Passieve preamplifier - TVC

Started by Kingpin, June 8, 2020, 17:27:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Kingpin

Finally ...
Het einde is in zicht  ;)

Op het laatst toch het display maar bovenaan gezet, dat leest wel wat gemakkelijke als onderaan, dan zit de knop in de weg.
Al met al wel geslaagd lijkt me zo, precies zoals ik het voor ogen had (is ook altijd maar weer afwachten).
Het schakelgeluid is nauwelijks te horen.

Zodadelijk wat emc tape aanbrengen en dan vindt ik het wel mooi ...  ;D







Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

katwax

Ziet er clean uit, maar hoe klinkt die nu? :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Kingpin

Quote from: katwax on August 21, 2020, 16:52:57
Ziet er clean uit, maar hoe klinkt die nu? :)
Dat weet ik nog niet. Net wat shielding aangebracht, misschien vanavond testen ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

frank2

Ja daar ben ik ook benieuwd naar.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Tabcam

Wow, respect voor het innerlijk én het uiterlijk :worship:. Als het klinkt zoals het eruit ziet heb je een winnaar te pakken!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

toetertje

Alleen nog even de draadjes wegwerken, en dan is hij helemaal af.  :D
Echt serieus mooi gebouwd hoor.  :worship:

kermy

Een echte Kingpin TVC, ziet er weer professioneel uit, had ook niet anders verwacht, dat dan weer wel.

En ook ik ben benieuwd naar de luisterresultaten die deze TVC gaat brengen, na al dat werk is het moeilijk om objectief te blijven lijkt me.

We wachten in spanning af.



Met vriendelijke groet,

Kermy

Kingpin

Quote from: TabCam on August 21, 2020, 18:06:47
Wow, respect voor het innerlijk én het uiterlijk :worship:. Als het klinkt zoals het eruit ziet heb je een winnaar te pakken!
Ik hoop het, was toch weer meer werk als ik dacht.
Vooral het front, tja je ziet er niets van maar het is een dubbel front.
In de achterste zit de rotary encoder, ir ontvanger en display.
Zo hoefde ik niet in het plexiglas gaan boren (muv de bevestigingsgaten en de draaiknop doorvoer).


Quote from: toetertje on August 21, 2020, 18:07:11
Alleen nog even de draadjes wegwerken, en dan is hij helemaal af.  :D
Echt serieus mooi gebouwd hoor.  :worship:
Bedankt.
Tja die draden ... erg moeilijk weg te werken, zeer stug. Is ook de silver coated/teflon draden, massief.


Quote from: kermy on August 21, 2020, 18:20:41
Een echte Kingpin TVC, ziet er weer professioneel uit, had ook niet anders verwacht, dat dan weer wel.

En ook ik ben benieuwd naar de luisterresultaten die deze TVC gaat brengen, na al dat werk is het moeilijk om objectief te blijven lijkt me.

We wachten in spanning af.

Met vriendelijke groet,

Kermy
Bedankt!

Ja ben zelf ook benieuwd, maar ben echt bekaf nu, eerst een pizza bestellen  :smile:
Dit weekend test draaien, aangezien het dan minder warm weer wordt, omdat mijn nas op zolder staat (moet ik ook eens wat op zien vinden nu alles beneden staat). Veels te warm op zolder.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

kermy

Quote from: toetertje on August 21, 2020, 18:07:11
Alleen nog even de draadjes wegwerken, en dan is hij helemaal af.  :D
Echt serieus mooi gebouwd hoor.  :worship:

je had er al een lachende emoticon bij gezet, maar het is beter om deze draden niet op te binden. In dat geval zou er allerlei ongewenste koppeling kunnen optreden tussen diverse draadjes.

De hier getoonde fuzzy logic methode is een betere meanier.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Kingpin

#84
Gisteren te moe om het geheel in(op) te bouwen en lekker wezen luisteren naar mijn setup (met digitale volume regeling van de minidsp), dat vergelijkt weer makkelijker.



Vanochtend al heel vroeg alles opgebouwd en wat uren laten spelen.



De voorlopige conclusie  :lookaround:

Zoals Kermy al aangaf, je bent natuurlijk een beetje bevooroordeeld omdat je het zelf hebt gemaakt en ook qua looks, maar .....
Ik kan er niet omheen, dit zijn geen subtiele verschillen tov de digitale volumeregeling.
Het ding speelt zo dynamisch waarbij instrumenten en vooral stemmen zo natuurlijk en 'schoon' worden weergegeven, ongekend mooi.
Ook op lager volume zit er qua dynamiek totaal geen verschil in tov spelen op luider volumeniveau.
Ook de microdetails met name in het hoog zijn beter dan voorheen.

Ergens meende ik gelezen te hebben dat een TVC/AVC wat minder 'pit' heeft, maar niets van dit alles.
Mijn muzieksmaak is vrij breed, maar voorkeur gaat soms ook wel uit naar wat steviger werk, dus dan heb je wel wat 'pit' nodig.
Mijn laatste cd "Mystery"met "Delusion Rain" bijvoorbeeld .. zo 'overtuigend' dynamisch. De drums klinken qua aanslag echter.
Stemmen op "Son Little" hadden een soort randje, deze staat nu te spelen alsof hij letterlijk onversterkt voor je staat, heel natuurlijker, ook het geheel komt dynamischer en met meer diepte over.

Kan wel doorgaan maar kort gezegd is deze TVC een step up tov de digitale volume regeling uit de minidsp, en meer dan dat.
Volgende fragmenten zijn gemaakt met mijn mobiel, anyway ...

Hier nog een geluidsfragment wat betreft de 'klik sound' van de relais bij het regelen van de volume.

https://www.youtube.com/v/Cv9g5NpGf3Q&VQ=HD720
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

jellejanssen

Wauwwww  :inlove: :inlove:

Amazing setup and skillset om t te bouwen!!


Ziet er gewéldig uit !!! Ik zeg luistersessie :)

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Fr@nk

Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

katwax

Toch mooi als al het werk ook loont. Als het klinkt zoals het eruit ziet ben je een zeer gelukkig man :)

Is dit nu op je set boven of beneden? OF is ondertussen de verhuis al gebeurt?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

gizmo2

`Chapeau, prachtig gedaan [emoji344][emoji445]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Tabcam

Quote from: katwax on August 22, 2020, 16:30:47
Toch mooi als al het werk ook loont. Als het klinkt zoals het eruit ziet ben je een zeer gelukkig man :)

Is dit nu op je set boven of beneden? OF is ondertussen de verhuis al gebeurt?
De test is in ieder geval beneden en ik verwacht dat de set daar blijft, zeker als het steeds beter gaat klinken.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Kingpin

Quote from: TabCam on August 22, 2020, 16:45:00
De test is in ieder geval beneden en ik verwacht dat de set daar blijft, zeker als het steeds beter gaat klinken.
Precies, dat is wel de bedoeling.
Op zolder gaf voor de tussentijd een goede oplossing gezien de situatie, maar aangezien deze veranderd is gaat alles weer naar beneden.
Uiteindelijk houd ik 1 set over.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Hannibal_

Mijn hemel! Dat ziet er super professioneel uit zeg!
Zo te lezen ook klankmatig niet matig ;)
Gaaf dat het zo'n succesvol project is!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

blue-eyes

Begint saai te worden Kingpin, je blijft maar kwaliteit leveren :D


Top!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kingpin

Thanks guys, ja heb er ook wel veel plezier aan om te doen.
Dat deze in 1 keer positief uitpakt is mooi meegenomen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

i2Paq

Bowing my head in deep respect  :worship:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Tabcam

Heb vandaag even mogen luisteren en behalve de al geroemde bouwkwaliteit was het uitermate goed luisteren in huize Kingpin. Hoewel het heel anders klinkt dan open baffles en ook de bas nog een tandje terug mag gaf de TVC een enorme rust en zuiverheid in combinatie met de Kingpin-Tripathversterker. Ook bij lager geluidvolume had ik niet het gevoel van ook maar enig dynamiekverlies.

Het blijft lastig om een 100% eerlijke vergelijking te doen omdat ook de Tripathversterker een andere trafo heeft, je kan niet eenvoudig kan ABX-en met de oude situatie maar het klinkt in ieder geval geweldig. Ik kan me goed voorstellen dat het met de luidsprekers en subwoofer van boven nog beter wordt. Voor de meesten van ons zou deze setup al ruimschoots genoeg zijn voor de huiskamer.

De afstandsbediening en het display maken mijns inziens het helemaal af! Chapeau voor zowel het uiterlijk als de geluidskwaliteit. Heel veel luistergenot in je woonkamer!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Kingpin

Bedankt Tabcam,

Was idd weer gezellig luisteren. Eerst bij jou met je vorderingen en vervolgens bij mij.
Is inderdaad even wennen als je diverse systemen vlak na elkaar beluisterd.

De bass mag bij mij wel tikki minder. Wat ook maar weer aangeeft dat er verschillen zijn tussen de minidsp waarbij deze wel in verhouding was en bij de TVC. Had nog geen tijd om dit te corrigeren.
Je zou haast zeggen dat de minidsp dan ietwat 'tegenhoud'.

Voor de komende tijd even laten inspelen en dan het vergelijk trekken met mijn buis.
Daarvoor wilde ik wel de huidige speakers gebruiken voor een eerlijk vergelijk, aangezien een sub toch veel 'ontlast' van de versterker.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

kermy

Quote from: Kingpin on August 23, 2020, 22:10:03
Bedankt Tabcam,

Was idd weer gezellig luisteren. Eerst bij jou met je vorderingen en vervolgens bij mij.
Is inderdaad even wennen als je diverse systemen vlak na elkaar beluisterd.

De bass mag bij mij wel tikki minder. Wat ook maar weer aangeeft dat er verschillen zijn tussen de minidsp waarbij deze wel in verhouding was en bij de TVC. Had nog geen tijd om dit te corrigeren.
Je zou haast zeggen dat de minidsp dan ietwat 'tegenhoud'.

Voor de komende tijd even laten inspelen en dan het vergelijk trekken met mijn buis.
Daarvoor wilde ik wel de huidige speakers gebruiken voor een eerlijk vergelijk, aangezien een sub toch veel 'ontlast' van de versterker.

Dat is een zienswijze, een andere zou kunnen zijn, waarom niet met een sub zodat de buizenbak kan laten zien wat hij kan op het laag/mid en hoog.


Met vriendelijke groet,


Kermy