Yamaha WXC 50 of Bluesound Node 2i

Started by Perfectionist, May 11, 2020, 12:32:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Perfectionist

Wil aan mijn bestaande Arcam installatie iets toevoegen van een streamer.

Twijfel tussen de Yamaha en de Bluesound. Laatste is wel wat duurder.

Wat zou de voorkeur kunnen hebben?
Een beter forum begint bij jezelf.

DustinV

Ik ben van mening dat bluesound superieur is aan het music cast systeem. Alleen al omdat ik de software veel beter en fijner vind werken dan een music cast.

jahtari

Ook hier dikke duimen omhoog voor bluesound.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Richi

#3
Ik heb een tijdje de WXA-50 gehad en na een software update waren al mijn internet zenders weg (Yamaha ging over naar een andere provider blijkbaar) en ook met TIDAL had is soms problemen. De app was niet super handig. De klank was super daarentegen.

Edit: die van mij is al weer een klein jaar de deur uit. Mijn zoon heeft hem ook en hij is er super tevreden mee. Ik zag dat Sjaudio hem ook heeft staan, je zou hem eens kunnen vragen naar zijn recente bevindingen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Perfectionist

#4
Dank voor alle adviezen! Bluesound is softwarematig en qua gebruikerservaring wel echt beter, lees ik overal. Klankmatig is lastiger te zeggen.
Een beter forum begint bij jezelf.

devil

Bluesound werkt top, kunnen weinig merken aan tippen!!
Stereo: Marantz PM11S3 || Audio Note Edma dac ||
HT: Denon 7200AW Auro 3D || Oppo 203 ||
Media box next || humax 5200 ||Pioneer Kuro 600M || Speakers:F Phonar Veritas P10 Edma|| R Phonar P5,5 Edma||C TMA || A Cabasse ||

sion

Hier ook een tevreden BlueSound gebruiker!
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

toetertje

Ik heb de wxc ook even gehad, en die klinkt echt wel goed.
de bediening is wel even wennen.

Een voordeel van de wxc zou kunnen zijn, voorversterker, meer ingangen,
de mogelijkheid van het afspelen van dsd, mocht je daar waarde aan hechten.

De bluesound ken ik niet, kan dus ook niet zeggen welke beter is.

Jurgen79

Ik heb de wxc ook al een paar jaar in gebruik. De app is inderdaad niet geweldig, maar maak vooral gebruik van Spotify en dan werkt het natuurlijk prima. Klank is best goed (zeker voor het geld), krachtige sound met mooi laag. Ik vond alleen zelf het hoog vaak een beetje onprettig en hard overkomen. Ik heb er nu een Marantz HD-DAC1 achter zitten en helemaal tevreden over de sound. Het grappige is dat de wxc 2 verschillende dacs aan boord heeft (op de vaste en de variabele uitgang), daar kan je dus nog mee spelen.
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

Perfectionist

En dan is er ook nog de Marantz NA 6006 met het HEOS systeem. Iemand daar ervaring mee?
Een beter forum begint bij jezelf.

toetertje

Het heos systeem zit ook in mijn sr7012, en dat werkt erg goed.
Ik gebruik het meer als push playback, vanuit Jriver op de laptop.
Maar, vanuit de server (nas) werkt het ook gewoon goed.

raindog

Hier ook een bluesound Node 2i, aangesloten op een Arcam AVR850 via een digitale coax kabel. Ik ben er erg tevreden over.

De interne dac van de Bluesound is prima maar via de dac van de Arcam klinkt het nog iets beter. Wanneer je met Dirac aan luistert scheelt het ook een AD-conversie want dan moet de Arcam namelijk eerst je analoge signaal omzetten naar digitaal. Via een digitale aansluiting gaat het signaal rechtstreeks processor in.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

DustinV

Quote from: Perfectionist on May 12, 2020, 19:08:25
En dan is er ook nog de Marantz NA 6006 met het HEOS systeem. Iemand daar ervaring mee?

Heos kan in mijn mening niet tippen aan bluesound. Navigatie Heos app vind ik afschuwelijk. Zeker voor lokaal opgeslagen content.

Perfectionist

#13
Inmiddels de Bluesound Node 2i hier. Erg fijn, met Tidal. Dank voor de tips.
Een beter forum begint bij jezelf.

DustinV