Blu ray UHD speler met weinig issues

Started by WillyP, May 11, 2020, 13:45:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Teejoo

Quote from: RvD on June  2, 2020, 18:18:29
Dat probleem dat enkele UHD titels niet werkten is al lang verholpen, te danken aan de goede inzet van een Duitser op hifi-forum. Het enige wat nog gezegd kan worden dat de Pioneer wat gevoeliger is voor vieze schijven zoals vingerafdrukken, maar hoe je daarmee omgaat heb je zelf in de hand. Alleen de HDR+ update is nog een belofte maar vind het zelf niet zo'n big deal.
Dat is goed om te horen!

pameijer

Voor wie het nog niet gelezen heeft: ik heb mijn Pioneer UDP-LX500 weer in de verkoop, zie dit topic. De meest eerlijke reden is de belastingaanslag die ik vanochtend in de brievenbus kreeg......  :sneaky2:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

vik




^^

Aankondiging


Quote from: WillyP on May 17, 2020, 13:20:27
Ik zie dat ik iets ben vergeten te melden. Ik zal dat in mijn vorige post toevoegen.

Mijn huidige setup is een 5.1 installatie en dat blijft zo. Dus Atmos en andere opties voor immersief geluid zijn voor mij van geen enkel belang.

Ik weet dat de Sony UBP-X1100 en de UBP-X800MK2 qua beeld en geluid elkaar vrijwel niet ontlopen. Maar hier telt dan toch voor mij de wat betere afwerking (als ik de tests mag geloven), het display, het verwisselbare netsnoer. Dat prijsverschil heb ik er nog wel voor over.

Groet,

WillyP
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Harry HT

Slecht nieuws voor Samsung: wereldwijd blijven Blu-ray spelers crashen

https://av2d.com/slecht-nieuws-voor-samsung-wereldwijd-blijven-blu-ray-spelers-crashen/

Wat een verhaal zeg, hopelijk lossen ze het op.

Gegroet,

Harry




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

DustinV

Quote from: Harry HT on June 27, 2020, 10:42:41
Slecht nieuws voor Samsung: wereldwijd blijven Blu-ray spelers crashen

https://av2d.com/slecht-nieuws-voor-samsung-wereldwijd-blijven-blu-ray-spelers-crashen/

Wat een verhaal zeg, hopelijk lossen ze het op.

Gegroet,

Harry




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

Ze hebben al aangegeven alle spelers te repareren. Echter door tekorten aan moederborden kan dat even gaan duren.

R0N

Quote from: PascalP on June  2, 2020, 11:28:41
Welke klachten lees je over de Sony, heb me er nog niet zo in verdiept, maar gezien zowel de Oppo's als de Pioneers niet/amper te krijgen zijn is de Sony de enige andere optie behalve de Panasonics.

Betreft de andere reacties hier dat deze Sony geen optie heeft om de subtitles te verschuiven is wel minder als je een 21:9 scherm hebt inderdaad, vooralsnog heb ik een 16:9 scherm dus maakt het niet uit, maar als ik ooit voor een 21:9 scherm zou gaan dan moet er ook weer een andere speler komen...

Sinds kort heb ik een Sony UBP-X800M2. Ik gebruik een NAS en hij speelt alle geluidsformaten af, ook hoogpolige formaten, maar........
alles vanaf 44k1/16b en lager krijg ik ruis op coax uitgang. CD's spelen lukt wel!?
De HDMI geluid uit heb ik nog steeds niet werkend.

Iemand met soortgelijke ervaring?

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Dirk

Quote from: R0N on July  4, 2020, 13:47:44
Sinds kort heb ik een Sony UBP-X800M2. Ik gebruik een NAS en hij speelt alle geluidsformaten af, ook hoogpolige formaten, maar........
...

wat hebben ze nu weer uitgevonden?  :unsure:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

sion

Quote from: R0N on July  4, 2020, 13:47:44
Sinds kort heb ik een Sony UBP-X800M2. Ik gebruik een NAS en hij speelt alle geluidsformaten af, ook hoogpolige formaten, maar........
alles vanaf 44k1/16b en lager krijg ik ruis op coax uitgang. CD's spelen lukt wel!?
De HDMI geluid uit heb ik nog steeds niet werkend.

Iemand met soortgelijke ervaring?

ron

Ik heb cd's zowel met de analoge uitgang, als coax, als HDMI getest op de X1000 en hier geen last van gehad. "Ruis" lijkt me ook een vrij vreemd verschijnsel in combinatie met een coax (want digitaal).

Heb je wel dsee hx uitgezet? Audio drc ook op uit zetten.
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

R0N

Quote from: sion on July  4, 2020, 16:00:51
Ik heb cd's zowel met de analoge uitgang, als coax, als HDMI getest op de X1000 en hier geen last van gehad. "Ruis" lijkt me ook een vrij vreemd verschijnsel in combinatie met een coax (want digitaal).

Heb je wel dsee hx uitgezet? Audio drc ook op uit zetten.

Hoi,
Let wel, CD's gaan goed, maar cd's van de NAS niet. Dus wav van 44k1/16b geeft ruis (lijkt op witte ruis).
Flac van 44k1/16b gaat goed.

DseeHX staat uit en DRC op AUTO, maar nu ook uit gezet. Geen verschil.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

R0N

Even geprobeerd:
DSEE HX: zet het signaal van bijv. USB om van 44k1/16b naar 88k2/24b.
Twijfelachtige bewerking: je kunt geen 24b maken van 16b. Net alsof je 0,123456 omzet naar 0,12345600000000000.
Misschien dat de software hierop reageert, maar je krijgt niet méér informatie.

Maar bij de bestanden van de NAS lukt dit niet, d.w.z. hij bouwt het signaal weer om naar 88k2/24b, maar nog steeds ruis (maar dan van hogere kwaliteit  ;D )

Ik begrijp het niet......

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

R0N

Het laat me niet los...

Even getest met conversies.
Van originele wav naar flac 44k1/16 : speelt perfect.
Terug naar wav: hommeles.

Toen wav van 44k1/16b naar 44k1/24b: wat blijkt, ik hoor de muziek door de (harde) ruis heen. Die extra 8b bevatten informatie.

Ik vermoed dat er een softwarefout is, onjuiste decodering van wav 44k1/16b (headerinfo niet goed gelezen).
Vaak een klein dingetje met grote gevolgen. Helaas heb ik de voorgaande firmwareversie niet.
Volgende week maar eens contact opnemen met Sony.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Fox

Misschien even dit lezen?
Is namelijk al weer oud nieuws...

Samsung repariert Blu-ray Disc-Player mit Bootloop-Schleife
https://www.areadvd.de/news/samsung-repariert-blu-ray-disc-player-mit-bootloop-schleife/

Quote from: Harry HT on June 27, 2020, 10:42:41
Slecht nieuws voor Samsung: wereldwijd blijven Blu-ray spelers crashen

https://av2d.com/slecht-nieuws-voor-samsung-wereldwijd-blijven-blu-ray-spelers-crashen/

Wat een verhaal zeg, hopelijk lossen ze het op.

Gegroet,

Harry




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

R0N

Quote from: R0N on July  4, 2020, 17:03:40
Het laat me niet los...

Even getest met conversies.
Van originele wav naar flac 44k1/16 : speelt perfect.
Terug naar wav: hommeles.

Toen wav van 44k1/16b naar 44k1/24b: wat blijkt, ik hoor de muziek door de (harde) ruis heen. Die extra 8b bevatten informatie.

Ik vermoed dat er een softwarefout is, onjuiste decodering van wav 44k1/16b (headerinfo niet goed gelezen).
Vaak een klein dingetje met grote gevolgen. Helaas heb ik de voorgaande firmwareversie niet.
Volgende week maar eens contact opnemen met Sony.

ron

UPDATE:
Oké, ik heb het tot de bodem uitgezocht. Een andere NAS genomen (oude Iomega) en die werkt wel met de Sony (met wav 44k1/16b).

Dus meerdere NASsen, meerdere receivers, en alles kruislings getest.
Het blijkt dat de enige combinatie die niet werkt is Sony UBP-X800M2 met QNAP TVS-463 NAS (v.w.b. wav 44k1/16b).
Alles via GB netwerk, dus dat zit wel goed. Alle apparaten up-to-date.

Juist omdat alle andere combinaties goed werken, heb ik geen zin om iets te veranderen. De vraag is, waarom werken die twee niet samen?
Moet software zijn. Maar ja, iedere fabrikant zal de ander de schuld geven. Van kastje naar muur situatie.

Ik zal het voorlopig maar hierbij laten.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

WillyP

Dank, Ron, voor je geduld en je uithoudingsvermogen!

Na alle adviezen gelezen te hebben, heb ik de aanschaf van een UHD Blu ray speler even on hold gezet. ook omdat de Pioneers voorlopig niet leverbaar zijn.

De Sony UBP-X800M2 gooit hoge ogen als het gaat om de beeld- en de geluidskwaliteit. Ook is het ontdaan van mogelijkheden die je toch niet gebruikt als je alles digitaal aansluit. Helaas kwam ik net even te vaak op de fora tegen dat er issues waren. Daarom staat hij niet bovenaan mijn lijst, maar ik houd nog wel een oogje op het apparaat. Een bedrijf als Sony moet toch zeker in staat zijn om die glad te strijken.

Groet,

WillyP

ajbeefde

#239
Quote from: WillyP on July  9, 2020, 13:42:10
Dank, Ron, voor je geduld en je uithoudingsvermogen!

Na alle adviezen gelezen te hebben, heb ik de aanschaf van een UHD Blu ray speler even on hold gezet. ook omdat de Pioneers voorlopig niet leverbaar zijn.

De Sony UBP-X800M2 gooit hoge ogen als het gaat om de beeld- en de geluidskwaliteit. Ook is het ontdaan van mogelijkheden die je toch niet gebruikt als je alles digitaal aansluit. Helaas kwam ik net even te vaak op de fora tegen dat er issues waren. Daarom staat hij niet bovenaan mijn lijst, maar ik houd nog wel een oogje op het apparaat. Een bedrijf als Sony moet toch zeker in staat zijn om die glad te strijken.

Groet,

WillyP

Sony hier ook in huis, tot zover totaal geen issues....

Gewoon netjes aansluiten met goede kabels en verder geen ..........  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

WillyP

Ik heb nergens beweerd dat het alleen maar kommer en kwel is met de Sony. Op diverse fora heb ik kunnen lezen dat veel mensen erg tevreden zijn met het apparaat.

Mijn indruk is wel dat er meer issues zijn met Sony dan met de Pioneers en het topmodel van Panasonic.

Groet,

WillyP

sion

Ik heb zowel Sony als Pioneer gehad en met allebei evenveel "issues". Wat me wel opvalt is dat sommige mensen wel heel erg veel eisend zijn ten aanzien van de functionaliteiten. Deze apparaten zijn primair bedoeld om schijfjes mee af te spelen. Ze hebben wel functies voor netwerken, netflix, youtube en/of apps, maar als je dat je primaire gebruik zit, neem dan gewoon een streamer (Dune, Shield, Zappiti,etc )

Van een Ultra HD blu-ray speler van EUR 250,- mag je verwachten dat ze prima schijfjes kunnen afspelen en dat doen ze gewoon.
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

WillyP

#242
Dank voor je reactie. Het gaat mij primair om het afspelen van diverse schijfjes: DVD, Blu ray, UHD Blu ray en liefst ook SACD, al heb ik bij het laatste wel enige twijfels. Het lijkt erop dat apparaten die SACD's kunnen afspelen ook wat kwetsbaarder zijn. Dat is tenminste de ervaring van mijn dealer die daar open over is.

Andere toeters en bellen hoeven van mij niet, ik heb zelfs liever dat ze er niet op zitten, dan kun je daar ook geen gedonder mee hebben.

Groet,

WillyP

Mokumer45

Vanavond nog even 2 SACD's afgespeeld op mijn Sony 800 Mk1 en zoals altijd geen enkel probleem en prima sound. Ook nog een USB-stick met muziek via de Sony afgespeeld, eveneens probleemloos.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

vik

Als je gewoon netjes met je discs omgaat is er helemaal niets aan de hand. Zo op zijn tijd de disc tray even stof vrij maken met een penceel (zachte haartjes) and you're good to go. Apparatuur trekt stof aan dat is een feit.


Quote from: WillyP on July  9, 2020, 19:49:36
Dank voor je reactie. Het gaat mij primair om het afspelen van diverse schijfjes: DVD, Blu ray, UHD Blu ray en liefst ook SACD, al heb ik bij het laatste wel enige twijfels. Het lijkt erop dat apparaten die SACD's kunnen afspelen ook wat kwetsbaarder zijn. Dat is tenminste de ervaring van mijn dealer die daar open over is.

