De beste 3D bril voor een Sony VPL-VW360ES en KD75XE9405C

Started by ATI850, May 18, 2020, 14:44:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ATI850

Ik ben in het bezit van een Sony KD-75XE9405C tv en een Sony VPL-VW360ES beamer. Beide kunnen 3D weergeven, echter alleen bij de tv zaten 2 actieve 3D-brillen. Ik vind deze brillen echter niet prettig zitten, ook vind ik de glazen erg klein en het beeld eigenlijk te donker. Zijn er brillen te krijgen met wat grotere glazen en vooral wat helderder beeld? De brillen die bij de tv zaten werken ook op de beamer, dus het zou wel prettig zijn als er betere brillen dan de originele zouden zijn die ook op beide apparaten  kunnen werken. Alvast bedankt voor het meedenken.

sion

Je kan naar de XPAND X105 kijken. Let wel op dat je de RF versies koopt en niet de IR versies.
Je kan XPAND bij forumsponsor Mediasluis kopen.

Donker beeld is gewoon inherent aan de techniek, dat zal niet veranderen.
Verwacht niet teveel reacties, want volgens mij is 3D (zeker hier op het forum) zo goed als dood gebloed ...
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

ATI850

Ik vind het heel erg jammer dat 3D verdwenen is, ik vind het vooral bij animatiefilms echt wel wat toevoegen.
Gebruik jij de XPAND X105? Of kijk je geen 3D op je beamer?

sion

Jawel, ik gebruik de Xpand. Ik heb geen problemen met comfort of te kleine glazen of zoiets.
Ik vind het wel lastig om de glazen schoon te houden, want je krijgt toch altijd een beetje vettige aanslag erop (via de wenkbrauwen).

Er zitten in de originele Xpand een soort van neusbrugjes, die kun je eruit halen. Zo vind ik ze het meest comfortabel.

Ik heb zelf een collectie van ongeveer 50 3D films, waaronder ook alle Marvel en Star Wars in 3D waar ik met veel plezier nog naar kijk  :popcorn:
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

dexter98

Quote from: sion on May 18, 2020, 16:31:08
Jawel, ik gebruik de Xpand. Ik heb geen problemen met comfort of te kleine glazen of zoiets.
Ik vind het wel lastig om de glazen schoon te houden, want je krijgt toch altijd een beetje vettige aanslag erop (via de wenkbrauwen).

Er zitten in de originele Xpand een soort van neusbrugjes, die kun je eruit halen. Zo vind ik ze het meest comfortabel.

Ik heb zelf een collectie van ongeveer 50 3D films, waaronder ook alle Marvel en Star Wars in 3D waar ik met veel plezier nog naar kijk  :popcorn:
Heel herkenbaar. Zeker niet top bij alle films, maar sommige films zijn echt wel heel stuk vetter in 3D. Met name animatie idd. Maar bv Tron legacy is ook echt epic in 3d.

K heb zelf ook xpand 105 op Sony projector (iets ouder) draaien. Wel nog via IR maar nooit problemen mee, althans niet dat stukje. Kodi en 3d is ander verhaal....



Sent from my moto x4 using Tapatalk


sion

Ja Tron Legacy 3D is een van m'n favorieten.
Gravity is ook gaaf en zit nu toevallig Dredd 3D te kijken die is ook vet (beter dan met Stallone) !! Black Panther is ook wreed in 3D
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

home@the movies

wij verkopen al heel lang de Hi Shock brillen, die zijn zeer licht van montuur en bijzonder helder. ze koste 47 Euro per stuk, dus ook niet duur. Herlaadbare battery via usb en opbergzakje zijn bijgeleverd.


Zeer goede prijs/kwalitet

sion

Welke type heb je het dan over? Ik zie wel heel veel soorten van Hi Shock ... ik had er nog nooit van gehoord.
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

home@the movies

Quote from: sion on May 20, 2020, 23:39:34
Welke type heb je het dan over? Ik zie wel heel veel soorten van Hi Shock ... ik had er nog nooit van gehoord.

Verschillende soorten valt eigenlijk best wel mee, het gaat vooral over design (open of gesloten langs de zijkant, Heaven of Diamond) en/of het gebruikte systeem, RF, infra rood enz.

Wij verkopen bijna uitsluitende de Black Heaven als design, deze zijn ultra licht maar dus wel open langs de zijkant.

ATI850

Er zijn dus meer brillen te krijgen dan dat ik verwacht had.

Ik ben ook brillen van iVisions tegen gekomen. Is er iemand bekend met deze brillen?

MLCinema

Quote from: ATI850 on May 21, 2020, 14:27:54
Er zijn dus meer brillen te krijgen dan dat ik verwacht had.

Ik ben ook brillen van iVisions tegen gekomen. Is er iemand bekend met deze brillen?
Ik heb brillen van ivision gebruikt Icm een benq. Dus een ander type maar op het oog zien ze er hetzelfde uit. Hier zou ik niet aan beginnen. Heel kwetsbaar, bij mij zijn er 2 gebroken op het scharniertje. En dan ben ik echt niet lomp.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

ATI850


movie46


sion

Quote from: movie46 on June 13, 2020, 08:49:23
Heb de XPAND X106 besteld bij forumsponsor Mediasluis  ;D

Okay, deze heeft toch alleen IR ?
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

movie46


sion

Ik heb een setje Scarlet Heaven besteld, ben benieuwd!
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

sion

Ze zijn gisteren binnen gekomen  :popcorn: Gisteravond een eerste 3D filmpje gekeken (met deze brillen Hi-Shock Scarlet Heaven): Warcraft: The Beginning.
Beeld ziet er goed uit, bij één van de twee brillen viel hij alleen af en toe out-of-sync, maar kan ook komen omdat de batterij misschien bijna leeg was.
Inmiddels zijn ze volledig opgeladen.

Ten opzichte van de Xpand X105 zijn ze lichter, de knop zit gewoon bovenop (dat is ook veel prettiger), het lampje zit ook bovenop en het rechterglas knippert in kleur mee
en de pootjes zijn minder kwetsbaar (bij Xpand gaan de scharnieren super stroef).
Ook de brug is iets dieper, waardoor je geen wenkbrauw afdrukken op het glas krijgt, wat bij Xpand X105 wel het geval is.

én ze zien er veel cooler uit  :headbanging:
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase