Sony STOPT met de productie van Cinema/Bioscoop projectoren!

Started by papaleo, May 6, 2020, 17:59:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MLCinema

#50
Sony of JVC is echt smaak in mijn beleving. Bij het vergelijk bij Werner van de VW260 en X5900 vond ik de Sony filmischer ogen, gladder. Was in 2017 denk ik.

De JVC was harder maar wel met meer licht en iets beter qua HDR weergave. Beeld van beide kon mij wel bekoren maar het gladde van Sony vond ik toen mooier. Ik lees ook veel op avs en daar kwam ik dat paneel degradatie topic ook al tegen. Alleen bij avs vraag ik mij af of die mensen ooit nog film kijken ipv testpatronen.

Toen ik mijn HT aan het opbouwen was wilde ik ook het allerliefste een Sony projector, de hw40 of 55. Lag destijds echter ver buiten budget. Uiteindelijk heb ik zelf nu voor voor een JVC N5 gekozen door DTM.

Onder aan de streep is het voor niemand bevordelijk dat ze uit de theater projectoren stappen. Er sijpelt immers altijd tech door naar beneden (kennis/knowhow). En wij als liefhebbers zijn juist gebaat bij meerdere goede aanbieders van projectoren.

Ik snap ook Papaleo zijn comment mbt de home theater projectoren. Maar het is nu nog te vroeg om te speculeren over gevolgen voor de home theater tak. Ik hoop dat ze blijven bestaan, kan echt wel genieten  van het beeld van een Sony projector.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

reza

#51
Quote from: sion on May  8, 2020, 10:12:33
Het lijkt wel alsof Reza iedere mogelijkheid aangrijpt om Sony de grond in te stampen ... we weten het nu onderhand wel.

Toch vreemd dat er hier in Nederland geen Sony eigenaren te vinden zijn die het probleem (h)erkennen of als bijzonder vervelend ervaren en al helemaal geen die onderbouwd met metingen (rapporten) of met feiten komen?

Nee hoor helemaal niet. Ik heb dit topic ook niet geopend.
Alleen stopt Sony nu met de profi lijn omdat bioscopen het waarschijnlijk niet pikken dat het plaatje minder wordt of dat er grote kosten aan verbonden zitten om dit te repareren.
De consument is makkelijker te ''foppen'' en die klagen een stuk minder hard maar die hebben in principe al jaren het zelfde probleem.
Ik heb helemaal niks tegen Sony, ik vind het mooie projectoren met fantastisch beeld. Het is alleen vervelend dat als je een hoop centen neerlegt voor een apparaat
dit dan al veels te snel achteruit gaat.
En nee ik heb geen aandelen bij JVC.

:D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

sion

Quote from: reza on May  8, 2020, 11:21:29
Nee hoor helemaal niet. Ik heb dit topic ook niet geopend.
Alleen stopt Sony nu met de profi lijn omdat bioscopen het waarschijnlijk niet pikken dat het plaatje minder wordt of dat er grote kosten aan verbonden zitten om dit te repareren.
De consument is makkelijker te ''foppen'' en die klagen een stuk minder hard maar die hebben in principe al jaren het zelfde probleem.
Ik heb helemaal niks tegen Sony, ik vind het mooie projectoren met fantastisch beeld. Het is alleen vervelend dat als je een hoop centen neerlegt voor een apparaat
dit dan al veels te snel achteruit gaat.
En nee ik heb geen aandelen bij JVC.

:D

Je blijft maar doorgaan, he? Hoe vaak ben je nou al niet door anderen gewezen op je drammerige gedrag? Dit is weer een voorbeeld ...
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

Kjelt

Quote from: reza on May  8, 2020, 11:21:29
Alleen stopt Sony nu met de profi lijn omdat bioscopen het waarschijnlijk niet pikken dat het plaatje minder wordt of dat er grote kosten aan verbonden zitten om dit te repareren.
Zoals eerder gezegd is dit een compleet andere usecase en kennelijk zijn de LCOS panelen daar niet goed tegen bestand.
Barco gebruikt DLP zover als ik weet die daar beter tegen kunnen.
Wat dat betreft kan ik het alleen maar toejuichen dat ze stoppen zodat de meldingen en de discussie hierom tenminste zuiver gehouden kan worden.
Die reparateur die jij aanhaalde had het ook over de bioscoop projectoren , dat zijn twee verschillende business lines in Sony.

