Monitoren ipv Audio Physic Tempo

Started by Perfectionist, May 19, 2020, 23:21:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

toetertje

Ik vind het best wel jammer, dat in dit budget, er nooit geen speakers van
van het merk audiovector genoemd worden. Die maken echt wel mooie spulletjes.

Perfectionist

Quote from: VANZOMERENG on June  1, 2020, 10:09:03
Dit gaat niet lukken voor 3.000,-

Een merk wat mij wel aanspreekt is Triangle, een lekkere levendige speaker met flair.
Kijk een naar de monitor Triangle Signature Theta  ::)...  makkelijk aanstuurbaar.
Kosten nieuw adviesprijs 3.300,- per paar maar ik weet 2 betrouwbare dealers waarbij op de website staat,
om te bellen/mailen voor een betere offerte en met een beetje onderhandelen kom je er wel,
bestel meteen de originele stands erbij.

Kijk ook eens naar de Canton Reference 9K  een monitor die behoorlijk diep gaat.
Kosten nieuw adviesprijs 2.600,- per paar maar ik weet 2 betrouwbare dealers waarbij op de website staat,
om te bellen/mailen voor een betere offerte en met een beetje onderhandelen kom je incl. de originele
stands ruim onder de 3.000 euro uit en houd je nog geld over voor een 10-delige CD box van BZN en 3 pakken panky-wafels

Zeer fraai monitoren van Dynaudio  Evoke 20 of Speciaal Forty

Heb wel een goede offerte voor de Kanta's, geen 3000 maar wel goed. Iets meer kan ook wel.

Zal eens naar de Triangle kijken en de Canton, dank voor de tip!
Een beter forum begint bij jezelf.

Perfectionist

Quote from: sion on June  1, 2020, 13:46:23
Wat is eigenlijk het criterium waarop je een beslissing gaat maken?
Je hebt al aangegeven 'het optische' neem even aan dat je daarmee de buitenkant bedoeld: hoe de speakers eruit zien.
Ook heb je aangegeven wat je budget is.

Wat vind je verder nog belangrijk? Wil je ze ook beluisteren en ga je daar dan op af? Zijn je oren zo goed getraind dat je een luidspreker puur op gehoor kan beoordelen?
Vind je goede technische meetresultaten ook belangrijk?

Ik heb me er eerder nooit in verdiept, maar nu ik meer wetenschappelijke artikelen lees zou ik luidsprekers van bijvoorbeeld Revel en ook sommige type van KEF of
van Dynaudio zo blind durven kopen, zonder ze ooit geluisterd te hebben, omdat ze meet technisch zo perfect meten, dan je niet eens meer hoeft te gaan luisteren.
Die speakers zijn echt als gevolg van wetenschappelijk onderzoek tot stand gekomen.

Neem maar eens een kijkje op:
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?pages/SpeakerTestData/

Daar vind je een index van meest gewaardeerde luidsprekers. Helemaal bovenaan staan de
Genelec 8341A, de Kef R3 (die ik al eerder noemde), de Revel F208, Elac DBR-62, JBL HDI-1600, Buchardt S400, etc.

Optische, design is belangrijk, maar vooral natuurlijk het luisteren.
Een beter forum begint bij jezelf.