Kabel lifters meetbare verbetering

Started by myself, May 26, 2020, 13:34:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

myself

Kwam dit tegen.
Filmpje laat zien dat cablelifters meetbaar invloed hebben op de ls kabel en de berekening (die ik niet kan volgen) geeft aan dat dit hoorbaar is in het 20..20kHz gebied


https://www.facebook.com/100049417240152/posts/140995427557698/


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Kingpin

 ::) :-X
Ik wil er geen woorden aan vuilmaken.
Maar ik meen dat Cardas al eens heeft aangetoont dat er verschil in zit, in hoeverrre dat hoorbaar is in speakerkabels.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Rob_Dingen

Quote from: myself on May 26, 2020, 13:34:57
Kwam dit tegen.
Filmpje laat zien dat cablelifters meetbaar invloed hebben op de ls kabel en de berekening (die ik niet kan volgen) geeft aan dat dit hoorbaar is in het 20..20kHz gebied


https://www.facebook.com/100049417240152/posts/140995427557698/


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Dat heeft niets met kabel lifters te maken.
De berekening is heel simpel en in ieder electronica boek te vinden.
Zijn aannames kloppen niet meestal zit een potmeter niet in de uitgang van een voor versterker en potmeters van 100K worden alleen nog in buizen versterkers gebruikt.
Dus de meeste voorversterkers hebben een lage uitgangs impedantie dus is de capaciteit uit zijn voorbeeld verwaarloosbaar en als er al een potmeter in de uitgang zit is hij meestal 10K of nog kleiner.
Dus de som moet gemaakt worden met 5K i.p.v 50K en dan kom je op 125kHz uit i.p.v 12,5kHz

Rob

Thei

Ik kan me er ook niets bij voorstellen, echter ondien je kabels op een nylon vloerbedekking zouden liggen, dan misschien zou het iets kunnen uitmaken om ze daarvan los te houden.