Quote
De consument is makkelijker te ''foppen'' en die klagen een stuk minder hard maar die hebben in principe al jaren het zelfde probleem.
Nu praat je weer over de oude panelen en dat probleem viel ook wel mee. Als je in dezelfde topic leest is er iemand met de beruchte VW60 die er last van had en die heeft het blauwe paneel vervangen en de projector speelt net zo mooi als zijn nieuwe projector.
Dat waren dus de oude panelen zonder extra anti UV coating. Over de nieuwe panelen hoor ik bijna niets.
Ik lees dat de ene man die honderden projectoren per jaar calibreert niets is opgevallen de laatste jaren bij de laatste series.
Ik lees dat het slecht zou zijn om de projector niet te gebruiken en
Ik lees dat het slecht is om de projector te lang te gebruiken onder warme omstandigheden.

Kortom het is een enorm ruistopic zonder concrete cijfers van Sony vs JVC en daar worden dan harde conclusies aan verbonden ?
Ik zou zeggen kap daar mee, want het gaat zo zijn eigen leven leiden.

papaleo

Quote from: sion on May  8, 2020, 11:36:24
Je blijft maar doorgaan, he? Hoe vaak ben je nou al niet door anderen gewezen op je drammerige gedrag? Dit is weer een voorbeeld ...

Heeft hij wel eens een ban gekregen...?
Zou nu een goede aanleiding zijn  :tounge2: :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

MLCinema

Misschien sowieso de topic titel aanpassen. Die wekt nu een andere indruk dan waar het feitelijk om gaat.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

papaleo

Quote from: Kamidioblitz on May  8, 2020, 11:47:26
Misschien sowieso de topic titel aanpassen. Die wekt nu een andere indruk dan waar het feitelijk om gaat.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
TT aangepast...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

sion

Quote from: papaleo on May  8, 2020, 11:47:13
Heeft hij wel eens een ban gekregen...?
Zou nu een goede aanleiding zijn  :tounge2: :D

Hij heeft net een week een ban gehad, maar dat kwam omdat ie persoonlijk werd aangevallen.
Die aanval vond ik ook écht niet kunnen.

Ik ben er helemaal niet op uit om mensen in een ban te lokken.

Dit was wel een mooi voorbeeld van weten wanneer je moet stoppen.
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

Kjelt

Quote from: papaleo on May  8, 2020, 11:56:43
TT aangepast...

Hmmm ja er zijn ook Sony Proffesional projectoren in de consumenten divisie zoals de Laserprojectoren  :D
Het gaat hier specifiek om de bioscoop divisie van Sony.

papaleo

Quote from: sion on May  8, 2020, 11:57:15
Hij heeft net een week een ban gehad, maar dat kwam omdat ie persoonlijk werd aangevallen.
Die aanval vond ik ook écht niet kunnen.

Ik ben er helemaal niet op uit om mensen in een ban te lokken.

Dit was wel een mooi voorbeeld van weten wanneer je moet stoppen.

Hahaa...dat wist ik vandaar mijn opmerking hier naar toe  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt


Kjelt

En dit zijn de cinema projectoren waar het wel om gaat,
wow wat een beesten zijn dat trouwens, zouden die nu voor <10k op de markt komen  :inlove:  :D

https://pro.sony/en_FI/products/digital-cinema-projection/laser-cinema-projectors-4k-projections



30,000 lm  :ohmy:

papaleo

Quote from: Kjelt on May  8, 2020, 12:00:10
Dit zijn de pro projectoren van Sony waar het dus NIET om gaat  :D

https://pro.sony/en_GB/products/projectors

Ja,je hebt gelijk

TT wederom Aangepast + op verzoek met 'kleine' minder schreeuwende letters... :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt


papaleo

Quote from: Kjelt on May  8, 2020, 12:03:10
En dit zijn de cinema projectoren waar het wel om gaat,
wow wat een beesten zijn dat trouwens, zouden die nu voor <10k op de markt komen  :inlove:  :D

https://pro.sony/en_FI/products/digital-cinema-projection/laser-cinema-projectors-4k-projections



30,000 lm  :ohmy:

Om zo'n 'kanon' te huisvesten heb al 'n aparte kamer nodig plus een sterke zonnebril  8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Quote from: papaleo on May  8, 2020, 12:05:46
Om zo'n 'kanon' te huisvesten heb al 'n aparte kamer nodig plus een sterke zonnebril  8)

Kamer ? Dat wordt projector op het dak en scherm in de tuin  :headbanging:

MLCinema

Met eclips brilletjes op film kijken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

reza

Quote from: sion on May  8, 2020, 11:36:24
Je blijft maar doorgaan, he? Hoe vaak ben je nou al niet door anderen gewezen op je drammerige gedrag? Dit is weer een voorbeeld ...

