Audio CDRs op superdrive branden werkt niet?

Started by ll0ll, June 3, 2020, 20:49:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ll0ll

Ik heb een iMac met een USB superdrive.
Ik gebruik het programma 'burn', laatste versie.
Ik heb nieuwe Philips Audio CD-R 700MB 80minuten en ik heb Maxell CD-R 74 XL 650mb.

Ik heb flacjes die ik via XLD omzet naaar 44.1kHz 16 bit WAV bestanden.

Als ik de wavjes op de cdr's brand, en ik stop ze in m'n Marantz CD16, dan hoor ik geen geluid.
De CD's worden netjes ingelezen, het aantal nummers en de juiste tijd wordt weergegeven, ik kan op PLAY drukken en nummers starten, maar geen geluid.

Wat doe ik hier verkeerd?  :(
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

blue-eyes

#1
Quote from: ll0ll on June  3, 2020, 20:49:28
Ik heb een iMac met een USB superdrive.
Ik gebruik het programma 'burn', laatste versie.
Ik heb nieuwe Philips Audio CD-R 700MB 80minuten en ik heb Maxell CD-R 74 XL 650mb.

Ik heb flacjes die ik via XLD omzet naaar 44.1kHz 16 bit WAV bestanden.

Als ik de wavjes op de cdr's brand, en ik stop ze in m'n Marantz CD16, dan hoor ik geen geluid.
De CD's worden netjes ingelezen, het aantal nummers en de juiste tijd wordt weergegeven, ik kan op PLAY drukken en nummers starten, maar geen geluid.

Wat doe ik hier verkeerd?  :(

Lijkt mij dat WAV een niet onderstaand CD format is ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

ll0ll

Quote from: Blue-Eyes on June  3, 2020, 20:53:52
Lijkt mij dat WAV een niet onderstaand CD format is ;)
Lol euhh niet? Maar ik brand ze via burn als audio cd. Zet burn de wavjes niet om naar een formaat die mn marantz wel slikt dan?
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

blue-eyes

Leek mij al een te gemakkelijk antwoord :D


Verder weet ik het niet, heb dat nooit gedaan.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jack_D

Ik ken jouw bakprogramma niet maar het soort probleem dat je beschrijft kun je krijgen als je niet "disk at once" en "finalize disk" aanvinkt(in de software waar ik bekend mee ben). Mocht jij soortgelijk iets terug kunnen vinden in jouw baksoftware dan aanvinken.
Kun je jouw verse gebanden cd 's wel spelen in je computer of een andere cd/dvd/blueray speler goed afspelen?
Kun je de geconverteerde flac's... dus je wav bestanden wel van de harddisk afspelen op je computer?, dus is de conversie van flac naar wav wel goed gegaan.



ll0ll

De van-flac-naar-wav bestanden zijn op mijn mac zonder problemen af te spelen. De wav bestanden die ik op CD brand zijn zowel niet via mijn marantz maar ook niet via de superdrive van mn mac af te spelen.

Ik ken het finalize principe op audio apparaten, maar burn heeft die optie niet. Als ik met burn een audio cd brand, dan is er nergens een optie om finalize aan te vinken.
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

Jack_D

Misschien eens kijken of je een ander cd bak programma kan vinden..... zou toch niet zo'n probleem moeten zijn zou je denken om een audio cd te branden.

Zijn de bestandsnamen wellicht te lang of zitten er "vreemde" leestekens bij, daar kan het ook wel eens fout mee gaan.

ll0ll

Ah, imgburn op windows laptop geinstalleerd, apple usb superdrive erop, met 1x speed cue branden en

Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl