Modificatie Magnepan

Started by RandyAdam, June 2, 2020, 01:14:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RandyAdam

Beste allen, ik ben op zoek naar iemand die ervaring met Magnepan speakers heeft en dan vooral het modificeren van deze speakers. Iemand suggesties?

toetertje

Op het zelfbouwaudio forum is iemand actief met veel kennis van zaken. Alias "Wrinex"
Ook op youtube heeft hij een kanaal. (joppe peelen).

tomaat

#2
.

Rob_Dingen

Hoi RandyAdam,

Waar woon je ergens?
Als dat niet te ver weg is kan ik wel helpen.

Rob

RandyAdam

#4
Ik heb verschillende verhalen gehoord van mensen die de condensatoren hebben vervangen en dit gaf volgens hun een grote verbetering in geluid. Ook verschillende verhalen gehoord van mensen die de zekering omzeilen en ook hier zeggen ze dat het een enorme verbetering oplevert. Anderen zeggen weer dat het gevaarlijk is omdat je je tweeter kan verbranden als er geen zekering is geplaatst.

Vandaag contact gehad met solosound en twin static, beide geven aan dat dergelijke modificaties een nihile winst opleveren.

Moeilijk... er is een kamp wat zegt dat modificeren enorme verbetering zal opleveren en een kamp dat het gevaarlijk vind en zegt dat de winst nihil is.

Het gaat om de Magnepan .7

Ook Joppe Peelen gaf aan dat de winst nihil is...

holco

Ik heb zelf ook de .7 gehad en heb dat als een erg fraaie speaker ervaren, om een filter modificatie uit te voeren is bij mij toen iig niet opgekomen terwijl dat bij elke andere speaker die ik had/heb wel gebeurd is  ;)

Heb je ze (rechtop) op de ovale glas stand's staan, dat scheelt nog al wat in de positieve zin.

En ze lusten nogal wat power om echt te gaan zingen, dus een goede eind versterker is wel een pre, ik had ze op een Audio-GD Master 3 staan en
dat werkte erg goed  :inlove:


Quote from: RandyAdam on June  3, 2020, 00:07:30
Ik heb verschillende verhalen gehoord van mensen die de condensatoren hebben vervangen en dit gaf volgens hun een grote verbetering in geluid. Ook verschillende verhalen gehoord van mensen die de zekering omzeilen en ook hier zeggen ze dat het een enorme verbetering oplevert. Anderen zeggen weer dat het gevaarlijk is omdat je je tweeter kan verbranden als er geen zekering is geplaatst.

Vandaag contact gehad met solosound en twin static, beide geven aan dat dergelijke modificaties een nihile winst opleveren.

Moeilijk... er is een kamp wat zegt dat modificeren enorme verbetering zal opleveren en een kamp dat het gevaarlijk vind en zegt dat de winst nihil is.

Het gaat om de Magnepan .7

Ook Joppe Peelen gaf aan dat de winst nihil is...
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.