Wat is dit nu weer?
Jij schrijft iets waar ik toch op mag reageren?
Bovendien gaat dit toch op respectvolle manier?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Quote from: papaleo on May  8, 2020, 11:47:13
Heeft hij wel eens een ban gekregen...?
Zou nu een goede aanleiding zijn  :tounge2: :D

Je blijft grappig Leo..
:D

Voor alle Sony fanboys wel lekker rustig :clapping:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

sion

Quote from: reza on May  8, 2020, 12:12:44
Wat is dit nu weer?
Jij schrijft iets waar ik toch op mag reageren?
Bovendien gaat dit toch op respectvolle manier?

Kjelt heeft het al prima uitgelegd. Je hebt een sterke mening tegenover Sony, dat is ons allemaal wel duidelijk en hoef je niet iedere keer te benadrukken.

Om die mening te onderbouwen gebruik je oude gegevens en een verwijzing naar een selecte groep in de VS die dit fenomeen aan de kaak probeert te stellen.

Je legt zelf een dubieus verband tussen dit nieuws en jouw mening. Allemaal erg speculatief. Je stookt hiermee alleen maar onrust.

En als je gevraagd word om te stoppen blijf je jezelf maar herhalen.
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

reza

Quote from: sion on May  8, 2020, 12:39:56
Kjelt heeft het al prima uitgelegd. Je hebt een sterke mening tegenover Sony, dat is ons allemaal wel duidelijk en hoef je niet iedere keer te benadrukken.

Om die mening te onderbouwen gebruik je oude gegevens en een verwijzing naar een selecte groep in de VS die dit fenomeen aan de kaak probeert te stellen.

Je legt zelf een dubieus verband tussen dit nieuws en jouw mening. Allemaal erg speculatief. Je stookt hiermee alleen maar onrust.

En als je gevraagd word om te stoppen blijf je jezelf maar herhalen.

De gegevens die ik gebruik zijn van de dag van vandaag, dus zo oud zijn die niet. Ook is het geen selecte groep. Dat topic op o.a AVS is gewoon groot met de daarbij horende klantenkring. Mijn mening? Die verbanden zijn niet door mij bedacht ook daar staat het vol van op AVS, nogmaals ik vind Sony fantastische projectoren maken. Laat ik het daar maar bij laten.
:D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt

Ja laat het daar maar bij en je weet de slogan uit de 80s:

"If it ain't a SONY it is PHONY "  :D

reza

Quote from: Kjelt on May  8, 2020, 13:02:45
Ja laat het daar maar bij en je weet de slogan uit de 80s:

"If it ain't a SONY it is PHONY "  :D

Zo is het!
:pompom:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.A.F._Doorhof

Alle projectoren hebben voor en nadelen.
Heb een N7 op dit moment na jaren sony en die kwam na jaren JVC.
Heb van elke generatie wel elke projector zo onderhand gezien.

Allemaal zijn ze goed en allemaal hebben ze problemen.
Bij JVC erger ik me intens aan de enorme wachttijden bij wisselen van bronnen.
Maar het zwart is wel erg diep wat in een batcave weer mooier is dan van Sony.

Het is echt stuivertje wisselen met de huidige generatie.
Er is geen beter of slechter.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

dexter98

Ik denk dat panel degradatie inherent is aan veel licht door kleine paneeltjes heen persen. Hier zou led/laser kunnen helpen. Bij projector lampen heb je nu eenmaal enorme bak uv & ir. Ook al filter je dat, het is nooit nul en ik verwacht dat dat een nare grote boosdoener is.


Terug naar de oorspronkelijke discussie:
Heel raar. Ik had eerder verwacht dat Sony consumenten tak zou afstoten. Hoe spijtig ook, maar HT projectoren is en blijft een nichemarkt en sinds de Sonos en soundbar trends is het denk ik alleen maar kleiner geworden. Ik denk dat het heel lang uitblijven van native 4k projectoren hier een belangrijk teken voor is.

Maar wellicht is dat een Europese of zelfs Nederlandse visie en is de markt elders in bv VS en Japan compleet anders

Hoe denken andere hierover?

Sent from my moto x4 using Tapatalk