Time Machine

Started by CineSmurf, June 9, 2020, 17:35:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CineSmurf

Hoe is jullie ervaring met Apple Time Machine?

Thuis drie macs staan. Ik heb een netgear NAS met daarop een time machine service. Dat gaat toch wel heel vaak mis. Nu dacht ik dat een handige oplossing zou zijn om een harde schijf aan mijn (ook netgear) router te hangen, maar na één succesvolle backup krijg ik daar ook "reservekopie mislukt" en de succesvolle backup wil ie nu al weer vervangen, omdat ie niet constitent zou zijn.

Een harde schijf aan de mac werkt op zich wel, maar ik wil juist graag op een fysieke andere locatie in huis een backup hebben staan.

Enig idee hoe ik dit wel foutloos kan laten werken?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Etiennevh

Om heel eerlijk te zijn; ik heb de hoop opgegeven. Ik heb een Time Capsule van Apple staan met 2 TB, met 4 Macbooks gaat het constant mis. Ding ligt al een jaar in de kast stof te happen omdat ik er he-le-maal klaar mee ben.. :-/
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Faxe

Werkt probleemloos hier op mijn Synology nas.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

CineSmurf

Weer zo'n apple ding dat vroeg echt briljant was, maar kennelijk niet meer de aandacht heeft. Jammer.

Ik moet wel zeggen dat ik me gisteren bedacht dat een backup van mijn laptop niet zo veel zin heeft. Alles staat in office 365/dropbox of andere clouds en alleen een lokale kopie.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

katwax

Ondertussen heeft Apple Time Machine beetje laten vallen qua support etc en is het "out dated". Bij een klant is dit hetgeen de meeste issues geeft in hun Apple Eco systeem :)
Ik zou het niet aanraden, zelfs niet als je alleen maar Mac stuff hebt.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Spijkie

Werkt hier perfect , de time capsule hangt aan de router beneden. Boven op zolder staat m'n mac. Maakt tevens backups van iPhones en iPads.

Niks te klagen behalve dat Apple geen time capsules meer verkoopt.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

sion

Ik maakte zelf altijd een 'clone' via CarbonCopyCloner. Het voordeel van een cloon is dat je daar direct van kan opstarten, dus mocht je harde schijf crashen, dan werk je gewoon vanaf de cloon verder.

Bij Time Machine moet je eerst een nieuwe schijf plaatsen, dan Time Machine teruglezen (verzamelen uit alle 'versies') dat kan uren/dagen duren. Clone van een schijf kan je in 15 minuten overzetten.

Inmiddels heb ik geen Apple computers meer (na 15 jaar trouwe klant te zijn geweest). De Mac heeft gewoon niet meer de aandacht, innovatie is naar 0 gedaald. De iPhone en diensten vinden ze blijkbaar belangrijker bij Apple.
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

Nosferatu

Time Machine, nee, teveel gedoe mee. Voor data backup heb ik diverse NASsen staan waar m'n Windows PC's en Appeltjes gewoon bij kunnen. Mocht een mac in de soep draaien dan heb je toch vrij snel een systeem vanaf scratch weer opgebouwd, hetzij via een USB stick, hetzij via Apple/internet. Software is even herinstalleren maar dat heb ik allemaal op een server staan, gaat ook vrij vlot. En die 5 fruitapparaten die hier staan zijn sneller weer up-and-running (en te beheren !) dan die roampies PC's.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

CineSmurf

Ik heb de harde schijf nu door de router zelf laten formateren, dat lijkt voor nu wat beter te gaan... Er staan in elk geval 3 computers backups te draaien nu.

In het verleden inderdaad ook wel met CCC gewerkt. Voordeel van timemachine vind ik wel dat je op elk moment gewoon een goede backup hebt.
Alhoewel er steeds minder relevants op de PC's staat, wat ook al niet in de cloud staat inderdaad.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Nosferatu

Data synchroniseer ik standaard en het OS erop, fluitje van een cent bij die fruitige computerboer. Laatst nog een 2010 15" MacBookPro, paar toetsen indrukken bij het aanzetten, kiezen voor netwerk installatie, even wifi wachtwoord invoeren en binnen een 1/2 uur een complete up-to-date laptopje draaiend. Gebruik USB sticks alleen nog als ik perse een oudere versie erop wil. Met Windows ben ik meer tijd kwijt met een serie updates.....
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Xstream

Quote from: Faxe on June 10, 2020, 08:31:36
Werkt probleemloos hier op mijn Synology nas.
+1
Heb door de jaren heen als een stuk of 10 keer been TimeMachine backup terug gezet naar (nieuwe) Mac's en dat is altijd feilloos gegaan.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Faxe

Ik maak voor Time Machine gebruik van mijn Synology Nas. Van de Data op mijn Nas maak ik vervolgens een bakcup via C2 van Synology in de cloud. Dit werkt op zich prima. Door de manier waarop Time Machine werkt is het toch niet zinvol om meerdere versies als backup te bewaren in de cloud? Mijn ruimte via C2 begint vol te lopen en groot gedeelte gaat op aan de Time Machine backup vandaar de vraag.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter