Dac Moon/ Aurender / Linn

Started by MFfan, May 13, 2020, 23:52:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MFfan

Zo heb besloten na een maand dat de node I2 dan toch niet echt past in mijn set het is absoluut geen meerwaarden tegen over de SBT dat ik 8y lang heb gebruikt had misschien niet naar de reviews moeten afgaan vooral omdat deze zelden zijn getest in mijn soort set up.

Halouwel ik hem zeker zal houden voor de slaapkamer denk ik


Dus voor al eer ik op de demo jacht ga heb er een paar geselecteerd die volgens mij toch aan de verwachtingen zullen voldoen

1 Aurender A100 (voordeel is dat deze ook een interne schijf hebben)
2 Aurender A10 stuck duurder een paar functies en conecties meer mar ben niet zeker of ik hier baas bij zal hebben
3 Moon D280 mind2 de goed koopste al is dat relatief in deze prijsklasse  maar volgens Moon zelf de beste kwaluteit/prijs verhouding
4 Moon D380 heeft een beter voeding en een hoofdd telefoon versterker met volume knop (nooit nodig gehad dus ja...)
5 Linn heb ik er bij gezet maar van de Majik maken ze enkel nog een all in one of zie ik iets over het hoofd (ik heb 8j geleden een Majik gehad en de 4K toen was hij me niet waard)
6 Camebridge Audio CXNv2 en dit heeft iemand me aangeraden om tch eens te beluisteren


Wat denken jullie van de short list e, waar gaat jullie voorkeur naar toe rekening hoedend met jullie ervaring natuurlijk maar ook de prijs mogelijkheden en mijn set.

Ik luister het meest naar mijn eigen collectie in flac of apple losless (enkel omdat mijn flac libary de artwork nog niet overal is aangepast :-)) en een aantal Hi res files die ik op Qobuz aankocht vaak om te kunnen vergemijken met mijn flac versie of als ik de cd niet kon vinden.

En tegenwoordig stream ik regelmatig van Qobuz om nieuwe muziek te ontdekken en te vergelijken met de versie die ik bezit soms?

Het leuken is dat ik de plaat kan kopen en als ik geen tijd heb voor vinyl ik kan streamen ben niet meer verplicht bijde te kopen maar dat is een ander verhaal ;-)


Alvast
Bedankt
Roby



Musical Fidelity AMS35I, Siltech SPX 800, Avalon Ascendant, Transparent Super SC, EAR Signature 834P, transparant Super RCA & Kemp power cord Plus
ClearAudio Champion Limited edition, symphony MC, Syncro, BS I2, AQ golden gate, AQ NRG-Z2, Kemp powerstrip plus

Dirk

Als je geen versterking nodig hebt maar enkel het streaming gedeelte (incl preamp) kan je bij Linn nog wel terecht in de Selekt range, die zit onderaan hun gamma maar speelt imo wel op een behoorlijk niveau.

Persoonlijk ben ik al enkel jaren vd dedicated streamers af dankzij Roon, wat de noodzaak van zo'n toestellen imo 100% overbodig maakt.

een eenvoudige (al dan niet dedicated) PC/laptop/... waar je de Roon core (server) op draait en verder gewoon een zgn. Roon endpoint, wat letterlijk al start van <200 tot >20000€, dus keuze te over terwijl je overal werkt op diezelfde gelikte UI met een zee aan afspeel mogelijkheden én een krachtige embedded DSP.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Xander32

Cambridge Audio Edge NQ indien enkel voorversterker/streamer.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

blue-eyes

Ook Linn Akurate is voor < 2000 euro te krijgen. Wel 2ehands dan. En ik weet niet wat je budget is?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bert de melker

Een Aurender A10 kan ik van harte aanbevelen een geweldige geluidskwaliteit en de beste app om te streamen.
Dat is mijn persoonlijke ervaring en een geweldige support ban de importeur en fabrikant.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

MFfan

#5
Importateur is more music heb ik contact mee voor een probleempje met mijn Avalon’s zijn idd top doen trouwens ook Moon
Musical Fidelity AMS35I, Siltech SPX 800, Avalon Ascendant, Transparent Super SC, EAR Signature 834P, transparant Super RCA & Kemp power cord Plus
ClearAudio Champion Limited edition, symphony MC, Syncro, BS I2, AQ golden gate, AQ NRG-Z2, Kemp powerstrip plus

MFfan

Quote from: Dynky on May 14, 2020, 00:17:15
Als je geen versterking nodig hebt maar enkel het streaming gedeelte (incl preamp) kan je bij Linn nog wel terecht in de Selekt range, die zit onderaan hun gamma maar speelt imo wel op een behoorlijk niveau.

Persoonlijk ben ik al enkel jaren vd dedicated streamers af dankzij Roon, wat de noodzaak van zo'n toestellen imo 100% overbodig maakt.

een eenvoudige (al dan niet dedicated) PC/laptop/... waar je de Roon core (server) op draait en verder gewoon een zgn. Roon endpoint, wat letterlijk al start van <200 tot >20000€, dus keuze te over terwijl je overal werkt op diezelfde gelikte UI met een zee aan afspeel mogelijkheden én een krachtige embedded DSP.

Iets als Mytek Brooklyn bridge saman met Roon? ik vind die Mytek nu wel lelijk het oog wil toch ook wat voor die prijs haha
Musical Fidelity AMS35I, Siltech SPX 800, Avalon Ascendant, Transparent Super SC, EAR Signature 834P, transparant Super RCA & Kemp power cord Plus
ClearAudio Champion Limited edition, symphony MC, Syncro, BS I2, AQ golden gate, AQ NRG-Z2, Kemp powerstrip plus

MFfan

Quote from: Blue-Eyes on May 14, 2020, 08:26:37
Ook Linn Akurate is voor < 2000 euro te krijgen. Wel 2ehands dan. En ik weet niet wat je budget is?

wel de Moon d280 gaat voor zo een 3000€ en de Aurender A10 zo een 5500€ dus ja 5,5 is wat duur maar als het het waard is heb ik het er voor over maar laat ons zeggen dat ik daar de limiet leg.

Ik probeer vooral een de beste match in mijn systeem te vinden. Prijs kwaliteit overweeg ik zeker ook.  (je zal altijd beter en duurder vinden de vraag is maar is dat verschil het voor jou waard?
Musical Fidelity AMS35I, Siltech SPX 800, Avalon Ascendant, Transparent Super SC, EAR Signature 834P, transparant Super RCA & Kemp power cord Plus
ClearAudio Champion Limited edition, symphony MC, Syncro, BS I2, AQ golden gate, AQ NRG-Z2, Kemp powerstrip plus

Dirk

Quote from: MFfan on May 14, 2020, 09:24:48
Iets als Mytek Brooklyn bridge saman met Roon? ik vind die Mytek nu wel lelijk het oog wil toch ook wat voor die prijs haha
dat is hem nu net het verschil als je Roon gebruikt, je hoeft geen "streamer" as such te kopen.

stel dat je zoals ik een (oude) Mac mini gebruikt (maar een nieuwe NUC kan net zo goed, of zelfs iets op basis van de Raspberry Pi als je 't echt goedkoop wil) waarop de Roon server draait.

Dan knoop je in je netwerk idd zo'n streamer of endpoint in Roon jargon, da's exact de weg/optie die velen kiezen omdat ze allemaal een "streamer" zoeken, maar het kan ook gewoon rechtsreeks vanuit die server via bvb een mooie USB DAC en dan ben je klaar.
Ook de volumeregeling gebeurt (al je dan zo instelt) in Roon, dus switchen van app tijdens het streamen van muziek is nergens voor nodig, je hebt op die manier de volledige controle (op een extreem stabiel platform) van je hele streaming gebeuren binnen één UI.

