Televisie of projector bij 1,8m breed scherm in batcave?

Started by sandervg, June 9, 2020, 18:16:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sandervg

#25
Ik heb een oud schetsje gevonden van mijn situatie. Niet de mooiste tekening, maar geeft het denk ik wel goed weer. Is niet helemaal op schaal denk ik , maar komt in de buurt
- Twee stoelen naast elkaar
- Projector hang daarboven (zelf gemaakt kastje van MDF), zo laag mogelijk dat ik nog nét m'n hoofd er niet tegenaan stoot
- Scherm kan niet omhoog/naar achter (zit tegen het dak aan)
- Projector kan niet (zo maar) omlaag/naar achter want dan komt ie erg laag te hangen
- Alles een kwartslag draaien is om meerdere redenen geen optie

Wat maten:
- Scherm is 178cm breed, 100 cm hoog
- Witte deel van het scherm is 64 cm van de grond
- Scherm staat bovenkant projectorplank is 1,95m van de grond (voor de lensshift berekening komt daar de afstand van plank tot midden van de lens nog bij)
- De projector staat 2,4m van het scherm verwijderd

Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

DustinV

Hangt ie nu net boven je hoofd als je zit of als je staat? Ik persoonlijk zou gaan voor de jvc en hem lager hangen en dan maar wat beter opletten.

sandervg

Ja, hang boven ons hoofd. Zittend geen last van (zou wat lager kunnen) maar dat gaat bij opstaan / zitten vee 'auw!@$%#!@#' opleveren :)

Mijn redenering / berekening was: projector staat 1,95m van de grond, komt nog, ca. 10 cm bij tot midden van de lens, dus ca. 2,05m
Onderkant scherm (bij 1 meter hoogte) is dan 2,05 - 0,5 = 1,55m. Dit moet zakken naar 0,63m, dus 0,92m omlaag met de lensshift. Dat is dus een lensshift van 92%? 80% zou zijn 0,8m omlaag dus dan komt het beeld 12 cm te hoog. Dus dan zou ik m'n plank (met wat marge) minimaal 15cm moeten laten zaken naar naar 1,75m. Ik bedenk nu wel: hij gaat ook wat naar achter met deze actie. Misschien toch een optie...
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

MLCinema

Kunnen de stoelen niet uit elkaar en de PJ ertussen? Of staat er een bank[emoji4]?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

sandervg

Nee stoelen, maar als ze uit elkaar komen, zit ik niet meer mooi in het midden :-)

Maaarrrrr..... even een doos onder m'n projector-plank geplakt met schilderstape (om een lagere plank te simuleren). Ik heb 'm 23 cm later geplakt (toevallig de afmeting van de doos  ;D) en dus ook 23 cm naar achter. Dat is ruim voldoende voor de JVC. En omdat de plank dan ook naar achter gaat is er geen enkel risico om je hoofd te stoten  :pompom: :pompom: :pompom:  (Ik snap eigenlijk niet waarom ik dat ding niet sowieso wat lager heb opgehangen....). Kortom: de opties liggen weer open!  ::)

Heeft de JVC ook nadelen tov de Epson? Ik meen dat Frank ooit heeft aangegeven dat de JVC een onrustiger beeld zou hebben? Ik dacht dit toe te kunnen schrijven aan DLP, maar omdat deze projector niet met DLP werkt kan dat geen rol spelen.

En dat HDR: moet je receiver daar ook voor geschikt zijn? (ik sta op het punt om vrijdag de AVR550 van PascalP over te nemen, maar verwacht niet dat deze Arcam met HDR overweg zal kunnen).

Laatste vraag: kan de JVC ook frame interpolation (is dat hetzelfde als motion control?) uitvoeren bij 4K? (ik weet dat de Epson dat niet kan en dat vind ik wel jammer)

Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

reza

De 7900 is superieur tegenover bijna elke Epson ook de laser in mijn optiek. Dus nee, geen nadelen tegenover de Epson, nou..
Als je dan toch iets moet noemen. Als je de lamp gaat vervangen zou je willen dat je een Epson had :D

Je reciever moet indd HDR proof zijn.

