Televisie of projector bij 1,8m breed scherm in batcave?

Started by sandervg, June 9, 2020, 18:16:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sandervg

Heb nu een Epson TW5000 en ben aan het overwegen of ik 'm nu ga verkopen (heeft 1000 uur op de teller) of dat ik deze lamp ga opmaken en dan nog een keer de lamp ga vervangen. Nu kijk ik niet extreem groot: afstand scherm tot mijn ogen is ca. 3 meter. Scherm is 1,8 meter breed. Zou in dat geval een 4K projector toegevoegde waarde hebben, of kan ik beter upgraden naar een kwalitatief betere full HD projector omdat je toch geen / extreem weinig verschil ziet tussen 1080P/4K op mijn kijkafstand / schermbreedte? Of misschien de mix: een 4K pixelshift projector als de Epson TW9400?

Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

skyfox

Ik denk dat je het meeste voordeel behaalt bij een 2e hands top Full HD projector. De 4K trein mis je niet bij de genoemde kjjkafstand en projectiegrootte. Ik denk dat je meer wint door een Full HD projector te kiezen die zwartwaarden en contrast zoveel mogelijk ondersteunen.

Waar je potentieel wel wat kan winnen bij een 4K projector is HDR, maar ik weet niet of een TW9400 of gelijkgeprijsde projector dit al fijn kan weergeven. Veel projectoren geven een te donker beeld.

Ik ken je budget niet, maar een fijn compromis zou een JVC X7900 kunnen zijn. O.a. forumsponsor Vik levert deze. Je kan hem eens pmmen voor een goede prijs. Dan heb je toch 4k eshift en potentieel hdr, in een machine die als contrastkiller en king of blacklevels te boek staat. En nieuw verkrijgbaar met garantie en alles, zou je dat fijn vinden.

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

MLCinema

Een tw9400 zal een mooier plaatje neerzetten dan de tw5000. De JVC X7900 is weer een mooie stap beter dan de Epson. Het is meer dan alleen resolutie. Grootste verschil zit in contrast en kleuren weergave met je huidige projector.

Hoewel ik ook verwacht dat je de toename in scherpte moet kunnen waarnemen, het zou niet de hoofdreden zijn om een upgrade te doen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

jahtari

Op die afstand kun je ook een 82/85 inch tv overwegen.  :D
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Marco66

Quote from: skyfox on June  9, 2020, 18:58:04
Ik denk dat je het meeste voordeel behaalt bij een 2e hands top Full HD projector. De 4K trein mis je niet bij de genoemde kjjkafstand en projectiegrootte. Ik denk dat je meer wint door een Full HD projector te kiezen die zwartwaarden en contrast zoveel mogelijk ondersteunen.

Waar je potentieel wel wat kan winnen bij een 4K projector is HDR, maar ik weet niet of een TW9400 of gelijkgeprijsde projector dit al fijn kan weergeven. Veel projectoren geven een te donker beeld.

Ik ken je budget niet, maar een fijn compromis zou een JVC X7900 kunnen zijn. O.a. forumsponsor Vik levert deze. Je kan hem eens pmmen voor een goede prijs. Dan heb je toch 4k eshift en potentieel hdr, in een machine die als contrastkiller en king of blacklevels te boek staat. En nieuw verkrijgbaar met garantie en alles, zou je dat fijn vinden.

Ik de heb x7900 en erg blij mee, retescherp en zwartwaardes zijn ongelofelijk mooi.
Ook HDR vind ik niet verkeerd op deze beamer.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

sandervg

HDR is helemaal langs me heengegaan. Echt geen idee wat het is / wat ik er mee moet. Werkt dat bij alle content, of moet de film dan ook met HDR opgenomen zijn? (waarschijnlijk stel ik nu een hele domme vraag :)) Vroeger (lees: 10 jaar geleden) hadden die JVCs nogal last van regenboogeffecten. Ik had er iig flink last van bij de ondertitels. Is dat nog steeds zo? Want dan zal ik op zoek moeten naar een non-DLP projector denk ik. Daarom destijds voor Epson gekozen. Die Epson is volgens mij tussen 2500 - 3000 euro. In welke prijsrange zit die JVCX7900? (kon ik google echt niets over die projector vinden, zelfs niet op de website van JVC...). Overigens, moet de projector sowieso een flinke, hele flinke verticale lensshift hebben. M'n TW5000 staat niet helemaal op de uiterste stand, maar veel scheelt het niet :)
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

angelo41

#6
epson 2.5k.7900 4k.

