verhuizen en zonder kabels

Started by Martinus, May 25, 2020, 20:09:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martinus

Ben recentelijk verhuist van woning.
Nu het stof gedaald is, letterlijk en figuurlijk, wordt het tijd de homecinema weer op te bouwen.
Echter tot de grote schrik zie ik geen enkele mogelijkheid kabels te trekken naar de achter speakers.
De vloer is nagelvast en een gootje over het plafond is not approved.

Opties bekeken, zal dan draadloos moeten worden. Maar hoe sluit ik 2 van de 6 speakers zo aan?
Heb gekeken naar sonos, bose etc, maar kan niet wijsworden of je die kan integreren met bestaande sets, zoals ik had.
Zonder nadenken kan ik en bose 5.1 setje kopen, alles draadloos.
Kan de receiver en alle speakers de deur uit en klaar... nja.. beste desinvestering en nieuwe investering in een setje.

Dus heeft er iemand ervaring met de samen knutsel van de moderne draadloze setjes met een "classic" homecinema set? heb alleen de achterkant maar draadloos nodig.
............

belgiansound

#1
Hoe ga je de stroom dan leveren aan de "draadloze" speakers of de transmitter/reciever, ze moeten op een bepaalde manier hun watts binnen krijgen.

HJ2

Heb je geen kruipruimte?
Ik heb mantelbuizen door de kruipruimte laten plaatsen met een gevoerde binnenkant.
If you always do what you always did, you always get what you always got...

PascalP

Quote from: Martinus on May 25, 2020, 20:09:10

De vloer is nagelvast en een gootje over het plafond is not approved.


Not approved door de wederhelft of woningbouw?
Gootje net boven de plint anders?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

clockwork

Quote from: PascalP on May 26, 2020, 16:29:26
Not approved door de wederhelft of woningbouw?
Gootje net boven de plint anders?

of een holle plint eroverheen?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Bama

Quote from: PascalP on May 26, 2020, 16:29:26
Not approved door de wederhelft of woningbouw?


Goede vraag. Bij woningbouw moet je allebei gaan verhuizen anders maar 1.

HJ2

Quote from: clockwork on May 26, 2020, 16:36:20
of een holle plint eroverheen?

Jaa! Goeie suggestie idd. Renovatieplint met geintegreerde kabelgoot erover!  :headbanging:
If you always do what you always did, you always get what you always got...

NielsLu

#7
Wellicht een nogal brute oplossing maar kun je geen sleuven meer in de muren maken en buisjes in de muur wegwerken? Zo heb ik het thuis ook gedaan.

Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Martinus

#8
Thxs leute, maar gootjes lukt echt niet. Ik moet nl oversteken over een nagelvaste visgraatvloer.
En ja die gootjes door de wederhelft, maar is ook gek om te doen over een strak gestucte muur.
En de stroom, die zit precies op de plekken waar bv een draadloze speaker zou kunnen. Das precies goed. Daarom zoek ik naar iemand die een bestaande 5.1 nu een oplossing heeft waarbij hij zijn achterste 2 heeft vervangen voor iets draadloos. Kan toch niet zo zijn dat je dan maar alles van bose bv moet kopen.
............

Roeru117

#9
Je kunt ook kijken naar een Yamaha receiver met Musiccast surround aan boord. Je kunt dan 'aan de voorkant' gebruik maken van passieve luidsprekers en aan de achterkant kun je dan Musiccast 20 luidsprekers plaatsen. Deze hebben alleen stroom nodig en maken draadloos verbinding met de receiver.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Martinus

Quote from: Roeru117 on May 31, 2020, 09:27:54
Je kunt ook kijken naar een Yamaha receiver met Musiccast surround aan boord. Je kunt dan 'aan de voorkant' gebruik maken van passieve luidsprekers en aan de achterkant kun je dan Musiccast 20 luidsprekers plaatsen. Deze hebben alleen stroom nodig en maken draadloos verbinding met de receiver.

ff gauw gekeken, lijkt een oplossing thxs.
............

katwax

KEF of MA heeft/had ook een oplossing hiervoor dacht ik.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

 :google: even op "wireless speaker kit"
genoeg te vinden in allerlei prijsklassen, met of zonder ingebouwde versterking
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

psycho-tr

Ik heb een draadloos kit voor de subwoofer van Marmitek. Marmitek biedt ze ook aan voor normale speakers. Bij mij werkt het perfect, enige vertraging heb ik kunnen op lossen met afstand in de receiver aan te passen.

Arcenon

Quote from: psycho-tr on May 31, 2020, 17:47:23
Ik heb een draadloos kit voor de subwoofer van Marmitek. Marmitek biedt ze ook aan voor normale speakers. Bij mij werkt het perfect, enige vertraging heb ik kunnen op lossen met afstand in de receiver aan te passen.

Ik gebruik een SVS wireless transmitter voor 1 van mijn 2 subs, dit werkt perfect (delay wordt rechtgezet door Audyssey), gezien de frequentie die hij doorgeeft tot +-10hz geloof ik. De Marmitek variant heb ik ook in gebruik voor mijn surround speakers (ook hier geen mogelijkheid om ze te bekabelen zonder lelijke in beeld opties), werkt ook prima, voor stereo puristen wellicht niet, voor surround meer dan prima, delay wordt wederom rechtgetrokken door de receiver, let erop dat de marmitek transmitters slechts tot +-20hz oid doorgeven. Een paar punten om op te letten:
-Je moet er een stopcontact hebben om de transmitter (EN receiver) van stroom te kunnen voorzien.
-Bij voorkeur leg je de signaal kant en de stroomkabel uit elkaar, anders kan het resulteren in een bijgeluid (ik heb ze uit elkaar liggen en een extra afgeschermde kabel hiervoor in gebruik)
-Het is even spelen met het signaal uit de preouts op de receiver, je wilt natuurlijk niet dat de speakers constant in en uit moeten schakelen (en de surrounds zijn niet altijd even actief), dus het is dan boosten op de preout van de receiver en minnen op de transmitter.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

Martinus

Quote from: psycho-tr on May 31, 2020, 17:47:23
Ik heb een draadloos kit voor de subwoofer van Marmitek. Marmitek biedt ze ook aan voor normale speakers. Bij mij werkt het perfect, enige vertraging heb ik kunnen op lossen met afstand in de receiver aan te passen.

Ben er dan bijna, je kan alleen geen 2 receivers aansluiten.
............

Martinus

1 marmitek suround besteld, ben benieuwd.
............

Mario D

Quote from: Martinus on June  8, 2020, 15:24:49
1 marmitek suround besteld, ben benieuwd.

Ga ik even volgen ben benieuwd naar je bevindingen.  :)

Martinus

Quote from: psycho-tr on May 31, 2020, 17:47:23
Ik heb een draadloos kit voor de subwoofer van Marmitek. Marmitek biedt ze ook aan voor normale speakers. Bij mij werkt het perfect, enige vertraging heb ik kunnen op lossen met afstand in de receiver aan te passen.

dank voor je tip over dit merk. Mn speakers werken nu draadloos en perfect, happy camper here.
............