mola mola kaluga aanschaffen?

Started by r_flagg, May 27, 2020, 10:16:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blue-eyes

Mij valt nu even vooral die prachtige ES op.... Mijn eerste echte hifi liefde. Zo strak en mooi gemaakt!

En gefeliciteerd met je unieke mono's!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

katwax

Quote from: r_flagg on May 31, 2020, 21:11:50
Eerste reactie... OEI... wat hoor ik nu allemaal.?!?!?!

Meer detail, minder wollig, minder warm, strak
Ik hou van details. Het horen aanslaan van gitaarsnaren enzo.
Maar het is wel wennen merk ik
Had ik paar post geleden voorspeld (ongeveer), tja, I love it, maar is mogelijk niet ieders smaak (vraagt om wennen).
Het laag straker, lijkt minder aanwezig?

Voor het oog ziet het er alvast goed uit, niet enkel de mono's maar de hele set.

Wat gebruik je als voorversterker?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Rezael

Quote from: r_flagg on May 31, 2020, 14:11:10
En ze zijn mee  :pompom:

Gefeliciteerd. Heb je echt goed gedaan. Is een mooie prijs, veel te laag voor zo een goede versterker.  ;D


B-art

Mola Mola zit gewoon hier bij mij in Groningen net als hypex overigens.  Bijzonder
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

r_flagg

#79
Quote from: katwax on May 31, 2020, 23:45:01
Had ik paar post geleden voorspeld (ongeveer), tja, I love it, maar is mogelijk niet ieders smaak (vraagt om wennen).
Het laag straker, lijkt minder aanwezig?

Voor het oog ziet het er alvast goed uit, niet enkel de mono's maar de hele set.

Wat gebruik je als voorversterker?

ja inderdaad. Bas minder aanwezig
cd van Slagerij van kampen afgespeeld... klonk echt heel anders maar wel meer in balans voor mijn gevoel

voorversterker : Sony TA-E80. ( zie signature  ;) )
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

Marco66

#80
Prachtige set, tijd de ta-e80 en ta-n80 en cdp-707 gehad en kwa geluid ongelofelijk goed.
Blijft mooi om te zien!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Koei

Quote from: Leeuwarden on May 31, 2020, 14:39:10
Nu maar hopen dat het matcht met de rest van je set...

NCore is load onafhankelijk, dus dat is geen enkel probleem en altijd een 100% match.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

Tabcam

Quote from: r_flagg on June  1, 2020, 10:20:26
ja inderdaad. Bas minder aanwezig
cd van Slagerij van kampen afgespeeld... klonk echt heel anders maar wel meer in balans voor mijn gevoel

voorversterker : Sony TA-E80. ( zie signature  ;) )
Drogere en diepere bas kan zowel een voordeel als nadeel zijn. Je bent nu een tijd gewend aan de oude versterker/luidsprekercombinatie in jouw ruimte. Zou jezelf sowieso een paar weken geven om te "wennen".
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

pameijer

Quote from: r_flagg on June  1, 2020, 10:20:26
ja inderdaad. Bas minder aanwezig
cd van Slagerij van kampen afgespeeld... klonk echt heel anders maar wel meer in balans voor mijn gevoel

voorversterker : Sony TA-E80. ( zie signature  ;) )
Dat is echt een kwestie van het menselijk gehoor. Als bas strakker is dan je gewend bent dan lijkt hij minder aanwezig. Ga je meten dan is ie er gewoon.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Leeuwarden

Quote from: Koei on June  1, 2020, 13:54:01
NCore is load onafhankelijk, dus dat is geen enkel probleem en altijd een 100% match.

