NAS vs externe harddisks

Started by RandyAdam, May 18, 2020, 19:30:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lion of Judah

Quote from: RandyAdam on May 24, 2020, 14:48:49
Dus jullie willen beweren dat Qobuz hetzelfde moet klinken dan een gedownload bestand vanaf een hard disk? Dat is absoluut niet waar, het verschil is duidelijk aanwezig. En niet duidelijk, het is een wereld van verschil.

Gedownload bestand vanaf NAS en hard disk zit ook zeker een verschil. Vele malen minder dan Qubuz en de NAS / hard disk, maar er is wel een verschil.

Ik ben benieuwd met welke apparatuur de mensen spelen als je dat ontkent. Ik speel niet met een dolby surround versterker maar met een high end class A stereo versterker.

Je NAS, meters cat 5e internet kabel door een muur, normale switch zonder lineaire voeding. Als je beweert dat daar geen verschil door kan ontstaan..... dan ben ik echt benieuwd naar je set up.
Wij hebben allemaal rommel staan natuurlijk en we zijn doof, wat dacht je dan? :D
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

RandyAdam

Quote from: Lion of Judah on May 24, 2020, 16:00:50
Wij hebben allemaal rommel staan natuurlijk en we zijn doof, wat dacht je dan? :D

Dat zeg ik niet, zeg alleen dat je wel degelijk verschil hoort. Beweren dat je geen verschil hoort met een NAS een externe hard disk. Roepen dat dat onmogelijk is klopt niet.

chansig

Quote from: RandyAdam on May 24, 2020, 16:06:21
Dat zeg ik niet, zeg alleen dat je wel degelijk verschil hoort. Beweren dat je geen verschil hoort met een NAS een externe hard disk. Roepen dat dat onmogelijk is klopt niet.

Want ?

Eigenlijk de meest logische vraag. En je mag niet het antwoord geven: Omdat ik het hoor. :D

Gr. Hans

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RandyAdam

Quote from: chansig on May 24, 2020, 16:09:50
Want ?

Eigenlijk de meest logische vraag. En je mag niet het antwoord geven: Omdat ik het hoor. :D

Gr. Hans

Misschien loopt de loze leiding langs een stroompunt wat ruis met zich meebrengt? Misschien brengt de NAS stroomvervuiling met zich mee? Grote kans dat de voeding van de switch de boel verstoort. Misschien klinkt een goede hard disk gewoon beter dan een NAS net zoals je verschil van loopwerk van een cd speler op dezelfde DAC zou kunnen horen.

Op de Lumin D2 zit een Sbooster, ook daar hoor je verschil met de standaard voeding van Lumin.

chansig

Quote from: RandyAdam on May 24, 2020, 16:15:21
Misschien loopt de loze leiding langs een stroompunt wat ruis met zich meebrengt? Misschien brengt de NAS stroomvervuiling met zich mee? Grote kans dat de voeding van de switch de boel verstoort. Misschien klinkt een goede hard disk gewoon beter dan een NAS net zoals je verschil van loopwerk van een cd speler op dezelfde DAC zou kunnen horen.


Ah..dus geen idee. Geen probleem...als je het meent te horen dan is het voor jou het geval.

Quote from: RandyAdam on May 24, 2020, 16:15:21
Op de Lumin D2 zit een Sbooster, ook daar hoor je verschil met de standaard voeding van Lumin.

Want ?  :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

StereoMike

Quote from: RandyAdam on May 24, 2020, 16:15:21Grote kans dat de voeding van de switch de boel verstoort.
Tijd voor een netwerk upgrade!
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

RandyAdam

Quote from: StereoMike on May 24, 2020, 16:21:15
Tijd voor een netwerk upgrade!

Dat zou een heel groot verschil kunnen opleveren, wellicht dat de NAS dan beter klinkt dan een hard disk. Gooi je er een stukje glasvezel tussen wordt het weer beter met een NAS.

Dus schreeuwen er kan geen verschil zijn is dus niet waar.

Want dan zou een netwerk update totaal geen zin hebben en totaal geen verschil kunnen maken volgens Hansie.

chansig

Quote from: RandyAdam on May 24, 2020, 16:26:04


Want dan zou een netwerk update totaal geen zin hebben en totaal geen verschil kunnen maken volgens Hansie.

Hold your horses...ik ben niet degene die beweringen doet zoals jij ze doet. Ik heb nog nergens geschreven wat mijn ervaring is. Tot nu toe is het me wel duidelijk geworden dat jij schrijft dat je iets ervaart en dat dus zo is. Eerste klopt...tweede niet.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Lion of Judah

Quote from: RandyAdam on May 24, 2020, 16:26:04

Dus schreeuwen er kan geen verschil zijn is dus niet waar.

Ik hoor er maar één schreeuwen. Dat hoor ik dan weer wel. :D
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

RandyAdam

Quote from: chansig on May 24, 2020, 16:20:06
Ah..dus geen idee. Geen probleem...als je het meent te horen dan is het voor jou het geval.

Want ?  :D

Gr. Hans

Nee Hans, in al je opmerkingen suggereer je dat er geen verschil kan zijn... dat blijkt uit al je antwoorden. Ik haal aan dat er een verschil is bij mij en je komt met allemaal berichten omdat dat volgens jou niet kan. Want, want, want... Je kan twee paar speakers hebben en op papier kan speaker A beter klinken maar als je daadwerkelijk gaat luisteren kan speaker B vele malen beter klinken.

Jij beweert dat digitaal digitaal is, nullen en éénen en daar zit geen verschil tussen. Anders reageer je niet iedere keer ontkrachtend als ik zeg dat ik een verschil hoor.

Kingpin

Quote from: StereoMike on May 24, 2020, 16:21:15
Tijd voor een netwerk upgrade!
Kom je toch weer uit op een goede wifi verbinding  ::)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

chansig

Quote from: RandyAdam on May 24, 2020, 16:36:20
Nee Hans, in al je opmerkingen suggereer je dat er geen verschil kan zijn... dat blijkt uit al je antwoorden. Ik haal aan dat er een verschil is bij mij en je komt met allemaal berichten omdat dat volgens jou niet kan. Want, want, want... Je kan twee paar speakers hebben en op papier kan speaker A beter klinken maar als je daadwerkelijk gaat luisteren kan speaker B vele malen beter klinken.

Jij beweert dat digitaal digitaal is, nullen en éénen en daar zit geen verschil tussen. Anders reageer je niet iedere keer ontkrachtend als ik zeg dat ik een verschil hoor.

:D :D :D :D

Geen idee wat je gedronken of gerookt hebt of wat dan ook. Maar pak mijn berichten er eens bij en laat me zien wat ik allemaal geschreven heb...de kracht van de verbeelding ?  :D

Je maakt er wat mij betreft een vervelend drama van...want je moet lekker ervaren wat je ervaart. Doe ik ook. Wat een ander daar van vindt zal me echt aan me reet roesten.

Op het moment als ik onzin ga uitkramen over waarom ik het hoor dan luister ik wel naar wat anderen schrijven. Meestal zijn dat mensen met iets meer verstand van techniek dan ik. Ik heb dat namelijk totaal niet.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

StereoMike

Quote from: Kingpin on May 24, 2020, 16:39:08
Kom je toch weer uit op een goede wifi verbinding  ::)
Daar ben ik mee gestopt. Heb geen zin meer in een wifi oorlog met de buren.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Rob_Dingen

Quote
Want ?
Eigenlijk de meest logische vraag. En je mag niet het antwoord geven: Omdat ik het hoor. :D

Waarom zou iemand die audio apparatuur koopt en een set samen stelt het uit kunnen leggen waarom hij iets hoort.
Waarom zou die persoon theoretische kennis bezitten om dat uit te kunnen leggen, omdat hij audio koopt?
Het mooiste is dat de meeste hier op het forum die dat soort vragen stelt of opmerkingen maken zelf tekort schieten in hun theoretische kennis.
Geld overigens niet voor een persoon maar meerdere.

