Zu Audio

Started by w00Dy, May 19, 2020, 15:13:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

w00Dy

Ik heb de search gebruikt maar ik vond niet dadelijk een topic voor Zu Audio. Via Google vond ik wel een topic uit 2008 maar daar ging het meer over waar te beluisteren e.d.

Iemand op het forum ervaring met dit merk?
De Guttenberg's en Darko's van deze wereld hebben allemaal al een positieve review over het merk gegeven, dus nieuwsgierig als ik ben ga ik mezelf wat inlezen.

Ik ben nl. nog eens in de markt voor een nieuwe speaker, mijn ervaring is vooral met Britse Hifi, Wharfedale, Castle, B&W, Celestion.
Het design vind ik echt wel sprekend van Zu Audio speakers, niet de rechthoekige kast 3-wegs kast waar iedereen tegenwoordig weer mee dweept (Harbeth, JBL, Wharfedale). Wat me dadelijk opviel is dat sommige speakers zijn uitgerust met een SpeakCon connector, iets wat je wel vaker in de pro-audio ziet. Laat ik nu ook in de pro-audio actief zijn...
Ze maken ook gebruik van Eminence drivers, mijn ervaring daarmee is wat minder, laat ons hopen dat het geen Chinese zijn.

Nu zag ik op de website dat er op 1 juli een sale aankomt van "The Omen MK2 Dirty weekend" dit zijn nieuwe speakers met drivers uit eerder verkochte exemplaren en van klanten die hun speakers bij Zu Audio hebben geüpgraded (via de officiële site kan ik dit niet echt staven, maar in een YT filmpje van Steve Guttenberg kwam dat naar voor). De drivers die ze in hun speakers plaatsen zijn sowieso voor minstens 100u ingespeeld heb ik begrepen. Verder heeft de "Dirty weekend" versie niet de -volgens hun- best mogelijke caps in de filter. Ondertussen heb ik ook contact gehad met hun over eventuele verzending naar België, dat zou komen op 285 dollar, de speakers zelf kost 999 dollar zonder upgrades.

Alleen je koopt wel heel erg blind, ik heb nog nooit een speaker van het merk gehoord... meestal kan je dan wel al een idee vormen. Het is een paar maanden wachten ook want de drivers moeten inspelen, maar wel weer een leuk hi-fi avontuur.


frank2

Heb ze meerdere malen gehoord bij wenw audio. Persoonlijk vind ik ze zeer slecht klinken, geen bass geen hoog veel midden. Je moet er van houden en ze zijn nog duur ook.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Dan kan de TS op naar Enschede....hoeft ie ze ook niet blind te kopen. Maar geen en geen hoog...beloofd weinig goeds. :D

Specs van de speakers zien er wel oke uit. Tenminste die ik heb bekeken.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

w00Dy

Dat wordt wachten tot de grens terug opengaat :turn:

Dura

Ik heb ze nooit gehoord maar heb er wel met interesse over gelezen. Wat Frank2 schrijft verbaast me niets.
Dit zijn speakers die hun aantrekkingskracht niet ontlenen aan tonale lineariteit maar aan de dynamiek die het gevolg is van hun gevoeligheid.
Ik begrijp dat de midbas driver zonder enige cross-over aan de versterker hangt en ver doorloopt naar boven.
Ik zou ze ook graag eens horen, net zoals ik graag eens grote hoornachtige speakers van JBL of Klipsch zou willen horen. 
Ik vond bijvoorbeeld enorme Tannoys Westminsters ook gaaf, die heb ik wel een paar keer gehoord.

Hoewel ik ze als Harbeth P3ESR liefhebber weinig kans geeft op een vast verblijf chez Dura, volkomen tegenpolen, maar soms speel ik weleens met het idee om zo'n speaker ernaast te hebben...
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Tabcam

Quote from: w00Dy on May 19, 2020, 19:27:26
Dat wordt wachten tot de grens terug opengaat :turn:
Is leuke zaak, op steenworp afstand :clapping:. Heb daar mijn Ushers gekocht en kom er nog regelmatig. Zu luidsprekers hebben me altijd getrokken net als DeVore Fidelity. Ik merk dat efficiënte luidsprekers ook op lagere volumes bijzonder prettig blijven klinken.

Wel raar dat er zo streng wordt omgegaan met grenzen, we hadden toch vrij verkeer van goederen? En dat terwijl ik wel Duitsers hier in Nederland zie fietsen en boodschappen doen :nopompom:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Cobraatje

Zeker gaan beluisteren, je moet van het geluid houden.
Zelf ooit de Soul Supreme gehoord en die had meer dan genoeg bas.
Zeer dynamisch maar miste verfijning en detail.
Niet mijn smaak.

Koei

Behoren tot de slechtste luidsprekers die ik ooit heb gehoord. Normaal druk je het bereik van een luidspreker uit binnen een range van 6dB (-3/+3dB), maar bij deze luidspreker heb je het over een range van 20dB+ variatie binnen pak 'm beet 60 en 20khz.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs