NAS vs externe harddisks

Started by RandyAdam, May 18, 2020, 19:30:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RandyAdam

Quote from: StereoMike on May 26, 2020, 12:31:30
Inmiddels alweer een oud artikel. Er zijn sindsdien weer flinke stappen gemaakt.

Mike, hoor graag waar er winst is te behalen. Wil mijn NAS setup ook upgraden.

Kingpin

Quote from: StereoMike on May 26, 2020, 12:31:30
Inmiddels alweer een oud artikel. Er zijn sindsdien weer flinke stappen gemaakt.
"Een IFI iPower voeding gekoppeld aan de Netgear switch in de meterkast."

Te pas en onpas kom ik dat ding tegen ... heeft iemand uberhaupt deze wel eens doorgemeten met een analyzer ?
Aan het uiteinde van de kabel danwel ...

Voor het geld absoluut beter dan de bijgeleverde walmart adapters maar als we dan toch pietleuterig gaan doen om kleine winsten te behalen doe dan gelijk een goede voeding erachter. Scheelt meer dan een kabeltweak die vele malen duurder kosten dan deze voeding.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

StereoMike

Quote from: Kingpin on May 26, 2020, 13:11:36
Te pas en onpas kom ik dat ding tegen ... heeft iemand uberhaupt deze wel eens doorgemeten met een analyzer ?
Aan het uiteinde van de kabel danwel ...
Eigenlijk dacht ik dat jij dat al eens had gedaan. Heb een tijdje geleden weer een doosje van iFi ontvangen. Volgens mij het nieuwe model iPower X. Even kijken waar dat ding gebleven is.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

RandyAdam

Quote from: Kingpin on May 26, 2020, 13:11:36
"Een IFI iPower voeding gekoppeld aan de Netgear switch in de meterkast."

Te pas en onpas kom ik dat ding tegen ... heeft iemand uberhaupt deze wel eens doorgemeten met een analyzer ?
Aan het uiteinde van de kabel danwel ...

Voor het geld absoluut beter dan de bijgeleverde walmart adapters maar als we dan toch pietleuterig gaan doen om kleine winsten te behalen doe dan gelijk een goede voeding erachter. Scheelt meer dan een kabeltweak die vele malen duurder kosten dan deze voeding.

Zoals een Sbooster?

Kingpin

#104
Quote from: StereoMike on May 26, 2020, 13:24:52
Eigenlijk dacht ik dat jij dat al eens had gedaan.
Ja klopt, vandaar ook mijn opmerking ;)
Wel gemeten aan uiteinde van de kabel uiteraard (real life situatie).

Quote
Heb een tijdje geleden weer een doosje van iFi ontvangen. Volgens mij het nieuwe model iPower X. Even kijken waar dat ding gebleven is.
Hebben ze bij jullie audioclub geen analyzer ?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Quote from: RandyAdam on May 26, 2020, 13:26:06
Zoals een Sbooster?
Ik heb de SBooster nooit doorgemeten, wel eens op gehoor samen met anderen een vergelijk gedaan.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

RandyAdam

Quote from: Kingpin on May 26, 2020, 13:34:27
Ik heb de SBooster nooit doorgemeten, wel eens op gehoor samen met anderen een vergelijk gedaan.

En wat vond je er qua gehoor van?

Kingpin

Quote from: RandyAdam on May 26, 2020, 13:35:58
En wat vond je er qua gehoor van?
Niet slecht, maar een ander type was gewoonweg beter, beduidend.
Goed te horen bij zeer drukke muziek waarbij de lagen van de muziek veel beter volgbaar waren dan bij de SBooster, wat niet wil zeggen dat de SBooster slecht is, maar er was gewoon beter.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

RandyAdam

Quote from: Kingpin on May 26, 2020, 13:38:40
Niet slecht, maar een ander type was gewoonweg beter, beduidend.
Goed te horen bij zeer drukke muziek waarbij de lagen van de muziek veel beter volgbaar waren dan bij de SBooster, wat niet wil zeggen dat de SBooster slecht is, maar er was gewoon beter.

Welke voeding was dat?

StereoMike

Quote from: RandyAdam on May 26, 2020, 13:39:56
Welke voeding was dat?
Hahahahaha, wie mag het antwoord geven?
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

Quote from: Kingpin on May 26, 2020, 13:31:56
Hebben ze bij jullie audioclub geen analyzer ?
Sterker nog.... staat hier thuis in de hoek wegens extra thuiswerkplek. Maar nu weer on topic.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Kingpin

Quote from: StereoMike on May 26, 2020, 13:55:31
Sterker nog.... staat hier thuis in de hoek wegens extra thuiswerkplek. Maar nu weer on topic.
Welke heb je staan (doe maar pm) ... idd ontopic maar weer.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack