tijd voor een nieuwe media speler

Started by SV..S, May 8, 2020, 09:49:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SV..S

als ik hier al die mediaspelers bekijk gaat het me eerlijk gezegd een beetje duizelen. :-[
ik zoek een speler om Netflix te kijken en te streamen vanaf de nas.
en dat in de nieuwste formaten.
tevens moet hij voor de rest van de familie eenvoudig te bedienen zijn.

en nog een vraag is wat als je de nieuwste formaten (audio/video) aanbied aan een oude processor en een 1080 weergever?

maakt de processor/ en weergever hier een bruikbaar formaat van of moet de speler dit doen?

momenteel heb ik een Apple tv 3, Dune(hd base3d) en een Oppo 95.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Tabcam

Qua mediaspelers zijn er de usual suspects; de NVidia Shield TV, Apple 4k, Zappiti, etc. maar waarom een nieuwe, voldoet de Apple TV 3 niet?

Qua conversie zou ik pas kijken als je er last van hebt. Af en toe een bestand converteren kan ook met Handbrake o.i.d.. Als je veel niet ondersteunde formaten hebt kan je converteren zijn er meerdere mogelijkheden zoals Plex. Misschien kan je NAS het al?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

SV..S

Hoi, wbt de apple tv3 afgezien van het feit dat de afstambediening defect is, speel deze volgens mij geen surround af via Netflix?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Tabcam

Quote from: SV..S on May  8, 2020, 12:02:56
Hoi, wbt de apple tv3 afgezien van het feit dat de afstambediening defect is, speel deze volgens mij geen surround af via Netflix?
Zou niet zo moeten zijn maar lees wel meer gebruikers met dat probleem. Heb je al geprobeerd  verschillende hdmi-kabels, bv. door te verwisselen? En anders zou ik de Apple TV4 proberen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

HarrieA

Jon Prosser meld op Twitter dat de nieuwe AppleTV met A12x soc nu ieder moment kan komen.

Hij zou bekend staan om de juiste informatie over de nog niet gepresenteerde Apple producten.

CineSmurf

Dat zou mooi zijn, appleTV 5? Voor Netflix ed. zeker. Ook 4k doet surround (zelfs atmos) met Netflix.
Persoonlijk vind ik de appletv niet heel goed als mediaspeler van (gedownloade) bestanden. Ik heb ooit een android 4K speler aangeschaft, maar ook die niet echt lekker vergeleken met de "oude Dune"...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

sion

Hoi,

Ik bedoel het niet vervelend hoor, maar het lijkt wel een trend dat iedereen z'n eigen "ik zoek een mediaspeler" topic opent.
Er lopen nu al 8 (!) van dit soort topics, waarom is jouw situatie zo uniek om daar een nieuwe topic voor te openen?

Welke informatie mis je dan in de andere topics ?
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

papaleo

Ik heb dit al eens eerder gezegd...

Alle mp's zijn hier wel over de vloer geweest,hiervan is De Zidoo Z1000 naar mijn mening (als je geen DolbyVision nodig heb) de fijnste,beste speler die je maar kan wensen hou daar naast nog een ATV4 erbij voor je/de streamingdiensten en je zit de komende jaren gebeiteld...
Speelt alles feilloos af zonder micro judder,zonder banding (ook met 4k@60 10bit 4.2.2 content)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

RvD

Zidoo komt binnenkort ook met nieuwe spelers die de nieuwere Realtek 1619 chip hebben, deze is een stuk sneller tegenover de vorige generatie en misschien wel Dolby Vision dat is afwachten.

https://androidpctv.com/dune-hd-pro-4k-ii-zidoo-x-and-z9x-will-premieres-the-realtek-rtd1619dr-soc/
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

SV..S

Quote from: TabCam on May  8, 2020, 13:30:00
Zou niet zo moeten zijn maar lees wel meer gebruikers met dat probleem. Heb je al geprobeerd  verschillende hdmi-kabels, bv. door te verwisselen? En anders zou ik de Apple TV4 proberen.
ja, meerdere keren alles uit de kast gehaald dus dan husselen de hdmi kabels ook.

