200W puur klasse A mono blokken

Started by Rob_Dingen, May 16, 2020, 16:03:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

toetertje


chansig

#51
Omdat ik het (dat die andere speaker beter is) hoor en het (dat die speakers beter is) dus zo is en dat is een feit (dat die speaker beter is).  :D

Misschien dat het nu wel begrepen wordt.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Paul Demo

Quote from: chansig on May 24, 2020, 21:10:12
Omdat ik het (dat die andere speaker beter is) hoor en het (dat die speakers beter is) dus zo is en dat is een feit (dat die speaker beter is).  :D

Misschien dat het nu wel begrepen wordt.

Gr. Hans
Niet echt maar begrijp het wel


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Rob_Dingen

Quote from: chansig on May 24, 2020, 20:48:09
Zijn andere speakers vond ik beter klinken.

Gr. Hans
Vind ik ook maar in jou geval is dat totaal geen eerlijk vergelijk geweest.
In mijn audio ruimte klinken ze veel beter als wat jij gehoord heb zowel in stereobeeld als resolutie.
De opstelling in mijn HT is niet echt stereo waardig zeg maar.

Rob

Rob_Dingen

Quote from: Movievault on May 24, 2020, 20:59:13
Wow Rob nu zie ik pas de verhouding tussen de speaker. Wat een bakken😁
Klopt ze zijn ook zeer zwaar, moet ze met een steekwagen verplaatsen.

Rob

chansig

Quote from: Rob_Dingen on May 25, 2020, 18:08:48
Vind ik ook maar in jou geval is dat totaal geen eerlijk vergelijk geweest.
In mijn audio ruimte klinken ze veel beter als wat jij gehoord heb zowel in stereobeeld als resolutie.
De opstelling in mijn HT is niet echt stereo waardig zeg maar.

Rob

Of het vergelijk wel dan niet eerlijk is geweest. Geen idee. Ik neem per direct aan dat de 2e ruimte waar we luisterde beterder is.

Maar ik denk dat wanneer ik de speakers in deze laatste ruimte had gehoord ik de andere speakers nog steeds beter zou vinden. Maar dat is een aanname zonder gehoord te hebben.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

donaldk

Quote from: papaleo on May 16, 2020, 17:41:50
Over 'oud' gesproken...,was dat niet in de vorige eeuw?  :D
En ja,jammer genoeg was je daarna ook gestopt met het kalibreren van projectoren...ik kwam dit graag bij je laten doen.

Nee iets later. Grens van het decennium als ik het mij goed herinner. Rob was een van de eerste die wegstapte van de High-end 9"-ers, toen nog een onbetaalbare droom voor vele liefhebbers hier, omdat hij toen nog een heel goede prijs kon krijgen. Sim2 had toen een relatief goede DLP HT projector had met 5000:1 on-off, ten minste die van Art Sonneborn was daarop gemeten, als alternatief.

Rob_Dingen

Ik heb ongeveer tot 2010 nog calibraties uitgevoerd, misschien nog wel langer en ben in 2007 gestopt met CRT verkoop en reparatie.
Ben toen inderdaad over gestapt op de Sim2 HT5000 en nu sinds een paar jaar de Sony VW5000es.

Rob

MechanicalAnimal

Quote from: Rob_Dingen on May 24, 2020, 19:54:29
Ik denk dat ze deze foto bedoelen.

wwwwaaaaaauuuuuwwwwwww, wat een monsters  :worship:


Mooie speakers ook trouwens, zijn dat echte Avalons? Ik zelf heb een Avalon Isis-"kloon".

Wat voor een kast zit er om die versterker heen? Is dat jouw eigen logo/ontwerp?

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Rob_Dingen

#59
Quote from: MechanicalAnimal on May 26, 2020, 07:35:50
wwwwaaaaaauuuuuwwwwwww, wat een monsters  :worship:


Mooie speakers ook trouwens, zijn dat echte Avalons? Ik zelf heb een Avalon Isis-"kloon".

Wat voor een kast zit er om die versterker heen? Is dat jouw eigen logo/ontwerp?


Nee dat zijn zelfbouw speakers.
Kast om de versterker heb ikzelf gemaakt ook het logo.
De kasten zijn zo groot omdat het koelprofiel 300W per stuk moeten kunnen koelen.
Een versterker verbruikt 600W.

Rob

Movievault

Quote from: Rob_Dingen on May 16, 2020, 16:03:45

De softstart is echt nodig met bijna 300.000uf aan elco's en een 2kW trafo.

Rob


300.000uf aan elco's   :)

Worden die ontladen als de spanning eraf gaat of blijven ze op?

En de stroomrekening is dat haalbaar :) lol
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

m9

en ik maar denken dat ik met m`n 130.000 al een overkill voeding had.
heb trouwens ook de bc elcos maar dan de 4700uf/100v variant, 8* plus 2*14000uf (goedkoop op de kop kunnen tikken).

waar heb je de koelribben vandaan als ik vragen mag?

Kingpin

Quote from: m9 on May 26, 2020, 15:30:00
en ik maar denken dat ik met m`n 130.000 al een overkill voeding had.
Dat ligt er maar helemaal aan hoe het geheel geconstrueerd is, het moet wel met elkaar 'samenwerken'.
Om maar te denken ik plop het helemaal vol met voldoende capaciteit ga je heekl andere verschijnselen krijgen waar je ook niet blij van wordt.

