Apparatuur stapelen

Started by Rowdy, May 24, 2020, 10:41:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Tsja...tuurlijk moet je een goed functionerende voeding ook nog juist monteren.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rob_Dingen

Een voeding en een trafo is niet hetzelfde Hans.

Rob

chansig

Ow...natuurlijk geldt dit ook voor de trafo.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tabcam

Quote from: chansig on May 24, 2020, 18:41:58
Ow...natuurlijk geldt dit ook voor de trafo.

Gr. Hans
Het is grappig om te zien hoe je commentaar geeft op technische zaken :D.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

chansig

Tsjemig...ben blij dat ik vandaag niet heel veel heb gepost. Daarnaast lees goed wat ik schrijf. Dan is er helemaal niets grappigs aan behalve dat je erachter komt dat hetgeen wat je grappig vindt eigenlijk in jouw hoofd gebeurt maar zeker niet door mij is geschreven.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

skoebiedoe

#30
En wat met het natuurlijk magnetisch veld van onze aardbol ....en de aantrekkingskracht van de maan ...hebben die ook invloed op de geluidskwaliteit ?
En dan nu hedendaags de 5G straling ...de straling van onze microgolf ...onze gsm ...alléé dus alle elektrische en elektronische apparatuur in uw huis ....best uw geluidsinstallatie zetten in een loden afgeschermde ruimt denk ik dan . ;)


(Ik stapel ze dus gewoon op elkaar ...heb ze overtijd nog eens naast elkaar gezet maar dat gaf geen enkel hoorbaar verschil hoor ...enkel wat lastiger voor de plaatsing , je hebt wat meer fruimte nodig . ;) )

i2Paq

Quote from: chansig on May 24, 2020, 18:41:58
Ow...natuurlijk geldt dit ook voor de trafo.

Gr. Hans

Wees blij dat jet het niet verkeerd schreef: travo  :D

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Rob_Dingen

Quote from: skoebiedoe on May 26, 2020, 23:21:37
En dan nu hedendaags de 5G straling ...de straling van onze microgolf ...onze gsm ...alléé dus alle elektrische en elektronische apparatuur in uw huis ....best uw geluidsinstallatie zetten in een loden afgeschermde ruimt denk ik dan . ;)
Dat wat hierboven staat klopt inderdaad.
Iedere fabrikant tegenwoordig zet aan de ingangen van je versterkers of voor versterkers filters om de hoog frequent rommel tegen te houden die het geluid negatief beïnvloeden.
Wie heeft nog nooit gehoord dat als je je telefoon op je apparatuur legt en hij gaat over dat je dat over de speakers hoort.

Rob

Kingpin

Daarvoor hebben we idd de CE type keuring.
Kom zelf nog wel eens bij Thales voor keuringen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Rob_Dingen

Quote from: Kingpin on May 27, 2020, 12:32:36
Daarvoor hebben we idd de CE type keuring.
Kom zelf nog wel eens bij Thales voor keuringen.
Als ik al iets koop is dat het eerste wat ik er uit knip, filter rommel.

Rob

Fr@nk

Quote from: Rob_Dingen on May 27, 2020, 14:13:36
Als ik al iets koop is dat het eerste wat ik er uit knip, filter rommel.

Rob

Heb je dan geen problemen bij brand met de verzekering?
Je hebt een CE gekeurd toestel gemodificeerd...
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Kingpin

Quote from: Rob_Dingen on May 27, 2020, 14:13:36
Als ik al iets koop is dat het eerste wat ik er uit knip, filter rommel.

Rob
Vooral doen met al die ingebouwde switching regulatoren van tegenwoordig. Over EMI/RFI gesproken en de rotzooi die je terugkoppeld op het net ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Rob_Dingen

Quote from: aktevox on May 27, 2020, 14:25:59
Heb je dan geen problemen bij brand met de verzekering?
Je hebt een CE gekeurd toestel gemodificeerd...
Ik praat over de analoge signaal ingangen daar kun je geen brand door krijgen.
Het enige wat kan gebeuren is dat je meer last hebt van bijv mobile telefoon storingen.

Rob

Mediator

Quote from: Rob_Dingen on May 24, 2020, 17:11:03
Hoeft niet perse slecht gebouwd zijn.Dat kan omdat die een voeding hebben.

Het magnetisch veld van een kern die straalt wat naar boven en onder en kan door gevoelige electronica opgepikt worden.
Als je dan een aluminium kast hebt kan er dat gewoon door.
Je hebt zeer duur mu metaal nodig om dat enigszins af te kunnen schermen.
Heb dat een keer meegemaakt met een phono preamp.
Of het veel scheelt geloof ik niet maar dat het kan geloof ik weer wel.

+1

Mijn voeding voor mijn RP10 staat noodgedwongen op mijn Phonovoorversterker. Zodra ik de voeding van mijn RP10 plaats op het deel waar de trafo zit van mijn phonotrap klinkt het minder. Ik vermoed zelf dat twee flinke trafo's zo dicht in elkaars aanwezigheid geen goed doet. Overigens is het heel gebruikelijk bij luidsprekerfilters dat spoelen in elkaars aanwezigheid elkaar beïnvloeden. Ze moeten dan op een bepaalde manier ten opzichte van elkaar geplaatst worden om die invloed te verminderen. Dat er invloed kan zijn is dus geen vreemd verschijnsel in de audio.