Hangt mijn atmos te hoog ?

Started by Gerjan1994, May 7, 2020, 11:50:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerjan1994

Ik heb sinds kort een reciever dat atmos formaat ondersteund.
Dus heb oude speakers opgehangen(even sparen voor echte atmos speakers) nu heb ik een schuin punt dak.
Ik vroeg me af hoe ik ze het beste kan hangen.
Bij de atmos demos op de xbox one s hoor ik ze aanwezig maar telkens denk ikkomt het geluid uit de front of achter ?
Ik zat zelf te denken of hoog aan de muur, of iets  lager. Of een balk monteren tussen beide muren en dan speakers precies boven de luisterruimte. Wat zouden jullie?

Ik heb sinds kort een reciever dat atmos formaat ondersteund.
Dus heb oude speakers opgehangen(even sparen voor echte atmos speakers) nu heb ik een schuin punt dak.
Ik vroeg me af hoe ik ze het beste kan hangen.
Bij de atmos demos op de xbox one s hoor ik ze aanwezig maar telkens denk ikkomt het geluid uit de front of achter ?
Ik zat zelf te denken of hoog aan de muur, of iets  lager. Of een balk monteren tussen beide muren en dan speakers precies boven de luisterruimte. Wat zouden jullie?

https://ibb.co/QnTTGqv

bmateijsen

Eigenlijk moet je de Dolby richtlijn en graden volgen. De afstraling van de speaker lijkt mij op dit moment echt niet goed.

Gerjan1994

Ook niet als ik de speakers iets naar beneden hang?
Bij m&m theater hingen ze ook aan de schuine kant  ;D

Gerjan1994

#3
Als ik kijk hoe de dali alteco c-1 moet hangen, kan ik dit ook doen met kef eitjes ?

En hangen de speakers naast de luisterpositie aan de muur of juist iets voor de luisterpositie ?

Jumping Jack

Dit lijkt wel de ht-versie van de klassieke 'is mijn gat niet te dik in deze rok'-vraag, 'hangt mijn atmos niet te hoog'?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Gerjan1994

 :sadlike:
Quote from: Jumping Jack on May  8, 2020, 09:42:35
Dit lijkt wel de ht-versie van de klassieke 'is mijn gat niet te dik in deze rok'-vraag, 'hangt mijn atmos niet te hoog'?

Als ik fotos zoek van atmos zijn het allemaal fotos van 4 luitsprekers aan de zolder. De google fotos van atmos is het mij ook niet helemaal duidelijk waar het precies moet hangen. En ook omdat ik met een puntdak zit dacht ik vraag ik hier om advies.

Jumping Jack

Ik heb geen kritiek op jouw vraag hoor, die is perfect normaal. Ik vond het gewoon enigszins grappig. Zal wel aan mij liggen  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

denoontje

Hoi Gertjan: heb je deze al gecheckt?
https://www.dolby.com/us/en/speaker-setup-guides/index.html

En begrijp in sommige (vaak vele) situaties kun je niet de richtlijnen volgen.
Mijn dak is juist te laag. Ik draai de plafond speakers dan ook naar de luisterplek toe ipv deze recht naar beneden te laten stralen.
Zoveel speakers blijft zoeken naar wat het beste klinkt.

Bij Marco66 hangen ze idd aan het plafond, maar volgens mij niet zo hoog al bij jou.
Hij heeft er nu ook 4 dacht ik (na ons bezoek ;-) )

Als je ze lager hangt zullen ze meer naar de master luisterpositie stralen wat mijn inziens zowieso beter is.
Nu lijken ze naar de overkant van de bak te stralen ipv midden van de bank.



Gerjan1994

Quote from: Jumping Jack on May  8, 2020, 09:58:31
Ik heb geen kritiek op jouw vraag hoor, die is perfect normaal. Ik vond het gewoon enigszins grappig. Zal wel aan mij liggen  ;).

Was ook geen aanval hoor, de site is nogal sloom op mijn telefoon.
Smiley was niet de bedoelling haha

Gerjan1994

Quote from: denoontje on May  8, 2020, 09:58:48
Hoi Gertjan: heb je deze al gecheckt?
https://www.dolby.com/us/en/speaker-setup-guides/index.html

En begrijp in sommige (vaak vele) situaties kun je niet de richtlijnen volgen.
Mijn dak is juist te laag. Ik draai de plafond speakers dan ook naar de luisterplek toe ipv deze recht naar beneden te laten stralen.
Zoveel speakers blijft zoeken naar wat het beste klinkt.

Bij Marco66 hangen ze idd aan het plafond, maar volgens mij niet zo hoog al bij jou.
Hij heeft er nu ook 4 dacht ik (na ons bezoek ;-) )

Als je ze lager hangt zullen ze meer naar de master luisterpositie stralen wat mijn inziens zowieso beter is.
Nu lijken ze naar de overkant van de bak te stralen ipv midden van de bank.

Dankjewel voor de tips, ik zag ook al atmos speakers voorbij komen die als front high waren geplaats maar dan heb je minder atmos effect lijkt me ?

denoontje

Quote from: Gerjan1994 on May  8, 2020, 10:37:29
Dankjewel voor de tips, ik zag ook al atmos speakers voorbij komen die als front high waren geplaats maar dan heb je minder atmos effect lijkt me ?

Is meer voor een aura 3d opstelling.

Maar zoals geschreven iedereen experimenteert een beetje in zijn eigen ruimte.