Ja de JVC heeft CMD
( clear motion drive ) met 4k.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Martijnst1990

Quote from: raindog on June 10, 2020, 19:27:51
Oh absoluut, dat staat natuurlijk los van de keuze van welke projector.
Ik had me gewoon niet gerealiseerd dat nieuwe releases op Bluray soms geen atmos mix hebben terwijl ze dat op de uhd uitvoering wel hebben. Gek eigenlijk.
Even voor mijn beeldvorming: je zegt "soms" geen Atmos track op een normale blu-ray. Maar een Atmos/DTS:X/Auro 3D track kan überhaupt niet voorkomen op normaal Blu-ray toch? Als dat wel kan lijkt me dat erg interessant!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Quote from: sandervg on June 10, 2020, 20:04:06
Nee stoelen, maar als ze uit elkaar komen, zit ik niet meer mooi in het midden :-)

Maaarrrrr..... even een doos onder m'n projector-plank geplakt met schilderstape (om een lagere plank te simuleren). Ik heb 'm 23 cm later geplakt (toevallig de afmeting van de doos  ;D) en dus ook 23 cm naar achter. Dat is ruim voldoende voor de JVC. En omdat de plank dan ook naar achter gaat is er geen enkel risico om je hoofd te stoten  :pompom: :pompom: :pompom:  (Ik snap eigenlijk niet waarom ik dat ding niet sowieso wat lager heb opgehangen....). Kortom: de opties liggen weer open!  ::)

Heeft de JVC ook nadelen tov de Epson? Ik meen dat Frank ooit heeft aangegeven dat de JVC een onrustiger beeld zou hebben? Ik dacht dit toe te kunnen schrijven aan DLP, maar omdat deze projector niet met DLP werkt kan dat geen rol spelen.

En dat HDR: moet je receiver daar ook voor geschikt zijn? (ik sta op het punt om vrijdag de AVR550 van PascalP over te nemen, maar verwacht niet dat deze Arcam met HDR overweg zal kunnen).

Laatste vraag: kan de JVC ook frame interpolation (is dat hetzelfde als motion control?) uitvoeren bij 4K? (ik weet dat de Epson dat niet kan en dat vind ik wel jammer)
Mooi hè, dat je op deze manier erachter komt dat de PJ lager kan omdat die dan ook verder naar achteren hangt  :clapping: Soms zie je iets niet direct, maar kan zo'n verschil maken als je het wel ineens ziet. Zou dan toch eens een demo aanvragen bij Vik (forum naam) van Cinemike van de X7900  O0
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

sandervg

Mbt de prijs van de lamp: gaat de lamp van een JVC ook navenant langer mee tov de Epson? :)  Bij Epson doe ik niet langer dan zo'n 1200 uur op één lamp. Misschien wordt de projector bij mij te heet in dat kastje aan het plafond...  :-\

Heb we wat verder ingelezen en zit ook met een schuin ook naar de N5 te kijken. Hoe verhoudt zich deze tov de X7900? Lijkt me haast een achteruitgang tov de X7900 als je geen 4K speelt (minder contrast vooral)

Op mijn relatief kleine scherm van 1,8m breed: zou een N5 (of zelfs N7) dan überhaupt nog veel zichtbaar verschil geven tov de X7900? Of vallen die voordelen dan eigenlijk weg?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

MLCinema

Ik zou die vraag bijvoorbeeld bij Vik neerleggen. Naast goede prijzen ook echt goed advies. Hier kijk ik naar volle tevredenheid naar het plaatje van een N5, geleverd via Vik.

Werner of Frank zouden het waarschijnlijk ook prima kunnen overigens.

Nog een overweging trouwens. Je hebt van bijvoorbeeld Chief ook een beugel die onder een hoek kan worden gehangen. Dat kan ook nog de moeite waard zijn. Een plankje zal overigens goedkoper zijn maar zeker de N5 is aan de maat en zwaar.

Grootste voordelen N5/7 tov de 7900:

Betere lens
Betere lens memory
Auto tone mapping voor HDR
Geen E-shift noise (de een is er gevoeliger voor dan de ander)

Nadelen:
Lager native contrast
Duurder
Zwaarder/groter/lomper

Ten opzichte van een Epson 9400 kan ik de beoordeling niet maken, had voor de N5 een Epson TW7300.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

raindog

Quote from: sandervg on June 10, 2020, 20:04:06
En dat HDR: moet je receiver daar ook voor geschikt zijn? (ik sta op het punt om vrijdag de AVR550 van PascalP over te nemen, maar verwacht niet dat deze Arcam met HDR overweg zal kunnen).

Een AVR550 kan prima overweg met 4k, HDR en Atmos. Mooie aankoop, zul je geen spijt van krijgen.

Quote from: sandervg on June 10, 2020, 21:27:09
Heb we wat verder ingelezen en zit ook met een schuin ook naar de N5 te kijken. Hoe verhoudt zich deze tov de X7900? Lijkt me haast een achteruitgang tov de X7900 als je geen 4K speelt (minder contrast vooral)

De N5 vind ik persoonlijk een stuk mooier dan de X7900, die laatste is wat rauwer/korreliger in vergelijking met de nieuwe JVC lijn. Het is best een flinke stap.

Quote from: Martijn90 on June 10, 2020, 21:14:06
Even voor mijn beeldvorming: je zegt "soms" geen Atmos track op een normale blu-ray. Maar een Atmos/DTS:X/Auro 3D track kan überhaupt niet voorkomen op normaal Blu-ray toch? Als dat wel kan lijkt me dat erg interessant!

Er zijn zeker wel bluray discs met Atmos, dat is niet voorbehouden aan UHD. Google maar even. Vooral recente films natuurlijk maar ook series zoals GOT. Zojuist S7 afgekeken op bluray en die heeft een erg mooie Atmos mix.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

reza

Quote from: Martijn90 on June 10, 2020, 21:14:06
Even voor mijn beeldvorming: je zegt "soms" geen Atmos track op een normale blu-ray. Maar een Atmos/DTS:X/Auro 3D track kan überhaupt niet voorkomen op normaal Blu-ray toch? Als dat wel kan lijkt me dat erg interessant!

Er zijn zat films op BD met Atmos: Gravity, unbroken,   om maar even heel snel twee films te noemen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

skyfox

Ah, jij gaat voor Pascal zn Arcam. Daar ga je geen spijt van krijgen. Wel lekker de tijd nemen om met Dirac te spelen. Des te beter zijn je resultaten.

De N5 is zeker een mooie optie. Kost iets meer, is neem ik aan wel groter dan de x7900. Let daarop bij aankoop. Met die beamer zit je de komende jaren helemaal goed. Maar ook met de x7900 val je je geen buil. Wat Kamidio zegt, neem even contact op met Vik, dan weet je snel meer.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

sandervg

Atmos heb ik (denk ik) geen interesse in: heb nu eenmaal maar een 5.1 opstelling. Ik heb 5 identieke speakers op gelijke hoogte. Lijkt me een beetje zonde om daar 2 'andere' atoms luidsprekers aan te koppelen?

HDR heb ik nooit gezien, maar als het effect hetzelfde is als bij fototoestellen, heb ik daar ook geen interesse in: ik vind het bij fototoestellen ontzettend kunstmatig. Bovendien koop ik geen Bluray / UHD schijfjes: wat downloaden / streamen zal het voor mij blijven.

4K - zo heb ik nu geleerd in dit topic - ga ik weinig profijt van hebben. Een eshift zal voor mijn kleine projectie afstand voldoende scherpte leveren. Ik denk dat ik obv scherpte / resolutie geen verschil ga zien met native 4K projecteren

Wat ik wel belangrijk vind zijn een dynamisch, sprankelend beeld. Ik vind het beeld met mijn huidige Epson te vlak, contrast te laag en ook iets te donker bij veel films (iris?). Ik zoek meer sprankeling, meer 'pop' in het beeld. Ik zou ook erg graag iets van frame interpolation / motion control etc. in kunnen zetten voor een iets vloeiendere weergave. Ik kijk 100% verduisterd, muren / plafond zijn allemaal antraciet geverfd.

Ik las hier op het Forum dat Frank niet erg te spreken is over de X7900. Laag ANSI contrast (geen idee wat dat is :)) en omschrijft het beeld ook als korrelig / ruis. Maar: ga ik dat op mijn afstand ook zien? Hij adviseert om in plaats daarvan naar de N5 te kijken (is eigenlijk boven mijn budget, maar goed, als dat écht zo veel beter is....) of naar de Sony, maar is ongeveer zelfde prijs als de N5. Of dan toch de TW9400? Of mis ik nog een optie?

Ik wil een échte upgrade doen tov de TW5000, maar het moet wel zinvol blijven gezien mijn projectie maat. Tja, keuze, keuzes, keuzes..... Meningen en adviezen worden op prijs gesteld! :) Ik zal ook eens met Vik en Frank bellen. Wie is 'Werner' die hier ook genoemd wordt?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

vik

Ik heb even voor je gekeken Sander:

Op jouw scherm formaat 16:9 met een kijk afstand van 3m (9.84 Feet)

Diagonal 80 " (204)cm
Width 70       (178)cm
39,4 height   (100)cm

Kun je eventueel met een N5/N7 en uiteraard de X7900 prima projecteren mits de throw distance (voorkant lens tot scherm) past:

X7900:

Groothoek 240cm
Tele 489cm

Specs:

B X H X D
455 x 179 x 472
15.6 kg


N5/N7:

Groothoek 237cm
Tele 484cm


B X H X D
500 x 234 x 495
19.6 kg

Op deze is afstand is het voordeel van 4K kantje boord (ideaal is 1.5m) 5 feet.

