Bandrecorder kennis

Started by STMNT, May 15, 2020, 12:29:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

STMNT

Hallo allemaal,

Op mijn bureau heb ik sinds kort een oude Philips N4510 bandrecorder staat, inclusief een aantal banden. Bij het aansluiten krijg ik 'm niet helemaal lekker lopend; hij begint automatisch (bij inschakeling) te spelen en stopt niet volledig als ik op stop of pauze druk (dan stopt maar één spoel). Mijn vraag; zijn er hier mensen met kennis van dit soort bandrecorders? Ik heb wel een Nederlanse handleiding maar daar wordt dit soort troubleshooting niet toegelicht.

Alvast bedankt!
Yamaha RX-A3060
Wharfedale Daimond 240, 220c en 210
Bowers & Wilkins 686
SVS PB-2000

Fr@nk

#1
Denk dat je best je vraag op de buurforum's plaatst. Zitten een paar goede techniekers tussen.  ;)

Audiofreaks:
https://audiofreaksforum.nl/index.php?PHPSESSID=78316388dc275d1c21e54f7b1fa03cff&board=3.0

Analog Audio:
https://www.analogaudio.nl/

Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - Hifiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 -HD 660s -  Beyerdynamic Amiron Home - Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

STMNT

Inmiddels flink lopen zoeken en er achter gekomen dat de befaamde AC128-transistoren van de flipflops moeilijk deden. Na een paar flinke tikken weer werkend kunnen krijgen, hij werkt inmiddels weer! Mocht iemand een keer hetzelfde probleem hebben, onderstaande link is zeer behulpzaam!

https://forum-mfbfreaks.nl/viewtopic.php?t=3058
Yamaha RX-A3060
Wharfedale Daimond 240, 220c en 210
Bowers & Wilkins 686
SVS PB-2000

J.A.F._Doorhof

Nadeel is dat ze best ouder zijn en er veel mis kan gaan.

Ik heb gekozen goedkoop te kopen en als het werkt gebruik ik het en bij problemen kan ik dan nog laten upgraden of reviseren.

Als je kijkt naar de prijzen van gereviseerd word je niet vrolijk.

Heb een AKAI 4000ds MKII geprobeerd voor 60.00 maar terug gestuurd omdat een kanaal gewoon niet werkte ondanks dat de verkoper beweerde alles nagekeken te hebben.

Daarna een akai GX210d opgehaald bij een bedrijf die hem helemaal gechecked had. Dikke leugen waarschijnlijk aangezien alleen van de koppen al een laag vuil af kwam en na verwijderen van de kap ook enorm veel viezigheid.

Na de cleaning beurt werkt deze wel helemaal en klinkt fantastisch voor wat ik wil.

Let bij aanschaf vooral op de koppen. Wat mij duidelijk word is dat je het beste "glas" koppen kan hebben. Andere koppen zijn slijtage onderhevig en zijn vaak moeilijk te krijgen of duur.

Mijn plan is om ze te gaan gebruiken om drum tracks doorheen te sturen en te mengen met het orginele. Haalt als het goed is net de hoge tonen wat naar de softere kant en plakt de tracks wat meer aan elkaar. Tel daarbij tape saturatie en compressie en als het goed is moet dat fantastisch gaan klinken.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"