Peerless XLS-10 Sub

Started by Tuurlijk, May 25, 2004, 15:18:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tuurlijk

Quote from: yash on June 11, 2004, 23:14:31
Je hebt het recht om trots te zijn hoor!! en dan heb je ook nog eens een pracht reciever (ik heb hem vandaag ook binnen gekregen de sr4400 top ding!)

Het is de SR5300 by the way... :P
Maar hij bevalt prima alleen jammer dat ik het kantelpunt niet kan instellen
Dus als iemand wil ruilen voor de opvolger..... ;D

Sullivan



Sullivan

Quote from: Tuurlijk on June 12, 2004, 12:53:02
???

Ik heb er geen woorden voor... zo mooi!

Ik ben er stil van...

;)

mvg,
Frank

SARK

Quote from: Sullivan on June 12, 2004, 12:57:18


Ik heb er geen woorden voor... zo mooi!

Ik ben er stil van...

;)

mvg,
Frank

Same here!
You're getting brutal, Sark. Brutal and needlessly sadistic.
----------------------------END OF LINE-----------------------------

Thank you, Master Control.

Tuurlijk

#155
Quote from: Sullivan on June 12, 2004, 12:57:18


Ik heb er geen woorden voor... zo mooi!

Ik ben er stil van...

;)

mvg,
Frank

Nou dat werd ik ook toen ik vanmorgen de luidsprekers losgehaald had ;D
Ik had een lek, wat bleek nu ik had een schroef vergeten zoals je kunt zien op de foto.
Het was niet veel maar toch.  Ben wel een uur of 3 bezig geweest om alles weer stofvrij te krijgen binnen in de kast.
Ik moet er niet aan denken dat ik zand in m'n spoel krijg :-X
Het lekje is nu ook weg wat ik hoorde dit kwam omdat ik niet  het goeie afdichtingsmateriaal had gebruikt.
Gewoon rubberen tochtstrip dit werkt het beste denk ik.
Vandaag een DVD binnengekregen van Diana Krall. Een aanrader voor diegene die van jazz houd!
De mooiste opname wat ik heb gehoord op de DVD.
(Sub wel weer gelijk gezet qua volume met de fronts)
Dit klinkt voor muziek weer het beste. Het is gauw teveel.
Maar gauw met de fronts beginnen :D ;D

Sullivan

Ik snap het niet helemaal. De lek kan ik begrijpen omdat je de schroef niet vast hebt gezet. Dit samen met inderdaad een rubbere tochtstrip zal je het goed luchtdicht krijgen.

Maar hoe komt het zand er nou uit. Je hebt toch ook wel (genoeg) lijm gebruikt. Of komen de schroeven in het zandcompartiment uit?

mvg,
Frank

SARK

Zand in de spreekspoel ruimte is "not funny", maar als het van dat fijne zand is wordt alles er gewoon uitgeblazen (die Peerless is toch aan alle kanten van de spreekspoel houder geventileerd?)
Maar ja, voorkomen is beter dat tien in de lucht ... of zoiets ::)
You're getting brutal, Sark. Brutal and needlessly sadistic.
----------------------------END OF LINE-----------------------------

Thank you, Master Control.

Tuurlijk

Quote from: Sullivan on June 12, 2004, 15:58:11
Ik snap het niet helemaal. De lek kan ik begrijpen omdat je de schroef niet vast hebt gezet. Dit samen met inderdaad een rubbere tochtstrip zal je het goed luchtdicht krijgen.

Maar hoe komt het zand er nou uit. Je hebt toch ook wel (genoeg) lijm gebruikt. Of komen de schroeven in het zandcompartiment uit?

mvg,
Frank

Op de 2e foto zie je dat ik het schroefgaatje heb gelijmd. Daar zat dus geen schroef in, vergeten.
En daar kwam dus het zand uit. Dus het gat loopt door tot het zand. Duidelijk? ;D

Mark S

 :o 
Ik vind dit echt vakwerk! Zoals al eerder door iemand opgemerkt: build like a tank. Perfect en origineel afgewerkt!
Ziet er poepstrak uit, en zo zal ie ook klinken lijkt me. Zand genoeg in ieder geval...
(Overigens, mijn sub valt ook weg in het interieur: kwestie van een vinkje zetten bij de kleur "Calvados" op het bestelformulier... ;D   )
Maar voor dit soort projecten heb ik oneindig veel respect!  O0

Erik van Voorst (in memoriam)

Integratie optima forma. 8)

Mag ik zeggen dat die plant of vaas ..door je kleintje.... per ongeluk van je sub  moet worden " omgestoten"   ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Tuurlijk

Quote from: Erik van Voorst on June 13, 2004, 20:35:44
Integratie optima forma. 8)

Mag ik zeggen dat die plant of vaas ..door je kleintje.... per ongeluk van je sub  moet worden " omgestoten"   ;D

Ik heb het haar al meerdere malen ingefluisterd maar ze wil nog niet echt luisteren.... ;D :P