Persoonlijk zou ik denk ik kiezen voor de X7900. Die biedt enorm veel plezier en bovendien is het nog steeds de "King of contrast" en daar tegen is de prijs een stuk vriendelijker.  :)

Mocht je ooit gaan verhuizen en de kans krijgen groter te projecteren zal het aanbod wel weer veranderd zijn.


Quote from: sandervg on June 11, 2020, 08:29:32
Atmos heb ik (denk ik) geen interesse in: heb nu eenmaal maar een 5.1 opstelling. Ik heb 5 identieke speakers op gelijke hoogte. Lijkt me een beetje zonde om daar 2 'andere' atoms luidsprekers aan te koppelen?

HDR heb ik nooit gezien, maar als het effect hetzelfde is als bij fototoestellen, heb ik daar ook geen interesse in: ik vind het bij fototoestellen ontzettend kunstmatig. Bovendien koop ik geen Bluray / UHD schijfjes: wat downloaden / streamen zal het voor mij blijven.

4K - zo heb ik nu geleerd in dit topic - ga ik weinig profijt van hebben. Een eshift zal voor mijn kleine projectie afstand voldoende scherpte leveren. Ik denk dat ik obv scherpte / resolutie geen verschil ga zien met native 4K projecteren

Wat ik wel belangrijk vind zijn een dynamisch, sprankelend beeld. Ik vind het beeld met mijn huidige Epson te vlak, contrast te laag en ook iets te donker bij veel films (iris?). Ik zoek meer sprankeling, meer 'pop' in het beeld. Ik zou ook erg graag iets van frame interpolation / motion control etc. in kunnen zetten voor een iets vloeiendere weergave. Ik kijk 100% verduisterd, muren / plafond zijn allemaal antraciet geverfd.

Ik las hier op het Forum dat Frank niet erg te spreken is over de X7900. Laag ANSI contrast (geen idee wat dat is :)) en omschrijft het beeld ook als korrelig / ruis. Maar: ga ik dat op mijn afstand ook zien? Hij adviseert om in plaats daarvan naar de N5 te kijken (is eigenlijk boven mijn budget, maar goed, als dat écht zo veel beter is....) of naar de Sony, maar is ongeveer zelfde prijs als de N5. Of dan toch de TW9400? Of mis ik nog een optie?

Ik wil een échte upgrade doen tov de TW5000, maar het moet wel zinvol blijven gezien mijn projectie maat. Tja, keuze, keuzes, keuzes..... Meningen en adviezen worden op prijs gesteld! :) Ik zal ook eens met Vik en Frank bellen. Wie is 'Werner' die hier ook genoemd wordt?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Martijnst1990

Quote from: raindog on June 11, 2020, 00:01:50

Er zijn zeker wel bluray discs met Atmos, dat is niet voorbehouden aan UHD. Google maar even. Vooral recente films natuurlijk maar ook series zoals GOT. Zojuist S7 afgekeken op bluray en die heeft een erg mooie Atmos mix.
Quote from: reza on June 11, 2020, 00:03:50
Er zijn zat films op BD met Atmos: Gravity, unbroken,   om maar even heel snel twee films te noemen.
Ik ben er te lang uit geweest merk ik ;D Bedankt voor de reacties!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

denoontje

just a question..
Kun je de opstelling niet draaien zodat je een groter scherm kwijt kunt en je vet beter kan profiteren van 4k?

Heb je een foto van je ruimte?


MechanicalAnimal

Quote from: denoontje on June 11, 2020, 10:53:05
just a question..
Kun je de opstelling niet draaien zodat je een groter scherm kwijt kunt en je vet beter kan profiteren van 4k?

