Geen geluid via optische kabel

Started by eagleye50, June 3, 2020, 15:24:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eagleye50

Ik heb een probleem met het geluid van mijn tv naar mijn HT set. Ik had een LG tv en een Denon set. Tussen de tv en de receiver heb ik om het geluid van de tv naar de receiver te leiden een optische kabel aangesloten. Tot gisterenochtend werkte dat prima. Toen kwam de nieuwe tv. Weer een LG. Ik heb alles op identieke wijze aan gesloten. HDMI tussen receiver en tv en weer de optische kabel. Het geluid van de tv komt nog steeds via het Denon setje de kamer binnen maar als ik Netflix aanzet of de Plex app voor WebOS is er totaal geen geluid.  De optische kabel is goed aangesloten. Er is ook geen geluid als ik de knop "tv audio" op de Denon afstandsbediening indruk. Ik ben nu anderhalve dag aan het proberen en zoeken op Google maar zonder succes.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Hartelijk dank daarvoor.

Sjaak_Banaan

Misschien een kijken of je ergens een setting in je TV kan vinden van Audio Bitstream en PCM, mogelijk ondersteunt je Denon het audioformaat niet en heeft die een PCM-signaal nodig.
Google er anders eens op, denk dat het zoiets is, weet er het fijne ook niet van...
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

mijkie

In je tv moet je optisch geluid aanzetten, heb ook een LG
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6