nieuwe HT sub nodig - XTZ, SVS, of toch Rythmik ?

Started by tmt, June 5, 2020, 15:57:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rkwinkel

Inderdaad en voordeel is dat je het zelf kunt ervaren.

tmt

Quote from: rkwinkel on June 10, 2020, 10:57:14
Mocht je twijfelen, laat Viktor anders een demo verzorgen voor de JL of REl. Beiden zijn prima subs en zul je veel plezier van hebben.

wie is Viktor?

Ik ga me ook eens verdiepen in REW.
IS de miniDSP UMIK-1 mic nog altijd de beste mic?
Ik heb gezien dat XTZ ook een kit verkoopt:
https://www.xtzsound.eu/product/room-analyzer-ii-pro
kost 139€ nu (met shipping), is wel iets meer dan een UMIK-1 (rond 100€), maar is misschien minder uitgebreid?
Sound: B&W 802 op Classé.
Video: JVC NZ8 op 150inch

Cobraatje

#52
Cinemike Benelux, heeft o.a. Rel en JL Audio.

REW kan zeer goed helpen, wel moet je de optie hebben om de sub dan ook op de beste plaats te zetten.
Gaan meten, de beste plaatsing vinden en dan daar de sub niet kunnen/mogen plaatsen is ook zo nutteloos ;)
Quote from: Martijn90 on June 10, 2020, 09:34:46
Mooi dat ze toch nog naar Europa shippen! Ik ben ook wel benieuwd naar het totaal kostenplaatje om zo'n sub hier te krijgen  O0

Meer dan 1 sub (samen) bestellen levert 10% korting bij Rythmik op :)

rkwinkel

Quote from: tmt on June 10, 2020, 11:24:42
wie is Viktor?

Ik ga me ook eens verdiepen in REW.
IS de miniDSP UMIK-1 mic nog altijd de beste mic?
Ik heb gezien dat XTZ ook een kit verkoopt:
https://www.xtzsound.eu/product/room-analyzer-ii-pro
kost 139€ nu (met shipping), is wel iets meer dan een UMIK-1 (rond 100€), maar is misschien minder uitgebreid?

Viktor is de eigenaar van Cinemike Benelux. Leuke vent, no nonsense en weet waar hij het over heeft. Hij verkoopt beide merken en is altijd bereid een demo te verzorgen. Ook zal hij eerlijk zijn als het niet helemaal past. Zelf meerdere spullen via hem gekocht en heb nooit ervaren dat hij iets pushed. Neem gerust contact met hem op.

raindog

Quote from: tmt on June 10, 2020, 09:25:23
ik heb Rythmik gecontacteerd. Volgens Enrico shippen ze subs nog wel naar Europa, dus zal eens navragen hoeveel het kost.

Hier een zeer tevreden gebruiker van een F15HP en hoop nog een keer eenzelfde exemplaar te vinden op de tweedehands markt. Indien de prijs bij Rythmik voor een nieuwe mee valt dan ben ik er ook wel voor in om een nieuwe te bestellen. Wellicht dat dit met een gecombineerde aanschaf/verzending (powerbuy) interessant kan zijn.

Als alternatief heb ik gekeken naar 2x JL audio E112, via forumsponsor Vik. Ook dat zijn mooie subs maar wel prijzig. Omdat ik zo tevreden ben over mijn huidige Rythmik neig ik om bij dit merk te blijven. Vooral de E15's zijn interessant op dit moment, compacter dan de F15's maar ze doen er nauwelijks voor onder (slechts .5 db minder output). Ik zag op de Rythmik website dat de F15's er daarom definitief uit gaan..
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

mijkie

Zit ik ook al een tijdje te gluren bij Rythmik, ook voor een 15 inch en uiteraard in het wit

Ook ben ik even bij Merovinger wezen neuzen, ook erg mooi spul !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Cobraatje

Dat lijkt me genoeg interesse voor een power buy.
Dan moet je in de 15 tot 20% korting kunnen krijgen. Ligt er ook aan hoeveel subs je afneemt en welke.

