Tabcam's set, where can I get...

Started by Tabcam, May 31, 2020, 10:51:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tabcam

En dan hier de impiulseresponses.

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Tabcam

Dan de waterval. Er zit natuurlijk een groot volumeverschil tussen de metingen van de Ushers en Dutch&Dutch enerzijds en de PAP anderzijds. De ruimte is vrij hard en dat is goed te zien. Vraag me alleen af of het volumeverschil niet verl met de uitsterving te maken heeft en de PAP het op 60 dB niet beter zou doen?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Tabcam

Even een foto van wat diy-activiteiten van de afgelopen twee weken. Was nog niet zo eenvoudig, de CNC frees bij het fablab lag uit elkaar en de lasercutter had wat moeite om door het hardhoutmultiplex heen te komen. Was niet de bedoeling en kostte daardoor veel meer werk maar uiteindelijk is het gelukt :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Jean Sibelius

Quote from: TabCam on April 20, 2021, 19:31:40
Even een foto van wat diy-activiteiten van de afgelopen twee weken. Was nog niet zo eenvoudig, de CNC frees bij het fablab lag uit elkaar en de lasercutter had wat moeite om door het hardhoutmultiplex heen te komen. Was niet de bedoeling en kostte daardoor veel meer werk maar uiteindelijk is het gelukt :angel:.

Ziet er strak uit zo! :headbanging:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Tabcam

Quote from: Jean Sibelius on April 21, 2021, 09:58:11
Ziet er strak uit zo! :headbanging:
Ben er wel blij mee en mijn vriendin nog meer :angel:. Heb alleen nog een addertje onder het gras ontdekt toen ik er vanochtend langs liep...



... het ruikt naar gerookte zalm door het gelasercutte hout :nopompom:. Ik heb nu in ieder geval een redelijk goed ontwerp en kan dan later de kleine foutjes gaan herstellen :P.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

katwax

Ik hoop dat je de geur van gerookte zalm je niet telkens honger geeft.
Ziet er toch netjes uit, het blijven natuurlijk reuzen, maar wel in een strak pak :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Tabcam

Gisteren wat metingen gedaan met zowel de PAP als een op ASR goedmakende luidspreker om te kijken wat de invloed van de ruimte is. Die is dus behoorlijk groot.

Als eerste de SPL van beide luidsprekers, dan de vervorming van luidspreker A (rode lijn) en luidspreker B (blauwe lijn)
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Tabcam

Wat ik raar van REW vind, is dat na meten hij alle hervormingsgetallen had uitgerekend, ook van de hogere harmonischen, en die nu na nog een keer inladen niet meer uitrekent/laat zien. Heeft iemand een idee?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Tabcam

#408
Kleine update, ben aan de slag geweest om de interne bekabeling iets netter te krijgen. Het was nu provisorisch met duct-tape vastgemaakt en heb als vervanger voor eenvoudige opplakbare kabelbinders gekozen. Ziet er wel redelijk uit maar het plakken is niet helemaal ideaal. De zwaarste kabels (de twee bovenste woofers) trekken het nog te gemakkelijk


Heb ook de interne bekabeling van de breedbander vervangen door Duelund bekabeling. Het zijn dunnere kabels maar qua microphonics zou het een betere kabel kunnen zijn. Hoor ik meer details, meer siblance of zit dat meer in het volumeverschil? Als ik al verschil hoor is dat veel te moeilijk om vast te stellen met zoveel tijd tussen het verwisselen.

Heb ook nog Belden 8470 goedkoop op de kop getikt in Japan, althans dat hoop ik :angel:. Meer voor het uiterlijk omdat het een zwart/witte kleur betreft die erg mooi met de baffles combineert.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

NAF

Quote from: TabCam on May  7, 2021, 20:40:06
Kleine update, ben aan de slag geweest om de interne bekabeling iets netter te krijgen. Het was nu provisorisch met duct-tape vastgemaakt en heb als vervanger voor eenvoudige opplakbare kabelbinders gekozen. Ziet er wel redelijk uit maar het plakken is niet helemaal ideaal. De zwaarste kabels (de twee bovenste woofers) trekken het nog te gemakkelijk


Heb ook de interne bekabeling van de breedbander vervangen door Duelund bekabeling. Het zijn dunnere kabels maar qua microphonics zou het een betere kabel kunnen zijn. Hoor ik meer details, meer siblance of zit dat meer in het volumeverschil? Als ik al verschil hoor is dat veel te moeilijk om vast te stellen met zoveel tijd tussen het verwisselen.

Heb ook nog Belden 8470 goedkoop op de kop getikt in Japan, althans dat hoop ik :angel:. Meer voor het uiterlijk omdat het een zwart/witte kleur betreft die erg mooi met de baffles combineert.

Ik moest even glimlachen toen jij het over de "interne bekabeling" van jouw open baffle speakers had.  ;)
Ik snap uiteraard wel wat je bedoelt.
New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

Richi

Lekker aan het tweaken Douwe. Leuk hoor.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

scrutinizer

Quote from: TabCam on May  7, 2021, 20:40:06
Kleine update, ben aan de slag geweest om de interne bekabeling iets netter te krijgen. Het was nu provisorisch met duct-tape vastgemaakt en heb als vervanger voor eenvoudige opplakbare kabelbinders gekozen. Ziet er wel redelijk uit maar het plakken is niet helemaal ideaal. De zwaarste kabels (de twee bovenste woofers) trekken het nog te gemakkelijk


Heb ook de interne bekabeling van de breedbander vervangen door Duelund bekabeling. Het zijn dunnere kabels maar qua microphonics zou het een betere kabel kunnen zijn. Hoor ik meer details, meer siblance of zit dat meer in het volumeverschil? Als ik al verschil hoor is dat veel te moeilijk om vast te stellen met zoveel tijd tussen het verwisselen.

Heb ook nog Belden 8470 goedkoop op de kop getikt in Japan, althans dat hoop ik :angel:. Meer voor het uiterlijk omdat het een zwart/witte kleur betreft die erg mooi met de baffles combineert.
Lekker bezig Tabcam 
Nu je toch bezig bent pak dan wat RVS inbussen voor montage van de Crystal 10 en doe jezelf een plezier met wat ringetjes achter de moertjes zo met de seizoenen en multiplex ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Tabcam

Quote from: scrutinizer on May  7, 2021, 21:59:04
Lekker bezig Tabcam 
Nu je toch bezig bent pak dan wat RVS inbussen voor montage van de Crystal 10 en doe jezelf een plezier met wat ringetjes achter de moertjes zo met de seizoenen en multiplex ;)
Eeuuh, het zijn al inox inbusbouten, weliswaar zonder ringen, op twee na omdat ik er maar 10 had. En seizoenen binnenshuis? Hooguit andere luchtvochtigheid en voor de rest vrijwel altijd 20-30 graden. En het grootste voordeel van DIY, in het ergste geval maak ik nieuwe baffles :angel:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

scrutinizer

Quote from: TabCam on May  7, 2021, 23:11:46
Eeuuh, het zijn al inox inbusbouten, weliswaar zonder ringen, op twee na omdat ik er maar 10 had. En seizoenen binnenshuis? Hooguit andere luchtvochtigheid en voor de rest vrijwel altijd 20-30 graden. En het grootste voordeel van DIY, in het ergste geval maak ik nieuwe baffles :angel:
Hooguit......? Die is toch verantwoordelijk voor de uitzet en krimp.
Maar de koppel van de basket heeft natuurlijk geen invloed. :nowink:
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Tabcam

Heb al eerder geprobeerd de PAP's actief te maken middels MiniDSP SHD Studio en de losse luidsprekerunits te meten. Dat meten is best een lastig probleem. Jammer dat de Audio Zelfbouw Luisterdag Oost Nederland dit jaar niet door ging, wie weet hebben ze daar nog leuke meettechnieken.

Affijn, ondanks wat minder geslaagde pogingen heb toch maar de stoute schoenen aangetrokken en zonder goed gemeten units een eenvoudig filter (1kHz/24dB voor de techneuten) geprobeerd en dit lijkt best goed uit te pakken.

Heb ook geprobeerd met REW te meten maar loop tegen nieuwe zaken aan. Kon eerst geen signaal krijgen, toen moest ik op mijn MacBook de microfooninputgevoeligheid van 20% naar 100% zetten en daarna meet REW ongeveer 130 dB SPL. Dat klopt natuurlijk nooit dus wat ik met die metingen kan is maar de vraag.

Gelukkig is de subjectieve luistertest wel geslaagd. Het geheel klinkt zeker niet verkeerd en de lastige nummers van voorheen klinken nu zelfs meer dan goed genoeg. Was begonnen met een album op te zetten en bleef  :headbanging:, altijd een goed teken! Hoor nu in ieder geval weer iets meer details en textuur, subtiliteiten zondar dat het de muziek als geheel verdringt.

Lastige blijft subjectieve zaken als heb ik nu meer of minder siblance, hoe is de balans laag/hoog, etc. Snel verwisselen kan niet dus ben ik van meten afhankelijk maar die vind ik niet betrouwbaar genoeg. Een ander voordeel is dat het harder kan. Ik was toch wel begrenst qua films, voor muziek kont het hard zat alhoewel mijn vriendin het voor films al hard genoeg vind 8).

Al met al heb ik het gevoel op de goede weg te zijn. Nu nog andere oren om dat te bevestigen/ontkrachten of de zwakke plekken te vinden.



Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

holco

Welkom in de actieve speaker wereld  8)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Richi

Je hebt je een lastige puzzel op de hals gehaald. Leuk!  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

frank2

Quote from: TabCam on May  8, 2021, 13:59:23
Heb al eerder geprobeerd de PAP's actief te maken middels MiniDSP SHD Studio en de losse luidsprekerunits te meten. Dat meten is best een lastig probleem. Jammer dat de Audio Zelfbouw Luisterdag Oost Nederland dit jaar niet door ging, wie weet hebben ze daar nog leuke meettechnieken.

Affijn, ondanks wat minder geslaagde pogingen heb toch maar de stoute schoenen aangetrokken en zonder goed gemeten units een eenvoudig filter (1kHz/24dB voor de techneuten) geprobeerd en dit lijkt best goed uit te pakken.

Heb ook geprobeerd met REW te meten maar loop tegen nieuwe zaken aan. Kon eerst geen signaal krijgen, toen moest ik op mijn MacBook de microfooninputgevoeligheid van 20% naar 100% zetten en daarna meet REW ongeveer 130 dB SPL. Dat klopt natuurlijk nooit dus wat ik met die metingen kan is maar de vraag.

Gelukkig is de subjectieve luistertest wel geslaagd. Het geheel klinkt zeker niet verkeerd en de lastige nummers van voorheen klinken nu zelfs meer dan goed genoeg. Was begonnen met een album op te zetten en bleef  :headbanging:, altijd een goed teken! Hoor nu in ieder geval weer iets meer details en textuur, subtiliteiten zondar dat het de muziek als geheel verdringt.

Lastige blijft subjectieve zaken als heb ik nu meer of minder siblance, hoe is de balans laag/hoog, etc. Snel verwisselen kan niet dus ben ik van meten afhankelijk maar die vind ik niet betrouwbaar genoeg. Een ander voordeel is dat het harder kan. Ik was toch wel begrenst qua films, voor muziek kont het hard zat alhoewel mijn vriendin het voor films al hard genoeg vind 8).

Al met al heb ik het gevoel op de goede weg te zijn. Nu nog andere oren om dat te bevestigen/ontkrachten of de zwakke plekken te vinden.

Moet binnenkort toch naar Karel kan ik wel even langskomen, heb de eerste vaccinatie al gehad 3 weken geleden
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Tabcam

Quote from: holco on May  8, 2021, 14:02:53
Welkom in de actieve speaker wereld  8)
Dank je! Is ook een wondere wereld :wacko:.

Quote from: Richi on May  8, 2021, 14:54:13
Je hebt je een lastige puzzel op de hals gehaald. Leuk!  :D
Klopt zeker,; welke kruisfrequentie, welk soort filter, welke stijlheid, welke aanpassingen zijn or de units nodig, etc. Grootste voordeel, ze kosten niets, hooguit tijd en aandacht om goed te kunnen meten. Ben zeker nog niet uitgetweakt, bas mag iets aanweziger en met het vorige filter had ik luisterruimteaanpassingen die ik nu nog niet heb.

Quote from: frank2 on May  8, 2021, 15:54:39
Moet binnenkort toch naar Karel kan ik wel even langskomen, heb de eerste vaccinatie al gehad 3 weken geleden
Je bent van harte welkom, ben altijd benieuwd wat andere oren horen!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

toetertje

Leuk project hoor.  :wub:
Leuk die lii drivers, ben zelf even met een F8 aan het stoeien.

dre73

Meet anders eens in de tuin met de speaker een stuk van de grond.
Dan zie je wat er echt aan de hand is.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Tabcam

Quote from: dre73 on May  8, 2021, 20:17:30
Meet anders eens in de tuin met de speaker een stuk van de grond.
Dan zie je wat er echt aan de hand is.
Zoveel vrije ruimte heb ik niet in de tuin :P. Er zit een vijver in het midden en het grootste verschil zal het plafond zijn.

Op zich zou het met een gated meting op 0,5m vanaf 250 Hz betrouwbaar moeten kunnen zijn maar de resultaten, eerder gepost in dit topic, lijken mij niet echt betrouwbaar. Vooral de fase doet raar.

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Contour

Zulke grote speakers moet je minimaal op een paar meter afstand meten. Dichtbij heeft geen nut, de units gedragen zich daar niet als 1 bron.

Tabcam

Quote from: Contour on May  8, 2021, 21:22:27
Zulke grote speakers moet je minimaal op een paar meter afstand meten. Dichtbij heeft geen nut, de units gedragen zich daar niet als 1 bron.
Ik heb ook één losse wooferunit proberen te meten, met een vergelijkbare rare fasemeting. De breedbander zou ook goed te meten moeten zijn, maar helaas.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

dre73

Buiten dus. :D
Ik an hier op zolder ook geen normale meting uitvoeren,teveel reflecties.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.