Rob

RandyAdam

Quote from: chansig on May 24, 2020, 16:41:00
:D :D :D :D

Geen idee wat je gedronken of gerookt hebt of wat dan ook. Maar pak mijn berichten er eens bij en laat me zien wat ik allemaal geschreven heb...de kracht van de verbeelding ?  :D

Je maakt er wat mij betreft een vervelend drama van...want je moet lekker ervaren wat je ervaart. Doe ik ook. Wat een ander daar van vindt zal me echt aan me reet roesten.

Op het moment als ik onzin ga uitkramen over waarom ik het hoor dan luister ik wel naar wat anderen schrijven. Meestal zijn dat mensen met iets meer verstand van techniek dan ik. Ik heb dat namelijk totaal niet.

Gr. Hans

Ik maak me er totaal niet druk om Hans. Lees de conversatie maar terug. Ik geef aan dat ik verschil hoor, vervolgens komen er reacties dat dat niet zou kunnen. Het verschil is er, dat staat vast. Net zoals er een veel groter verschil is tussen Qobuz en NAS/hard disk. Dat is een feit.

RandyAdam

Quote from: Rob_Dingen on May 24, 2020, 16:48:37
Waarom zou iemand die audio apparatuur koopt en een set samen stelt het uit kunnen leggen waarom hij iets hoort.
Waarom zou die persoon theoretische kennis bezitten om dat uit te kunnen leggen, omdat hij audio koopt?
Het mooiste is dat de meeste hier op het forum die dat soort vragen stelt of opmerkingen maken zelf tekort schieten in hun theoretische kennis.
Geld overigens niet voor een persoon maar meerdere.

Rob

Idd Rob, heel vreemd dit. Ik geef aan dat er een verschil is. Tussen mijn harde schijf en NAS hoorbaar en Qobuz nog groter. Vervolgens wordt er door meerdere gereageerd dat dit niet mogelijk is en moet ik gaan uitleggen waarom het verschil er is...

Heel vreemd dit....

Lion of Judah

#66
Quote from: RandyAdam on May 24, 2020, 16:55:45
Idd Rob, heel vreemd dit. Ik geef aan dat er een verschil is. Tussen mijn harde schijf en NAS hoorbaar en Qobuz nog groter. Vervolgens wordt er door meerdere gereageerd dat dit niet mogelijk is en moet ik gaan uitleggen waarom het verschil er is...

Heel vreemd dit....
Je kan wel in de slachtofferrol gaan kruipen maar weet je wat vreemd is? Het net doen alsof de ander gek is. De toon die de muziek maakt zeg maar.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

RandyAdam

Quote from: Lion of Judah on May 24, 2020, 16:59:45
Je kan wel in de slachtofferrol gaan kruipen maar weet je wat vreemd is? Het net doen alsof de ander gek is. De toon die de muziek maakt zeg maar.

Slachtoffer, waar heb je het over man? Het is voor mijn geen strijd. Als er een verschil is en iemand roept, ook nog eens zonder naar hetgeen te luisteren, dat dat niet kan dan klopt er iets niet bij diegene die dat zegt. Maar het is helemaal geen discussie voor mij. Gelukkig valt het een ander ook op. Succes!

Geniet van je zondag!

Lion of Judah

Quote from: RandyAdam on May 24, 2020, 17:10:11
Slachtoffer, waar heb je het over man? Het is voor mijn geen strijd. Als er een verschil is en iemand roept, ook nog eens zonder naar hetgeen te luisteren, dat dat niet kan dan klopt er iets niet bij diegene die dat zegt. Maar het is helemaal geen discussie voor mij. Gelukkig valt het een ander ook op. Succes!

Geniet van je zondag!
Je teksten doen anders vermoeden maar ook jij een fijne zondag. Die van mij is prima, maak je geen zorgen.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

chansig

Quote from: Rob_Dingen on May 24, 2020, 16:48:37
Waarom zou iemand die audio apparatuur koopt en een set samen stelt het uit kunnen leggen waarom hij iets hoort.
Waarom zou die persoon theoretische kennis bezitten om dat uit te kunnen leggen, omdat hij audio koopt?
Het mooiste is dat de meeste hier op het forum die dat soort vragen stelt of opmerkingen maken zelf tekort schieten in hun theoretische kennis.
Geld overigens niet voor een persoon maar meerdere.

Rob

Men hoeft van mijn helemaal niets. Als men zegt: gewoon omdat ik het ervaar is het toch ook prima ?

Maar als iemand technische poep verkoopt en daarmee verklaart waarom hij hoort wat hij hoort dan mag ik hopen dat als jij weet dat het technische poep is dat je dat dan laat weten. Dat is hetgeen wat ik zeg.

Of vind jij het niet erg als iemand technietze poep verkoopt ? Los van de ervaring...

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: RandyAdam on May 24, 2020, 16:55:45
Idd Rob, heel vreemd dit. Ik geef aan dat er een verschil is. Tussen mijn harde schijf en NAS hoorbaar en Qobuz nog groter. Vervolgens wordt er door meerdere gereageerd dat dit niet mogelijk is en moet ik gaan uitleggen waarom het verschil er is...

Heel vreemd dit....

Je moet helemaal niets. Ik zit volgens mij niet met een pistool naast je hoofd.

Quote from: RandyAdam on May 24, 2020, 16:50:01
Dat is een feit.

Ws hebben we een verschillende definitie van wat een feit.

En nogmaals: ervaar wat je ervaart. Geen probleem.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rob_Dingen

Quote from: chansig on May 24, 2020, 17:12:50
Men hoeft van mijn helemaal niets. Als men zegt: gewoon omdat ik het ervaar is het toch ook prima ?

Maar als iemand technische poep verkoopt en daarmee verklaart waarom hij hoort wat hij hoort dan mag ik hopen dat als jij weet dat het technische poep is dat je dat dan laat weten. Dat is hetgeen wat ik zeg.

Of vind jij het niet erg als iemand technietze poep verkoopt ? Los van de ervaring...

Gr. Hans
Tuurlijk niet Hans je ziet me daar vaak genoeg op inhaken.
Maar ik heb denk ik gemist waar de technische poep verkondigt word.
Tot nu toe heb ik alleen maar gelezen dat iemand een verschil hoort tussen bepaalde zaken.

Rob

chansig

Klopt.

Ik heb aangegeven hoe ik er tegenaan kijk.

En als iemand zegt: Ik hoor het dus het is zo. Dan mag ik vragen waarom dat dan zo is. En Randy weet dat niet. Prima toch...wat mij betreft zeg je dan niet dat het zo is. Dan is het gewoon een leuke ervaring..niet meer en niet minder.

Gr. Hans

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RandyAdam

Quote from: chansig on May 24, 2020, 17:12:50
Men hoeft van mijn helemaal niets. Als men zegt: gewoon omdat ik het ervaar is het toch ook prima ?

Maar als iemand technische poep verkoopt en daarmee verklaart waarom hij hoort wat hij hoort dan mag ik hopen dat als jij weet dat het technische poep is dat je dat dan laat weten. Dat is hetgeen wat ik zeg.

Of vind jij het niet erg als iemand technietze poep verkoopt ? Los van de ervaring...

Gr. Hans

Hans waar is mijn technische poep, vertel op... Kennelijk voel je je aangevallen op één of andere manier omdat bij mij een hard disk beter klinkt dan een NAS. Ben er van overtuigd dat er vele set ups zijn waar dit anders is. Maar leg eens rustig uit wat je wil zeggen ipv want want.

Volgens jou is het dus niet mogelijk dat het anders klinkt? Ik hoor het graag van je, oprecht geïnteresseerd.

RandyAdam

Quote from: chansig on May 24, 2020, 17:28:10
Klopt.

Ik heb aangegeven hoe ik er tegenaan kijk.

En als iemand zegt: Ik hoor het dus het is zo. Dan mag ik vragen waarom dat dan zo is. En Randy weet dat niet. Prima toch...wat mij betreft zeg je dan niet dat het zo is. Dan is het gewoon een leuke ervaring..niet meer en niet minder.

Gr. Hans

Dit slaat alles... dus als jij ziek bent ga je niet naar een dokter want je moet weten wat je hebt anders zijn je klachten onzin. Hey succes Hans!