuls aria se vraagje

Started by audio_stabilo, June 11, 2020, 07:47:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audio_stabilo

Hallo !

Ik heb momenteel een paar Impuls Aria Se speakers te leen van iemand om te kijken of ik het wat vind. Het zijn mooie kleine zuiltjes alleen vind ik het hoog wat terughoudend. Iemand een idee of dit aangepast kan worden dmv een andere tweeter ? Alleen het filter moet dan aanvepast worden natuurlijk en daar heb ik geen trek in. Iemand anders de zelfde ervaring met deze speakers ?

Ik draai momenteel met een nad 375bee versterker

Dank voor de tips !

toetertje

Weet je al welke tweeters er in zitten.
Misschien is dat een type met ferrofluid, en is deze uitgedroogd.
In dat geval kun je ze misschien repareren, of vervangen.

Een andere tweeter plaatsen zonder aanpassing van het filter, is geen goed idee.

Nosferatu

Stel je vraag maar eens bij Audiowise.nl, daar zit Keith Marshall, de ontwerper van Impulse luidsprekers. En anders draai je je treble knopje een beetje open als je ietsje meer hoog wilt. Of andere interlink tussen versterker en bron, kan ook helpen.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

audio_stabilo

Dank voor de tips

Ik heb ze net toch maar omgeruild voor de kef reference model 3-2. Dat speelt wel even op een ander niveau ! Wauw... wat een mooi diep laag en sprankelend hoog. Nu nog even zoeken  naar de goede plaatsing. Ze hebben geen poort achter dus wellicht wat meer naar de muur ? Iemand tips ?

Peerless Monster

Quote from: audiogek on June 11, 2020, 18:43:33
Dank voor de tips

Ik heb ze net toch maar omgeruild voor de kef reference model 3-2. Dat speelt wel even op een ander niveau ! Wauw... wat een mooi diep laag en sprankelend hoog. Nu nog even zoeken  naar de goede plaatsing. Ze hebben geen poort achter dus wellicht wat meer naar de muur ? Iemand tips ?

Liever geen muur met de Kefs.
Je hebt ze van Rick denk ik?
Mooie speakers hoor! Had ze 20 jaar geleden ook.
Heerlijke dingen. Niet meer wegdoen 😂
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

audio_stabilo

Quote from: Peerless Monster on June 11, 2020, 19:01:31
Liever geen muur met de Kefs.
Je hebt ze van Rick denk ik?
Mooie speakers hoor! Had ze 20 jaar geleden ook.
Heerlijke dingen. Niet meer wegdoen 😂

Altijd bij Rick !
Ja mooi hè. Hopelijk zitten hier de all life time randen in bij de woofers. Schijnt kef bij sommige modellen gedaan te hebben.

Maak een achterwand nog wat uit ? Want om ze nou midden in kamer te zetten ?

audio_stabilo

Ik zit nog een beetje te rommelen met het laag en plaatsing. Op mijn nad 375bee heb ik de bass ietsje verder staan omdat ik het anders te weinig vind. Dit heb ik nooit gehad. Wel zit er simpel mediamarkt draad tussen de speakers. Wie weet helpt wat betere kabel? Ook heb ik zitten denken dat het misschien aan het dacje kan liggen die in de nad zit. Dit is ook maar een simpel dingetje.

Wat is nou een goede plaatsing voor kef speakers in het algemeen? Want ik lees ook veel dat kef speakers tegen de muur mogen staan. Vooral als de bassreflex aan de voorkant zit. Ik ervaar dan wel wat meer laag. Maar als ik ze naar voren zet ervaar ik weer een dieper stereobeeld.... Lastig lastig lastig :P

Peerless Monster

Quote from: audiogek on June 12, 2020, 17:05:56
Ik zit nog een beetje te rommelen met het laag en plaatsing. Op mijn nad 375bee heb ik de bass ietsje verder staan omdat ik het anders te weinig vind. Dit heb ik nooit gehad. Wel zit er simpel mediamarkt draad tussen de speakers. Wie weet helpt wat betere kabel? Ook heb ik zitten denken dat het misschien aan het dacje kan liggen die in de nad zit. Dit is ook maar een simpel dingetje.

Wat is nou een goede plaatsing voor kef speakers in het algemeen? Want ik lees ook veel dat kef speakers tegen de muur mogen staan. Vooral als de bassreflex aan de voorkant zit. Ik ervaar dan wel wat meer laag. Maar als ik ze naar voren zet ervaar ik weer een dieper stereobeeld.... Lastig lastig lastig :P

Achterin de terminals zit een busje.
Dat busje kan je 180 graden draaien (dus er uit nemen en dan om draaien en terugplaatsen.
Dit voor meer of minder respons op de bas.
Heb je een foto ervan?

Daarmee kan je ze tegen de wand plaatsen.
Met bas is het vaak spelen.

Probeer in ieder geval 80/85 cm afstand te houden tot de zijmuur.
En het liefst een veelvoud daarvan de kamer in.
Waar woon je ergens misschien kan je helpen?
Pm me maar
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

audio_stabilo

Quote from: Peerless Monster on June 12, 2020, 17:34:28
Achterin de terminals zit een busje.
Dat busje kan je 180 graden draaien (dus er uit nemen en dan om draaien en terugplaatsen.
Dit voor meer of minder respons op de bas.
Heb je een foto ervan?

Daarmee kan je ze tegen de wand plaatsen.
Met bas is het vaak spelen.

Probeer in ieder geval 80/85 cm afstand te houden tot de zijmuur.
En het liefst een veelvoud daarvan de kamer in.
Waar woon je ergens misschien kan je helpen?
Pm me maar

Welk busje dan?

Woon in Nieuwegein

audio_stabilo

#9
Zie alleen dit die erin gedraaid zat in LW +

Zo zat er ook in

Maar zie daar trouwens niks van in het boekje staan

audio_stabilo


audio_stabilo

Jammer geen antwoord meer:p

Peerless Monster

Quote from: audiogek on June 14, 2020, 09:43:48
Jammer geen antwoord meer:p

Gast. Weet jij veel waar ik mee bezig ben!
Geduld is een schone zaak.

Ik heb zelfs naar de originele handleiding gezocht, want die moet ik ergens hebben liggen, maar blijkbaar opgedoekt.
Daarin staat precies hoe je het schroefje erin moet doen.
Ik kon online alleen van de eerste versie de handleiding vinden voor model 1,2,3,4. Maar niet voor de .2 versie.
Proefondervindelijk lijkt me een goede optie...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

chansig

Pffff....10 minuten en nog steeds geen reactie van Audiogek op je helpende bericht.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Peerless Monster

Quote from: chansig on June 14, 2020, 12:53:53
Pffff....10 minuten en nog steeds geen reactie van Audiogek op je helpende bericht.  :D

Gr. Hans

Hans! 😂
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vergeerr72

Quote from: chansig on June 14, 2020, 12:53:53
Pffff....10 minuten en nog steeds geen reactie van Audiogek op je helpende bericht.  :D

Gr. Hans
@Peerless Monster 10 minuten op de toilet doorbrengen is voor een man ook wel erg lang.... [emoji6]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Peerless Monster

#16
Quote from: vergeerr72 on June 14, 2020, 13:36:16
@Peerless Monster 10 minuten op de toilet doorbrengen is voor een man ook wel erg lang.... [emoji6]

Hahaha jaag hem nou niet weg...
Wij van datacenter verhuizen a 120 eu per uur met 30 man en hij vraagt zich af waarom ik niet antwoord binnen gestelde tijd... het wordt steeds gekker 😂

Goed alles wel, we moeten even wachten tot onze audiogek het busje heeft omgrdraaid om te ontdekken of dat meer of minder bas geeft. Ik denk minder bas. Dus dan kunnen ze principe tegen de muur.
Maar de handleiding van KEF zegt dat ze juist NIET tegen de muren mogen.
Speakers altijd minstens (vanuit tweeter gezien) 85 cm van dd zijmuur af en een veelvoud daarvan van de achtermuur. Niet even ver van de zijmuur en voorwand in ieder geval.

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

audio_stabilo

Volgens mij hoor ik als ik ze dus anderom doe wel meer laag. Maar lastig te horen hoor !

Ja sorry dat ik ongeduldig was. Was gewoon benieuwd of ik iets verkeerd deed :)

Peerless Monster

Quote from: audiogek on June 14, 2020, 15:34:11
Volgens mij hoor ik als ik ze dus anderom doe wel meer laag. Maar lastig te horen hoor !

Ja sorry dat ik ongeduldig was. Was gewoon benieuwd of ik iets verkeerd deed :)

Nee joh. Je doet helemaal niks verkeerd!
Een forum werkt asynchroon. Mensen reageren wanneer ze tijd hebben 😉

Nou als het goed zou je het verschil wel moeten horen.
Het is meetbaar waarschijnlijk ook.
Heb je iets om te meten?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

audio_stabilo

Quote from: Peerless Monster on June 14, 2020, 15:39:04
Nee joh. Je doet helemaal niks verkeerd!
Een forum werkt asynchroon. Mensen reageren wanneer ze tijd hebben 😉

Nou als het goed zou je het verschil wel moeten horen.
Het is meetbaar waarschijnlijk ook.
Heb je iets om te meten?

Nee helaas. Volgens mij gaat het wel iets luider. Maar niet dat je zegt wat een wereld van verschil. Net de handleiding gedownload. Maar zie er niks over staan

audio_stabilo

Gevonden. Moet dus gedraaid zitten voor meer laag.

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

audio_stabilo

Hoeveel meter zouden jullie de kefs uit elkaar zetten ?

audio_stabilo

En wat voor versterker is aan te raden. Want ik denk dat ze wel meer lusten

Peerless Monster

Quote from: audiogek on June 16, 2020, 09:47:19
En wat voor versterker is aan te raden. Want ik denk dat ze wel meer lusten

Wat voor versterker heb je nu?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler