4k schokt met ondertiteling.

Started by timster, June 9, 2020, 16:13:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

timster

Zoals de titel al aangeeft schokt mijn beeld wanneer ik 4k films kijk met ondertiteling. Het is slechts een heel klein schokje zodra het in beeld komt. Heel irritant als je er op gaat letten natuurlijk. Ik twijfel of het aan de nas ligt (ds216j) of aan de shield. Ik stream via VLC dus het kan ook zijn dat het daar misschien aan ligt. Bij Full hd geen problemen. Andere apparatuur. Jvc x5900. Denon x2400. Meer mensen die dit bekend voor komt?

timster

We zijn inmiddels een half jaar verder, maar 4k films met ondertiteling zijn niet te kijken. Elke keer als er ondertiteling in beeld komt schokte het beeld. Tot nu toe geen reacties, maar ik hoop toch dat iemand mij hier mee kan helpen.

reza

Heyy Tim,

Ik herken het probleem niet.
Heb je ook een UHD speler met schijf?
Ik denk dat er toch ergens een instelling niet goed staat in je rand apparatuur.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Trabuca

Als je ondertitels uit zet is het weg?

Je zou eens andere manieren van streamen kunnen proberen om e.e.a. uit te sluiten.

Bijvoorbeeld met Plex,  je NAS dient daarbij als server en de shield als client. De client hoeft daarbij geen transcoding te doen itt andere players als VLC of Kodi.

Ken je iemand met een Chromecast ultra of een andere Mediaplayer die je eens kan lenen om te proberen?
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

timster

Quote from: reza on January 18, 2021, 11:14:52
Heyy Tim,

Ik herken het probleem niet.
Heb je ook een UHD speler met schijf?
Ik denk dat er toch ergens een instelling niet goed staat in je rand apparatuur.

Ha Reza,

Ik heb geen UHD speler met schijf. Ik heb 2 Shields voor boven en beneden. Bij beide heb ik hetzelfde probleem helaas.

timster

Quote from: Trabuca on January 18, 2021, 11:20:33
Als je ondertitels uit zet is het weg?

Je zou eens andere manieren van streamen kunnen proberen om e.e.a. uit te sluiten.

Bijvoorbeeld met Plex,  je NAS dient daarbij als server en de shield als client. De client hoeft daarbij geen transcoding te doen itt andere players als VLC of Kodi.

Ken je iemand met een Chromecast ultra of een andere Mediaplayer die je eens kan lenen om te proberen?

Als ik de ondertitels uit zet is het idd weg. Het lijkt er op dat hij het net niet aan kan met ondertitels. Plex is helemaal een drama dan gaat het beeld echt stil staan. Misschien dat ik ergens iets niet goed heb staan? Of de Shield moet het niet aankunnen, maar dat lijkt me sterk. Kan het niet de NAS zijn ?

quattronl

#6
Je hebt een Syno J-serie NAS, dat zijn de minst krachtige. Mogelijk loopt ie op z'n tenen.
Kan je eens tijdens het afspelen (zeker met ondertitels) kijken of de CPU tegen de 100% aan zit? Of wellicht het geheugen of iets anders wat tegen z'n plafond zit?

Ik ga er van uit dat je in je huis een degelijk (bedraad) netwerk hebt liggen van minimaal 100Mbps? Sluit anders eens een laptop aan op de netwerkaansluiting waar nu je Shield op zit en draai daar eens een speedtest? Dat geeft wel een indicatie.

Een full (uncompressed) 4k videostream trekt al gauw 80Mbps over het netwerk. Elke schakel in de keten moet dat wel aan kunnen anders heb je hikjes.

Ik ken de Shield verder niet maar heb je daar via SMB een share van je NAS aangekoppeld en speel je vandaaruit je films af?
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

timster

#7
Met een speedtest op mijn PC heb ik meer dan 400 mb. De Shield heb ik bedraad boven, maar beneden niet. Daar haal ik ongeveer 70mb op de wifi. Boven bedraad zit ik op ongeveer 420 mb.

CPU van de NAS zit tijdens het afspelen rond de 10%. Dat komt denk ik, omdat de Shield het meeste werk doet. Die heb ik idd via SMB gekoppeld aan mijn NAS.

je zou toch ook denken dat Plex met die snelheid toch prima af zou moeten spelen. Het duurt al erg lang met het opstarten van een film en dan gaat hij ook nog af en toe stil staan. Met Full HD heeft hij geen enkel probleem

RalphH

#8
Heb je al getest of de match framerate functie in de shield het oplost toevallig?

Edit
Dit lost bij mij schokken bij netflix 4k op nl. Niet irt subs, maar wellicht wel een oplossing.
https://www.nvidia.com/en-us/shield/support/shield-tv-pro/match-frame-rate/
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

myself

En als je even je NAS naast je streamer zet? Dan schakel je even je switch en bekabeling in huis uit als oorzaak.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

timster

Quote from: RalphH on January 18, 2021, 15:04:54
Heb je al getest of de match framerate functie in de shield het oplost toevallig?

Edit
Dit lost bij mij schokken bij netflix 4k op nl. Niet irt subs, maar wellicht wel een oplossing.
https://www.nvidia.com/en-us/shield/support/shield-tv-pro/match-frame-rate/

Dit helpt helaas niet. Heb ook al de kabels verwisseld van 60hz naar 120hz. Leek even te helpen, maar uiteindelijk ook niet.

timster

#11
Quote from: myself on January 18, 2021, 15:08:16
En als je even je NAS naast je streamer zet? Dan schakel je even je switch en bekabeling in huis uit als oorzaak.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Weet niet helemaal precies wat je hier mee bedoeld? :notify:

Ik zie dat ik niet de enige ben met dit probleem

https://forum.videolan.org/viewtopic.php?t=144325&start=25

RalphH

Heb je al rechtstreeks via kodi geprobeerd? Werkt hier vlekkeloos. Match framerate to source (in kodi) aan en gaan.
Op welke resolutie staat je shield als je 4k(hdr) afspeelt? Ik schakel zelf altijd naar resolutie van de bron
Heb je het bij 4k of 4k hdr?
Staat er op je tv nog upscaling ofzo aan?
Is je shield qua updates bij?

Heb hier ook een oud zwak nasbeestje (ts412) en die doet t prima.

Ik herinner me nu dat ik in t verleden exact hetzelfde had op mn htpc bij 4k, dacht dat t framerate dingetje was toen. Wat geeft je tv aan dat ie krijgt? Film is nl 23,nogwa Hz en geen 60 of 120
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

timster

Ik ben even met Kodi aan het klooien. Dat lijkt tot nu toe veel beter te werken. In het verleden had ik daar ook problemen mee en ben toen maar geswitcht naar Plex en VLC. Zal eens even kijken of ik het hier dan wel mooi werkend op ga krijgen. De vooruitzichten zijn in ieder geval goed.

_ MarcelloW _

Het kan ook aan je verbinding, router, switch of speler liggen.

Hoe is de NAS met de speler verbonden?
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

timster

Quote from: _ MarcelloW _ on January 18, 2021, 16:35:47
Het kan ook aan je verbinding, router, switch of speler liggen.

Hoe is de NAS met de speler verbonden?

Nas is verbonden via het netwerk met de Shield.

timster

Kijk en daar ga ik dus weer met Kodi. Dat kreeg ik de vorige keer ook niet voor elkaar. Onderstaande stappen netjes gevolgd. Echter als ik dan bijv een menu knop kids maak met daaronder een smart playlist en er dan op klik staan er geen films in. Om gek van te worden. :devil: :devil:

https://kodi.wiki/view/Custom_home_items/Aeon_Nox_Silvo

reza

Je moet er niet te veel aan prutsen!
Als het speelt, prima :thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

timster

Ja in die dingen ben ik een perfectionist haha. Ik zal wel even een nieuw topic openen ;-)

clicquot

je gebruikt plex als ik het begrijp dan? als ik me niet vergis doet die transcoding zodra je subs activeert ? vanaf mijn DS1813+ loopt dat ook voor geen meter - zonder subs geen issue - maar mijn testjes zijn al van een hele tijd terug, van voor ik de shields had - maybe is er ergens een instelling nu op om de client of server om geen transcoding te doen met sub aan??

pieper

misschien de Plex server ook op de shield aanzetten die is krachtiger dan van de nas.
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt