NAS vs externe harddisks

Started by RandyAdam, May 18, 2020, 19:30:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RandyAdam

Quote from: Lion of Judah on May 19, 2020, 11:03:13
Zwaar overdreven dit. Of kom je boven de 90% score de vergelijkingstests? Dan heb ik niets gezegd.

Dat is niet zwaar overdreven. Spotify is gewoon niet goed, ook niet in de premium variant. Ik kan er persoonlijk niet naar luisteren. Muziek wil ik zo perfect mogelijk horen. Qua apparatuur is dit helaas niet mogelijk gezien het budget. Maar qua bron zeker wel, en voor mij heeft Spotify niets met hi fi te maken. Dat je het goed genoeg vind kan, maar dat de kwaliteit vele malen slechter is als een cd of Qobuz dat staat gewoon vast.



Tidal en vooral Qobuz presteren beter, maar ook dit vind ik minder dan een cd. Maar dan komen er zaken bij zoals vervuiling waar ik het over had.

RandyAdam

Quote from: katwax on May 19, 2020, 11:33:38
Als je "ruis" kan horen door je speakers dan zou ik de streamer/dac in vraag stellen, want als die dat er niet uit kan halen wat doet die dan wel (waarvoor heb je dan betaald?)

Een DAC is geen stroomfilter... een dac zet digitaal om in analoog. Waarom denk je dat voedingen bv zo een belangrijke rol spelen. Vreemde aanname dat je dac alles filtert.

Tabcam

Quote from: RandyAdam on May 19, 2020, 13:27:41
Een DAC is geen stroomfilter... een dac zet digitaal om in analoog. Waarom denk je dat voedingen bv zo een belangrijke rol spelen. Vreemde aanname dat je dac alles filtert.
Klopt, maar je kan een dac wel zo ontwerpen dat hij de ruis dia via zowel netstroom als de digitale aansluiting wegfiltert/geen last van heeft. Dat kost geld; ontwerptijd en goed geselecteerde (niet persé duurdere) componenten. Kortom, dan maakt de ruis ervoor minder (niets??) uit.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

StereoMike

Quote from: RandyAdam on May 19, 2020, 10:41:24
Incl. de switch of alleen een goede ftp kabel van de huidige tp link switch naar de streamer?
Waarschijnlijk heb ik jaren een vergelijkbare switch gebruikt maar dan van D-link en een mooie voeding. Na allerlei dure oplossingen van o.a. SoTM en uptone etherregen ben ik nu zeer gelukkig met een Cisco Meraki MS220-8P (dual opstelling en een kleine modificatie) van een paar tientjes (2e hands). De kabel tussen de Meraki en de streamer is de AQ Vodka maar een andere goede kabel doet het vast ook goed.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

katwax

Quote from: RandyAdam on May 19, 2020, 13:25:33
Dat is niet zwaar overdreven. Spotify is gewoon niet goed, ook niet in de premium variant. Ik kan er persoonlijk niet naar luisteren. Muziek wil ik zo perfect mogelijk horen. Qua apparatuur is dit helaas niet mogelijk gezien het budget. Maar qua bron zeker wel, en voor mij heeft Spotify niets met hi fi te maken. Dat je het goed genoeg vind kan, maar dat de kwaliteit vele malen slechter is als een cd of Qobuz dat staat gewoon vast.



Tidal en vooral Qobuz presteren beter, maar ook dit vind ik minder dan een cd. Maar dan komen er zaken bij zoals vervuiling waar ik het over had.
Denk je dat je het verschil zou kunnen horen tussen nummers als je niet weet wat er speelt? Spoiler many have tried and many have failed.

Quote from: RandyAdam on May 19, 2020, 13:27:41
Een DAC is geen stroomfilter... een dac zet digitaal om in analoog. Waarom denk je dat voedingen bv zo een belangrijke rol spelen. Vreemde aanname dat je dac alles filtert.
Het gaat om de ruis die mee komt op het digitale path, vooral het digitaal is belangrijk hierin, want is perfect af te lijnen wat wel of niet tot het bestand behoort, alles wat er dus niet tot behoort kan je droppen.
Het mooiste voorbeeld hiervan is als je deze tekst leest, dan zie je gewoon de letters die ik heb geschreven, niet meer en niet minder. Voor jij in staat bent om deze letters te kunnen lezen hebben ze een heel pad afgelegd -> van mijn toetsenbord via memory etc tot in de editor. Als ik op post druk gaan deze letters vanaf mijn pc over mijn netwerk, over internet naar server waarom dit forum draait, daar wordt het opgeslagen op storage die al dan niet aanwezig is in de server. Telkens iemand deze post leest moet de server via disk, cpu en mem de tekst opvragen. Dan vraagt jouw computer via uw netwerk en internet die tekst op, die wordt dan via internet, jouw netwerk en jouw computer op jouw beeldscherm getoond.
En wonder boven wonder ziet elke letter er niet zo uit als ik het bedoelt heb. Al deze pakketjes om jouw dit te kunnen laten lezen zijn slecht een klein onderdeel van alles wat er verzonden is en was zelf in sommige gevallen ruis, dus onderdeel van ruis en omgeven door ruis, maar toch kan je dit lezen.
Dus als jouw streamer evenveel of meer kost dan jouw computer, dan mag je op zijn minst verwachten dat die uit de ruis kan halen wat hij nodig heeft en de rest negeren.
Nu gaan er sommige zeggen geluid is niet hetzelfde als beeld en dat klopt, maar in de digitale wereld tijdens transport is dit allemaal hetzelfde en maakt het niet uit wat de data bevat.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

StereoMike

Quote from: TabCam on May 19, 2020, 13:42:50
Klopt, maar je kan een dac wel zo ontwerpen dat hij de ruis dia via zowel netstroom als de digitale aansluiting wegfiltert/geen last van heeft. Dat kost geld; ontwerptijd en goed geselecteerde (niet persé duurdere) componenten. Kortom, dan maakt de ruis ervoor minder (niets??) uit.
Je kunt beter stellen dat het beste ontwerp + componenten er minder "last" van heeft dan helemaal geen last.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Rob_Dingen

Quote from: katwax on May 19, 2020, 13:45:38
Denk je dat je het verschil zou kunnen horen tussen nummers als je niet weet wat er speelt? Spoiler many have tried and many have failed.


Makkelijk

Richi

Quote from: Teleflubbie on May 18, 2020, 21:47:28
Qua muziek kwalitatief geen verschil.

Vanaf de NAS klinkt bij ons een fractie minder 'strak' dan vanaf de externe SSD. Op een Naim Atom is dat.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Lion of Judah

Quote from: RandyAdam on May 19, 2020, 13:25:33
Dat is niet zwaar overdreven. Spotify is gewoon niet goed, ook niet in de premium variant. Ik kan er persoonlijk niet naar luisteren. Muziek wil ik zo perfect mogelijk horen. Qua apparatuur is dit helaas niet mogelijk gezien het budget. Maar qua bron zeker wel, en voor mij heeft Spotify niets met hi fi te maken. Dat je het goed genoeg vind kan, maar dat de kwaliteit vele malen slechter is als een cd of Qobuz dat staat gewoon vast.



Tidal en vooral Qobuz presteren beter, maar ook dit vind ik minder dan een cd. Maar dan komen er zaken bij zoals vervuiling waar ik het over had.
Het is slechts je mening, geen onvoldongen feit.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

katwax

Quote from: Rob_Dingen on May 19, 2020, 13:51:32
Makkelijk
Er is een topic rond Spotify -> jij bent 1 van de weinige in dat topic die zegt dat het makkelijk is :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

RandyAdam

#35
Quote from: Lion of Judah on May 19, 2020, 14:35:47
Het is slechts je mening, geen onvoldongen feit.

