The Little Red Room is vanaf nu 'The Grey Room'

Started by sion, May 13, 2020, 22:38:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PascalP

Quote from: sion on June  9, 2020, 09:59:16
Is niet echt offtopic toch? Het gaat over subwoofers, daar kan je niet uitgepraat over raken. De V12's (2 toch) van Pascal heb ik ook gehoord en die zijn óók heel goed, vooral omdat ze goed bij M&K integreren. Het was ook bijna een X10 geworden ...

Klopt, toen jij hier was stonden hier 2 V12's te spelen, al waren ze toen nog niet met Dirac goed ingemeten.
Nu ook weer een beetje mee aan het spelen geweest met de target curves, integreert echt mooi met de S300's, al mis ik die echte 'chest thump' soms wel nog een beetje, misschien dan maar dual 12" push-pulls aanschaffen :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

skyfox

Chest thump heb ik ook niet, maar couch thump zit er wel lekker in. Sinds ik een beetje met volumes en de Audyssey heb gespeeld ben ik zeer tevreden met de afstelling. En ondanks de lage tonen thump in de bank ervaar ik de bas toch als strak en lean.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

sion

Quote from: Martijn90 on June  9, 2020, 10:00:34
Nee is ook zo. Maar sommige mensen vinden iets al heel snel offtopic, dus ik dacht ik zeg het maar voor de zekerheid  :tounge: Heb nog nooit iets gehoord van M&K, maar het ziet er wel heel gaaf uit!

Terwijl Miller & Kreisel (M&K of MK Sound) min of meer de 'uitvinder' van de subwoofer en het sub/sat-systeem is ...
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

Martijnst1990

Quote from: sion on June  9, 2020, 13:04:17
Terwijl Miller & Kreisel (M&K of MK Sound) min of meer de 'uitvinder' van de subwoofer en het sub/sat-systeem is ...
Tja, dat betekent toch niet standaard dat iedereen ervaring ermee moet hebben?  :hehe:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Quote from: sion on June  9, 2020, 13:04:17
Terwijl Miller & Kreisel (M&K of MK Sound) min of meer de 'uitvinder' van de subwoofer en het sub/sat-systeem is ...
Bijna ,maar niet helemaal de eerste..

Als 2e wel vroeg erbij,dat is zeker .
En zeker verniewend voor die tijd


https://nl.qwe.wiki/wiki/Subwoofer



Geschiedenis

Van de onderkant van de omlaag gerichte Infinity Servo Statik 1, die de grootte van de 18-inch (45 cm) op maat gewikkelde Cerwin Vega bestuurder ten opzichte van een blikje Cola Light aantonen schaal
In september 1964 Raymon Dones, El Cerrito, Californië, kreeg het Amerikaanse octrooi 3.150.739 waarvan de eerste octrooi voor een subwoofer speciaal ontworpen om omni-directioneel het lage frequentiebereik van moderne stereo-installaties te vergroten was. Kunnen vervormingsvrije lage frequenties die reproduceren aan 15 cycli per seconde (15 Hz), een specifieke doelstelling Dones' uitvinding was draagbaar geluid behuizingen staat hifi reproductie van laagfrequente geluidsgolven verschaffen zonder dat een hoorbare indicatie van de richting van waaruit zij worden uitgezonden. Dones' luidspreker werd op de markt gebracht in de VS onder de handelsnaam 'De Octavium' uit het begin van de jaren 1960 tot het midden van de jaren 1970. De Octavium werd gebruikt door verschillende opname kunstenaars van die tijd, met name de Grateful Dead , bassist Monk Montgomery , bassist Nathan East , en de Pointer Sisters . De Octavium luidspreker en Dones' subwoofer technologie werd ook gebruikt, in een enkele uitgelezen theaters, te lage toonhoogte frequenties weer voor de 1974 blockbuster film Earthquake . Tijdens de late jaren 1960 werd Dones' Octavium gunstig beoordeeld door audiofiele publicaties, waaronder Hi-Fi News en Audio Magazine .

Een ander vroeg subwooferbehuizing gemaakt voor thuis en studio gebruik was de aparte bass speaker voor de Servo Statik 1 door New Technology Enterprises. Ontworpen als prototype in 1966 door de natuurkundige Arnold Nudell en piloot Cary Christie garage Nudell's, vroeger een tweede wikkeling rond een custom Cerwin Vega 18 inch (45 cm) driver servobesturing informatie aan de versterker en aan het aanbod te koop op $ 1795, ongeveer 40% duurder dan een andere volledige luidspreker vermeld op Stereo beoordelen . In 1968, de twee gevonden externe investeerders en gereorganiseerd als Infinity . De subwoofer werd positief beoordeeld in Stereophile tijdschrift winter 1968 kwestie als de SS-1 door Infinity. De SS-1 kreeg zeer goede recensies in 1970 van High Fidelity magazine.


Een weergave van Cerwin-Vega spreker behuizingen op de vergadering 1975 Audio Engineering Society
Een ander van de vroege subwoofers werd ontwikkeld tijdens de late jaren 1960 door Ken Kreisel, de voormalige president van de Miller & Kreisel Sound Corporation in Los Angeles . Wanneer Kreisel zakenpartner, Jonas Miller, die een high-end audio winkel in Los Angeles eigendom, vertelde Kreisel dat sommige kopers van high-end van de winkel elektrostatische luidsprekers had geklaagd over een gebrek aan basweergave in de elektrostatica, Kreisel ontwierp een aangedreven woofer dat alleen die frequenties die te laag is voor de elektrostatische luidsprekers over te brengen was zou reproduceren. Infinity's volledige gamma van elektrostatische luidspreker systeem dat werd ontwikkeld in de jaren 1960 ook gebruik gemaakt van een woofer aan de lagere frequentie bereik dat haar elektrostatische arrays niet adequaat had behandelen dekken.

Het eerste gebruik van een subwoofer in een opnamesessie was in 1973 voor het mengen van de Steely Dan album Logica van de pretzel als opnametechnicus Roger Nichols geregeld voor Kreisel om een prototype van zijn subwoofer te brengen Village Recorders . Verdere wijzigingen in het ontwerp werden gemaakt door Kreisel in de komende tien jaar, en in de jaren 1970 en 1980 door ingenieur John P. D'Arcy ; producer Daniel Levitin diende als een consultant en " gouden oren " voor het ontwerpen van het crossover-netwerk (gebruikt om het frequentiespectrum te verdelen zodat de subwoofer niet zou proberen om frequenties te hoog voor zijn effectieve bereik te reproduceren, en zo dat de belangrijkste sprekers zou niet nodig om de frequenties te laag is voor hun effectieve bereik te behandelen).

Subwoofers kreeg veel publiciteit in 1974 met de film Earthquake die werd uitgebracht in Sensurround . Aanvankelijk geïnstalleerd in 17 US theaters, Cerwin Vega "Sensurround" gebruikte grote subwoofers die werden aangedreven door rekken van 500 Watt versterkers die werden veroorzaakt door controletonen afgedrukt op een van de audiosporen op de film. Vier van de subwoofers werden geplaatst vóór de doelgroep onder (of achter) het filmdoek en twee werden samen aan de achterzijde van het publiek op een platform geplaatst. Krachtige geluidsenergie en luid rommelend in het traject van 17 Hz tot 120 Hz werd gegenereerd op het niveau van 110-120 decibel geluidsdrukniveau , afgekort dB (SPL). De nieuwe lage frequentie entertainment methode hielp de film uitgegroeid tot een box office succes. Meer Sensurround systemen werden geassembleerd en geïnstalleerd. In 1976 waren er bijna 300 Sensurround systemen sprongen via geselecteerde theaters. Andere films om het effect te gebruiken, zijn de Tweede Wereldoorlog zeeslag epische Midway in 1976 en Rollercoaster in 1977. Deep bass speakers waren ooit een exotische goederen die eigendom zijn van audiofielen. Tegen het midden van de jaren 1990, waren ze veel populairder en op grote schaal gebruikt, met verschillende maten en mogelijkheden van het geluid.

Voor eigenaars van 33 toeren LP's en 45 singles, luid en was diepe bas beperkt door het vermogen van de grammofoonplaat stylus om de groef te volgen. Sommige hi-fi liefhebbers loste het probleem op door het gebruik van reel-to-reel tape spelers die in staat is het leveren van accurate, natuurlijk diepe bas uit akoestische bronnen, of synthetische bas niet in de natuur waren. Met de populaire introductie van de compact cassette en de CD, werd het mogelijk om meer lage frequentie inhoud aan opnamen toe te voegen, en voldoen aan een groter aantal consumenten. Thuis subwoofers groeide in populariteit, zoals ze waren gemakkelijk om toe te voegen aan bestaande multimedia speaker opstellingen en ze waren eenvoudig te plaatsen of te verbergen.

sion

Oi oi die vertaling .... krijg er koude rillingen van
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

PascalP

#106
Quote from: sion on June  9, 2020, 15:25:31
Oi oi die vertaling .... krijg er koude rillingen van

:google: Translate op zijn best :P

Maar verder wel interessant om te lezen, ik was inderdaad ook onder de indruk dat M&K echt de eerste was met hun 'Volkswoofer'
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

morca

Het is niet google sterkste punt  idd  ;D

Wel leuk om te lezen waarom  MK de eerste actieve sub gebouwd heeft.

vik

Gistermiddag heb ik een bezoekje gebracht bij Sion om wat af te leveren en uiteraard even gekeken en geluisterd naar de set zoals hij nu is. 

Wat er veranderd is t.o.v. de laatste keer dat ik er was:

De stap is gezet naar 5x de Cabasse Io2 on base luidsprekers

JL Audio E-110

Prachtig om te ervaren hoe de set gegroeid is en jeetje wat een verschil!! De set matched perfect in de ruimte en wat een enorme dynamiek en een partij laag waar je U tegen zegt.  :worship:

Mijn complimenten Sion en de kwaliteit van Cabasse is ook echt schitterend. Ook leuk om de CM Sony VPL-VW260es weer een keer te ervaren na al het JVC geweld van de afgelopen tijd.

Ik vind het schitterend om te zien hoe klanten stappen maken echt gaaf.  8)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

sion

#109
Bedankt voor de mooie woorden Vik! Ik ben er uiteraard ook heel erg blij mee  :popcorn:
We hebben er samen veel tijd in gestoken om het op dit niveau te krijgen.

En zoals Mike zegt: 'Was gibts nóch mehr?' ... ik heb natuurlijk al een CineMiked projector en een CineMiked receiver, dus
ik vroeg me af 'wat kan een CineMike bron daar nog aan toe voegen, kan het nog beter?' Eerst een demo in Simmerath
gehad, maar dat was toch wel een beetje overweldigend en op een hele andere set is het erg moeilijk vergelijken.

Nu deze Sony CineMike in mijn eigen set en ja hoor, ze hebben het weer voor elkaar gekregen! Nog soepelere motion, minder beeldreis, silky zachte geluid,
Je receiver kan gelijk 10 dB harder, omdat er hoorbaar minder vervorming in het geluid aanwezig is. Kleuren hebben nét iets meer 'pop'.
Hij is erg lekker deze Sony!

Alleen nog de vraag: Sony CineMike erbij of toch voor een tuning op de Oppo 203 zélf gaan ?!? Keuzes, keuzes ...

Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

anton

Mooi om te horen dat ook in jou set het verschil heel duidelijk te zien en te horen was Jules, goed bezig  :coffee:

PascalP

Welke vind je het fijnste kwa bediening? Daar zou ik voor gaan persoonlijk.
Sony en Oppo zijn best gelijkwaardig hoe ik gezien/gehoord heb, al gaat de Final Oppo natuurlijk wel nog een stap verder  :popcorn:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje

Ik zou dan de oppo laten doen..heb je ook nog een voordeel bij streaming.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

sion

De Oppo is absoluut fijner qua bediening, al was het alleen maar voor de oplichtende afstandsbediening. De Sony ken ik ook redelijk goed, want ik heb een jaar een X1000 gehad en we hebben nog steeds een X800 (M1) op de slaapkamer.

Maar qua beeld en geluid zijn ze erg aan elkaar gewaagd.
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

PascalP

Dan heb je je antwoord toch ;)
En de remote is zeker een dikke plus wat mij betreft idd!
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

sion

Vanavond voorlopig de laatste voorstelling gehad in 'The Little Red Room'. De avond waardig afgesloten met 'The Greatest Showman' in 4K HDR en mijn all-time classic 'The Big Lebowski'. Toch wel een klein traantje weg gepinkt 😢. 

"Don't be afraid to give up the good to go for the great." - John D. Rockefeller
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

Quote from: reza on April 27, 2021, 00:15:30
Ooh..
Je gaat stoppen?

Ik denk het tegenovergestelde  :headbanging:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

anton

Gaat een heel mooi project worden denk ik  8)

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

sion

Quote from: anton on April 27, 2021, 06:55:50
Gaat een heel mooi project worden denk ik  8)

Ja, Anton, na ons bezoekje aan jouw HT was het voor ons wel duidelijk: "Go big, or go home" ... Frank van CineMike is nog bezig met het ontwerp, maar ik houd jullie op de hoogte van de bouwupdates. 1 juni start de ruwbouw.
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

denoontje

Gaaf, dat wordt er weer een op de voet volgen!
suc6

MLCinema

Quote from: sion on April 27, 2021, 08:08:13
Ja, Anton, na ons bezoekje aan jouw HT was het voor ons wel duidelijk: "Go big, or go home" ... Frank van CineMike is nog bezig met het ontwerp, maar ik houd jullie op de hoogte van de bouwupdates. 1 juni start de ruwbouw.
Compleet 180 graden ten opzichte van Reza zijn eerste gedachte. Gaaf man! Ga je de ruimte verbouwen en draaien met je bestaande set of wil je daar ook stappen in maken?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"