MeroVinger is erg fraai, heeft standaard uitvoeringen maar bouwt alles wat je maar wilt.
Met veruit de beste DSP van alle subs die ik heb gehad met DSP, JL Audio F112, Monitor Audio G15, Velodyne DD12.

tmt

Dat is zeker interessant, als we er enkele kunnen bestellen. Ik zal al laten weten wat hun antwoord is. De baas stond in kopie van de mail, dus ik heb direct iemand om te contacteren :D
Sound: B&W 802 op Classé.
Video: JVC NZ8 op 150inch

vik

Er zijn een aantal mooie subs genoemd en Rythmik is er bijvoorbeeld een van.

Bestellen over de grens is aantrekkelijk maar besef je wel dat indien er garantie geclaimd moet worden Amerika een stuk lastiger kan uit pakken. Ik lever zelf REL en JL audio en service leveren is gelukkig een stuk simpeler vanuit Nederland.  :)

Quote from: tmt on June 11, 2020, 00:01:16
Dat is zeker interessant, als we er enkele kunnen bestellen. Ik zal al laten weten wat hun antwoord is. De baas stond in kopie van de mail, dus ik heb direct iemand om te contacteren :D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Over welke dsp heb je het precies Marcel? All signal processing bij JL audio gebeurt in het analoge domein en is hier door ook een stuk sneller in vergelijking met andere merken. Dat is de kracht van een JL Audio. Of bedoel je room eq?

Ook de versterker opbouw bij JL is een stuk fraaier in vergelijk met de concurrentie  :)

Quote from: Cobraatje on June 10, 2020, 20:40:00
Dat lijkt me genoeg interesse voor een power buy.
Dan moet je in de 15 tot 20% korting kunnen krijgen. Ligt er ook aan hoeveel subs je afneemt en welke.

MeroVinger is erg fraai, heeft standaard uitvoeringen maar bouwt alles wat je maar wilt.
Met veruit de beste DSP van alle subs die ik heb gehad met DSP, JL Audio F112, Monitor Audio G15, Velodyne DD12.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Geert (gvc)

Quote from: vik on June 11, 2020, 09:50:19Bestellen over de grens is aantrekkelijk maar besef je wel dat indien er garantie geclaimd moet worden Amerika een stuk lastiger kan uit pakken. Ik lever zelf REL en JL audio en service leveren is gelukkig een stuk simpeler vanuit Nederland.  :)
Ik zit ook al een tijdje te kijken naar een Rythmik (F12SE) en JL Audio, maar hoewel mijn voorkeur uitgaat naar lokaal bestellen lijkt JL Audio me toch een andere prijsklasse te zijn. Voor Rythmik moeten we hier rekening houden met transport en importkosten, maar in Amerika koop je 2 Rythmiks voor de prijs van 1 JL Audio.
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

Cobraatje

#61
En weer 1 erbij, tijd dat er een powerbuy topic wordt geopend ;D

Quote from: vik on June 11, 2020, 09:50:19
Er zijn een aantal mooie subs genoemd en Rythmik is er bijvoorbeeld een van.

Bestellen over de grens is aantrekkelijk maar besef je wel dat indien er garantie geclaimd moet worden Amerika een stuk lastiger kan uit pakken. Ik lever zelf REL en JL audio en service leveren is gelukkig een stuk simpeler vanuit Nederland.  :)

Ik ben niet meer helemaal up to date maar de service die Rythmik vanuit Amerika levert, was beduidend beter dan JL Audio.
Ik heb het dan niet natuurlijk niet over de topservice die jij levert, maar JL Audio zelf.
Ik weet niet of JL Audio dat inmiddels verbeterd heeft.

Ken meerdere verhalen dat JL eigenaren maanden op een vervangende amp moesten wachten als de EU dealer geen vervanging op voorraad had.
Vind ik zeer onprofessioneel als je topdollar voor een product moet betalen.
Rythmik levert gratis(weet niet zeker of zij nog steeds ook de verzendkosten op zich nemen) en snel een vervangende amp of woofer.
Nadeel je moet zelf de amp vervangen of laten vervangen.
Rel hoor ik goede verhalen over qua service.

Quote from: vik on June 11, 2020, 09:55:48
Over welke dsp heb je het precies Marcel? DSP bij JL audio gebeurt in het analoge domein en is hier door ook een stuk sneller in vergelijking met andere merken. Dat is de kracht van een JL Audio. Of bedoel je room eq?

