AVR-2309 icm Audience 52SE

Started by Roger_de_Poger, May 20, 2020, 14:53:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Roger_de_Poger

Hallo forumleden, ik ben nieuw op het forum en wil graag een vraag stellen.
Ik ben ooit begonnen met een simpele Sony 2.0 versterker met standaard setje boxen dat je erbij kreeg. In een dolle bui kocht ik daar een 5disc wisselaar cd-speler bij. Dat setje heeft jarenlang deel uitgemaakt van het interieur. Als je niet beter weet... ;-)

Op enig moment mocht ik eea declareren bij mijn toenmalige werkgever. Uitbetalen was niet interessant ivm de fiscus en toen besloot ik een stel speaker te vragen. Na veel luisteren ben ik gevallen voor een setje Dynaudio Audience 52SE in kersenfineer. Er werd me echter gezegd dat die Sony wellicht niet toereikend zou zijn om het maximale uit die speakers te halen. Die info heb ik opgeslagen.

Een paar jaar later kwam ik in bezit van een setje Dynaudio drivers (2x 17w75xl en 2x D28). Van een vriend kreeg ik een bouwplan van Dynaudio (kabinet en schema) en ben aan het bouwen geslagen. Die zelfde audiofiele vriend heb ik blind laten luisteren en vond de zelfbouw nog net iets beter klinken. En dat nog steeds op die Sony... Echter, nadat ik die speakers op A+B aansloot (ik was intussen verhuisd) knalde die versterker eruit. Kapoetskie! Achteraf nogal logisch.

Toen kon ik voor weinig een mooie Denon AVR-2309 overnemen. Dat heb ik gedaan. Wereld van verschil vergeleken met die Sony huis-tuin-keukenversterker. Ik ben erg tevreden over het geluid van de Denon. Nu zijn we echter wéér verhuisd en kwamen er vragen boven drijven... Onze huidige setup is:

Denon AVR-2309
2x Dynaudio Audience 52SE (front)
2x zelfbouw Dynaudio met 17w75xl en D28 (surround)
1x REL Quake Q100e (sub)

Primaire doel is altijd "muziek" geweest. Sinds enige tijd hangt er ook een pizza-TV aan de muur en het valt me op hoe brak het geluid uit die dingen is. Ik heb er geen soundbar bij gekocht maar nu snap ik het nut van die dingen. Soms zet ik de Denon aan om eens "lekker TV te kijken". Maar nu merk ik dat ik wellicht een center speaker mis...  Het goede nieuws is dat ik nóg een setje 17w75xl én D28 heb liggen (4 drivers dus. Lang verhaal...).

Nu mijn vragen:
- Heeft iemand een bouwplan om met die drivers een center te bouwen?
- Zijn mijn speakers wel geschikt voor die 2309 qua vermogen, impedantie etc?
- Ik overweeg een tweedehands SACD speler omdat er een SACD van Pink Floyd is... (iemand opmerkingen?)

Met zonnige groet!
Roger