ZMI Cephei 5.05 MK II

Started by Maze, June 7, 2020, 11:06:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maze

Verkocht

Zeer stijlvolle speakers die zeer open, gedetailleerd en muzikaal spelen. Een groot WAF gehalte ook ;)
Ze zijn van de Nederlandse ontwerper Kristoffer Zegers (componist en afgestudeerd van Koninklijk Conservatorium).

Een mooie review is te vinden van Rene van Es van februari 2019. Een leuke quote:

"De Cephei 5.05 Mk II is een alleseter, legt een lichte nadruk op het middengebied, vergelijkbaar met bijvoorbeeld een Harbeth 30.1 of P3ESR, maar blijf zijn balans behouden voor midden, hoog en laag. De Cephei mag werken als een near field studiomonitor, kan vrij in de ruimte gezet worden of mag dicht bij de achterwand staan. "


Uitgebreid te beluisteren bij mij thuis in Gouda op een Ayon buizenversterker, Audio Aero cd speler en /of Thorens platen speler.

Vraagprijs: 2400 nu 2250 euro

Eventueel ruilen tegen andere speakers of een versterker is te bespreken. Bijbetaling van mijn kant is geen probleem.

Specificaties:
System Type: 2-Way system, Open Baffle Bass, Open Baffle
Impedance: 6 Ohm , Weight: 10kg
Product dimensions: 108cm x 35cm x 39cm
Frequency Response: 38 – 22.000 Hz (+/- 3dB)
Power Handling: 80-130 Watts (Long Term) 200 Watts (Short Term)
Sensivity: 88 dB on 4 ohm
Tweeter: 1 x 25 mm, 1.0 inch
Mid-lowrange: 1 x 220 mm, 8.0 inch
Color: White















Maze

Reactie van de maker:

'klopt als monitor gereedschap in een studio is het ook zeer bruikbaar (enkele klanten die af mixen op dergelijk systeem 🙂 )'

8)

Maze

#2
Ruilen tegen leuke monitor speakers is ook mogelijk, bijbetaling van mijn kant geen probleem  :thumbs-up:

Maze

Prijsverlaging => 2300 euro

Op zich een hele mooie buizenversterker zou ik er ook wel voor willen ruilen  8)

Maze


Maze


Maze


Maze

Prijsverlaging => 2250 euro

Maze