Prijzen van DACs lopen ook behoorlijk uiteen, maar dan weet je wel dat je niets overbodigs in de keten hebt hangen waarvoor je (imo 100% onnodig) bijbetaalt ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Ik ben het eens met Dynky, er zijn wel alternatieve voor Roon, maar de eerste vraag is of je een streamer wil met Dac/pre of enkel transport met een losse dac.
Het oog wil ook wat is voor een transport niet zo makkelijk, dcs had volgens mij wel een transport and Inos
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

MFfan

#10
Quote from: Dynky on May 14, 2020, 09:43:26
dat is hem nu net het verschil als je Roon gebruikt, je hoeft geen "streamer" as such te kopen.

stel dat je zoals ik een (oude) Mac mini gebruikt (maar een nieuwe NUC kan net zo goed, of zelfs iets op basis van de Raspberry Pi als je 't echt goedkoop wil) waarop de Roon server draait.

Dan knoop je in je netwerk idd zo'n streamer of endpoint in Roon jargon, da's exact de weg/optie die velen kiezen omdat ze allemaal een "streamer" zoeken, maar het kan ook gewoon rechtsreeks vanuit die server via bvb een mooie USB DAC en dan ben je klaar.
Ook de volumeregeling gebeurt (al je dan zo instelt) in Roon, dus switchen van app tijdens het streamen van muziek is nergens voor nodig, je hebt op die manier de volledige controle (op een extreem stabiel platform) van je hele streaming gebeuren binnen één UI.

Prijzen van DACs lopen ook behoorlijk uiteen, maar dan weet je wel dat je niets overbodigs in de keten hebt hangen waarvoor je (imo 100% onnodig) bijbetaalt ;)

Siper bedankt voor de info zo ver was ik wel gekomen ook maar is nog wat duidelijker die Mytec is enkel een DAC geen streamer BTW en is toch ook al prijzig met z'n 2900€
Musical Fidelity AMS35I, Siltech SPX 800, Avalon Ascendant, Transparent Super SC, EAR Signature 834P, transparant Super RCA & Kemp power cord Plus
ClearAudio Champion Limited edition, symphony MC, Syncro, BS I2, AQ golden gate, AQ NRG-Z2, Kemp powerstrip plus

MFfan

Quote from: katwax on May 14, 2020, 10:05:04
Ik ben het eens met Dynky, er zijn wel alternatieve voor Roon, maar de eerste vraag is of je een streamer wil met Dac/pre of enkel transport met een losse dac.
Het oog wil ook wat is voor een transport niet zo makkelijk, dcs had volgens mij wel een transport and Inos

Ik heb mij georiënteerd naar een streamer DAC omdat ik in men set geen DAC heb. Maar eigenlijk is een goede dac het geen ik nodig heb  en dat een goede app die niet steeds uitvalt of een paar seconde vast zit.

Had dit vroeger nooit met de Logitec media server

Ik sta er wel voor open maar mijn collega op het werk heeft Roon en is er toch niet zo gek van


Musical Fidelity AMS35I, Siltech SPX 800, Avalon Ascendant, Transparent Super SC, EAR Signature 834P, transparant Super RCA & Kemp power cord Plus
ClearAudio Champion Limited edition, symphony MC, Syncro, BS I2, AQ golden gate, AQ NRG-Z2, Kemp powerstrip plus

Sjettepet

Quote from: MFfan on May 14, 2020, 10:51:21
Ik heb mij georiënteerd naar een streamer DAC omdat ik in men set geen DAC heb. Maar eigenlijk is een goede dac het geen ik nodig heb  en dat een goede app die niet steeds uitvalt of een paar seconde vast zit.

Had dit vroeger nooit met de Logitec media server

Ik sta er wel voor open maar mijn collega op het werk heeft Roon en is er toch niet zo gek van
Als je de Logitech-omgeving al gewend bent: concentreer je op een goede USB-dac en voedt die met een Intel NUC of een oude laptop met Daphile. Dan heb je geen NAS nodig, geen streamer, en er zijn mooie control apps voor Logitech media server (Daphile is gebaseerd op LMS).
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Rob_Dingen

Ik draaide met een Mac mini i.c.m iTunes en Bitperfect en dat klonk beter als de Aurender N100.
Daar heb ik met een paar man een avond mee gespeeld en diverse malen gewisseld.
Geen groot verschil maar toch.
Ook heb ik een Nuc met Roon Rock en ook daar wint de Mac mini met iTunes en Bitperfect van.
Heb hier een doos vol met Rpi met spdif uit i2s uit met diverse voedingen.
Mijn ervaring is dat Rpi met Kali remlocker en i2s uit tot nu toe het beste klinkt als goedkope oplossing.
USB uit rechtstreeks van de Rpi is ronduit slecht en dat heeft te maken dat de usb bus ook andere zaken gebruikt zoals netwerk waardoor de bus vervuild raakt.
Maar er zijn genoeg mensen die gebruik maken van Roon i.c.m Qobuz en Rpi als eindpunt gebruiken en heel gelukkig zijn.
Maar als je echt het onderste uit de kan wil is Roon en Rpi het nog net niet.

Rob

MFfan

Voor alle duidelijkheid ik heb een BSI2 staan dus ben niet gehaast zoek ook niet de goedkoopste optie
1 het moet een goeie match zijn voor mijn systeem

2 als het dan nog een beetje mooi oogt ben ik super blij

Voor de rest sta ik voor alle mogelijkheden open

Musical Fidelity AMS35I, Siltech SPX 800, Avalon Ascendant, Transparent Super SC, EAR Signature 834P, transparant Super RCA & Kemp power cord Plus
ClearAudio Champion Limited edition, symphony MC, Syncro, BS I2, AQ golden gate, AQ NRG-Z2, Kemp powerstrip plus

Sjettepet

Bij mij staat de NUC met Daphile uit het zicht, samen met zijn lineaire voeding en een externe 2.5" USB drive gevoed vanuit de NUC. Er is geen line-of-sight nodig want bediening gaat via WiFi. Muziekbestanden staan op die manier lokaal dus je bent niet afhankelijk van WiFi-kwaliteit of bekabeld netwerk.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

katwax

Quote from: Rob_Dingen on May 14, 2020, 11:24:32
Ik draaide met een Mac mini i.c.m iTunes en Bitperfect en dat klonk beter als de Aurender N100.
Daar heb ik met een paar man een avond mee gespeeld en diverse malen gewisseld.
Geen groot verschil maar toch.
Ook heb ik een Nuc met Roon Rock en ook daar wint de Mac mini met iTunes en Bitperfect van.
Heb hier een doos vol met Rpi met spdif uit i2s uit met diverse voedingen.
Mijn ervaring is dat Rpi met Kali remlocker en i2s uit tot nu toe het beste klinkt als goedkope oplossing.
USB uit rechtstreeks van de Rpi is ronduit slecht en dat heeft te maken dat de usb bus ook andere zaken gebruikt zoals netwerk waardoor de bus vervuild raakt.
Maar er zijn genoeg mensen die gebruik maken van Roon i.c.m Qobuz en Rpi als eindpunt gebruiken en heel gelukkig zijn.
Maar als je echt het onderste uit de kan wil is Roon en Rpi het nog net niet.

Rob
Beetje kort door de bocht lijkt mij.
Alle streamers hebben wel 1 of andere vorm van mini computer aanwezig, het OS dat ze gebruiken is bij zelf ontwikkeld een vorm van Linux of ze gebruiken gewoon opensource distributies. Ken er geen enkel die MacOs gebruikt, windows heb ik wel al is zien voorbij komen echter ook zelden.
De mini computers zijn ook al een RPI of RPI modules en er zijn meerdere hats beschikbaar om het usb probleem op te lossen. Je kan je tevens de vraag stellen in hoeverre dit opgelost moet worden als je dac deze ruis eruit haalt.
Is een mac mini een oplossing, yep, maar is 1 in een dozijn en zeker niet superieur aan andere.

Quote from: Sjettepet on May 14, 2020, 11:06:43
Als je de Logitech-omgeving al gewend bent: concentreer je op een goede USB-dac en voedt die met een Intel NUC of een oude laptop met Daphile. Dan heb je geen NAS nodig, geen streamer, en er zijn mooie control apps voor Logitech media server (Daphile is gebaseerd op LMS).
Inderdaad als je terug naar Logitech wil zijn er de LMS based oplossingen, tegenwoordig kan je bij sommige (bv MoOde, Volumio) kiezen tussen LMS en andere. Daphile heb ik bv in het verleden ook gebruikt en werkt perfect met dezelfde apps als die voor Logitech.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Rob_Dingen

Quote from: katwax on May 14, 2020, 13:07:44
Beetje kort door de bocht lijkt mij.
Alle streamers hebben wel 1 of andere vorm van mini computer aanwezig, het OS dat ze gebruiken is bij zelf ontwikkeld een vorm van Linux of ze gebruiken gewoon opensource distributies. Ken er geen enkel die MacOs gebruikt, windows heb ik wel al is zien voorbij komen echter ook zelden.
De mini computers zijn ook al een RPI of RPI modules en er zijn meerdere hats beschikbaar om het usb probleem op te lossen. Je kan je tevens de vraag stellen in hoeverre dit opgelost moet worden als je dac deze ruis eruit haalt.
Is een mac mini een oplossing, yep, maar is 1 in een dozijn en zeker niet superieur aan andere.
Inderdaad als je terug naar Logitech wil zijn er de LMS based oplossingen, tegenwoordig kan je bij sommige (bv MoOde, Volumio) kiezen tussen LMS en andere. Daphile heb ik bv in het verleden ook gebruikt en werkt perfect met dezelfde apps als die voor Logitech.
Waarom is dit kort door de bocht?
Ik vertel hier gewoon mijn luister ervaringen die natuurlijk subjectief zijn.
Maar ik heb het allemaal uitvoerig beluisterd en getest, jij ook?
En in mijn oren is een Mac mini superieur aan iedere Rpi opstelling en Aurender N100
Ik heb natuurlijk niet alle oplossingen met de Rpi geprobeerd maar wel de Spdif uitgang en de kali reclocker en rechtstreeks USB.
Nu draai ik overigens met een streamer op basis van Windows en dat klinkt beter als de Mac mini dus zeker ook als de aurender.

Rob

MFfan

#18
Ik stel al deze reactie s op prijs en analyseer wat jullie zeggen en probeer eruit te leren.

Maar ik stel me dan toch de vraag

Ja natuurkijk komt het geluid op de eerste plaats

Maar het heeft me een 2 a 3 tal jaar gekost mijn set bij elkaar te zamelen de best match te vinden en zo op te bouwen  en dat was heel leerijk en erg leuk om te doen.

Maar op deze route is er toch ook 1 ding die bij me meespeelde naast geluid en gebruik gemak. Al zei ik altijd de kleur maakt me niet uit eigenlijk is dat zever.

Als ik alles bekijk ik zie mijn hifi als een decoratie van mijn salon een beetje als een kunstwerk deze spullen zijn mooi aangenaam om naar te kijken. Ergens speelt dat toch mee in men achterhoofd

en element integreren dat goed klinkt maar dat ik moet verdoezelen omdat het helemaal niet in het beeld past dat zie ik echt niet zitten en het zou toch heel veel van zen charme verliezen

Is dat dan geen determinerende factor voor jullie? En ja wat zegt mevrouw? ik zou ze wel overtuigen maar blij zal ze niet zijn als het niet wat staat.

Ik zeg maar ze vraagt me niet om de witte bs weg te doen maar ik weet dat ze het niet mooi vind. Geeft mij een excuus om alle upgrades te vergelijken en om m'n gemakje de beste keuzen te maken.

Ik zit dus te denken aan Roon te installeren op m'n Imac en dan een dac te kiezen heb heel wat zitten lezen lijkt me een heel open keuze al ben ik nog niet 100% overtuigd  Mytec vind ik zelf niet zo mooi toch de Brooklyn bridge dac + niet die mijn dealer voorstelde

Misschien eens Roon voor een jaar aanschaffen en al testen op de BS zien of het iets is

Maar wat ik ook kies ik moet een dac hebben on via rca aan de ams te kunnen connecteren.








Musical Fidelity AMS35I, Siltech SPX 800, Avalon Ascendant, Transparent Super SC, EAR Signature 834P, transparant Super RCA & Kemp power cord Plus
ClearAudio Champion Limited edition, symphony MC, Syncro, BS I2, AQ golden gate, AQ NRG-Z2, Kemp powerstrip plus

RandyAdam

#19
Ik ben me ook aan het oriënteren voor een DAC en streaming opties. Ik vind het een lastige, ik kijk ook naar iets goedkopere DAC, zo rond de 1.000,00 euro.

Eerst dacht ik een all in one oplossing zoals de Innuos MK mini. Maar al gauw begreep ik dat je dan ook een andere DAC en voeding moet kopen omdat de standaard DAC en voeding van de Innuos niet goed zijn. Dat wordt me te prijzig.

Bluesound heb ik geen hi fi gevoel bij, meer een Sonos gevoel. Staat niet in verhouding met een classe A geïntegreerde high end versterker. Ja je kan achter de Bluesound ook een andere DAC aansluiten... Maar dan vind ik het belachelijk om 550,00 euro te betalen voor puur een doorgeefluik naar de DAC.

Ik neig steeds meer naar een losse DAC in combinatie met een laptop. Tidal en Qobuz stuur je via USB naar de DAC. Ik zoek dan alleen nog een goed en gebruiksvriendelijk programma om lokale flac en dsd bestanden vanaf de laptop naar de DAC te sturen.

Hoe deze oplossing Hi Fi technisch is weet ik niet. Je hebt ook minder gebruiksgemak omdat je het vanaf de laptop moet bedienen die bedraad aan de DAC hangt. je kan dus niet op de bank en via je je tel of tablet je muziek selecteren of Tidal/Qobuz aansturen. Dat moet via je laptop.

Ik vind het een lastige zoektocht. Wat je ook kiest, je moet bij iedere keuze een concessie maken.

Soundsgood

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar de Lindemann Limetree streamer wordt vaak aanbevolen als relatief betaalbare optie met een goede kwaliteit door mensen die er -wat mij betreft- verstand van hebben. Je hebt een versie met en zonder DAC (Network en Bridge).
Dutch & Dutch 8c

Tabcam

Ter overweging, de grootste kosten voor streamers is niet de hardware maar de software. De Raspberry Pi streamers gebruiken de gratis software, de andere opties zijn vaak duurder en minder goed op een enkele grote speler na of hebben eigenlijk Roon nodig.

In dat licht vind ik de Bluesound node niet duur. bij Innuos krijg je er ook een cd-ripper, opslag en Roon endpoint voor.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

denoontje

Quote from: Blue-Eyes on May 14, 2020, 08:26:37
Ook Linn Akurate is voor < 2000 euro te krijgen. Wel 2ehands dan. En ik weet niet wat je budget is?

ja gaf aan:
Linn heb ik er bij gezet maar van de Majik maken ze enkel nog een all in one of zie ik iets over het hoofd (ik heb 8j geleden een Majik gehad en de 4K toen was hij me niet waard)
Wat wat er niet ok aan?

Een ds of evt een dsm is een mooi all in one apparaat dat je kan bedienen met een app via telefoon, tablet of pc.
Tidal/quobus/spotify intergratie. Flac bestanden op een een simpele (oud model) nas, radiozenders via internet (linn eigen of via tunein). etc.
En volgens mij zit ook in de ds modellen en niet alleen de dsm  (tevens in de oude modellen) via firmware update gratis space optimisation als roomcorrectie too..
Voor de ds alleen op de ds uitgang natuurlijk, voor de dsm op alles wat je op de dsm aansluit.

En linn heeft steeds ook de oude modellen steeds voorzien van deze software updates.
Dus kun je prima evt 2e hands shoppen.

Ik vond ook duidelijk verschil tussen majik vs de akurate in voordeel van de laatste en dus heb ik die toen aangeschaft en vorig jaar laten upgraden met de katalyst dac dat hem nog naar een hoger plan bracht.

Ben benieuwd waar je op uit ga komen.

katwax

Quote from: MFfan on May 14, 2020, 23:40:04
Ik stel al deze reactie s op prijs en analyseer wat jullie zeggen en probeer eruit te leren.

Maar ik stel me dan toch de vraag

Ja natuurkijk komt het geluid op de eerste plaats

Maar het heeft me een 2 a 3 tal jaar gekost mijn set bij elkaar te zamelen de best match te vinden en zo op te bouwen  en dat was heel leerijk en erg leuk om te doen.

Maar op deze route is er toch ook 1 ding die bij me meespeelde naast geluid en gebruik gemak. Al zei ik altijd de kleur maakt me niet uit eigenlijk is dat zever.

Als ik alles bekijk ik zie mijn hifi als een decoratie van mijn salon een beetje als een kunstwerk deze spullen zijn mooi aangenaam om naar te kijken. Ergens speelt dat toch mee in men achterhoofd

en element integreren dat goed klinkt maar dat ik moet verdoezelen omdat het helemaal niet in het beeld past dat zie ik echt niet zitten en het zou toch heel veel van zen charme verliezen

Is dat dan geen determinerende factor voor jullie? En ja wat zegt mevrouw? ik zou ze wel overtuigen maar blij zal ze niet zijn als het niet wat staat.

Ik zeg maar ze vraagt me niet om de witte bs weg te doen maar ik weet dat ze het niet mooi vind. Geeft mij een excuus om alle upgrades te vergelijken en om m'n gemakje de beste keuzen te maken.

Ik zit dus te denken aan Roon te installeren op m'n Imac en dan een dac te kiezen heb heel wat zitten lezen lijkt me een heel open keuze al ben ik nog niet 100% overtuigd  Mytec vind ik zelf niet zo mooi toch de Brooklyn bridge dac + niet die mijn dealer voorstelde

Misschien eens Roon voor een jaar aanschaffen en al testen op de BS zien of het iets is

Maar wat ik ook kies ik moet een dac hebben on via rca aan de ams te kunnen connecteren.
Ik snap wat je wil zeggen, bij mij is dit allemaal opgelost door naar actieve set te gaan, waarbij veel van de "set" in de speakers zit, dus dat staat nergens in het zicht. Het enige dat zichtbaar is zijn de speakers + de Control, deze is klein en ziet er netjes uit, alle bronnen die naar de control gaan staan in een kast, dit is dan voor muziek de streamer (transport + voeding).

Spijtig genoeg zijn DAC's niet altijd de mooiste dingen om te zien of je moest bv gaan voor de Mola Mola dac (zeer goed/beste en ziet er nog goed uit) en het transport/bridge er naartoe is nu ook niet zo aantrekkelijk neem nu bv de LIMETREE BRIDGE, Allo Usbridge Sig, ...
Als het allemaal in het zicht moet staan dan kom je al snel uit bij streamers zoals de Linn DS, Innous, Dcs Barok, ...
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

denoontje

All in one ook lumin en naim natuurlijk


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk