vraag logitech duet aanpassen (modificatie)

Started by gizmo2, May 21, 2020, 17:32:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gizmo2

ik heb nog een oude logitech squeezebox duet en wil deze aanpassen om een beter geluid te krijgen.
nu las ik het een en ander op de site van lampizator dat d.m.v een aantal aanpassingen het geluid erop vooruit zou kunnen gaan.

eerste gedeelte: 1/2/3 en 4 (Modification recipe for squeezebox a'la Fikus)
http://lampizator.eu/LAMPIZATOR/Squeezebox/squeezebox.html

nu is mijn vraag heeft iemand hier dat in het verleden al eens geprobeerd, zo ja was het dan de moeite waard om deze zo aan te passen of kan ik het beter laten.

alvast bedankt!
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Leeuwarden

Ik heb een 'Hong Kong' dac volgens zijn aanwijzingen gemodificeerd en een Marantz CD-60 voorzien van zijn buizen-uitgang. Beide waren een flinke stap muzikaler dan daarvoor. Lukasz weet dus hoe iets moet klinken. Doe er je voordeel mee als je de skills ervoor hebt...

gizmo2

Quote from: Leeuwarden on May 21, 2020, 17:59:17
Ik heb een 'Hong Kong' dac volgens zijn aanwijzingen gemodificeerd en een Marantz CD-60 voorzien van zijn buizen-uitgang. Beide waren een flinke stap muzikaler dan daarvoor. Lukasz weet dus hoe iets moet klinken. Doe er je voordeel mee als je de skills ervoor hebt...
over die persoon is ook wel redelijk veel over te vinden, in dat geval ga ik het ook maar proberen..... in ieder geval bedankt!
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

Heb 3 van de 4 modificaties inmiddels gedaan en ik ben toch wel aangenaam verrast over het geluid.
Ik kan haast wel stellen dat het nu net zo goed klinkt als de raspberry pi met kali en piano 2.1.

Dat voorspelt veel goeds [emoji2]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Leeuwarden

Zoals ik al opmerkte: Lukasz Fikus is niet helemaal gek...

gizmo2

voor diegene die dit ook wil toepassen, pas op! met het desolderen van weerstand nr 102 want voor je het in de gaten hebt laat het koperen spoor naar de derde pin van de Xilinx los en ben je genoodzaakt om deze direct aan de derde pin van de Xilinx te solderen.......dit is mij ook gebeurt, je bent dus gewaarschuwd!
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Kingpin

Haha ja stond ook letterlijk in de text als ik me niet vergis.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

gizmo2

#7
tot zover de modificaties klaar, alleen bij gebrek aan weerstanden heb ik er maar twee in serie gezet om zo toch tot de 58 Ohm te komen.

ik moet allen nog die twee  silveren cans C28 and C22 omleiden, inmiddels gedaan

heeft dit alles nu iets toegevoegd aan het geluid, ik denk het wel....alles wordt iets opener en een rustiger geluidsbeeld en een bas die mooier doorloopt.

mochten er forumleden zijn die nog iets zien waar nog verbeterd kan worden of een tip hebben dan hoor ik dat graag.

edit: extra elco (blauwe, rechts naast antenne) toegevoegd 3.3 volt voor spdif signaal, plus de twee mkt caps (Orange) voor de analoge uitgangen van de dac zelf.

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

#8
nog een beetje aan pielen geweest met verschillende elco's en weerstanden en nu is de duet wel klaar.
het klinkt nu geweldig en Bijna hetzelfde als de rasp/kali en piano 2.1, met als enigste verschil dat de kali iets meer detail geeft en de duet iets smoofer klinkt.

ook heb ik een aan & uit schakelaar met LED indicatie voor de duet geplaatst.

is deze ingreep nu de moeite waard, ik denk van wel als je bekijkt waarvoor je nu een tweedehands duet koopt en de onderdeeltjes voor de upgrade ook goedkoop zijn.




alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

#9
voor diegene die de logitech duet afstandsbediening niet meer hebben en toch de duet willen instellen in het netwerk, hieronder een link naar google drive om de Android squeezeconfig apk te downloaden.
op die manier kun je toch de duet op een snelle manier toevoegen aan je netwerk zonder gebruik van de afstandsbediening ;D

https://drive.google.com/drive/folders/175PRyoxJHhb7Nc6GO0sRED9BubgdIrrI?usp=sharing


hieronder de uitleg en maker van de squeezeconfig app.
opmerking:de app is daar niet meer te downloaden, ik had deze nog in mij drive staan.

https://forums.slimdevices.com/showthread.php?76584-Beta-SqueezeConfig-UDAP-Config-tool-for-Android
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Fox

Mooi project  ^^

Ik heb er ook nog 1 compleet en die staat al een tijdje in de kast te verfstoffen  ;)

kermy

Quote from: Fox on June  4, 2020, 11:30:42
Mooi project  ^^

Ik heb er ook nog 1 compleet en die staat al een tijdje in de kast te verfstoffen  ;)

Ik zeg, gaan met die banaan, kost alleen moeite, de onderdelen kosten bijna niets.


Met vriendelijke groet,

Kermy

gizmo2

inmiddels heeft iemand anders dit ook al toegepast en komt ook tot de conclusie dat het geluid er wel degelijk op vooruit gaat ;D
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

inmiddels een aantal elco's veranderd en een een betere MKT condensator gebruikt.
tevens alles afgeschermd en grotere koelblokken voor de studer900 voeding gemonteerd.....werd loeiheet.




alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

Ondertussen ook twee externe WiFi antennes geplaatst ik had iets problemen met het signaal....nu niet niet meer [emoji344]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

ondertussen een andere dac eraan gekoppeld via coax/spdif en nu speelt de aangepaste logitech duet de raspberrypi/allo kali/piano 2.1 eruit  :headbanging:
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up: