Sony STOPT met de productie van Cinema/Bioscoop projectoren!

Started by papaleo, May 6, 2020, 17:59:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Quote from: dexter98 on May  8, 2020, 17:24:30
Ik denk dat panel degradatie inherent is aan veel licht door kleine paneeltjes heen persen. Hier zou led/laser kunnen helpen. Bij projector lampen heb je nu eenmaal enorme bak uv & ir. Ook al filter je dat, het is nooit nul en ik verwacht dat dat een nare grote boosdoener is.
Ja klinkt plausibel ware het niet dat de Sony cinema projectoren al led engines hebben  :)

reza

Quote from: dexter98 on May  8, 2020, 17:24:30
Ik denk dat panel degradatie inherent is aan veel licht door kleine paneeltjes heen persen. Hier zou led/laser kunnen helpen. Bij projector lampen heb je nu eenmaal enorme bak uv & ir. Ook al filter je dat, het is nooit nul en ik verwacht dat dat een nare grote boosdoener is.


Terug naar de oorspronkelijke discussie:
Heel raar. Ik had eerder verwacht dat Sony consumenten tak zou afstoten. Hoe spijtig ook, maar HT projectoren is en blijft een nichemarkt en sinds de Sonos en soundbar trends is het denk ik alleen maar kleiner geworden. Ik denk dat het heel lang uitblijven van native 4k projectoren hier een belangrijk teken voor is.

Maar wellicht is dat een Europese of zelfs Nederlandse visie en is de markt elders in bv VS en Japan compleet anders

Hoe denken andere hierover?

Sent from my moto x4 using Tapatalk



Lasers kunnen er schijnbaar ook last van hebben (ik weet eigenlijk niet of ik hier nog wel mag posten). :D

Ik heb al meerdere malen gelezen ( nog niet door Sony bevestigd ) dat Sony dit jaar zomaar zou kunnen gaan stoppen met de consument projectoren.

De Nederlandse dealers zullen hiervan wel op de hoogte gehouden worden ( neem ik aan )
Belgische ook denk ik  :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.A.F._Doorhof

Zolang het niet bevestigd is aub niet aanhalen als vermoedelijke waarheid.

Ik heb namelijk gehoord maar dat is niet bevestigd dat Epson met vliegende projectoren komt die niet meer aan het plafond hoeven.....
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

Quote from: J.A.F._Doorhof on May  8, 2020, 19:55:50

Ik heb namelijk gehoord maar dat is niet bevestigd dat Epson met vliegende projectoren komt die niet meer aan het plafond hoeven.....

Jongens neem dit aub niet serieus...,wat is er met F.D aan de hand  :crazy: :D

Tsjonge,jonge....wat deze C.crisis niet allemaal met je kan doen zeg  :tounge2:



Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Quote from: J.A.F._Doorhof on May  8, 2020, 19:55:50
Zolang het niet bevestigd is aub niet aanhalen als vermoedelijke waarheid.

Ik heb namelijk gehoord maar dat is niet bevestigd dat Epson met vliegende projectoren komt die niet meer aan het plafond hoeven.....

Zou wel handig zijn.  :thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt

Misschien moet Sony om het hoofd boven water te houden hetzelfde doen als JVC:
Een projector met een drie jaar oud ontwerp opnieuw in het assortiment brengen en dan nog duizend euro meer er voor vragen dan twee jaar terug  :D

sion

Quote from: dexter98 on May  8, 2020, 17:24:30
Ik denk dat panel degradatie inherent is aan veel licht door kleine paneeltjes heen persen. Hier zou led/laser kunnen helpen. Bij projector lampen heb je nu eenmaal enorme bak uv & ir. Ook al filter je dat, het is nooit nul en ik verwacht dat dat een nare grote boosdoener is.

Alleen blijft de vraag: waarom heeft Sony er 'zogenaamd' wel last van en JVC niet. Het is allebei Lcos techniek. Bovendien is het een publiek geheim dat Sony de fabrikant is van de JVC 4K devices.

Net zoiets als dat LG LED panels gebruikt worden in de televisies van LG, Philips en Sony (oa).
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

sion

Quote from: reza on May  8, 2020, 17:41:42
Lasers kunnen er schijnbaar ook last van hebben (ik weet eigenlijk niet of ik hier nog wel mag posten). :D

Ik heb al meerdere malen gelezen ( nog niet door Sony bevestigd ) dat Sony dit jaar zomaar zou kunnen gaan stoppen met de consument projectoren.

De Nederlandse dealers zullen hiervan wel op de hoogte gehouden worden ( neem ik aan )
Belgische ook denk ik  :D

Je mag gerust iets zeggen, maar houd het aub bij de feiten. Je blijft maar doorgaan met speculaties en geroep-toeter.
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

Kjelt

Quote from: sion on May  8, 2020, 22:59:44
Bovendien is het een publiek geheim dat Sony de fabrikant is van de JVC 4K devices.
Dat was zo voor de eerdte JVC laserprojector geloof ik.
Nu voor de N serie hebben ze hun eigen panelen gemaakt want de afmetingen zijn anders (diameter chip).

J.A.F._Doorhof

@papaleo,
Niets met me aan de hand hoor :D
Maar ik heb een hekel aan fake news, dat kan een bedrijf enorm schaden.

En als er een waarheid achter zit, ala.
Maar ik ben redelijk bekend met Sony en ik weet absoluut niets van een einde aan HT, wel wist ik al een tijdje dat cinema eruit ging.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Fox

Ik denk dat Sony nu door heeft dat hun pogingen om een flink aandeel in de in de bioscoop industrie niet gaat lukken.

Sony heeft een aantal theaters vorige eeuw gekocht om hun apparatuur exclusief te promoten in de hoop dat andere bioscoop exploitanten dit zouden volgen. Men is eerst begonnen met hun eigen digitale geluidsformaat in de films en andere zalen te krijgen. Herinner jullie nog het 8-kanaals SDDS formaat?
Daarna heeft men een groot aandeel genomen in de IMAX en een poging gedaan om ook een voet in de "lage format" industrie te krijgen.
Heeft zich op videocamera's voor de bioscoopfilm registratie markt gestort, en zo ook op de bioscoop projectoren. Al deze pogingen waren niet erg succesvol.

Nu komt men trouwens met Sony Imax Enhanced en gaan er de komende periode meer dan 100 titels uit de Sony catalogus z'n nieuwe versie krijgen...

 

donaldk

IMAX heeft ook een nogal op en neer digitale projectie geschiedenis. Failliet DPI gekocht en weer verkocht, zonder een digitale IMAX projector. Kodak dual polarity 3D laser projector design/IP gekocht ook geen IMAX projector opgeleverd. Uiteindelijk een Barco ontworpen/gebouwde twee projector set-up, die ontwikkel overeenkomst is onlangs weer verlegd.

Overigens Barco en Christie gaven ook 'loaners' aan (potentiele) klanten. Sony vertegenwoordiger gaf twee jar terug op IBC ook aan dat ze dachten aan meer promotionele deals voor C-LED to get in in front of Hollywood's eyes. Er was toen al een post facility die er eentje had staan.

donaldk

Quote from: Kjelt on May  8, 2020, 23:19:48
Dat was zo voor de eerdte JVC laserprojector geloof ik.
Nu voor de N serie hebben ze hun eigen panelen gemaakt want de afmetingen zijn anders (diameter chip).

Die eerste 4K D-ILA's waren heel groot. Zaten elk in een eigen ophanging, RGGB, groen een kwart pixel off-set, diagonaal, voor een 8K luminance signaal in de NHK Super Hi-Vision/Ultra High Definition Television/8K demo. Tjonge, wat gaat de tijd snel, alweer 14 jaar geleden.

donaldk

Quote from: sion on May  8, 2020, 22:59:44
Alleen blijft de vraag: waarom heeft Sony er 'zogenaamd' wel last van en JVC niet. Het is allebei Lcos techniek. Bovendien is het een publiek geheim dat Sony de fabrikant is van de JVC 4K devices.

Net zoiets als dat LG LED panels gebruikt worden in de televisies van LG, Philips en Sony (oa).

Andere materialen? Ik kreeg altijd op mijn kop van Troje dat Epson's LCoS imagers geen LCoS waren, maar Liquid Crystal on ...Oxide. Nou dan kun je het krijgen ook, dus grapje: Roestende LCoS panelen, lol.

Maakt Epson die eigenijk nog?


Robbo


dexter98

Quote from: donaldk on May 15, 2020, 22:41:23
Die eerste 4K D-ILA's waren heel groot. Zaten elk in een eigen ophanging, RGGB, groen een kwart pixel off-set, diagonaal, voor een 8K luminance signaal in de NHK Super Hi-Vision/Ultra High Definition Television/8K demo. Tjonge, wat gaat de tijd snel, alweer 14 jaar geleden.
Jaaaaa!!!!! De NHK tech demo's. 1 keer zelf daar geweest in Japan. Erg indrukwekkend indertijd. Ook de Sumo demonstratie video gezien? (grote nationale trots in Japan BTW, kaartjes kosten een fortuin)

K geloof ook met veeeel kanaals surround, althans toen. Nu zitten we met atmos behoorlijk op dat niveau. Maar kwa beeld.dus nog niet.

Hadden daar zowiezo veel indrukwekkend speelgoed. Ultra high speed camera, ultra low light etc etc.

Sent from my moto x4 using Tapatalk