nieuwe projector voor Gaming en film (klein budget)

Started by kleeven, June 29, 2020, 00:09:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kleeven

Hi, na enkele jaren weer eens op het forum omdat het toch tijd wordt mijn huidige beamer (acer PH-530) te vervangen. Ik heb een nieuwe receiver Denon air-x2500H aangeschaft en krijg de HDMI van de beamer niet werkend met de ps4.

Ik zoek een beamer om met de ps4 te gamen en ik wil er ook films op kijken (netflix) of tv kijken via chromecast. De ruimte is een kelder van 5 bij 5 met 1 klein raampje dus geen last van lichtinval. Verder heb ik al bioscoopstoelen staan. Als ik de projector heb vervangen kan ik de definitieve setup gaan installeren en dan wordt de speakers het 2e project. Eerst het beeld goed krijgen.

Welke beamer zou een goede keuze zijn voor een budget tussen de 750 en 1000 euro.

alvast dank voor de reacties (ps als dit niet de juiste plek op het forum is dan excuus en hoor graag waar het dan moet staan).

gr joep

home@the movies

Als je een tikje hoger gaat in budget is de Optoma UHD30 wel leuk, 240HZ voor ging, en een hele smak licht.
Wel een dip toestel dus de bijhorende voor en nadelen moet je even afwegen, prijs 1140 Euro, hij staat bij ons in demo.

kleeven

@home@themovies bedanKt voor je bericht. Ziet er goed uit alleen vraag ik me af of ik een 4k beamer. Nodig heb of een full hd ook voldoet. En de 3400 ansi heb ik niet nodig  mijn ruimte is in de kelder 5 bij 5 en kan helemaal donker worden. Dat gamen goed kan is wel erg fijn. Heb je nog aanraders? Liever nieuw maar is 2e hands ook een optie? 

Heb nu een ph-530 maar ivm problemen met de hdmi zoek ik een vervanger.

home@the movies

De UHD30 is eigenlijk een 1080P beamer maar met 4K E-shift mogelijkheden, eigenlijk zijn ondertussen bijna alle Home Cinema toestellen in die richting aan het gaan.
Hij is inderdaad behoorlijk lichtsterk, al hoef je natuurlijk niet de hoge lamp stand te gebruiken (en ook de getalletjes met een korreltje zout nemen ;-)

BenQ heeft ook nog wel wat leuke dingen in die prijscategorie, alles is afhankelijk van wat je echt wil aan kwaliteit, altijd moeilijk in te schatten voor iemand anders.

kleeven

Ik wil een goed beeld. Goed voor gaming en goed voor film. Ik maak er nu nog te weining gebruik van om het beste van het beste te kopen. Dat is de investering nu nog niet waard. Ik hecht wel waarde aan kwaliteit, mogelijkheden en dat hij alles soorten apparaten kan ondersteunen samen met de denon receiver.

Ik heb bv 2 aanbiedingen gekregen via het forum. Een Sony VPL-VW90ES en een Mitsubishi 7800 dlp.
Is dat de moeite waard of is het verouderde techniek. Of zijn het super goed projectors voor nu een schappelijke prijs ? Iemand advies?