hier naar alle tevredenheid een 9400 hangen.
3.5 m a 4 m kijkafstand (kan meer nog als ik de zetel wa naar achter zet) op een 106inch scherm.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk

scoc

Quote from: sandervg on June  9, 2020, 21:20:09
HDR is helemaal langs me heengegaan. Echt geen idee wat het is / wat ik er mee moet. Werkt dat bij alle content, of moet de film dan ook met HDR opgenomen zijn? (waarschijnlijk stel ik nu een hele domme vraag :)) Vroeger (lees: 10 jaar geleden) hadden die JVCs nogal last van regenboogeffecten. Ik had er iig flink last van bij de ondertitels. Is dat nog steeds zo? Want dan zal ik op zoek moeten naar een non-DLP projector denk ik. Daarom destijds voor Epson gekozen. Die Epson is volgens mij tussen 2500 - 3000 euro. In welke prijsrange zit die JVCX7900? (kon ik google echt niets over die projector vinden, zelfs niet op de website van JVC...). Overigens, moet de projector sowieso een flinke, hele flinke verticale lensshift hebben. M'n TW5000 staat niet helemaal op de uiterste stand, maar veel scheelt het niet :)

JVC's en regenboogeffect? JVC's eigen projectoren zijn LCOS en dus geen DLP en dus ook geen regenboog effecten.

Als ik Google op JVC X7900 krijg ik meer dan 40000 hits ...
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

skyfox

Retail is de x7900 4000 idd, maar bij Vik of een andere forum sponsor kan je mogelijk een mooie sponsordeal krijgen. Persoonlijk zou ik liever doorsparen voor de x7900 dan kiezen voor de Epson 9400. Ik heb beide merken gezien en vind JVC de meerprijs dubbel en dwars waard.

De JVC heeft ooit wel DLP projectoren gehad inderdaad, maar is volledig over op een nieuw systeem. Geen zorgen dus voor regenboog effecten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

sandervg

#9
Dat JVC geen DLP techniek gebruikt maakt het tot een serieuze optie :). Deze zit ook wel echt aan de top van m'n budget. Ik heb overigens nu ook zo'n 50.000 hits in google  :hehe: ... waarschijnlijk had ik een typefout gemaakt in het typenummer of zo.

Ander punt is de lensshift. De TW5000 (en TW9400) heeft ruim 96% en de JVC heeft 80%. Het beeld moet flink omlaag gebracht kunnen worden in mijn situatie. Dat gaat spannend worden denk ik. Iemand een idee hoe ik dat (exact... want het moet écht passen) kan uitrekenen met een tooltje of zo?

Heeft de JVC ook nog nadelen tov de Epson? (behalve de prijs  :))
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

sandervg

Nou, ik heb één nadeel gevonden voor de JVC  :nopompom:.... De verticale lensshift is niet voldoende in mijn situatie. Beeld komt ruim 10 cm te hoog  :crazy:.  Ik heb een verticale lensshift nodig van minimaal 92% (beetje afhankelijk van hoe 'dik' de projector is....). Sony heeft ook te weinig lens shift. Of ik moet de boel gaan verbouwen  :(.

Dus zijn er nog andere opties met top contrast/blacklevels (non-DLP) met een  vertikale lensshift van minimaal 92%?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Idske

Hoe staat dat bij jou dan? Kan de projector niet iets schuin staan? Klein plankje eronder doet bij mij al enorm veel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
HT: 7.1.4 | Denon X4300H + Denon PMA 1510 ae | 2 x Dali Zensor 7 | 8 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | XTZ 12.17 Edge | JVC X7900 | Synology NAS | Zidoo Z9X | Apple TV 4K

Huiskamer: 5.0.0 | Denon 2113 | 2 x Dali Zensor 5 | 2 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | Panasonic 65ST50 | xbox one s | Dune hd solo lite

MLCinema

Quote from: sandervg on June 10, 2020, 00:02:06
Nou, ik heb één nadeel gevonden voor de JVC  :nopompom:.... De verticale lensshift is niet voldoende in mijn situatie. Beeld komt ruim 10 cm te hoog  :crazy:.  Ik heb een verticale lensshift nodig van minimaal 92% (beetje afhankelijk van hoe 'dik' de projector is....). Sony heeft ook te weinig lens shift. Of ik moet de boel gaan verbouwen  :(.

Dus zijn er nog andere opties met top contrast/blacklevels (non-DLP) met een  vertikale lensshift van minimaal 92%?

Ik weet niet hoe je de projector in de huidige situatie hebt gepositioneerd. Mocht je een beugel gebruiken, die zal niet toereikend zijn Voor een JVC. Mogelijk kun je daarmee nog iets terugwinnen op de lensshift.

Quote from: Idske on June 10, 2020, 00:07:11
Hoe staat dat bij jou dan? Kan de projector niet iets schuin staan? Klein plankje eronder doet bij mij al enorm veel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

In principe een no go voor dit soort projectoren om ze schuin te plaatsen en te corrigeren met Keystone. Eigenlijk gewoon zonde. Het staat iemand uiteraard vrij om dit te proberen maar zou het nooit aanbevelen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

MechanicalAnimal

Quote from: Idske on June 10, 2020, 00:07:11
Hoe staat dat bij jou dan? Kan de projector niet iets schuin staan? Klein plankje eronder doet bij mij al enorm veel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

klein vraagje,

als jeen plankje onder een PJ zet dan ga je toch handmatig keystone introduceren op je beeld? je projector moet toch gewoon waterpas staan.

als je de pj fysiek onder een hoek gaat zetten dan krijg je toch dit effect in meer of mindere mate. Dan moet je PJ wel naast lensshift ook keystone correctie hebben om dat weg te halen.

en eigenlijk wil je met een PJ met lensshift niks met keystone te maken hebben.

of ben ik abuis?




SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Dirk

nope, klopt idd, gebruik van keystone moet je ten allen tijde vermijden
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

skyfox

Kan je iets met je opstelling doen? Scherm iets omhoog, PJ iets omlaag? Desnoods misschien een andere beugel voor de PJ? Met wat fotos erbij kunnen we met je meedenken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

sandervg

Ik ga vanavond een schetsje maken... to be continued!
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Martijnst1990

#17
Zou toch zonde zijn om niet voor JVC te gaan (als je het wel graag wilt en het net in je budget valt) omdat de lens shift net niet genoeg is :) Hopelijk kan er wat op worden verzonnen. Die X7900 lijkt me echt een prachtige machine!  O0
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

raindog

Quote from: sandervg on June  9, 2020, 18:16:20
Heb nu een Epson TW5000 en ben aan het overwegen of ik 'm nu ga verkopen (heeft 1000 uur op de teller) of dat ik deze lamp ga opmaken en dan nog een keer de lamp ga vervangen. Nu kijk ik niet extreem groot: afstand scherm tot mijn ogen is ca. 3 meter. Scherm is 1,8 meter breed. Zou in dat geval een 4K projector toegevoegde waarde hebben, of kan ik beter upgraden naar een kwalitatief betere full HD projector omdat je toch geen / extreem weinig verschil ziet tussen 1080P/4K op mijn kijkafstand / schermbreedte? Of misschien de mix: een 4K pixelshift projector als de Epson TW9400?

Hier draai ik nu al een tijdje met een JVC N7, met volle tevredenheid. Hiervoor heb ik een JVC X7900 gehad, ook dat is een prachtige beamer. Ik zit op 3.5 meter afstand en projecteer op 2.56 cm breed. Bij mij is het beeld dus verhoudingsgewijs iets groter dan bij jou. Toch ben ik van mening dat 4K amper meerwaarde heeft wat betreft scherpte. Een goede bluray is, met de juiste upscaling, voor mij nagenoeg even scherp als de gemiddelde 4k schijf (voor de sceptici: ja, ik zie scherp, laatste controle bij sport-arts 10/10 visie zonder bril of lenzen). Persoonlijk vind ik het aan/uitschakelen van motioncontrol meer invloed hebben op de gestoken beeldscherpte dan het verschil tussen 2k en 4k. 
Dan HDR. Ik bezit ongeveer 30 UHD-discs met HDR, slechts in een aantal gevallen vind ik HDR een meerwaarde bieden in de filmische beleving. In de meeste gevallen vind ik HDR amper iets toevoegen en regelmatig zelfs 'too much' waardoor het onnatuurlijk oogt en het als 'effect' zelfs storend wordt.
Tjsa, daar zit ik dan met mijn dure 4K HDR beamer en in de praktijk koop ik weer vooral blurays omdat de duurdere 4k UHD discs voor mij nauwelijks iets toevoegen.. Was ik dan niet even goed af geweest met een 2k Beamer? Nee. Elke keer weer ben ik absoluut verbijsterd over de beeldkwaliteit, het is mijn beste HT-aankoop ooit. Het beeld is waanzinnig, ook met 2k SDR content. Het beeld oogt plastischer, rustiger, zachter en tegelijk scherper dan met de X7900. Ondanks dat de X7900 een dieper zwart kan weergeven (dat wel sneller dicht loopt) vind ik dat de N7 meer dieptewerking heeft, het beeld voelt plastischer en zelfs contrastrijker aan, terwijl de X7900 op papier een hoger contrast heeft.

Moraal van dit verhaal? Laat je niet teveel (mis-)leiden door 4K en HDR-content maar koop wel de beste beamer die je budget toelaat, dat kan een 4k beamer zijn maar dat hoeft niet.

