Keramische Eettafel | Calligaris Kent | 180 x 90 CM

Started by Sjaudio, May 27, 2020, 19:23:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sjaudio

Tekoop wegens verandering interieur, we hebben de laatste tijd wat verkeerde keuzes gemaakt.

Zo goed als nieuwe eettafel van het Italiaanse merk Calligaris, modelnaam Kent.

Maat: 180 x 90 CM
Hoogte: 75 CM
Nieuwprijs : €1499
Leeftijd: +/- 1 jaar

Tafel is op te halen in Panningen of tot geringe afstand eventueel bij een passend bod ook te brengen.

Het betreft een tafel met een echt keramisch tafelblad in een grijze betonlook. Het speciale onderstel is handgemaakt van zwart geolied massief essenhout.

Uitleg:

Een keramisch tafelblad is extreem krastvast, keramiek is zelfs harder dan metaal, dus een metalen voorwerp zal sneller beschadigen als het keramische blad. Ook schokken en slagen doen een keramisch tafelblad niet veel.

Het blad is tevens hittebestendig, de pan kan rechtstreeks vanaf het vuur de tafel op; geen onderzetters meer nodig! Keramiek kan tegen extreem hoge en lage temperaturen zonder te beschadigen.

Het materiaal is tevens erg hygiënisch, omdat het niet gevoelig is voor vlekken. Gemorst eten of drinken maak je in een handomdraai schoon met water en laat geen plekken achter.

Kortom een prachtige handgemaakte kwalitatief uitstekende tafel van Italiaanse komaf. Modern en toch stoer. Bestand tegen vrijwel alles wat je erop los laat.

Vraagprijs: €600

Foto's:

































Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Sjaudio

#2
Upje naar €640

(Nieuw €1499)

Sjaudio


pameijer

Ik vind het onderstel wel heel mooi. Zou je die evt los verkopen?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Sjaudio

Nee sorry, je mag natuurlijk wel een leuk bod doen voor de gehele tafel via PM. Dan kan je het blad eventueel apart verkopen.

Of iemand moet het blad hier apart willen kopen, dan vind ik het ook prima.

Berend van Til

Prachtige tafel!
Hoe gaat dat met 4 stoelen?  Zit het onderstel niet een beetje in de weg als je zit?
Die andere tafel is ook zeer fraai trouwens. Helaas past hij niet in de auto en ligt het Gooi niet echt in de buurt.

Sjaudio

Geen last van het onderstel als je eraan zit. Merk er niks van, natuurlijk wel afhankelijk van je stoelen, maar die van ons zijn al behoorlijk lomp.

Ik kan eventueel bij een redelijk bod wel tegenmoet komen rijden. Dat is mogelijk.

Berend van Til

De vrouw wil toch liever een tafel van 160cm met een extensie. Maar bedankt voor het aanbod.
Succes, voor dit geld verkoop je hem wel.

Sjaudio



Omgerekend van pond naar euro is dat €1526 euro exclusief levering.

Nu voor €600. Tafel is echt zo goed als nieuw!

Lijkt me toch een hele nette prijs.

denoontje

Hele gave tafel, mooi prijs, maar ik moet er dan 2 hebben waarvan 1 groter als 2 meter..en die hebben ze niet helaas.

jelleeelco

Sowieso even complimenten, niet alleen voor deze tafel maar ook voor die hele mooie met eikenblad die je te koop hebt staan. Beide prachtige meubelstukken!!

Goede smaak, ben zeer benieuwd wat er voor in de plaats komt!

Sjaudio

Bedankt! Zijn beide erg mooie tafels inderdaad.

Wij willen weer een eiken tafel alleen dit keer wat donkerder en met een iets strakker design, maar wat precies zijn we nog niet helemaal uit. Eerst deze maar verkopen.

jelleeelco

Ja mijn vrouw vond de eiken tafel erg mooi, ik de keramische...

Maar ze is bezorgd dat de eiken tafel niet echt kind-vriendelijk is (kleuren, vlekken, etc)...

Sjaudio

Eiken tafel is behandeld met Rubio Monocoat 2 componenten olie.

De laatste laag kleur (ash grey) heb ik nog een half flesje van liggen.

Deze olie hecht zich aan de toplaag van het eiken. Als je ooit een vlek of beschadiging in het eiken krijgt, kan je het licht opschuren en de olie opnieuw inwrijven zonder dat je kleurverschil krijgt met de rest van het blad. Het is onmogelijk om op 1 gedeelte meer olie te verwerken dan op een ander punt, het eiken pakt de olie op en vervolgens gaat er niks meer in. Hierdoor krijg je nooit kleurverschillen. heb het geprobeerd en dat werkt perfect.

Sjaudio


mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Sjaudio