Quote from: sion on May  8, 2020, 14:08:42
Hoi,

Ik bedoel het niet vervelend hoor, maar het lijkt wel een trend dat iedereen z'n eigen "ik zoek een mediaspeler" topic opent.
Er lopen nu al 8 (!) van dit soort topics, waarom is jouw situatie zo uniek om daar een nieuwe topic voor te openen?

Welke informatie mis je dan in de andere topics ?

zoals ik in het begin al aangaf,ik zie door de bomen het bos niet meer, iedereen heeft een eigen mening dus vandaar de gerichte vraag.

@ papaleo jij adviseerd de z1000 aan +een apple tv.

dat is mooi natuurlijk maar kan ik dit alles ook met 1 kastje.

hoe werkt de nvidia met netflix? probleemloos?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Tabcam

#10
Netflix werkt echt heel fijn met de NVidia Shield TV. Mijn vriendin is vrij technisch maar het is mijns inziens voor iedereen goed te begrijpen. Je roept gewoon Netflix met de voice command-knop de AB, of de speciale Netflixknop op de nieuwe AB. HDR etc gaat helemaal automatisch in mijn setup.

Oh ja, enige probleempje dat ik heb is dat soms direct afsluiten niet lukt. Dan moet je naar settings en dan afsluiten. Lijkt te maken te hebben met of er meerdere programma's draaien of niet.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

PascalP

+1 voor de Shield, wel de 2019 pakken of een losse 2019 remote kopen voor de 2017.
Want de stock 2017 remote heeft hier al regelmatig vliegles gehad :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

sion

Als de Apple TV je niet bevalt kan je voor de Nvidia Shield gaan. Ik heb ook een Apple TV 1, 2 en 3 gehad en Apple loopt gewoon iedere keer jaren achter de feiten aan. Bovendien is het systeem gewoon erg gesloten.

De Nvidia Shield is ook gebruiksvriendelijk (misschien iets minder dan Apple) maar heeft een hele fijne remote (die automatisch oplicht als je hem oppakt).

Toen ik hem kocht dacht ik ook: 'waarom heb ik dat niet jaren eerder gedaan?'

Als je hem wilt aansluiten op een 1080P receiver, dan stel je beeld ook gewoon in op maximaal 1080P en dan krijg je gewoon die streams van Netflex (is geen downconversie maar eigen stream). Dolby werkt ook gewoon in alle formaten behalve Atmos, maar dat is een licentie kwestie (Netflix en Dolby Atmos werkt alleen met Microsoft App uit de Store, XBox of bepaalde hardware).
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

SV..S

En maakt de shield versie ook nog uit? De pro is momenteel uitverkocht zo te zien?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

sion

Ik zou alleen voor de Pro gaan. Chip is iets krachtiger en deze heeft ook USB poorten zodat je een externe HDD erop kan aansluiten, dat kan met de niet-pro versie niet.

Gewoon een automatische melding aanzetten bij Coolblue dat je bericht krijgt wanneer deze weer op voorraad komt.
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

Tabcam

Quote from: sion on May  9, 2020, 00:15:57
Ik zou alleen voor de Pro gaan. Chip is iets krachtiger en deze heeft ook USB poorten zodat je een externe HDD erop kan aansluiten, dat kan met de niet-pro versie niet.

Gewoon een automatische melding aanzetten bij Coolblue dat je bericht krijgt wanneer deze weer op voorraad komt.
De oude gewone Shield Tv (2017) is nog steeds te koop met 2 usb poorten. Helaas met oude remote :(.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

SV..S

zijn er ook sponsoren die de shield leveren?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

paulkokkie

#17
Quote from: TabCam on May  9, 2020, 00:19:36
De oude gewone Shield Tv (2017) is nog steeds te koop met 2 usb poorten. Helaas met oude remote :(.
Kun je daar dan de nieuwe remote aan koppelen? Ik gebruik die meegeleverde rc niet.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

PascalP

Quote from: paulkokkie on May  9, 2020, 14:11:58
Kun je daar dan de nieuwe remote aan koppelen? Ik gebruik die meegeleverde rc niet.

Yes werkt perfect, heb ik hier ook, nieuwe 2019 remote koop je direct bij Nvidia in de shop voor 3 tientjes met gratis verzenden.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono