Chario piccolo ?

Started by Gerjan1994, May 18, 2020, 20:53:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerjan1994

Kent iemand deze speakers ?
Lijken mij leuke speakers voor fronthigh of atmos.

Piccolo sateliet
Piccolo dialoque

Kwam dit setje tegen tweedehands voor 125.
Kan er totaal geen reviews of iets van vinden  :eh:

Tabcam

#1
Ff zoeken met google afbeeldingen en je vind de specs van de Dialogue.

En alle specs in het Italiaans.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Snowmaster

#2
Dat is één van de allereerste HT setjes die kwalitatief voor díe tijd goed waren.
Ze waren tegelijkertijd met de allereerste KEF eitjes op de markt.
Chario heeft toendertijd meerdere prijzen gewonnen met dit setje. Complete 5.1 set incl. sub was ca. 1000,- euro.
Ik heb hem zelf gehad omdat ze iets muzikaler speelden dan de KEF eitjes. Nadeel van Chario en KEF was dat ze weinig transparant (weinig hoog) speelden. Chario was een warme muzikale speaker maar bij erg hoge volumes moesten de chassis afhaken. Ditzelfde gold voor de vrij slecht controlerende sub. Muzikaal maar los in de rubbers.
Voor een frontheigh speaker zou ik juist een meer doortekende speaker willen.
125,- lijkt niet veel maar hij is waarschijnlijk >12-13 jaar oud. Ik heb indertijd in Nürnberg 695,- betaald voor een nieuwe piccoloset 5.1.

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)