Blu ray UHD speler met weinig issues

Started by WillyP, May 11, 2020, 13:45:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pameijer

Quote from: sion on May 31, 2020, 02:20:26
Denk je niet dat je je systeem een beetje te ver pushed? De JVC X7900 is een fantastisch mooie beamer, maar volgens mij krijg je het beste resultaat als je daar gewoon blu-rays op kijkt. Deze projector is niet gemaakt voor HDR, dus je bent 'm eigenlijk al aan het pushen met 4K, ook met HDR en dan óók nog eens met DV (geforceerd). En de panasonic doet ook al HDR-Optimization. Hoe weet je na al die tussenstappen dat je nog naar een 'puur' signaal zit te kijken? Wat op reference niveau is met het origineel?
Ik zit ook gewoon wat te hobbyen. De Panasonic gaat sowieso retour, retourticket is al aangemaakt. Maar ik wil nu ook wat meer ervaring en kennis krijgen van deze materie. De X7900 is trouwens prima met HDR, geeft een erg mooi plaatje. En met de DV hack push ik hem niet, de pj kan nu niet opeens DV maar de Apple TV dénkt van wel.

Ik ben gisteren volgens mij wel iets te ver gegaan met het ongestructureerd wijzigen van instellingen her en der. Het beeld was op het eind niet meer hoe ik het normaal heb.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

reza

#201
Quote from: sion on May 31, 2020, 02:20:26
Denk je niet dat je je systeem een beetje te ver pushed? De JVC X7900 is een fantastisch mooie beamer, maar volgens mij krijg je het beste resultaat als je daar gewoon blu-rays op kijkt. Deze projector is niet gemaakt voor HDR, dus je bent 'm eigenlijk al aan het pushen met 4K, ook met HDR en dan óók nog eens met DV (geforceerd). En de panasonic doet ook al HDR-Optimization. Hoe weet je na al die tussenstappen dat je nog naar een 'puur' signaal zit te kijken? Wat op reference niveau is met het origineel?

Het is geen Sony...

:D

Ook duidelijk dat je of de 7900 nog nooit life hebt zien spelen of zelf nog niet helemaal je settings goed hebt staan.

Pure HDR ziet er al fantastisch uit op de laatste drie generaties JVC. Als je dan ook nog zoals pamijer "trucjes" gebruikt is het beeld werkelijk waar om op te vreten!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Quote from: DustinV on May 31, 2020, 07:47:48
Dat verschil kan je wel zien hoor. Het ligt er aan waar de conversie naar rgb gebeurt. Sommige apparaten doen dat beter dan andere.

Ik zou voor het verschil en de moeite die de kabel er mee heeft hem lekker op 422 zetten.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

pameijer

Quote from: reza on May 31, 2020, 09:09:14
Ik zou voor het verschil en de moeite die de kabel er mee heeft hem lekker op 422 zetten.
Ik heb een optische HDMI-kabel van goeie kwaliteit. Geen greintje pijn op 18Gbps hoor!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

reza

Quote from: pameijer on May 31, 2020, 09:29:42
Ik heb een optische HDMI-kabel van goeie kwaliteit. Geen greintje pijn op 18Gbps hoor!

Dan is het goed ( al kunnen er dan wel foutjes te zien zijn) ik hou hem met mijn kabel altijd op 422
Maar that's me.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

Ik heb de optie HLG/PQ conversie in de Pana ook op 'auto' staan, misschien kun je dat nog eens proberen mits hij niet al retour is?

Hier staat binnenkort waarschijnlijk een Sony X800M2 te spelen en als die bevalt gaat de Pana ook eruit :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

WillyP

@pameijer: Afgaande op jouw ervaring, ging bij mij de Panasonic terug. Als de Pioneer gewoon doet wat ie moet doen, zou dat mijn keus ook zijn. Eventuele verschillen in beeld- en geluidskwaliteit doen er dan niet meer toe.

Als er issues zijn met Panasonic UHD spelers, betreft dat doorgaans de user interface. Dat is een thema wat regelmatig terugkeert. Eigenlijk lees ik hier voor het eerst dat er ook issues zijn in het dagelijks gebruik. Toch jammer.

@PascalIP: Over de Sony lees ik veel meer klachten. Ik ben benieuwd of dat ook geldt voor de huidige apparaten. Houd ons op de hoogte, als je wil.

Groet,

WillyP

Teejoo

Ik heb 2 Panasonics, en herken alleen de minder fijne menustructuur. Daarmee bedoel ik bijvoorbeeld dat als ik de ondertiteling hoger wil zetten of helderheid moet aanpassen je meteen een groot menu krijgt ipv dat je direct de aanpassing kunt doen. Of de resterende tijdsduur van de film even zichtbaar maken. Dat deed mijn oude Denon en Sony veel subtieler.

Maar buiten de aanpassing van de ondertiteling zit ik eigenlijk nooit in het menu. En dat hoeft bij jou met een tv helemaal niet.

Conclusie: ze hebben allemaal wel wat, en ik heb vorig jaar de meest betrouwbare qua playback gekocht. Waarschijnlijk koop ik er tzt nog een bij om af te wisselen. Ik vind de Pioneer ook mooi maar die heb ik niet gekocht omdat ik op het duitse forum veel playback issues met uhd discs. Pas als Pioneer weer opstart en firmware gaat updaten koop ik er wellicht 1.

Tenslotte heb ik ook nog kort een Oppo gehad, maar die vond ik minder mooi qua beeld dan de Panasonic. Zelfs mijn vrouw zag direct verschil. Had ik niet verwacht en vond ik heel vreemd.


MLCinema

Quote from: Teejoo on June  1, 2020, 16:47:22
Ik heb 2 Panasonics, en herken alleen de minder fijne menustructuur. Daarmee bedoel ik bijvoorbeeld dat als ik de ondertiteling hoger wil zetten of helderheid moet aanpassen je meteen een groot menu krijgt ipv dat je direct de aanpassing kunt doen. Of de resterende tijdsduur van de film even zichtbaar maken. Dat deed mijn oude Denon en Sony veel subtieler.

Maar buiten de aanpassing van de ondertiteling zit ik eigenlijk nooit in het menu. En dat hoeft bij jou met een tv helemaal niet.

Conclusie: ze hebben allemaal wel wat, en ik heb vorig jaar de meest betrouwbare qua playback gekocht. Waarschijnlijk koop ik er tzt nog een bij om af te wisselen. Ik vind de Pioneer ook mooi maar die heb ik niet gekocht omdat ik op het duitse forum veel playback issues met uhd discs. Pas als Pioneer weer opstart en firmware gaat updaten koop ik er wellicht 1.

Tenslotte heb ik ook nog kort een Oppo gehad, maar die vond ik minder mooi qua beeld dan de Panasonic. Zelfs mijn vrouw zag direct verschil. Had ik niet verwacht en vond ik heel vreemd.
Je vond het vreemd dat er een verschil was of dat je vrouw het kon waarnemen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Teejoo

#209
Quote from: Kamidioblitz on June  1, 2020, 17:15:45
Je vond het vreemd dat er een verschil was of dat je vrouw het kon waarnemen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Beide eigenlijk. Maar dat bleek dus een bug te zijn waardoor het beeld meteen minder scherp was.

Kan de Sony eigenlijk ook subtitles verschuiven en helderheid aanpassen?

sion

Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

haythijs

Nee de subtitleskan ik bij een film vanaf BD, DVD, een avchd, mkv of mt2s bestand niet verplaatsen. 
De helderheid kan wel aangepast worden tijdens het afspelen. Er zijn zogenaamde pre sets waarbij je meer of minder helderheid hebt. 
Of doel je op helderheid van de subs, dat kan niet. 
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

Teejoo

Van de ondertiteling. Dat is voor een 21:9 scherm namelijk een must.

reza

#213
Quote from: Teejoo on June  1, 2020, 18:00:24
Van de ondertiteling. Dat is voor een 21:9 scherm namelijk een must.

Niet perse natuurlijk..
;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo


reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

vik

Totdat je met Pioneer tegen het probleem aanloopt dat je films niet af kunt spelen (Java) en in de kou staat. Dan beter het "verlies" nemen met een menu wat een beetje omslachtig is.  ;)


Quote from: WillyP on June  1, 2020, 11:32:32
@pameijer: Afgaande op jouw ervaring, ging bij mij de Panasonic terug. Als de Pioneer gewoon doet wat ie moet doen, zou dat mijn keus ook zijn. Eventuele verschillen in beeld- en geluidskwaliteit doen er dan niet meer toe.

Als er issues zijn met Panasonic UHD spelers, betreft dat doorgaans de user interface. Dat is een thema wat regelmatig terugkeert. Eigenlijk lees ik hier voor het eerst dat er ook issues zijn in het dagelijks gebruik. Toch jammer.

@PascalIP: Over de Sony lees ik veel meer klachten. Ik ben benieuwd of dat ook geldt voor de huidige apparaten. Houd ons op de hoogte, als je wil.

Groet,

WillyP
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Exact.

Quote from: DustinV on May 31, 2020, 07:47:48
Dat verschil kan je wel zien hoor. Het ligt er aan waar de conversie naar rgb gebeurt. Sommige apparaten doen dat beter dan andere.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

#218
Quote from: reza on June  1, 2020, 23:38:48
Geen ondertitel gebruiken.
Duh! ::) :)

PascalP

Quote from: WillyP on June  1, 2020, 11:32:32
@pameijer: Afgaande op jouw ervaring, ging bij mij de Panasonic terug. Als de Pioneer gewoon doet wat ie moet doen, zou dat mijn keus ook zijn. Eventuele verschillen in beeld- en geluidskwaliteit doen er dan niet meer toe.

Als er issues zijn met Panasonic UHD spelers, betreft dat doorgaans de user interface. Dat is een thema wat regelmatig terugkeert. Eigenlijk lees ik hier voor het eerst dat er ook issues zijn in het dagelijks gebruik. Toch jammer.

@PascalIP: Over de Sony lees ik veel meer klachten. Ik ben benieuwd of dat ook geldt voor de huidige apparaten. Houd ons op de hoogte, als je wil.

Groet,

WillyP

Welke klachten lees je over de Sony, heb me er nog niet zo in verdiept, maar gezien zowel de Oppo's als de Pioneers niet/amper te krijgen zijn is de Sony de enige andere optie behalve de Panasonics.

Betreft de andere reacties hier dat deze Sony geen optie heeft om de subtitles te verschuiven is wel minder als je een 21:9 scherm hebt inderdaad, vooralsnog heb ik een 16:9 scherm dus maakt het niet uit, maar als ik ooit voor een 21:9 scherm zou gaan dan moet er ook weer een andere speler komen...
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

#220
Quote from: PascalP on June  2, 2020, 11:28:41
Welke klachten lees je over de Sony, heb me er nog niet zo in verdiept, maar gezien zowel de Oppo's als de Pioneers niet/amper te krijgen zijn is de Sony de enige andere optie behalve de Panasonics.

Betreft de andere reacties hier dat deze Sony geen optie heeft om de subtitles te verschuiven is wel minder als je een 21:9 scherm hebt inderdaad, vooralsnog heb ik een 16:9 scherm dus maakt het niet uit, maar als ik ooit voor een 21:9 scherm zou gaan dan moet er ook weer een andere speler komen...
Dat ging over hangers bij bepaalde typen UHD's van een bepaalde capaciteit dacht ik. Op de Duitse forums gelezen. Maar zoals gezegd al langer geleden, dus hopelijk opgelost inmiddels met firmware.

Het blijft jammer dat de keuze idd zo beperkt is. Was toch mooi geweest als Denon en Oppo er ook nog waren.

WillyP

Quote from: vik on June  2, 2020, 08:22:44
Totdat je met Pioneer tegen het probleem aanloopt dat je films niet af kunt spelen (Java) en in de kou staat. Dan beter het "verlies" nemen met een menu wat een beetje omslachtig is.  ;)

De Pioneer bij pameijer werkte naar behoren, de Panasonic die hij tegelijkertijd in huis had, vertoonde overduidelijk kuren. Dan lijkt me de keus snel gemaakt.

Overigens denk ik dat de Panasonic niet naar behoren functioneerde, de benoemde problemen ben ik vrijwel nergens tegengekomen. Over de Pioneer heb ik begrepen dat de afspeelproblemen zo goed als verholpen zijn. Het niet herkennen van schijven heb ik niet vaak voorbij zien komen, maar het is onbegonnen werk om alles bij te houden, wat er verschijnt op het internet.

Dank voor je aanvulling.

WillyP

WillyP

Quote from: PascalP on June  2, 2020, 11:28:41
Welke klachten lees je over de Sony, heb me er nog niet zo in verdiept, maar gezien zowel de Oppo's als de Pioneers niet/amper te krijgen zijn is de Sony de enige andere optie behalve de Panasonics.

...

Op de Engelstalige fora (avforums, avsforum) kom je regelmatig dezelfde klachten tegen: vastlopers, de enige keer wel, de andere keer niet, soms steeds bij dezelfde scene. Dit alles ook bij de laatste firmware. Sony lijkt nauwelijks te reageren op klachten. Hoe anders dan indertijd bij Oppo. Reden voor mij om de Sony voorlopig te skippen, maar er zijn natuurlijk genoeg mensen (ook op dit forum) die nergens last van hebben en uitermate tevreden zijn.

In ieder geval wijst alles erop dat UHD schijfjes erg behoedzaam gehanteerd moeten worden, omdat ze erg gevoelig lijken te zijn voor stofjes, vingerafdrukken en dergelijke. Sommige gebruikers geven aan dat ze elke UHD schijf eerst schoonmaken voor ze hem afspelen. Het lijkt warempel het LP tijdperk wel.

Groet,

WillyP

RvD

Dat probleem dat enkele UHD titels niet werkten is al lang verholpen, te danken aan de goede inzet van een Duitser op hifi-forum. Het enige wat nog gezegd kan worden dat de Pioneer wat gevoeliger is voor vieze schijven zoals vingerafdrukken, maar hoe je daarmee omgaat heb je zelf in de hand. Alleen de HDR+ update is nog een belofte maar vind het zelf niet zo'n big deal.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

pameijer

Quote from: RvD on June  2, 2020, 18:18:29
Dat probleem dat enkele UHD titels niet werkten is al lang verholpen, te danken aan de goede inzet van een Duitser op hifi-forum. Het enige wat nog gezegd kan worden dat de Pioneer wat gevoeliger is voor vieze schijven zoals vingerafdrukken, maar hoe je daarmee omgaat heb je zelf in de hand. Alleen de HDR+ update is nog een belofte maar vind het zelf niet zo'n big deal.
Je hebt 'm zelf zeker ook  ;D
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!