Zekers, het werkt, maar klinkt het ook... Ik heb zelf een Ncore in een hoekje staan te verstoffen...

holco

Ik denk dat als je er een Minidsp SHD voor hangt en een mooie Dirac curve aanmaakt je heel erg vrolijk gaat zijn  ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Jack_D

Euh?..... koop je een nieuwe set(tweedehandse)exclusieve Mola Mola mono blokken, welke nieuw(en zelf tweedehands) een klein fortuin kosten en dan moet je er een DSP tussen gaan hangen om het lekker te laten klinken terwijl je oude setup wel lekker in het gehoor lag. Dat klinkt mij dan weer een beetje vreemd in de oren :D .

(Maar sowieso verstandig om te wennen aan het nieuwe geluid lijkt mij, zeker als je al lang met je oude set speelt. Onwennig is toch nog altijd iets anders als niet naar je zin klinken. Niets negatiefs trouwers over DSP's, ze kunnen in behaalde situaties echt "wonderen" verrichten.)

Quote from: holco on June  1, 2020, 15:17:49Ik denk dat als je er een Minidsp SHD voor hangt en een mooie Dirac curve aanmaakt je heel erg vrolijk gaat zijn  ;)

Koei

Quote from: Leeuwarden on June  1, 2020, 15:10:16
Zekers, het werkt, maar klinkt het ook... Ik heb zelf een Ncore in een hoekje staan te verstoffen...

Ja, het kan zijn dat je andere versterker wat gekke dingen under load doet waardoor hij niet meer alleen versterkt maar ook een bak lineaire vervorming toevoegt maar dan wel op een manier die jij prettig vind klinken.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

Leeuwarden


Koei

#89
Quote from: Leeuwarden on June  1, 2020, 17:38:49
Ja, dat zal het zijn  :D

Wat is het anders? Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je versterking sowieso al zo extreem vervormd dat het geluid gekleurd wordt. Ook prima, kan je ding zijn natuurlijk.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

minplus

Quote from: chansig on May 31, 2020, 21:00:22
Zeker mooi dat Sony spul. Snel weg met die Mola Mola.  :D

Nog iets aan je ruimte gedaan of is het zo kaal als een badkamer ?

Gr. Hans

Ook mijn vraag.
Want als de rest van de ruimte er ook zo uitziet kun je daar mi. nooit een mooi geluid krijgen. Ook niet met apparatuur van een half miljoen.
Maar mooie spullen, dat zeker. :)
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

jahtari

Quote from: Leeuwarden on June  1, 2020, 15:10:16
Zekers, het werkt, maar klinkt het ook... Ik heb zelf een Ncore in een hoekje staan te verstoffen...
Zet 'm op de markt.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Leeuwarden

Quote from: jahtari on June  1, 2020, 19:46:10
Zet 'm op de markt.

Had er twee, één verkocht, de ander raakte ik niet kwijt en staat nu in de kast. Werd een beetje flauw van al dat onvermijdelijke marktplaats gedoe dus hij staat nog steeds in de kast...

r_flagg

Quote from: holco on May 31, 2020, 21:19:54
Gefeliciteerd met de Mola's  ;D

Aparte speakers ook trouwens  ;)

Ja. Sony SS-R70 speakers.

Het is ooit begonnen met de zoektocht naar een surround setup.  Om een zo homogeen mogelijke geluidsbubbel te krijgen zocht ik 5 ( of 7 ) dezelfde speakers.  Zo kocht ik uiteindeiljk 5 stuks sony ss-T70 speaker.  Aangesloten op mijn onkyo SR5008 was ik zo onder de indruk van het geluid dat ik snel verder zocht naar deze speaker om uiteindelijk met een 11.2 set te kunnen spelen.  ( ik geloof dat ik op een bepaald moment bijna 30 van die speakers in huis had ). Momenteel draai ik in de zolder_HT nog steeds met 11 van deze jongens, in de huiskamer staan er 5 en ik heb er nog 5 reserve staan... of misschien voor iemand die interesse heeft  ;)
In mijn zoektocht naar een mogelijk bijpassende frontspeaker kwam ik de ss-R70 tegen.... Leek me wel leuk om erbij te hebben dacht ik toen ( in al mijn onwetendheid )  Heb toen een berichtje hier op het forum gezet of iemand deze speaker kent, heeft en mogelijk ook weg zou willen doen en warempel...enkele dagen later staat er een advertentie op marktplaats.
Zou achteraf echter niks met elkaar te maken hebben.. puur toeval maar daar twijfel ik wel een beetje aan. Heb na die tijd deze speakers ooit nog 1x aangeboden zien worden in NL en in Rus. Naar het schijnt zijn er ook niet zoveel van gemaakt en ze kostten destijds ca 5000,- DM

Maar goed... speakers gekocht. Ik was dus in het bezit van een T70 en R70 speakers.. Het leek me toen leuk om een complete Sony set in een 7-serie bij elkaar te sprokkelen. Op zich redelijk gelukt. Alleen de Ta E70 en TA N70 ontbreken nog.... maar dat is een financiele questie. Wat ze daar tegenwoordig voor durven vragen is niet normaal .....
Uiteindelijk toch wel een leuke set verzameld.   
 
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

r_flagg

Quote from: minplus on June  1, 2020, 19:00:24
Ook mijn vraag.
Want als de rest van de ruimte er ook zo uitziet kun je daar mi. nooit een mooi geluid krijgen. Ook niet met apparatuur van een half miljoen.
Maar mooie spullen, dat zeker. :)

helemaal waar !
Ze staan nu ook tijdelijk in deze kale ruimte. Als het nieuwe stereomeubel ( lees: Meerpaal ) klaar is gaat alles naar de woonkamer en daar zal het akoestisch ook beter worden aangekleed.
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

katwax

We zijn nu 1 week verder, zijn het blijvers of niet? :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

r_flagg

Quote from: katwax on June 10, 2020, 21:56:27
We zijn nu 1 week verder, zijn het blijvers of niet? :)

Eerste reactie: het zijn blijvers !

Echter heb ik denk ik issues met mijn cd-speler.  Het volume is niet stabiel. Gaat vanzelf harder en zachter. 
Het begon sporadisch. Dacht dat het eerst in de opname van de CD zat maar het was het niet op hetzelfde moment. Zou het dan aan de Mola's kunnen liggen ?? Dus toen alles weer op de TA-N80's aangesloten en daar deed het zich ook voor.  Aansluitend een paar LP's gedraaid en daar geen volume wijzigingen.  Weer cd aangezet en nu gaat het volume opeens constant op-en-neer.
Tijd voor een revisie denk ik  :unhappy:
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

Richi

Balen van de CD speler, maar een goede reparateur kan er vast iets aan doen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

r_flagg

Quote from: Richi on June 11, 2020, 10:07:29
Balen van de CD speler, maar een goede reparateur kan er vast iets aan doen.

Eerste reactie van de reparateur:
welke uitgang gebruik je , ik neem aan de variabele ? Gaat daarvan de motor ook vanzelf draaien, ik bedoel dus gaat deze  uit zichzelf naar minimaal volume? 
Dat is de enige klacht welke ik ken met deze speler.
OP fixed kan dat niet, de oorzaak zou dan de voeding zijn. Kan ook los soldeer werk zijn maar op 2 kanalen tegelijk lijkt me dat sterk
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

Richi

Quote from: r_flagg on June 11, 2020, 10:36:36
Eerste reactie van de reparateur:
welke uitgang gebruik je , ik neem aan de variabele ? Gaat daarvan de motor ook vanzelf draaien, ik bedoel dus gaat deze  uit zichzelf naar minimaal volume? 
Dat is de enige klacht welke ik ken met deze speler.
OP fixed kan dat niet, de oorzaak zou dan de voeding zijn. Kan ook los soldeer werk zijn maar op 2 kanalen tegelijk lijkt me dat sterk
En, heb jij hem aan de variabele of de fixed uitgang hangen?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a