Yippie

Author Topic: Probleem met Netflix op Apple TV 4k  (Read 1351 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline ief

Probleem met Netflix op Apple TV 4k
« on: May 8, 2020, 09:27:30 »
Ik heb laatste weken probleem met Netflix op Apple TV 4k.
De menu's in Netflix zijn super traag. Van plaatje naar plaatje gaan gebeurt schokkerig. Trailer downloaden is ook traag.
Afspelen geen enkel probleem.

Als ik de Netflix app afsluit en terug opstart lukt het weer even goed.

Nog iemand last van?
« Last Edit: May 8, 2020, 09:27:51 by ief »

Offline hifiman

  • HT forum donateur
  • Forever Addicted
  • *******
  • Trade Count: (+23)
  • Posts: 21686
  • Total likes: 72
  • Gender: Male
  • (voorheen bekend onder de naam "audioloog")
Re: Probleem met Netflix op Apple TV 4k
« Reply #1 on: May 8, 2020, 11:58:57 »
Ik heb het ook een paar keer gehad, de apple tv herstarten hielp dan weer een tijdje

Offline jasjenl

  • HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • *******
  • Trade Count: (+3)
  • Posts: 2818
  • Total likes: 11
  • Gender: Male
Re: Probleem met Netflix op Apple TV 4k
« Reply #2 on: May 8, 2020, 15:01:59 »
Ja, zie ook mijn topic en dit topic. Lijkt dat Netflix zijn kop in het zand steekt mbt dit probleem, een echte oplossing is er (nog) niet.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW5000 / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS4

Offline ief

Re: Probleem met Netflix op Apple TV 4k
« Reply #3 on: May 8, 2020, 15:06:16 »
Ok, bedankt!
Sorry dat ik jouw topic niet had gezien.
Toch wel spijtig van Netflix.
Ik zie dat het topic op het ander forum van bijna 1 jaar geleden is. Dan moet er toch iets specifiek zijn dat dit veroorzaakt.
Zou het een combi met een andere app zijn? Of eventuele settings op de ATV?
Ik heb enkel Nfuse, NBA TV, VTM Go en een paar spelletjes er op staan.
Qua settings enkel automatische beeldaanpassing aangezet.

Offline jasjenl

  • HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • *******
  • Trade Count: (+3)
  • Posts: 2818
  • Total likes: 11
  • Gender: Male
Re: Probleem met Netflix op Apple TV 4k
« Reply #4 on: May 8, 2020, 15:07:36 »
Nou, ik lees hier dat het voor sommige mensen opgelost is als je de trailer previews uit zet. Maar ja, dat is een workaround, geen echte oplossing..
Topic op het Apple forum is idd al bijna een jaar geleden geopend maar de laatste reactie is nog van vandaag, dat geeft weinig hoop dat Netflix er iets aan doet...
« Last Edit: May 8, 2020, 15:08:51 by jasjenl »
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW5000 / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS4

Offline ief

Re: Probleem met Netflix op Apple TV 4k
« Reply #5 on: May 8, 2020, 15:11:21 »
mja, da's maar flauw hee
maar ook beter dan niets  ;D
straks eens proberen

Offline ief

Re: Probleem met Netflix op Apple TV 4k
« Reply #6 on: May 8, 2020, 21:11:32 »
hmmm ... kan setting niet vinden
waar zet ik de previews af?

Offline hifiman

  • HT forum donateur
  • Forever Addicted
  • *******
  • Trade Count: (+23)
  • Posts: 21686
  • Total likes: 72
  • Gender: Male
  • (voorheen bekend onder de naam "audioloog")
Re: Probleem met Netflix op Apple TV 4k
« Reply #7 on: May 9, 2020, 08:43:46 »
hmmm ... kan setting niet vinden
waar zet ik de previews af?
Same here, gezocht en niet gevonden....

Online angelo41

Re: Probleem met Netflix op Apple TV 4k
« Reply #8 on: May 9, 2020, 10:36:35 »
hmmm ... kan setting niet vinden
waar zet ik de previews af?
dit?

https://man-man.nl/netflix-preview-uitschakelen/

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


Offline ief

Re: Probleem met Netflix op Apple TV 4k
« Reply #9 on: May 9, 2020, 11:18:16 »
Ah ... thanks!
Wist niet dat je op de site veel meer opties hebt ...  :blush:
Weer iets bijgeleerd  ;D

Offline ief

Re: Probleem met Netflix op Apple TV 4k
« Reply #10 on: May 9, 2020, 13:06:41 »
Overigens ... hoe zit het met beeldkwaliteit? Op automatisch laten staan of op beste kwaliteit?

Online angelo41

Re: Probleem met Netflix op Apple TV 4k
« Reply #11 on: May 9, 2020, 15:25:03 »
Overigens ... hoe zit het met beeldkwaliteit? Op automatisch laten staan of op beste kwaliteit?
ik heb een 4k abo. dus op beste kwaliteit staat het.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


Offline hifiman

  • HT forum donateur
  • Forever Addicted
  • *******
  • Trade Count: (+23)
  • Posts: 21686
  • Total likes: 72
  • Gender: Male
  • (voorheen bekend onder de naam "audioloog")
Re: Probleem met Netflix op Apple TV 4k
« Reply #12 on: May 9, 2020, 15:31:44 »

Offline beunky

  • "Just because you're paranoid doesn't mean they're not trying to kill you"
  • Administrator
  • The ultimate HT Forum elite group
  • *******
  • Trade Count: (+3)
  • Posts: 11182
  • Total likes: 836
  • Gender: Male
  • "Laat alle hoop varen, gij die hier binnentreedt"
    • LinkedIn profiel
Re: Probleem met Netflix op Apple TV 4k
« Reply #13 on: May 10, 2020, 11:28:43 »
In plaats van opnieuw opstarten kun je ook dubbelklikken op het knopje naast menu op de afstandsbediening en net als bij de iPhone of iPad programma’s sluiten. Daarna netflix opnieuw starten en het probleem is ook tijdelijk opgelost.
Blijft irritant overigens.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"


Offline jasjenl

  • HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • *******
  • Trade Count: (+3)
  • Posts: 2818
  • Total likes: 11
  • Gender: Male
Re: Probleem met Netflix op Apple TV 4k
« Reply #14 on: May 11, 2020, 10:51:57 »
In plaats van opnieuw opstarten kun je ook dubbelklikken op het knopje naast menu op de afstandsbediening en net als bij de iPhone of iPad programma’s sluiten. Daarna netflix opnieuw starten en het probleem is ook tijdelijk opgelost.
Blijft irritant overigens.
Ja klopt, dubbelklikken, dan scrollen naar de app die je wilt afsluiten en dan omhoog swipen. Maar dat is idd maar steeds een tijdelijke oplossing. Ik overweeg nog om zelf maar eens met Netflix contact op te nemen hierover, maar als ik de andere berichten lees zakt me voorbaat de moed al in de schoenen...
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW5000 / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS4