Sonos arc icm pioneer 5090 en marantz sr7005

Started by Gaeje, May 17, 2020, 17:41:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gaeje

Ik heb een klein vraagje, ik weet dat het geen hifi pur sang is, maar een mens wordt ook ouder en heeft andere prioriteiten.

Ik heb nu een marantz sr7005 en 2 cm5 van b&w, en een velodyne 12" sub in een living room setup. Daarop hangt nog een ps4 en een digibox voor tv te kijken.

We zitten nu met een kleine baby en zouden de cm5 mettertijd weg willen tegen dat ie begint zich overal aan op te trekken en te wandelen.

Ik dacht aan een sonos arc onder de tv in de plaats, echter de tv heeft geen hdmi out voor de audio.
Gezien we met (minstens) 2 bronnen zitten (ps4 en digibox, en soms nog een laptop ook)

Wat zijn de opties dan? De receiver houden en 1 out naar tv en 1 naar de arc, kan je beeld / audio splitsen in de marantz?

Een nieuwe tv zie ik niet zitten. Gelieve ook geen bedenkingen over de geluidskwaliteit, dat is in deze niet meer belangrijk, het gaat hem puur om de aansluiting

thx!

scoc

Je tv moet niet echt een pure HDMI out hebben maar wel een HDMI ARC input. Alle tv's van de voorbije 5-6 jaar hebben dit.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Gaeje

De pioneer is zeker ouder dan 5-6 jaar

Gaeje

Ik ga dit nog even bumpen: de sr7005 heeft 2 hdmi uitgangen, waarvan 1 'arc'. Is het mogelijk om de 1 naar de sonos te sturen bvb en de 2 (simultaan) naar de pioneer? Of gaat dit nooit sync lopen

Gaeje


Gaeje


Gaeje

de hdfury doet het inderdaad. speakers en receiver er tussen uit. nu op zoek naar iets van hdmi switch om meerdere bronnen er in te kunnen krijgen

TornadoGo

Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

Gaeje

Tevreden wel, het doet wat het moet doen, en de kabel clutter van de speakers is weg maar het klinkt wel een pák slechter dan mijn cm5+ marantz sr7005... was natuurlijk te verwachten, maar toch...