Heb je een foto van je ruimte?

slimme opmerking,

ik heb bij Wolfkamp zijn zolderHT gezien en die had hem ook in de lengte, dus het doek op de kopse kant, veel handiger ruimte gebruik IMHO
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

denoontje

Quote from: MechanicalAnimal on June 11, 2020, 11:59:33
slimme opmerking,

ik heb bij Wolfkamp zijn zolderHT gezien en die had hem ook in de lengte, dus het doek op de kopse kant, veel handiger ruimte gebruik IMHO
Net als marco66:
Hij heeft mijn oude lumen scherm van 2 meter breed en een nieuwe jvc 7900.
Prima plekkie.


jvanhambelgium

Quote from: sandervg on June 10, 2020, 00:02:06
Nou, ik heb één nadeel gevonden voor de JVC  :nopompom:.... De verticale lensshift is niet voldoende in mijn situatie. Beeld komt ruim 10 cm te hoog  :crazy:.  Ik heb een verticale lensshift nodig van minimaal 92% (beetje afhankelijk van hoe 'dik' de projector is....). Sony heeft ook te weinig lens shift. Of ik moet de boel gaan verbouwen  :(.

Dus zijn er nog andere opties met top contrast/blacklevels (non-DLP) met een  vertikale lensshift van minimaal 92%?

Da's oa de reden dat hier ook een Epson hangt. Toch wel een beetje de "king" qua lens-shift.
Ik zit met een hoge plafond op 3.6m hoogte en een projectie-scherm dat op 50cm van de grond zit ... dus tja ...
Heb jaren geleden de TW9000 genomen en die hangt er nog steeds.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

sandervg

Draaien is niet echt een optie denk ik. Ik zal proberen een fotootje te posten Sowieso heb ik dan een lastige interne discussie te voeren :-). Het probleem is dat de kijkafstand nog kleiner wordt (komt dan dik onder de 3 meter) en op de één of andere manier vind ik het niet zo lekker kijken op een groter scherm vanaf een kleinere afstand. Ik zou nu ook de stoelen eenvoudig een meter naar voren kunnen schuiven wat een bredere kijkhoek oplevert. Hebben we ooit gehad maar zijn toch weer terug gegaan. Ik denk dat bij ons 'bigger is better' niet altijd geldt :). Misschien komt het omdat ik altijd met ondertitels kijk (het wordt dan zo'n tenniswedstrijd). En dat heeft niet zo zeer te maken dat ik geen Engels kan (ik werk in een bedrijf met meer dan 22 nationaliteiten waar alleen Engels wordt gesproken/geschreven ook tussen Nederlanders onderling) maar ik heb zonder ondertitels echt moeite om alles goed te verstaan.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

sandervg

Trouwens: hoe denken jullie over een bejaarde Sony VW500? (dus 2e hands). Hoe zou zich dat verhouden tov de X7900 en eventueel zelfs N5?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

reza

Die kan echt niet meer mee komen met de JVC,s.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

sion

Quote from: raindog on June 10, 2020, 13:11:10
Dan HDR. Ik bezit ongeveer 30 UHD-discs met HDR, slechts in een aantal gevallen vind ik HDR een meerwaarde bieden in de filmische beleving. In de meeste gevallen vind ik HDR amper iets toevoegen en regelmatig zelfs 'too much' waardoor het onnatuurlijk oogt en het als 'effect' zelfs storend wordt.
Tjsa, daar zit ik dan met mijn dure 4K HDR beamer en in de praktijk koop ik weer vooral blurays omdat de duurdere 4k UHD discs voor mij nauwelijks iets toevoegen.. Was ik dan niet even goed af geweest met een 2k Beamer?

Dat onderschrijf ik! Hoewel ik super blij ben met mijn Sony 4K/HDR projector, kijk ik in de praktijk ook toch vaker de blu-ray versie (op standaard 400 nits gemasterd) in plaats van de UHD versie.
Beeld met HDR is gewoon weg te donker. Toen ik deze projector kocht waren de N5/N7 nog niet eens aangekondigd door JVC.
Achteraf gezien had ik denk ik ook prima met een JVC X7900 vooruit gekund. Probleem van de Clear Motion Drive heb ik dan weer niet, want mijn projector is CineMike gemodificeerd, dus geen Motion Flow (Sony versie van C.M.D.) nodig, wat zowel scherpte als lichtopbrengst optimaal houd.

Maar het is geen straf om op te kijken, hoor!
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

sandervg

#49
Quote from: reza on June 11, 2020, 21:30:28
Die kan echt niet meer mee komen met de JVC,s.
Zelfs niet de X7900? Ik heb het dan niet over HDR, 3D en dat soort features, maar puur beeldkwaliteit: kleuren, contrast, dynamiek etc.  Nieuwprijs was destijds 10.000 euro Dan is de techniek wel erg hard gegaan de laatste jaren.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian