Kleuren epson tw100H faden gedurende afspelen

Started by Lee1, May 11, 2020, 23:17:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lee1

Heel, heeeel lang geleden heb ik bij ITC deze HD ready beamer gekocht, gecalibreerd en al ;D
Eigenlijk niet eens zo heel veel gebruikt gedurende de jaren, ik denk nu zo'n 1000u op de eerste lamp. Nog steeds plezier van en eigenlijk een beetje herontdekt in deze corona tijd.

Nu het probleem wat ik steeds irritanter begin te vinden:
eigenlijk al na een paar jaar begonnen de kleuren te veranderen gedurende het afspelen. De kleuren van het beeld zijn prima als de beamer net aangezet is, zwart is zwart voor zover de zwartwaarden van de oude Epson gaan, contrast etc.
maar na een tijdje spelen, al gaande weg worden de kleuren fletser/geliger, de plekken waar de ondertiteling staat, blijft zichtbaar 'hangen' in het beeld. Ook vlakken die wat langer in beeld zijn blijven wat 'hangen'. Lijkt wel of het dan heel snel 'inbrandt' ook al is bijvoorbeeld de ondertiteling maar kort in beeld. De zwarte balken boven en onder worden fletse grijze balken. Eigenlijk valt het me het meeste op tegen het einde van een film, maar dan is de chet natuurlijk al een hele tijd aan de gang en is het eigenlijk niet meer om aan te gluren.

Iemand een verklaring/oplossing?  Is een calibratie nodig? Ik heb em eigenlijk nooit een tweede keer laten calibreren...
Had gezocht op dergelijke problemen, maar niet gevonden. Zal snel es een plaatje erbij doen met de verschillen.
Of toch maar een andere 2e hands 'full HD' beamer?

Alvast dank!

J.A.F._Doorhof

#1
Klinkt niet goed inderdaad
Heb dat zelf ook nog niet gehoord

Ik zou een tw100h alleen niet meer laten repareren als ik eerlijk ben. We kunnen wel een leuke aanbieding maken natuurlijk voor een nieuwe.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"