Ook de versterker opbouw bij JL is een stuk fraaier in vergelijk met de concurrentie  :)


DSP was wat meer in professionele sector gebruikt wordt, kan even niet op de naam komen.
Je kon de sub in je netwerk integreren en dan via de tablet/laptop zo veel instellen en aanpassen dat het mij boven mijn instelzin/pet ging.
Via de online hulplijn van Merovinger toch goed kunnen instellen.






Dirk

Quote from: vik on June 11, 2020, 09:55:48
DSP bij JL audio gebeurt in het analoge domein en is hier door ook een stuk sneller in vergelijking met andere merken.
als het in het analoge domein plaatsvindt, is het geen DSP...maar ASP
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Geert (gvc)

Quote from: Cobraatje on June 11, 2020, 11:55:08
DSP was wat meer in professionele sector gebruikt wordt, kan even niet op de naam komen.
'AllDSP', die inderdaad professionele speaker processors en modules voor versterkers maken.
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

vik

Correctie : "all processing" moet het zijn.

Quote from: Dynky on June 11, 2020, 12:40:54
als het in het analoge domein plaatsvindt, is het geen DSP...maar ASP
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Nu is het allemaal top geregeld met een importeur die hart heeft voor het merk. Die is al jaren actief met JL Marine Audio. Top Kerel en heel fijn om mee te werken.   8)


Quote from: Cobraatje on June 11, 2020, 11:55:08
En weer 1 erbij, tijd dat er een powerbuy topic wordt geopend ;D

Ik ben niet meer helemaal up to date maar de service die Rythmik vanuit Amerika levert, was beduidend beter dan JL Audio.
Ik heb het dan niet natuurlijk niet over de topservice die jij levert, maar JL Audio zelf.
Ik weet niet of JL Audio dat inmiddels verbeterd heeft.

Ken meerdere verhalen dat JL eigenaren maanden op een vervangende amp moesten wachten als de EU dealer geen vervanging op voorraad had.
Vind ik zeer onprofessioneel als je topdollar voor een product moet betalen.
Rythmik levert gratis(weet niet zeker of zij nog steeds ook de verzendkosten op zich nemen) en snel een vervangende amp of woofer.
Nadeel je moet zelf de amp vervangen of laten vervangen.
Rel hoor ik goede verhalen over qua service.

DSP was wat meer in professionele sector gebruikt wordt, kan even niet op de naam komen.
Je kon de sub in je netwerk integreren en dan via de tablet/laptop zo veel instellen en aanpassen dat het mij boven mijn instelzin/pet ging.
Via de online hulplijn van Merovinger toch goed kunnen instellen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Dirk

Quote from: vik on June 11, 2020, 14:21:10
Correctie : "all processing" moet het zijn.

ben je daar zeker van?

Dat zaken als de gain/crossover/fase analoog worden geregeld (want ook gewoon via knoppen op de sub zelf) wil ik best aannemen, maar alle verdere processing, niet in het minst die van de room-eq (DARO) is toch echt gewoon digitaal, ook bij JL
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Cobraatje

Quote from: gvc on June 11, 2020, 14:19:25
'AllDSP', die inderdaad professionele speaker processors en modules voor versterkers maken.

Dat was het, dank.

Quote from: vik on June 11, 2020, 14:26:55
Nu is het allemaal top geregeld met een importeur die hart heeft voor het merk. Die is al jaren actief met JL Marine Audio. Top Kerel en heel fijn om mee te werken.   8)



Dat klinkt goed, zou mooi zijn als er nu langere tijd dezelfde importeur blijft.
Constant wisselingen komt geen enkel merk ten goede.

vik

D.A.R.O (A.R.O) correctie zit enkel op de Fathom en Gotham serie en begint bij €5000,- dus iets ander prijskaartje. (Ik heb het over de E-series)

D.A.R.O. is digitaal dat klopt.


Quote from: Dynky on June 11, 2020, 14:46:04
ben je daar zeker van?

Dat zaken als de gain/crossover/fase analoog worden geregeld (want ook gewoon via knoppen op de sub zelf) wil ik best aannemen, maar alle verdere processing, niet in het minst die van de room-eq (DARO) is toch echt gewoon digitaal, ook bij JL
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

MaLa

Als er een Rythmik powerbuy komt ben ik ook wel geïnteresseerd!
XTZ - BK - Marantz

scoc

Quote from: Cobraatje on June 11, 2020, 11:55:08
En weer 1 erbij, tijd dat er een powerbuy topic wordt geopend ;D

Ik ben niet meer helemaal up to date maar de service die Rythmik vanuit Amerika levert, was beduidend beter dan JL Audio.
Ik heb het dan niet natuurlijk niet over de topservice die jij levert, maar JL Audio zelf.
Ik weet niet of JL Audio dat inmiddels verbeterd heeft.

Ken meerdere verhalen dat JL eigenaren maanden op een vervangende amp moesten wachten als de EU dealer geen vervanging op voorraad had.
Vind ik zeer onprofessioneel als je topdollar voor een product moet betalen.
Rythmik levert gratis(weet niet zeker of zij nog steeds ook de verzendkosten op zich nemen) en snel een vervangende amp of woofer.
Nadeel je moet zelf de amp vervangen of laten vervangen.
Rel hoor ik goede verhalen over qua service.

DSP was wat meer in professionele sector gebruikt wordt, kan even niet op de naam komen.
Je kon de sub in je netwerk integreren en dan via de tablet/laptop zo veel instellen en aanpassen dat het mij boven mijn instelzin/pet ging.
Via de online hulplijn van Merovinger toch goed kunnen instellen.

Jouw input ivm JL Audio en trage support, waarbij mensen weken moeten wachten op vervangende amps, is spijtig genoeg waar. Ik heb dit ook van mijn hifi dealer gehoord en zelf meegemaakt. Dit was wel voor dat in de Benelux de verdeler veranderd was naar waterdichteaudio.nl.

Maar ik denk dat het probleem voor bij JL Audio in de US zit waardoor onderdelen en vervangende amps vaak niet op voorraad zijn in Europa.

Het is spijtig eigenlijk want ik heb jaren een JL Audio E112 gehad en dit is echt een heel goede sub. Maar ik zelf durf het eigenlijk niet meer aan om voor JL Audio te gaan.

En dit heeft niets te maken met de dealers die deze verdelen. Want hun service zal best goed zijn maar uiteindelijk hangen zij ook af van de service van JL Audio zelf. Het is ook zo dat de JL verdeler in de Benelux voornamelijk de units verkocht voor boten/marine en van JL waarschijnlijk de home en car audio er moest bijnemen.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050


Dirk

is ook helemaal niets mis met analoog, maar om dan op de borst te kloppen en stellen dat bij JL "alle processing analoog verloopt" is een beetje pointless, want het gaat bij de aangehaalde sub in kwestie (de E-serie) natuurlijk niet om wat bijzonders, maar gewoon de cross/gain/fase die je zelfs op een 100€ plate "all analog" vindt ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

vik

In het verleden liep alles via een vage Belg met een een car audio inbouw station. De Nederlandse importeur heeft ook een service point in NL plus een voorraad onderdelen. Dus dat is nu allemaal netjes geregeld.


Quote from: scoc on June 12, 2020, 14:11:18
Jouw input ivm JL Audio en trage support, waarbij mensen weken moeten wachten op vervangende amps, is spijtig genoeg waar. Ik heb dit ook van mijn hifi dealer gehoord en zelf meegemaakt. Dit was wel voor dat in de Benelux de verdeler veranderd was naar waterdichteaudio.nl.

Maar ik denk dat het probleem voor bij JL Audio in de US zit waardoor onderdelen en vervangende amps vaak niet op voorraad zijn in Europa.

Het is spijtig eigenlijk want ik heb jaren een JL Audio E112 gehad en dit is echt een heel goede sub. Maar ik zelf durf het eigenlijk niet meer aan om voor JL Audio te gaan.

En dit heeft niets te maken met de dealers die deze verdelen. Want hun service zal best goed zijn maar uiteindelijk hangen zij ook af van de service van JL Audio zelf. Het is ook zo dat de JL verdeler in de Benelux voornamelijk de units verkocht voor boten/marine en van JL waarschijnlijk de home en car audio er moest bijnemen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

morca

Quote from: vik on June 12, 2020, 15:12:03
In het verleden liep alles via een vage Belg met een een car audio inbouw station. De Nederlandse importeur heeft ook een service point in NL plus een voorraad onderdelen. Dus dat is nu allemaal netjes geregeld.
Die belg heb ik ooit gezien op een audioshow .
Die was niet snel met reageren...