Andere toeters en bellen hoeven van mij niet, ik heb zelfs liever dat ze er niet op zitten, dan kun je daar ook geen gedonder mee hebben.

Groet,

WillyP
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Inderdaad een lastige Ron. Je zou het balletje ook richting QNap kunnen kaatsen en vragen waarom die hun zaakjes niet op orde hebben met het gebruik van de Sony. In mijn ervaring is er in een keten altijd wel iets wat niet helemaal lekker samen gaat. En inderdaad vaakt eindigt het met een -Van kastje naar muur situatie-


Quote from: R0N on July  9, 2020, 13:16:22
UPDATE:
Oké, ik heb het tot de bodem uitgezocht. Een andere NAS genomen (oude Iomega) en die werkt wel met de Sony (met wav 44k1/16b).

Dus meerdere NASsen, meerdere receivers, en alles kruislings getest.
Het blijkt dat de enige combinatie die niet werkt is Sony UBP-X800M2 met QNAP TVS-463 NAS (v.w.b. wav 44k1/16b).
Alles via GB netwerk, dus dat zit wel goed. Alle apparaten up-to-date.

Juist omdat alle andere combinaties goed werken, heb ik geen zin om iets te veranderen. De vraag is, waarom werken die twee niet samen?
Moet software zijn. Maar ja, iedere fabrikant zal de ander de schuld geven. Van kastje naar muur situatie.

Ik zal het voorlopig maar hierbij laten.

ron
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

R0N

Quote from: vik on July 10, 2020, 08:36:45
Inderdaad een lastige Ron. Je zou het balletje ook richting QNap kunnen kaatsen en vragen waarom die hun zaakjes niet op orde hebben met het gebruik van de Sony. In mijn ervaring is er in een keten altijd wel iets wat niet helemaal lekker samen gaat. En inderdaad vaakt eindigt het met een -Van kastje naar muur situatie-
Zolang ik niet de vinger op de zere plek kan leggen, kan ik de partijen niet aanspreken.
De vraag is 'wat is er aan de hand?' Wat maakt dat Sony het als een digitaal signaal ziet en waarom zien andere apparaten het signaal goed?
Er hoeft maar 1 bit anders te zijn en het werkt niet. Protocolkwestie. Maar ik heb geen zin aan de LAN-verbinding te snuffelen om het signaal te analyseren.
Monnikkenwerk.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

R0N

Na uitvoerig heen en weer ge-email naar Sony, kreeg ik een bericht waar de honden geen brood van lusten!
Een stukje letterlijke tekst:
"Wij hebben zojuist een reactie ontvangen van de juiste afdeling. Graag willen zij u informeren dat het niet kunnen afspelen van 44k1/16b wav bestanden binnen de specificaties valt. De speler kan hoge bitrate formaten helaas niet via een thuisnetwerk afspelen. Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben."

Ik heb het een paar keer moeten lezen.
Mijn Sony speelt ALLES via mijn thuisnetwerk behalve wav 44k1/16b.
Ik heb de indruk dat het bericht van de Engelstalige afdeling door google translate is gehaald.
Maar het is onverteerbaar dat de Nederlandse afdeling dit zo doorstuurt zonder enige schaamte.
Na alle werk en tijd dat ik er aan besteed heb, ben ik wel klaar met Sony.

Ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

WillyP

Dat verbaast me niet. Forumlid Cobraatje heeft een soortgelijke ervaring met een Sony TV die niet naar behoren functioneerde en waarvan Sony zei dat dat binnen de specificaties lag. Pas na een rechtszaak kreeg hij gelijk. Voor hem nooit meer een Sony.

WillyP

denoontje

Mijn Sony speelt ALLES via mijn thuisnetwerk behalve wav 44k1/16b.

Kan dat niet zijn om dat dat direct concureert met een cd die je ook in een laatje kan stoppen van de speler?
Staat ergens gespecificeert dat hij die wav speelt?
Speelt hij ze wel als flac af?

Net zoals de pana bijvoorbeeld geen atmos afspeelt via netwerkfiles --> is ook direct concurrent voor de speler mbt uhd schijfjes.