Eidolon kloon maar met een beetje van mezelf.

Started by Rob_Dingen, May 16, 2020, 16:44:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dre73

Volgende keer maar eens meenemen in de bouw. ^^
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Rob_Dingen

Quote from: ruud2 on May 17, 2020, 11:15:26

Hoi Rob,
mooi project!
je had wat ervaring met de lastige thiel jongens te filteren..... ;D
maar het vleugje van jezelf , zit dat in de kast of het filter?
waarom heb je gekozen voor deze woofer en niet voor de keramische ? ( zoals Marc en Eric ).
verder zie ik dat je plafond toch weer akoustisch met iets hebt behangen, ik meen me te herinneren dat je destijds dat weer verwijdert had.

groet, Ruud

Het filter is van mezelf ik weet niet wat Avalon gebruikt.
De woofer is een maat groter als Marc gebruikt en zoals ik al zij is het bij de Eidolon ook dezelfde woofer.
Quote from: Movievault on May 17, 2020, 12:06:30
Ik weet nog dat Marc van een 2.5 naar een 3weg filter is gegaan en dat het plakken van het geluid weg was.
Ik heb met vilt en koppelen en ontkoppelen van de kast met de drivers gespeelt met zeer hoorbare verschillen.


Marc heeft een 3 weg filter vergelijkbaar met die van mij.
We hebben elkaar veel geholpen en zaken uitgetest omdat we nagenoeg dezelfde bezetting hebben.

Quote from: Movievault on May 17, 2020, 13:52:26
Koppelen:aanpassen filter en resonatie in 800 tot 1100 hz van de kast met de laag driver
Vilt : beter loskomen van hoog en minder plaatsbaar op de kast. Dieper beeld. Hoog driver

Koppelen met vilt tapijt op de magneet laagdriver : wollig laag weg en sneller beeld in het laag, meer gedetailleerd

Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk


Vooral bij Marc hebben we dat uitgebreid allemaal getest maar daar is niets van blijven zitten en hebben we de problemen die er waren in het filter opgelost.

Rob

Rob_Dingen

Quote from: dre73 on May 17, 2020, 14:05:16
Volgende keer maar eens meenemen in de bouw. ^^

Niet naar luisteren heeft bij mij ook wel 5 jaar zo gelegen.
Mooi gebouwd Dre.

dre73

Dank je!

Niet luisteren is mijn specialiteit! :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

MechanicalAnimal

Ah, hier staan wat foto's van je speakers, leuk, netjes gedaan zo zeg, klasse  :worship:

Ik heb dit model ook willen bouwen, en wel de Soup / Soup Sandwich variant van Tony Gee destijds. Die drivers waren destijds alleen niet meer verkrijgbaar en toen stuitte ik op het grote broertje, voordeeltje was dat ik die ook nog in het echt kon luisteren bij een forumgenoot, dát ging hem dus worden.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

jahtari

Sodeju wat een vakmanschap....!

Top gedaan.  :clapping:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub