HDMI switch werkt maar gedeeltelijk

Started by hcfreak, May 11, 2020, 12:54:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hcfreak

Het heeft allemaal uitstekend gewerkt, maar sinds een poosje (misschien na een firmware upgrade van een apparaat?) is het hommelus en snap ik er na uren en uren zoeken/experimenteren helemaal nul komma nul van.

Ik heb een Feintech switch/convertor (na een goed advies van een forum lid) geplaatst tussen de HDMI 2 uitgang van mijn Denon 6400 en een HD ready kleine monitor (denon hdmi out op de input van de Feintech en de monitor op HDMI out 1 of 2 van de Feintech) (VSP01201 HDMI 2.0 splitter 1x2 4k@60Hz HDCP 2.2. 18 Gbit/s)
Ik krijg wel beeld op de monitor van mijn sat tuner VU+ UNO 4k maar geen beeld van mijn Panasonic UHD player 9400. Ik heb een zelfde Feintech tussen HDMI 1 out en mijn JVC projector (om 2160 direct naar JVC HDMI 1 IN en 1080 van de splitter/convertor via een Darbee naar HDMI 2 IN van de JVC te leiden) en dat werkt wel: zowel beeld van de SAT als andere bronnen.

Ik heb bij de Denon bij HDMI conversie uitgeschakeld --> geen oplossing en
Bij de VU+ de HDMI CEC uit gezet en  de HDMI EDID controle op overslaan ingesteld--> geen oplossing
De Feintech heb ik op AUTO gezet.

Wie heeft voor mij de gouden tip want ik ben helemaal uitgedacht (ik denk dat ik toch iets stoms over het hoofd heb gezien)(probleem met HDCP handshake protocol???)  , thx!
JVC DLA-X 9500 B, Denon A-110, Panasonic DB UB 9004, Philips BDP Fidelio, Philips DVD 9000 SA vM, vM, Projecta Proscreen 270cm, Front: Pio Sound Eagle, SVS Ultra 13,  Dali Helicon C200, surround: Dynaudio X12, Back surround Mordaunt Short 912, Atmos 4 x KEF HTS 3001(ingebouwd achter plafond), VU + Uno 4K SE, Xbox 360 en PS3

hcfreak

als aanvulling: als ik naar de Pana schakel komt er heel even beeld op de monitor en wel de melding dat de disc wordt ingelezen en dan houdt het meteen op en krijg ik op de monitor de melding: unsupported. (heb wel geluid)
JVC DLA-X 9500 B, Denon A-110, Panasonic DB UB 9004, Philips BDP Fidelio, Philips DVD 9000 SA vM, vM, Projecta Proscreen 270cm, Front: Pio Sound Eagle, SVS Ultra 13,  Dali Helicon C200, surround: Dynaudio X12, Back surround Mordaunt Short 912, Atmos 4 x KEF HTS 3001(ingebouwd achter plafond), VU + Uno 4K SE, Xbox 360 en PS3

hcfreak

het werkt allemaal weer. Heb de tweede switch voor mijn JVC vervangen door ook een Feintech. Het is van belang dat je de goede volgorde gebruikt bij het inschakelen. De Denon staat e rom bekend niet goed met de dynamische EDID om te gaan. Dat speelt ook een rol. Wel moet ik schakelen tussen AUTO en Mixed op de Feintech als ik over ga van beeld van de VU+ sattuner naar de UHD player. Ala het weer problemen geeft ga ik overschakelen op de HD Fury vertex (wel 400 euro en een weekend studeren!)
JVC DLA-X 9500 B, Denon A-110, Panasonic DB UB 9004, Philips BDP Fidelio, Philips DVD 9000 SA vM, vM, Projecta Proscreen 270cm, Front: Pio Sound Eagle, SVS Ultra 13,  Dali Helicon C200, surround: Dynaudio X12, Back surround Mordaunt Short 912, Atmos 4 x KEF HTS 3001(ingebouwd achter plafond), VU + Uno 4K SE, Xbox 360 en PS3