Quote
heb trouwens ook de bc elcos maar dan de 4700uf/100v variant, 8* plus 2*14000uf (goedkoop op de kop kunnen tikken).
Zelf gebruik ik meestal Kemet of Vishay.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Rob_Dingen

Quote from: Movievault on May 26, 2020, 13:20:09
300.000uf aan elco's   :)

Worden die ontladen als de spanning eraf gaat of blijven ze op?

En de stroomrekening is dat haalbaar :) lol
Die ontladen natuurlijk als je de versterker uitzet.
Quote from: m9 on May 26, 2020, 15:30:00
waar heb je de koelribben vandaan als ik vragen mag?

Van Seifert in Duitsland KL275 300MM hoog.
Totale afmeting koelprofiel is 600x300x85.

Rob

Leeuwarden

Quote from: Rob_Dingen on May 26, 2020, 19:15:18
Die ontladen natuurlijk als je de versterker uitzet.Van Seifert in Duitsland KL275 300MM hoog.
Totale afmeting koelprofiel is 600x300x85.

Rob

Waren die Seiferts recht of, beter gezegd, vlak?

Rob_Dingen

#65
Quote from: Leeuwarden on May 26, 2020, 19:48:26
Waren die Seiferts recht of, beter gezegd, vlak?
Heb ze niet op een glasplaat gelegd maar naar mijn mening wel.
Ik heb boven en onder een baan weg gefreesd om de deksel en bodem te monteren.

Rob

Leeuwarden

Ik heb Seiferts gehad (KL271 als ik me niet vergis) en die waren net niet helemaal vlak. Op zich geen probleem maar wel vreemd...

MechanicalAnimal

#67
Quote from: Rob_Dingen on May 26, 2020, 11:24:40
Nee dat zijn zelfbouw speakers.
Kast om de versterker heb ikzelf gemaakt ook het logo.
De kasten zijn zo groot omdat het koelprofiel 300W per stuk moeten kunnen koelen.
Een versterker verbruikt 600W.

Rob

Gaaf, dikke set zo  :worship: je hebt toevallig niet de bouw online staan? Op het forum van zelfbouwaudio.nl bijvoorbeeld? Ik heb daar mijn speakerbouw staan.

Heb je nog een achterliggende gedachte achter het logo? Is dat van je zaak/merk? Of puur voor de hobby?


SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Rob_Dingen

Ik lees alleen maar op zelfbouwaudio en soms post ik wat.
Het logo staat voor Musical Devices MD en is puur hobby.
Nooit gedacht om er commercieel iets mee te doen, dan is de hobby er af.
Meestal bouw ik spullen in een kleine oplage van 10 stuks die ik zo kwijt ben maar dat heb ik met deze versterkers en speakers niet gedaan.
Dat is inkoop al erg duur en vergt enorm veel uren die ik niet heb.

Rob

scrutinizer

Heb nog org. Werkplaatsboeken en schemas van de Aleph serie 
Mijns inziens de mooiste Pass producten ontwikkeld door Nelson..
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Kingpin

Quote from: scrutinizer on June 26, 2020, 14:39:06
Heb nog org. Werkplaatsboeken en schemas van de Aleph serie 
Mijns inziens de mooiste Pass producten ontwikkeld door Nelson..
Idd, heb hier ook nog een compleet uitgewerkte Aleph J liggen. Erg kostbaar als je er 1 wilt bouwen met goede componenten, vooral het voedingsgedeelte.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

scrutinizer

#71
Quote from: Kingpin on June 26, 2020, 15:30:15
Idd, heb hier ook nog een compleet uitgewerkte Aleph J liggen. Erg kostbaar als je er 1 wilt bouwen met goede componenten, vooral het voedingsgedeelte.
:)

Nice!
De voeding is ook het belangrijke deel  ;)

Heb hier Aleph P , 0 stereo, 0 mono, 1 en 1.2 liggen.
Less is more maar kwaliteit componenten is zeer bepalend. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

ruud2

een aleph 5 dual mono opgebouwd en een zware voeding , bij elkaar meer dan 40 kg !
wordt icm de levinson gebruikt en soms even afgewisseld door een Krell.
ik hou van zware jongens  :-X  !!
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

scrutinizer

Quote from: ruud2 on June 26, 2020, 21:22:06
een aleph 5 dual mono opgebouwd en een zware voeding , bij elkaar meer dan 40 kg !
wordt icm de levinson gebruikt en soms even afgewisseld door een Krell.
ik hou van zware jongens  :-X  !!

Dat is duidelijk, Ruud..
Jammer dat ze de org Aleph series niet zijn blijven maken
Waren wel wat problemen met verbruik en warmteontwikkeling  maar wat een beest was de Aleph 1
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Rob_Dingen

Heb zo'n beetje alle Aleph's gebouwd.
Het mooiste klinken ze met totaal 8 mosfets in de uitgang.
Deze die hier in het topic staat heeft een stuk meer controle en enorm veel energie in het midlaag gebied en is niet minder muzikaal.
Het is eigenlijk een Aleph in brug geschakeld en door deze schakeling gaat de vervorming een stuk verder omlaag zonder meer tegen te koppelen.

Rob