Gezien jouw schermgrootte is het overigens ook een optie om nu de lamp nog een keer te vervangen en te kijken hoe de markt zich ontwikkeld wat betreft grote Oled schermen vs nieuwe projectoren. 
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

denoontje

Quote from: raindog on June 10, 2020, 13:11:10
Hier draai ik nu al een tijdje met een JVC N7, met volle tevredenheid. Hiervoor heb ik een JVC X7900 gehad, ook dat is een prachtige beamer. Ik zit op 3.5 meter afstand en projecteer op 2.56 cm breed. Bij mij is het beeld dus verhoudingsgewijs iets groter dan bij jou. Toch ben ik van mening dat 4K amper meerwaarde heeft wat betreft scherpte. Een goede bluray is, met de juiste upscaling, voor mij nagenoeg even scherp als de gemiddelde 4k schijf (voor de sceptici: ja, ik zie scherp, laatste controle bij sport-arts 10/10 visie zonder bril of lenzen). Persoonlijk vind ik het aan/uitschakelen van motioncontrol meer invloed hebben op de gestoken beeldscherpte dan het verschil tussen 2k en 4k. 
Dan HDR. Ik bezit ongeveer 30 UHD-discs met HDR, slechts in een aantal gevallen vind ik HDR een meerwaarde bieden in de filmische beleving. In de meeste gevallen vind ik HDR amper iets toevoegen en regelmatig zelfs 'too much' waardoor het onnatuurlijk oogt en het als 'effect' zelfs storend wordt.
Tjsa, daar zit ik dan met mijn dure 4K HDR beamer en in de praktijk koop ik weer vooral blurays omdat de duurdere 4k UHD discs voor mij nauwelijks iets toevoegen.. Was ik dan niet even goed af geweest met een 2k Beamer? Nee. Elke keer weer ben ik absoluut verbijsterd over de beeldkwaliteit, het is mijn beste HT-aankoop ooit. Het beeld is waanzinnig, ook met 2k SDR content. Het beeld oogt plastischer, rustiger, zachter en tegelijk scherper dan met de X7900. Ondanks dat de X7900 een dieper zwart kan weergeven (dat wel sneller dicht loopt) vind ik dat de N7 meer dieptewerking heeft, het beeld voelt plastischer en zelfs contrastrijker aan, terwijl de X7900 op papier een hoger contrast heeft.

Moraal van dit verhaal? Laat je niet teveel (mis-)leiden door 4K en HDR-content maar koop wel de beste beamer die je budget toelaat, dat kan een 4k beamer zijn maar dat hoeft niet.

Gezien jouw schermgrootte is het overigens ook een optie om nu de lamp nog een keer te vervangen en te kijken hoe de markt zich ontwikkeld wat betreft grote Oled schermen vs nieuwe projectoren. 

Vergeet niet dat UHD disc vaak ook atmos/dts-x tracks heeft en een blu ray niet.


Martijnst1990

Quote from: denoontje on June 10, 2020, 14:47:55
Vergeet niet dat UHD disc vaak ook atmos/dts-x tracks heeft en een blu ray niet.
Dat zou voor mij inderdaad eerder reden zijn om UHD discs te kijken i.p.v. bluray.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

PascalP

Quote from: denoontje on June 10, 2020, 14:47:55
Vergeet niet dat UHD disc vaak ook atmos/dts-x tracks heeft en een blu ray niet.

Dat is voor mij ook een meerwaarde, ik gebruik dan geen HDR maar laat mijn UHD speler in 4K SDR bt.2020 afspelen :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

raindog

Quote from: denoontje on June 10, 2020, 14:47:55
Vergeet niet dat UHD disc vaak ook atmos/dts-x tracks heeft en een blu ray niet.

Goede opmerking, daar had ik nog niet aan gedacht. Atmos is zeker een meerwaarde.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

denoontje

Quote from: raindog on June 10, 2020, 18:19:50
Goede opmerking, daar had ik nog niet aan gedacht. Atmos is zeker een meerwaarde.

maar dan kun je de UHD speler wel koppelen aan een full HD weergever als je dat wens (en dus niet voordelen wil van extra scherpte/hdr/bt2020).

raindog

Quote from: denoontje on June 10, 2020, 18:38:12
maar dan kun je de UHD speler wel koppelen aan een full HD weergever als je dat wens (en dus niet voordelen wil van extra scherpte/hdr/bt2020).

Oh absoluut, dat staat natuurlijk los van de keuze van welke projector.
Ik had me gewoon niet gerealiseerd dat nieuwe releases op Bluray soms geen atmos mix hebben terwijl ze dat op de uhd uitvoering wel hebben. Gek eigenlijk.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)