Het zal inderdaad mijn mening zijn maar de hele kunst van hi fi is om muziek zo over te brengen zoals het is gemaakt. Het comprimeren is juist het tegenovergestelde van hi fi. Vroeger naar set ups geluisterd van 300.000,00 gulden en meer. De kunst was altijd om de muziek zo te presenteren alsof je zelf bij de opname was.

Sinds kort ben ik weer bezig met echte hi fi en ik ben verbaasd dat de hele tendens lijkt te zijn veranderd. Spotify klinkt gewoon niet goed, dat heeft weinig met hi fi te maken. Tidal en Qobuz zitten in een hele andere categorie, wat weer niet kan tippen aan een cd.

Zelfs of op de armoedige dobly set hoor ik dat Spotify niet goed is, ik vind het zelfs bizar slecht.

Audio bestaat uit discussies en meningen, wat het ook leuk maakt. Maar ik begrijp niet dat je Spotify in het hokje high end audio kan plaatsen.

Neem een paar high end speakers, Wilsson, Magnepan, Focals met bv een Dan D'Agostino, Levinson amp dan is er niemand die daar Spotify op gaat draaien.

Ik denk dat je moet kijken wat de essentie van luisteren is. Voor mij is dat om muziek zo goed mogelijk te laten klinken. kwaliteit boven kwantiteit. Binnen mijn budget natuurlijk. Ik luister bv ook niet naar slechte opnames.

katwax

Quote from: RandyAdam on May 19, 2020, 15:22:00
Het zal inderdaad mijn mening zijn maar de hele kunst van hi fi is om muziek zo over te brengen zoals het is gemaakt. Het comprimeren is juist het tegenovergestelde van hi fi. Vroeger naar set ups geluisterd van 300.000,00 gulden en meer. De kunst was altijd om de muziek zo te presenteren alsof je zelf bij de opname was.

Sinds kort ben ik weer bezig met echte hi fi en ik ben verbaasd dat de hele tendens lijkt te zijn veranderd. Spotify klinkt gewoon niet goed, dat heeft weinig met hi fi te maken. Tidal en Qobuz zitten in een hele andere categorie, wat weer niet kan tippen aan een cd.

Zelfs of op de armoedige dobly set hoor ik dat Spotify niet goed is, ik vind het zelfs bizar slecht.

Audio bestaat uit discussies en meningen, wat het ook leuk maakt. Maar ik begrijp niet dat je Spotify in het hokje high end audio kan plaatsen.

Neem een paar high end speakers, Wilsson, Magnepan, Focals met bv een Dan D'Agostino, Levinson amp dan is er niemand die daar Spotify op gaat draaien.

Ik denk dat je moet kijken wat de essentie van luisteren is. Voor mij is dat om muziek zo goed mogelijk te laten klinken. kwaliteit boven kwantiteit. Binnen mijn budget natuurlijk. Ik luister bv ook niet naar slechte opnames.
Veel hangt al af van hoe je gaat luisteren, welk device en welke settings. Zoals hierboven iemand al aangeeft zit je met totaal ander DAC en ook software kan ook al invloed hebben.
Heb zelf test gedaan, zelfde transport en zelfde muziek ->
Omdat Rob daar ook beweerde grote verschillen te horen heb ik hem gevraagd naar specifiek nummer "cd" gekocht (digitaal) via Qobuz (of HDtracks) om te vergelijken. Mijn conclusie is dat het zeer klein (onbestaande is) en ik blind niet zou kunnen zeggen wat nu de FLAC was of wat via Spotify.
Er werden toen andere nummers ook aangedragen, zo was er 1 van Amused to Death, maar bleek de versie op Spotify de remaster te zijn en niet de originele -> dat was de verklaring voor het anders klinken.
Lees ff het topic rond Spotify door en dan zul je begrijpen waarom jouw opmerking wordt aangevallen.
Nu kan het ook zijn dat ik een bagger setup heb, maar dat betwijfel ik :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Lion of Judah

Quote from: RandyAdam on May 19, 2020, 15:22:00
Ik denk dat je moet kijken wat de essentie van luisteren is. Voor mij is dat om muziek zo goed mogelijk te laten klinken. kwaliteit boven kwantiteit. Binnen mijn budget natuurlijk. Ik luister bv ook niet naar slechte opnames.
Is ook weer jouw mening, voor mij is de essentie van muziek luisteren de muziek zelfs. Die hele dikdoenerij over "kijk mij eens een audiofiel zijn en er een hoop verstand van hebben" hoeft voor mij ook niet. Er zijn hier genoeg leden die je, met Spotify, versteld zullen doen staan over de kwaliteit van hun set/de muziek.

Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Lion of Judah

Quote from: katwax on May 19, 2020, 16:24:43
Lees ff het topic rond Spotify door en dan zul je begrijpen waarom jouw opmerking wordt aangevallen.
Nu kan het ook zijn dat ik een bagger setup heb, maar dat betwijfel ik :)

Geen aanval hoor, dat klinkt weer zo zwaar. Discussie lijkt me beter :thumbs-up:
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

RandyAdam

Quote from: Lion of Judah on May 19, 2020, 16:32:53
Is ook weer jouw mening, voor mij is de essentie van muziek luisteren de muziek zelfs. Die hele dikdoenerij over "kijk mij eens een audiofiel zijn en er een hoop verstand van hebben" hoeft voor mij ook niet. Er zijn hier genoeg leden die je, met Spotify, versteld zullen doen staan over de kwaliteit van hun set/de muziek.

Hier zeg je precies wat ik ook zeg... Ik val mensen niet aan die puur muziek luisteren voor de muziek en minder waarde hechten kwaliteit. Spotify uit je laptop klinkt natuurlijk heel anders dan uit een leuke stereo set. En de verschillen zullen nog beter hoorbaar zijn op betere sets. Ik weet niet waar jij mee speelt.

Ik pretendeer niet de alleswetende audiofiel te zijn, ik zeg alleen wat ik belangrijk vind aan muziek luisteren. Jammer dat je mensen die misschien een ander doel willen behalen dan jou niet serieus neemt. Jij luistert muziek om de muziek, ik ook maar belangrijker vind ik hoe mijn set up de muziek laat horen. Onze interesses en het waarom we muziek luisteren zijn is dus anders. En dat is goed... Maar Spotify is kwalitatief gewoon minder dan Qobuz en Tidal en veel minder dan een cd. Het is natuurlijk wel een makkelijke manier om toegang tot muziek te hebben. Maar kies dan voor Qobuz.

RandyAdam

Quote from: Lion of Judah on May 19, 2020, 16:35:51
Geen aanval hoor, dat klinkt weer zo zwaar. Discussie lijkt me beter :thumbs-up:

Haha je nuanceerde het al voor mijn reactie.

Rob_Dingen

Quote from: katwax on May 19, 2020, 16:24:43
Veel hangt al af van hoe je gaat luisteren, welk device en welke settings. Zoals hierboven iemand al aangeeft zit je met totaal ander DAC en ook software kan ook al invloed hebben.
Heb zelf test gedaan, zelfde transport en zelfde muziek ->
Omdat Rob daar ook beweerde grote verschillen te horen heb ik hem gevraagd naar specifiek nummer "cd" gekocht (digitaal) via Qobuz (of HDtracks) om te vergelijken. Mijn conclusie is dat het zeer klein (onbestaande is) en ik blind niet zou kunnen zeggen wat nu de FLAC was of wat via Spotify.
Er werden toen andere nummers ook aangedragen, zo was er 1 van Amused to Death, maar bleek de versie op Spotify de remaster te zijn en niet de originele -> dat was de verklaring voor het anders klinken.
Lees ff het topic rond Spotify door en dan zul je begrijpen waarom jouw opmerking wordt aangevallen.
Nu kan het ook zijn dat ik een bagger setup heb, maar dat betwijfel ik :)
Hele grote verschillen zijn er nooit.
Maar het is te horen.
Ik zeg overigens het zelfde als RandyAdam.
Kwaliteit van goed naar minder.
Streamen direct van interne ssd met asynchroon USB naar DAC
CD met Spdif naar DAC
Qobuz asynchroon USB naar DAC
Spotifi asynchroon USB naar DAC
Met de juiste muziek en audio setup is elke stap te horen.

Rob

katwax

Quote from: Rob_Dingen on May 19, 2020, 17:43:54
Hele grote verschillen zijn er nooit.
Maar het is te horen.
Ik zeg overigens het zelfde als RandyAdam.
Kwaliteit van goed naar minder.
Streamen direct van interne ssd met asynchroon USB naar DAC
CD met Spdif naar DAC
Qobuz asynchroon USB naar DAC
Spotifi asynchroon USB naar DAC
Met de juiste muziek en audio setup is elke stap te horen.

Rob
Als je zegt dat je makkelijk bij een blinde test een nummer eruit haalt dat via Spotify wordt gespeeld of via disk, dan zijn de verschillen toch wel groot of je moest 1 van die personen met gouden oortjes zijn :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

RandyAdam

Uitvoerig getest met mijn nieuwe Lumin D2 op de Nas, externe ssd hard disk Samsung T5 en Qobuz. Ik Vind de externe hard disk het beste klinken. Ik ben ook best verrast over Qobuz, klinkt erg goed. Alleen het laag is absoluut veel beter bij downloads vanaf de hard disk. Nas zit tussen Qobuz en de hard disk in. Leuk om alles zo direct naast elkaar te kunnen vergelijken. Ook blinde test gedaan en bij muziek met wat meer laag hoor je precies waar de bestanden vandaan komen. Bij meerdere nummers is er bijna niet tot geen verschil hoorbaar.

katwax

Quote from: RandyAdam on May 23, 2020, 19:32:33
Uitvoerig getest met mijn nieuwe Lumin D2 op de Nas, externe ssd hard disk Samsung T5 en Qobuz. Ik Vind de externe hard disk het beste klinken. Ik ben ook best verrast over Qobuz, klinkt erg goed. Alleen het laag is absoluut veel beter bij downloads vanaf de hard disk. Nas zit tussen Qobuz en de hard disk in. Leuk om alles zo direct naast elkaar te kunnen vergelijken. Ook blinde test gedaan en bij muziek met wat meer laag hoor je precies waar de bestanden vandaan komen. Bij meerdere nummers is er bijna niet tot geen verschil hoorbaar.
WoW.
Dus de Lumin verwerkt muziek via netwerk anders dan via usb, want als het enkel bij het laag is moet het bij het uitpakken/omzetten van het bestand zijn.
Een andere verklaring zou zijn dat de je last hebt van "intelligente" ruis die zich enkel vast zet op de data die laag tonen meedragen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

RandyAdam

Quote from: katwax on May 23, 2020, 23:43:40
WoW.
Dus de Lumin verwerkt muziek via netwerk anders dan via usb, want als het enkel bij het laag is moet het bij het uitpakken/omzetten van het bestand zijn.
Een andere verklaring zou zijn dat de je last hebt van "intelligente" ruis die zich enkel vast zet op de data die laag tonen meedragen.

Het grootste verschil zit hem tussen Qobuz en USB/NAS. Nu gebruik ik wel een van de duurste USB C naar USB A kabels van audioquest voor het aansluiten van de SSD hard disk. Nas gaat met 15 meter cat 5e utp naar tp link switch en vanaf de switch met audioquest forest utp naar de Lumin.

StereoMike

Quote from: katwax on May 23, 2020, 23:43:40
WoW.
Dus de Lumin verwerkt muziek via netwerk anders dan via usb, want als het enkel bij het laag is moet het bij het uitpakken/omzetten van het bestand zijn.
Een andere verklaring zou zijn dat de je last hebt van "intelligente" ruis die zich enkel vast zet op de data die laag tonen meedragen.
FANTASTISCH "intelligente" ruis
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Kingpin

Quote from: katwax on May 19, 2020, 13:45:38
Het gaat om de ruis die mee komt op het digitale path, vooral het digitaal is belangrijk hierin, want is perfect af te lijnen wat wel of niet tot het bestand behoort, alles wat er dus niet tot behoort kan je droppen.
...
Dus als jouw streamer evenveel of meer kost dan jouw computer, dan mag je op zijn minst verwachten dat die uit de ruis kan halen wat hij nodig heeft en de rest negeren.
Nu gaan er sommige zeggen geluid is niet hetzelfde als beeld en dat klopt, maar in de digitale wereld tijdens transport is dit allemaal hetzelfde en maakt het niet uit wat de data bevat.
Is ook wel beetje raar natuurlijk als je schmitt triggers aan de ingang gebruikt  ;D wink wink. Waar blijft die zogenaamde 'ruis' dan vandaan komen?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

katwax

Quote from: RandyAdam on May 23, 2020, 23:54:34
Het grootste verschil zit hem tussen Qobuz en USB/NAS. Nu gebruik ik wel een van de duurste USB C naar USB A kabels van audioquest voor het aansluiten van de SSD hard disk. Nas gaat met 15 meter cat 5e utp naar tp link switch en vanaf de switch met audioquest forest utp naar de Lumin.
Eerlijk is eerlijk, ik ben niet zo'n kabel believer en zeker niet in het digitale domein. Als ik dat even negeer dan nog is het zeker digitaal zeer moeilijk om het verschil dan te horen in een bepaald freq bereik, want het blijft digitaal.

Quote from: Kingpin on May 24, 2020, 12:49:38
Is ook wel beetje raar natuurlijk als je schmitt triggers aan de ingang gebruikt  ;D wink wink. Waar blijft die zogenaamde 'ruis' dan vandaan komen?
Moest eerst even Schmitt trigger opzoeken, dank u Wiki (ze hebben donatie gekregen zelfs). Tja je kan altijd iets fout gebruiken natuurlijk. Ik doelde echter dat de Lumin bij de conversie D naar A het anders doet met signaal over USB dan over Ethernet -> op zich zou dit willen zeggen dat ze niet voor de makkellijke oplossing zijn gegaan en dus onderscheid maken op basis van de ingang en dus niet dezelfde manier van D naar A gebruiken of eventueel nog een extra filter erbij zetten nadat er conversie is gedaan en dan op de ethernet om bv ruis te onderdrukken ze een deel van het signaal in het laag aftoppen?

Quote from: StereoMike on May 24, 2020, 12:05:45
FANTASTISCH "intelligente" ruis
Was niet lullig bedoelt ofzo, maar als je in theorie gewoon op de kabel usb en ethernet zou een deel uitnemen dan is het zonder conversie onmogelijk om te weten welke frequentie in de data zit, dus als je dan ruis enkel aan de lage freq wil toevoegen kan dit enkel als je ruis hebt die weet welke data het is en moet deze ruis een vorm van intelligentie hebben.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

RandyAdam

Dus jullie willen beweren dat Qobuz hetzelfde moet klinken dan een gedownload bestand vanaf een hard disk? Dat is absoluut niet waar, het verschil is duidelijk aanwezig. En niet duidelijk, het is een wereld van verschil.

Gedownload bestand vanaf NAS en hard disk zit ook zeker een verschil. Vele malen minder dan Qubuz en de NAS / hard disk, maar er is wel een verschil.

Ik ben benieuwd met welke apparatuur de mensen spelen als je dat ontkent. Ik speel niet met een dolby surround versterker maar met een high end class A stereo versterker.

Je NAS, meters cat 5e internet kabel door een muur, normale switch zonder lineaire voeding. Als je beweert dat daar geen verschil door kan ontstaan..... dan ben ik echt benieuwd naar je set up.